Siemens MGT6D
Siemens MGT6D
Kilka lat temu w Łodzi testowano dwukierunkowy tramwaj Siemensa, wpożyczony z niemieckiego Halle. Działo się to jeszcze przed ostatecznym wyborem Cityrunnerów.
Tramwaj ten posiada dwie kabiny motoriczego (na obu końcach) co pozwala na zmianę kierunku jazdy bez przejazdu przez pętlę. Również drzwi znajdują się po obu stronach pojazdu (jak w warszawskim metrze). Niska podłoga stnowi 70% powierzchni. Przewidziano 72 miejsca siedzące i 100 stojących.
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/mgt6d3.jpg
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/mgt6d4.jpg
Tramwaj ten posiada dwie kabiny motoriczego (na obu końcach) co pozwala na zmianę kierunku jazdy bez przejazdu przez pętlę. Również drzwi znajdują się po obu stronach pojazdu (jak w warszawskim metrze). Niska podłoga stnowi 70% powierzchni. Przewidziano 72 miejsca siedzące i 100 stojących.
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/mgt6d3.jpg
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/mgt6d4.jpg
ale bez zwrotnic łączących sąsiednie tory to i tak ani rusz, bo przecież nawet jako awaria nie będzie pod prąd jechał, a na linie podmiejskie by go chyba nie wysyłaliThomas78 pisze:Nie trzeba budować pętli (w przypadku braku miejsca lub w celu uniknięcia kosztów), w razie awarii można zjechać bez zmiany kierunku jazdy itp.51 pisze:ogólnie to fajnie wygląda, ale nie wiem na czym miałaby sie przydać jego dwukierunkowość
A co za problem z montażem takich zwrotnic? Dzięki systemowi łaczności uprzedza się następny skład o tym, że poprzedni będzie wykonywać manewr zmiany kierunku jazdy i po kłopocie. W niemieckim Halle i wielu innych niemieckich miastach odbywa się to bardzo sprawnie. To minimalizuje czas zatrzymania w razie awarii.51 pisze:ale bez zwrotnic łączących sąsiednie tory to i tak ani rusz, bo przecież nawet jako awaria nie będzie pod prąd jechał, a na linie podmiejskie by go chyba nie wysyłaliThomas78 pisze: Nie trzeba budować pętli (w przypadku braku miejsca lub w celu uniknięcia kosztów), w razie awarii można zjechać bez zmiany kierunku jazdy itp.