Regulamin Forum
No może nie dokońca nowy 😉 . Jest on wyprodukowany w 1994r. ( co pisze niżej ). W sieci ZKMu będzie jeździł w numerze taborowym 7018.W siecie ZKM Gdyni brakuje tylko dwóch pojazdów KM niskopodłogowych do pełnej dwusetki ❗
Tekst zamieszczony z http://www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=0302&idn=230 :
Tylko dwóch brakuje do dwustu!
W związku z wygranym przetargiem na obsługę jednego zadania na liniach 83 i 88, firma Ornowski Travel z Rumi zakupiła kolejny autobus niskopodłogowy – Volvo-Steyer B10L-SN12. Nowy nabytek rumskiej firmy, o numerze inwentarzowym 7018 jest już 198. pojazdem niskopodłogowym w sieci komunikacyjnej ZKM w Gdyni. Autobus, wyprodukowany w 1994 r., kosztował przewoźnika 130 000 zł (cena zakupu i wyposażenia).
Podoba mi sie 🙂 Drugi taki ma chyba PKS Gdynia,nie rupak?
Chyba tak, i naet to są dwa. Bodjże 4060 i 4068.
Chyba tak, i naet to są dwa. Bodjże 4060 i 4068.
4060 to jest Nerwoplan 😛
Nie chce nic mówić, ale w rogu bazy autobusowej Ornowskiego stoi jeszcze jeden fajny wynalazek.
Fajny autobus. Oby tylko nie sprawiał problemów technicznych przewoźnikowi... 🙂
Mysle ze bedzie ok,PKS Gdynia taki ma,i jakos z tego co slyszalem sprawuje sie calkiem niezle 🙂
No może nie dokońca nowy 😉 . Jest on wyprodukowany w 1994r. ( co pisze niżej ). W sieci ZKMu będzie jeździł w numerze taborowym 7018.W siecie ZKM Gdyni brakuje tylko dwóch pojazdów KM niskopodłogowych do pełnej dwusetki ❗
Tekst zamieszczony z http://www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=0302&idn=230 :
Tylko dwóch brakuje do dwustu!
W związku z wygranym przetargiem na obsługę jednego zadania na liniach 83 i 88, firma Ornowski Travel z Rumi zakupiła kolejny autobus niskopodłogowy – Volvo-Steyer B10L-SN12. Nowy nabytek rumskiej firmy, o numerze inwentarzowym 7018 jest już 198. pojazdem niskopodłogowym w sieci komunikacyjnej ZKM w Gdyni. Autobus, wyprodukowany w 1994 r., kosztował przewoźnika 130 000 zł (cena zakupu i wyposażenia).
Polscy przedsiębiorcy komunikacyjni BIERZCIE PRZYKŁAD Z Gdyni!!
Polscy przedsiębiorcy komunikacyjni BIERZCIE PRZYKŁAD Z Gdyni!!
Ale nie z pana O. Jego wozy się sypią i to w bardzo szybkim tempie, wogóle o nie nie dba :<
Tak fajny jest ten autobus. Mam nawet ściągnięte zdjęcie z internetu i on ma rejestracje z Tczewa , a tak pozatym całkiem ładnyjest ten autobus mi się podoba. Oby więcej autobusów w tej firmie
Ale nie z pana O. Jego wozy się sypią i to w bardzo szybkim tempie, wogóle o nie nie dba :<
No i z jego pracowników. Jak robiłem zdjęcie to kierowca złośliwie mi się wepchną na pół zdjęcia :<
Hmm...a ja mam dosc dobre zdanie na temat kierowcow Ornowskiego,jeden kierowca jest znajomym mojego taty,jezdzil z nim codziennie do pracy,ale potem tego kierowce przeniesli na jakis inny woz.
Zwróćcie uwage na podobienstwo do Daba 1200c,chyba zaczne lubić inną marke 😆 😛 😀
Poprawione 0405NE
Faktycznie, pewne podobieństwo między tymi autobusami jest, ciekawe jak z historią nadwozia.
Nadwozia są zupełnie inne. Najprawdopodobniej podobieństwo jest przypadkowe. Nadwozie DABa, zostało stworzone przez DABa, a nadwozie Volvo powstało w firmie Steyr Bus w Wiedniu, poza tym nie jest wykonane z aluminium.
Poza tym, w przeciwieństwie do tego, jak wiele osób pisze to nie jest Steyer tylko Steyr.
A ja jeszcze cos jednego zauwazylem.
Np. Neoplan prawda? i Man jakies podobienstwo jest.
Ja uwazam ze jest to podobienstwo stylowe czyli z tamtej epoki np, jak był Mercedes O305 link: Klik
to bylo juz Volvo itp. 🙂 Wiec to jest podobienstwo napewno lub tylko stylowe! :smile2:
A ja jeszcze cos jednego zauwazylem.
Np. Neoplan prawda? i Man jakies podobienstwo jest.
Ja uwazam ze jest to podobienstwo stylowe czyli z tamtej epoki np, jak był Mercedes O305 link: Klik
to bylo juz Volvo itp. 🙂 Wiec to jest podobienstwo napewno lub tylko stylowe! :smile2:
Wg. mnie to nie za bardzo są one podobne. Ale to już zostawiam pozostałym kolegom.... 😉
No najbardziej O305... 😛 z tymi okraglymi swiatlami.. :retard:
Odnośnie podobieństw to można naprawdę wiele wyróżnić, ale to jest dobry materiał na osobny temat 🙂
Wracając do tematu.
Volvo, które zostało sprowadzone przez Ornowski Travel jest bardzo dobre. Stare Volva ogólnie cechowały sie bardzo dużą wytrzymałością i mysle, że z tym będzie podobnie. Jak wszyscy wiedzą w Gdyni jest jeszcze jedno takie Volvo, które jest własnością PKS Gdyni. Gdyby nie mechanicy tego PKS, owe Volvo byłoby w super stanie, a tak.... 🙁
Niestety pan Ornowski też nie dba o swoje wozy. Wystarczy spojżeć na 7011 VOLVO B10BLE czy na 7012 Volvo 7000 które są powoli w coraz gorszym stanie. Nie mówiąc już co się dzieje z 7014 SCANIA CN94UB OMNICITY (trochę OT). Niestety działalnośc w KM dla pana O nie jest głównym źródłem jego dochodu i tu nalezy widzieć przyczyne problemu. Fakt kupuje niezłe wózki ale co z nich zostaje 🙁
Może oni (np. Ornowski Travel, czy PKS) kupują używane autobusy, nie mając własnego serwisu czy zaplecza technicznego. Eksploatują je ile się da, aż do zajeżdżenia, bez napraw i innych przeglądów bo to kosztuje. A jak się zepsuje... No cóż, to kupują następny.
Wielu podwarszawskich tanich przewoźników robi tak, niemalże na potęge... 😥
Niestety nie maja oni zbyt dobrego serwisu własnego, PKS Gda wiadomo mechanicy wszyscy traktują każdy pojazd jakby był H9tką a u Ornowskiego jak by ciezarówką
Ornowski kupuje dobre wozy ale jezeli chodzi o eksploatacje to tragedia
To mnie dziwi. Rozumiałbym gdyby Ornowski kupował wyłącznie używane autobusy. Ale nowe ? :shocked:
Serwis to jedna sprawa, ale jest jeszcze coś takiego jak dbanie o autobus przez kierowce. Niestety u Ornowskiego to wygląda pewnie tak, że kierowca wjeżdża na baze parkuje autobus i idzie do domu, nastepnego dnia wraca, wsiada i jedzie dalej. Raz na jakiś czas omiecie go troche i koniec...
Serwis to jedna sprawa, ale jest jeszcze coś takiego jak dbanie o autobus przez kierowce. Niestety u Ornowskiego to wygląda pewnie tak, że kierowca wjeżdża na baze parkuje autobus i idzie do domu, nastepnego dnia wraca, wsiada i jedzie dalej. Raz na jakiś czas omiecie go troche i koniec...
No tak a kierowca Gryfu ma obowiązek go posprzątać a większość wozów jest codziennie myta na zewnątrz a co drugi dzień w środku. Ale w Gryfie kierowca ma OBOWI¡ZEK dbać o wóz i jest to wpisane w regulamin pracy.
[ Dodano: 2005-04-21, 16:51 ]
To mnie dziwi. Rozumiałbym gdyby Ornowski kupował wyłącznie używane autobusy. Ale nowe ? :shocked:
no ten ostatni ma już 11 lat czyli zapewne odchodzi on od kupowania nówek, przesadził z wozami i teraz pokutuje to wszystko, wcześniej kupował wózki albo 2-3 letnie albo nówki


