Sterowanie wielokrotne-co ogranicza ilość wagonów w składzie

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Marcin_3558 pisze:W Bydgoszczy nadal 2 wagonowe składy bedą jeżdzić . I dobrze one wykonują swoje zadanie wiec nie trzeba u nas potrójniaków . Ryszard49 nie pisz niestworzonych historii . Może w twoich marzeniach bedą jeżdzić potrójniaki , jak zrobisz tory do Fordonu .
W ostatniej jego wypowiedzi chodziło raczej o to że nowoczesnych tramwajów nie da się łączyć w składy, co jest wierutną bzdurą.

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Post autor: 204wras »

O ile dobrze wiem to Poznańskie złombina mogą być sprzęgane.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

plocmaster napisał:
W ostatniej jego wypowiedzi chodziło raczej o to że nowoczesnych tramwajów nie da się łączyć w składy, co jest wierutną bzdurą.
Moja wypowiedź dotyczyła Warszawy i ostatnio zakupionych tramwajów z Bydgoskiej PESY. Tych wagonów niestety nie można łączyć z pojazdami tego samego typu w trakcji wielokrotnej.
A teraz do Marcin_3558.
Gdzie napisałem że w Bydgoszczy będą jeździć trójskłady ?.
A tak na marginesie to żaden z Bydgoskich tramwajów nie ma możliwości połączenia w trójskład.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ryszard49 pisze: Tych wagonów niestety nie można łączyć z pojazdami tego samego typu w trakcji wielokrotnej.
.
Jeżeli nie można łączyć z pojazdami tego samego typu to z innymi zapewne również nie ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Niskopodłogowe wagony można kupić w wersji 45-metrowej, żeby zastąpiły trójskłady i zdaje się, że oprócz Poznania również Kraków o tym myśli.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:W ostatniej jego wypowiedzi chodziło raczej o to że nowoczesnych tramwajów nie da się łączyć w składy, co jest wierutną bzdurą.
Bo nie wszystkie się da. O ile NGT6 się da, o tyle Cityrunnera na przykład chyba już nie (a i tak dałoby to 60-metrowy pociąg, który by się nie zmieścił na większości przystanków, poza kilkoma chlubnymi wyjątkami)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ryszardzie coś się chyba nie zrozumieliśmy, ponieważ gdy napisałeś
Mówimy o trójskładach a prawda jest taka że niestety trzeba wracać do pojedynczych wagonów ze względy na znikome zaintieresowanie ludności komunikacja miejską.
.... to zrozumiałem, że Piszesz o wagonach typu 105/805Na.... bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć PESY 120N jako składu złożonego z trzech wagonów :retard:

Warszawa też korzysta z solówek - typu 105Na - ale tylko na liniach o małych potokach pasażerskich, lub po to by zwiększyć częstotliwość na liniach o niewielkich potokach - np. linia nr 5 w Warszawie ;)
Ryszard49 pisze:Ale dotyczy to tylko starego taboru. W nowych ostatnio zakupionych jednostkach nie ma możliwości sprzęgania z pojazdami tego samego typu w trakcji wielokrotnej.
Achaaa, czyli teraz Piszesz o PESIE. OK. Tak. Warszawskie Pesy 120N nie łączy się w składy... bo po co ? ;)

Pomijając już kwestie techniczne jazdy ukrotnionej, to warto pamiętać, że PESA 120/122N jest bardzo długim wagonem. Wystarczającym za podwójny skład 105-tek.

A jeśli okaże się, że PESA 120N jest jeszcze za krótka na linie, to przecież w bydgoskiej PESIE można zamówić pojazd o wiele dłuższy od 120N/122N ;)

Bąbel

MPK Poznań

Post autor: Bąbel »

KKS pisze:Niskopodłogowe wagony można kupić w wersji 45-metrowej, żeby zastąpiły trójskłady i zdaje się, że oprócz Poznania również Kraków o tym myśli.
Poznań tylko myśli i tyle. Może myślenie pójdzie ciut dalej po otwarciu linii do Dworca Zachodniego w co i tak wątpię z uwagi na to, że w firmie siedzi jeden wielki beton, co nawet 194-193 rozczepić na dwie solówki nie pozwala, bo jak to mówią "BYŁOBY TO POLITYCZNIE NIEPOPRAWNE I JESZCZE MIASTO ZARZ¡DZIŁO BY WYPUSZCZENIE SOLÓWEK, A TEGO SIę NIE DA"

Tak miało być :lol:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bąbel pisze:w firmie siedzi jeden wielki beton, co nawet 194-193 rozczepić na dwie solówki nie pozwala, bo jak to mówią "BYŁOBY TO POLITYCZNIE NIEPOPRAWNE I JESZCZE MIASTO ZARZ¡DZIŁO BY WYPUSZCZENIE SOLÓWEK, A TEGO SIę NIE DA"
Nieźle… A myślałem, że aż tak źle nie jest…

OZZY

Post autor: OZZY »

ppln pisze:
plocmaster pisze:W ostatniej jego wypowiedzi chodziło raczej o to że nowoczesnych tramwajów nie da się łączyć w składy, co jest wierutną bzdurą.
Bo nie wszystkie się da. O ile NGT6 się da, o tyle Cityrunnera na przykład chyba już nie (a i tak dałoby to 60-metrowy pociąg, który by się nie zmieścił na większości przystanków, poza kilkoma chlubnymi wyjątkami)
ZTCW, to Cityrunnery da się łączyć w trakcję ukrotnioną. A np. w specyfikacji odnośnie zakupu tramwajów do ŁTR było wyrażnie zaznaczone że wymagana jest możliwość łączenia pojazdów do jazdy ukrotnionej. Przetarg wygrała PESA więc przynajmniej te Łódzkie powinno dać się łączyć... :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bąbel pisze:Może myślenie pójdzie ciut dalej po otwarciu linii do Dworca Zachodniego
No właśnie w związku z tym o tym myślano. A czy się myśli dalej... Mam nadzieję, że tak :P
Bąbel pisze:, co nawet 194-193 rozczepić na dwie solówki nie pozwala, bo jak to mówią "BYŁOBY TO POLITYCZNIE NIEPOPRAWNE
Taa i niemoralne :D

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

OZZY napisał:
np. w specyfikacji odnośnie zakupu tramwajów do ŁTR było wyrażnie zaznaczone że wymagana jest możliwość łączenia pojazdów do jazdy ukrotnionej. Przetarg wygrała PESA więc przynajmniej te Łódzkie powinno dać się łączyć...
Mogę tylko powiedzieć tyle że pierwszy wagon pięcio członowy wyprodukowany przez Bydgoską PESę dla miasta Łodzi był testowany w Bydgoszczy (ten sam rozstaw torów) i na pewno nie był przystosowany do jazdy wielokrotnej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Może motorniczy albo ktoś inny się z ciebie nabijał i ci źle powiedział

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

plocmaster ja głównie opieram się o DTR tramwajów wyprodukowanych przez Bydgoską PESę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A co to DTR, bo jakoś nie mogłem wygooglać?

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Jest to Dokumentacja Techniczniczno Ruchowa taka jaby Biblia przeznaczona dla serwisantów danego typu tramwaju.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To pewnie jednak ktoś robił sobie z ciebie jaja, albo źle zrozumiałeś.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

plocmaster napisał:
Aaa… Konserwator wgłębny. Sądziłem, że powierzchniowy.
Nie jesteś w temacie -"dachowy" ponieważ wszystkie niskie podłogi mają całą główną aparaturę na dachu. Z poziomu jak Napisałeś powierzchniowego czyli dla mniej wtajemniczonych z wnętrza wagonu dokonujemy tylko diagnozowania usterki.
Szkoda ze nie jesteś z Bydgoszczy bo bym pokazał Tobie jak takie rzeczy wykonuje się praktycznie. Zobaczł byś jakim skomplikowanym urządzeniem jest nowoczesny tramwaj i jak wspaniale wyposażone jest stanowisko motorniczego z jego centralnym punktem terminalem monitorującym pracę całego tramwaju.
Mogę na maila podesłać Tobie zrzuty ekranowe terminala.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

[quote="Ryszard49]Jeżeli Ciebie ciekawi czym się zajmuję, to ne jest żadną tajemnicą po prostu serwisuję albo jak kto woli naprawiam tabor tramwajowy.[/quote]

805Na :-) Najpiękniejszy tabor w Polsce. Też miałem z nimi do czynienia w ZNT Warszawa (T-3), ale życie spłatało mi psikusa i wylądowałem za sterami i to jeszcze w MPK Poznań :-)

ppln

Post autor: ppln »

http://www.phototrans.eu/14,204988,0.html - o, tutaj jest fajny screen z oprogramowania stosowanego w tramwajach ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”