Nowa trakcja trolejbusowa w Lublinie
Ale Solaris jest jednak najciekawszy. Zresztać coś musi być na rzeczy skoro nawet TLT zdecydowały się na przebudowę Solarisówplocmaster pisze:Bez przesady, są też inne ciekawe marki
Ciekawy jestem, czy w końcu zobaczymy ST12AC w Lublinie
Ostatnio zmieniony 2006-11-03, 15:54 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Jelcz - dla mnie autobusy fatalne.... Epoka peerek juz minela, panowie...
Irisbus - niech sobie to jezdzi we Francji, wara od Polski.....
Scania - dobre, ale są lepsze - jako Słupszczanin sie do nich przekonalem, ale w koncu defakto 50% taboru to Scanie...
MAN - nowe autobusy - jestem na tak - używane - NIE... Tylko ile kosztuje nowe MAN z Niemiec...
Autosan - miejskie autobusy - katastrofa, miedzymiastowe - jak cie moge, ale to firma dla biednych...
Ikarus - w Polsce dobre, szczegolnie na dziurawe drogi....szkoda ze seria 4xx sie nie przyjela, bo tu sa warunki akurat. Nawet sobie kiedys myslalem, zeby w 280.26 przyczepe zrobic niskopodlogowa i autobus jak znalazl na polskie warunki...
Neoplan - nowe to tylko Niemcy sobie mogą kupić, używańce mnie nie przekonują...
Volvo - z całym szacunkiem, ale .... nie podobaja mi sie. Do tego problem z serwisem...
Mercedes - niech sie zajmie produkcja samochodow, ktore cenie sobie bardzo. Nowe merole sa ok - tylko jaka cena...
Pomijam wszystkie inne marki, typu Solbus, jak dla mnie nie warte uwagi...
Zostaje tylko Solaris -> w trolejbusach tak samo...
Irisbus - niech sobie to jezdzi we Francji, wara od Polski.....
Scania - dobre, ale są lepsze - jako Słupszczanin sie do nich przekonalem, ale w koncu defakto 50% taboru to Scanie...
MAN - nowe autobusy - jestem na tak - używane - NIE... Tylko ile kosztuje nowe MAN z Niemiec...
Autosan - miejskie autobusy - katastrofa, miedzymiastowe - jak cie moge, ale to firma dla biednych...
Ikarus - w Polsce dobre, szczegolnie na dziurawe drogi....szkoda ze seria 4xx sie nie przyjela, bo tu sa warunki akurat. Nawet sobie kiedys myslalem, zeby w 280.26 przyczepe zrobic niskopodlogowa i autobus jak znalazl na polskie warunki...
Neoplan - nowe to tylko Niemcy sobie mogą kupić, używańce mnie nie przekonują...
Volvo - z całym szacunkiem, ale .... nie podobaja mi sie. Do tego problem z serwisem...
Mercedes - niech sie zajmie produkcja samochodow, ktore cenie sobie bardzo. Nowe merole sa ok - tylko jaka cena...
Pomijam wszystkie inne marki, typu Solbus, jak dla mnie nie warte uwagi...
Zostaje tylko Solaris -> w trolejbusach tak samo...
Dlaczego? Zawsze lepsza 10-letnia niskopodłogowa, porządnie skręcona używka eksploatowana na Zachodzie niż 15-letni PR110. Poza tym używki są bardzo tanie.Mercury pisze:używane - NIE
Od solnicy czy Volva tańszy nie jest.Mercury pisze:Tylko ile kosztuje nowe MAN z Niemiec...
Ja też, ale to akurat nie miałoby szczególnej racji bytu — sporo rzeźby a efekt mizerny, taniej i lepiej używańca przyciągnąć.Mercury pisze:Nawet sobie kiedys myslalem, zeby w 280.26 przyczepe zrobic niskopodlogowa i autobus jak znalazl na polskie warunki...
Jeśli chodzi o autobusy (z wyj. wiadomo czego), to się zgadzam. Jeśli o samochody — polemizowałbym, ale to w końcu forum o KM…Mercury pisze:Nowe merole sa ok - tylko jaka cena...
Mercedes - chodzi o autobusy
MAN nie jest tanszy od Solarki, dlatego inwestowalbym wlasnie w Urbino.
Troche zle to porownanie uzywki do PR110, bo watpie, ze znajdzie sie taki idiota co zdecyduje sie na 2 rozwiazanie....
Co do Ikarusa - wiadomo - do D by to bylo, ale ja mimo wszystko bym sprobowal - chcialbym zobaczyc efekt
MAN nie jest tanszy od Solarki, dlatego inwestowalbym wlasnie w Urbino.
Troche zle to porownanie uzywki do PR110, bo watpie, ze znajdzie sie taki idiota co zdecyduje sie na 2 rozwiazanie....
Co do Ikarusa - wiadomo - do D by to bylo, ale ja mimo wszystko bym sprobowal - chcialbym zobaczyc efekt
Ok wiem, ze temat trolejbusów jest dla Was bardzo interesującym tematem, ale może powróćmy do wątku lubelskich trolejbusów. Otóż do niedawna oczywistym wydał mi się zakup Solarisa Trollina 12AC. Tymczasem ostatnio zastanawiam się nad tym, czy lubelskie MPK nie chce za pieniądze z UE pozyskać kolejnego O405N2 i przerobić go na trolejbus. Myślę, że na chwilę obecną miało by to sens. Wystarczy popatrzeć na tabor autobusowy i znaleźć odzwierciedlenie. Lubelskie MPK posiada tylko 1 Solarisa podczas, gdy Mercedesów ma aż 16 i nadal sprowadza je jako używki, więc Mercedes również w tej chwili może mieć tutaj znaczenie. Zresztą nie wiadomo też, czy MPK będzie miało akuratnie aż tyle pieniędzy z dotacji na zakup ST12AC, a zakup Mercedesa O405N2 i przystosowanie go pod trolejbus z pewnością wyjdzie nieco taniej .
A twierdziłeś, że używkom mówisz nie…Mercury pisze:Troche zle to porownanie uzywki do PR110, bo watpie, ze znajdzie sie taki idiota co zdecyduje sie na 2 rozwiazanie....
Zrobię ci miszmaszaMercury pisze:Co do Ikarusa - wiadomo - do D by to bylo, ale ja mimo wszystko bym sprobowal - chcialbym zobaczyc efekt
Nie, nie chce. Poza tym wątpię, czy Unia dałaby na to pieniądze. Chociaż, jak się zastanowić, to takie całkiem niemożliwe to nie jest.Adrian_ pisze:Tymczasem ostatnio zastanawiam się nad tym, czy lubelskie MPK nie chce za pieniądze z UE pozyskać kolejnego O405N2 i przerobić go na trolejbus.
O405N przerobiony na trajta — 400 tys. zł w porywach do 450Adrian_ pisze:Zresztą nie wiadomo też, czy MPK będzie miało akuratnie aż tyle pieniędzy z dotacji na zakup ST12AC, a zakup Mercedesa O405N2 i przystosowanie go pod trolejbus z pewnością wyjdzie nieco taniej .
ST12cośtam — 1 mln zł i więcej (do 1 200 000 zł)
Za cenę 2,5 troleja samoróbki ma się 1 nowego Solarisa. I w dodatku kasy z UE nie można tak po prostu wydać sobie, na co się chce.
Poza tym przeróbka Merca nie spowoduje zwiększenia liczebności trolejbusów.
Ja się nie śmieję. Przynajmniej w i w Lublinie nastąpi w końcu poważna rewitalizacja taboru trolejbusowego. W Gdyni i w Tychach też początkowo był tylko jeden.
Wyobrazić sobie czerwonego Solarisa Już takie są
Wyobrazić sobie czerwonego Solarisa Już takie są
Pewny nie jestem ale zdaje się, że tak właśnie jest. UE nie da kasy na przeróbki a tylko na gotowe...plocmaster pisze:Poza tym wątpię, czy Unia dałaby na to pieniądze. Chociaż, jak się zastanowić, to takie całkiem niemożliwe to nie jest.
Ale nie na szelkachu2w pisze:Wyobrazić sobie czerwonego Solarisa Już takie są
Jak dla mnie, trzeba się zdeklarować: przerabiamy używkę albo kupujemy nowego, i wtedy UE daje kasę albo nie. Nie tak, że najpierw mają być 2 nówki, a jest 5 używek, bo postanowią że im się tak bardziej opłaca.u2w pisze:UE nie da kasy na przeróbki a tylko na gotowe...
Jak sie mocno schleje, to w snie widze T12III w barwach słupskich.... Ostatnio to mi sie nawet taki snil - popsul sie i #496 (Lublin 814) jechal za niegoPodi pisze:Już widzę całego czerwonego T12III
EOT
Do tematu - UE wspiera tylko przy nowkach - na zachodzie jest inne myslenie. Daja kase na nowe, gotowe wozy. Przy czym, gdy widza, ze inwestycja idzie w dobrym kierunku to daja kase nadal, zeby wszystko kwitlo - jak w Gdyni chocby.
Lepiej kupic 2 nowe + kasa z UE niz 5 tanszych uzywek...
Zapewne przetarg na zakup 1 trolejbusu zostanie rozpisany, bo w jakiś sposób MPK będzie musiało wybrać dostawcę nowego trolejbusu dla swego przedsiębiorstwa. Chyba, że lubelskie MPK samo wybierze odpowiednią ofertę .J-31 pisze:Ciekawy jestem, czy na ten jeden trolejbus - MPK Lublin - też będzie organizować przetarg. Czy kupią go bez przetargowo