: 2008-05-27, 12:16
A to przepraszam za błąd.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Wagon 2013, wyprodukowany we wrześniu 1970r nr. fabryczny 126.PAFAWAG pisze:A była w MPK Wrocław 102Na o numerze 2013 Bo na TWB jakoś nawet na liście jej nie ma
Cóż - nie powiem - szkoda. "Parówy" pasują do klimatu Wrocławia, a jednocześnie są dosyć dobrze utrzymane. Mam nadzieję, że niebawem uda się ruszyć sprawę naszej 42, to nie będzie trzeba jeździć po całej Polsce w celu przejażdżki.bystrzak2000 pisze:Trudno obwieszczać, że to już koniec ery 102Na we Wrocławiu, ale spotkanie stodwójki na mieście będzie teraz coraz trudniejsze.
Chyba jednak nie, bo zajezdnia IV dostała po dwa składy stopiątek z innych zajezdni w celu uzupełnienia braków taborowych.9507 pisze:Ta decyzja jest chyba ważna tylko w ferie, bo przecież zawieszono 21 Po feriach sytuacja zapewne wróci do normy...
Ja jeszcze pamiętam, jak przyjeżdżały do Krakowa na wagonach kolejowych, później targane prze całe miasto do Podgórza (a ciągły to dwie 102Na i trzy tyrystorowe 105NT), gdzie znajduje się MZNTTLG pisze: Cóż - nie powiem - szkoda. "Parówy" pasują do klimatu Wrocławia, a jednocześnie są dosyć dobrze utrzymane.
A co do Warszawskiej #42. Niech Moderntrans dalej robi remonty, tak jak to zrobili z #71 Poznańską czy #194+193, a na 100% #42 będzie "zabytkiem"TLG pisze:Mam nadzieję, że niebawem uda się ruszyć sprawę naszej 42, to nie będzie trzeba jeździć po całej Polsce w celu przejażdżki.
A chociaż jakaś jazda pożegnalna będzie?bystrzak2000 pisze:Tym samym można odnotować 19 stycznia 2009 r. jako ostatni dzień liniowej jazdy wagonów 102Na we Wrocławiu, a co za tym idzie także w Polsce...
POLSKA Gazeta Wrocławska napisała:
Pożegnanie "ogórka". Jeszcze w tym roku wysłużone wozy zastąpią nowoczesne wagony
Tramwaje 102N jeżdżą we Wrocławiu od trzydziestu lat Fot. Michał Pawlik
Stare tramwaje typu "ogórek" jeszcze w tym roku znikną z wrocławskich szyn. Dwanaście ostatnich, popularnych niegdyś wozów typu 102N za kilka miesięcy zastąpią nowe składy.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne właśnie ogłosiło przetarg na ich zakup.
- Poczciwe wozy 102N jeżdżą u nas już od trzydziestu lat, czas się z nimi pożegnać - mówi Zdzisław Ferenz, dyrektor do spraw eksploatacji w MPK. - Stare pojazdy coraz trudniej utrzymać w dobrym stanie technicznym. A nowe będą mniej awaryjne, tańsze w użytkowaniu, ale i bardziej przyjazne dla pasażera: szybsze i cichsze - przekonuje dyrektor Ferenz.
MPK chce kupić osiem niskopodłogowych tramwajów trzyczłonowych (podobnych do kursujących już po wrocławskich szynach wozów marki Skoda) i cztery tramwaje dwuwagonowe.
Podstawowym kryterium w przetargu będzie cena i termin dostawy.
- Zakup prawdopodobnie zostanie w całości sfinansowany ze środków naszej spółki - dodaje Zdzisław Ferenz. - Będziemy jednak starać się o dotację z Unii Europejskiej - deklaruje.
Wrocław ma największe tradycje transportu tramwajowego w Polsce. Pierwszy tramwaj elektryczny pojawił się w naszym mieście w 1901 roku. Dziś mamy 22 linie dzienne i jedną nocną (to okresowa linia nr 43, z Pilczyc do Leśnicy) oraz tory o długości ponad 258 kilometrów. Po szynach kursuje 180 składów, które przewożą rocznie 90 milionów pasażerów i w sumie każdego roku pokonują 23 miliony kilometrów.
Za rok miłośnicy starych wozów zwanych "ogórkiem" będą mogli się przejechać jedynie na linii muzealnej.
BP - POLSKA Gazeta Wrocławska
Na śląskie "stodwójki" tez tak niektórzy mówili.KKS pisze:Ogórek?
No właśnie. Zwykle to były parówy, a ich sylwetka była czasem określana mianem cygara, a "ogórki" to przecież są elbląskie 121N.KKS pisze:Ogórek?
Aż rok trzeba będzie czekać?... Ale trzymam ich za słowo, chcę oglądać 102Na przy Hali Ludowej w najlepiej każdy weekend.9507 pisze:Za rok miłośnicy starych wozów zwanych "ogórkiem" będą mogli się przejechać jedynie na linii muzealnej.
Skoro postanowiono przekwalifikować 102Na na wagony awaryjne, to musi być potrzebny ktoś, kto je będzie prowadził, i chyba nie będą to tylko ci "starsi" motorniczowie, bo a nuż zdarzy się tak, że jakieś 105Na czy tam inne WrAsidła zdefektują, a nie będzie niczego innego oprócz 102Na do przesiadki, no i co się okaże - że brygada wypada z rozkładu, bo motorniczy nie potrafi tramwaju poprowadzić, no i ojej (jeśli oczywiście przy takiej awarii motorniczy zostaje ten sam). Bo nie wiem, czy jest jakiś inny racjonalny powód, by to wytłumaczyć - chociaż w GOP-ie mają nadal szkoleniowego (ba!) 102N...bystrzak2000 pisze:#2061 to jedyna jeżdżąca po mieście stodwójka, bo wciąż szkolą się na niej motorniczowie. Tylko pytanie po co...
Strachota Strachotą, ale inormacja o zobaczeniu stodwójek na linii muzealnej miała taki wydźwięk, jakby chodziło o 102Na, poza tym #2002 już od dawna jest muzealny i nie jest to teraz żadna nowość, by wspominać o tym w gazecie (a różnice pomiędzy stodwójkami N a Na są aż nadto widoczne, nawet dla laika)9507 pisze:a ta 102N na MUZEALNEJ, to pewnie Strachotek