Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Jak najbardziej potwierdzam, w latach mojej częstej bytności w Płocku faktycznie te dodatkowe tablice pojawiły się na autobusach linii 19-ście. Wtedy mnie to nawet dziwiło czemu tylko 19-ście i dobrze, że zostało to rozszerzone.
I faktycznie w autobusach KM Płock nie było "brygadówek"
Warto jednak pamiętać, że zanim do Płocka zaczęły docierać autobusy używane z zachodu a potem Solarisy Urbino III generacji - w owych czasach (faktycznie przed powstaniem KM-Forum czyli przed 2004 rokiem) trzon taboru KM Płock to były Jelcze PR110 i M120, a wcześniej również M11. Było już kilka Jelczy M121M, M181MB, SU12II, Te pierwsze nowe płockie "niskacze" miały zielone tablice klapkowe (to nawet widać na zdjęciu które zaprezentował pmaster powyżej, M181MB #630).
No a potem wiadomo jak historia taboru KM Płock się potoczyła, jednocześnie nowy tabor przewoźnika otrzymywał już nowoczesne diodowe wyświetlacze. Widoczność numeru linii znacznie się poprawiła, a zatem likwidacja tych dodatkowych tablic to była już tylko kwestią czasu.
I faktycznie w autobusach KM Płock nie było "brygadówek"
Warto jednak pamiętać, że zanim do Płocka zaczęły docierać autobusy używane z zachodu a potem Solarisy Urbino III generacji - w owych czasach (faktycznie przed powstaniem KM-Forum czyli przed 2004 rokiem) trzon taboru KM Płock to były Jelcze PR110 i M120, a wcześniej również M11. Było już kilka Jelczy M121M, M181MB, SU12II, Te pierwsze nowe płockie "niskacze" miały zielone tablice klapkowe (to nawet widać na zdjęciu które zaprezentował pmaster powyżej, M181MB #630).
No a potem wiadomo jak historia taboru KM Płock się potoczyła, jednocześnie nowy tabor przewoźnika otrzymywał już nowoczesne diodowe wyświetlacze. Widoczność numeru linii znacznie się poprawiła, a zatem likwidacja tych dodatkowych tablic to była już tylko kwestią czasu.
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
A ma ktoś może serię zdjęć lub krótki film z całym cyklem wyświetlania informacji pasażerskiej na wewnętrznych wyświetlaczach (typowy czerwony pixel 120x16) na podwójnym wyświetlaczu które posiadają 2 białostockie solarisy SU12 Komunalnego Zakładu Komunalnego o numerach bocznych 114 i 115
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Niestety całego cyklu nie mam, ale mam takie coś
https://www.youtube.com/watch?v=TaD7N5cN08U
Rzuć sobie okiem jeszcze na inny mój film. Scania. A w niej wyświetlacz - 3:06
https://www.youtube.com/watch?v=gFD-P2LwKt0
https://www.youtube.com/watch?v=TaD7N5cN08U
Rzuć sobie okiem jeszcze na inny mój film. Scania. A w niej wyświetlacz - 3:06
https://www.youtube.com/watch?v=gFD-P2LwKt0
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Ale jemu chodziło o "cudaki" w których zamontowano dwa wyświetlacze TML jeden pod drugim. Cykl pracy zwykłych pojedynczych na nic mu się nie zda
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Na zachodzie mają tylko jednowierszowe, a na wschodzie aż 4. Dziwny jest ten świat.
Re:
chciałem dodać że we włocławku był przypadek na linii nr 18 (obecnie już nie istnieje, jej trasę w zasadzie wykonuje teraz 17) że 2 autobusy miały ten sam numer brygady bodajże 18.2 więc nieoficjalnie (w praktyce nigdy nie widziałem tego na SRJ) jako jedyne autobusy posiadały 3 częściowy numer brygady w prawdopodobnym formacie 18.2 I i 18.2 II tzn linia.brygada liczba rzymska (po numerze brygady jest przerwa a nie . czy inny znak)TranslatorPS pisze:
Pozwolę sobie dodać, że z moich dotychczasowych obserwacji, formaty zapisu brygad wyglądają w Polsce tak (z dużych miast):
(...)
linia.brygada (bryg. liczbą rzymską: 2.1): Warszawa (nowy zapis), widocznie Włocławek.
brygada/linia (bryg. liczbą rzymską: 1/2): Warszawa (stary zapis, ale wciąż popularny).
(..)
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Dość wymagające pytanie nie lepiej popytać na forum elektroda fachowców, którzy zajmują się takimi rzeczami na co dzień?
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Z datą 30.03.2017
Mam takie pytanie do forumowiczów z Białegostoku czy wiedzą w jaki sposób działa cała animacja obu wyświetlaczy (do zdjęcia 2 posty wcześniej) ewentualnie jak są podłączone do sterownika. tzn. czy są elektronicznie złączone i podłączone pod jeden kanał gdzie tablica zgłasza się jako wyświetlacz 32x120 czy też może pod 2 osobne i niezależne kanały jako standardowe wyświetlacze 16x120. Ewentualnie czy gdzieś w sieci jest (jeszcze) informacja o specyfikacji przetargu na te 2 SU 12 (#114/#115).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dopisano 26.06.2017
A ktoś może wie Gdzie w sterowniku ustawia się nr Brygady dla wyświetlacza Brygady ?
Mam takie pytanie do forumowiczów z Białegostoku czy wiedzą w jaki sposób działa cała animacja obu wyświetlaczy (do zdjęcia 2 posty wcześniej) ewentualnie jak są podłączone do sterownika. tzn. czy są elektronicznie złączone i podłączone pod jeden kanał gdzie tablica zgłasza się jako wyświetlacz 32x120 czy też może pod 2 osobne i niezależne kanały jako standardowe wyświetlacze 16x120. Ewentualnie czy gdzieś w sieci jest (jeszcze) informacja o specyfikacji przetargu na te 2 SU 12 (#114/#115).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dopisano 26.06.2017
A ktoś może wie Gdzie w sterowniku ustawia się nr Brygady dla wyświetlacza Brygady ?
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
przepraszam że ponaglam pytanie. Czy naprawdę nie ma nikogo z Białegostoku kto by był w stanie zrobić takie nagranie lub chociaż opisać cykl wyświetlania informacji ? Czy też może po prostu coś się stało w wspomnianych autobusach przez co takie coś nie jest możliwe już do realizacji.
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Raczej prędzej nie mamy nikogo na forum z Białegostoku, kto by mógł odpisać
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Mam pytanie odnośnie obecnych wyświetlaczy LCD (przedni, boczny, tylny, itp.) wiem że kiedyś za czasów klapek standardem były wyświetlacze oparte o wielokrotność modułu 16x28 (ewentualnie z dodaniem połówek" 16x14) dlatego wyświetlacze miały zwykle wymiar 16x84 (boczny) oraz 16x112 (przedni) a jak wygląda to obecnie. jaki jest obecnie wymiar pojedynczego modułu ? czy "wydzielony" moduł na nr linii też jest oparty o pojedynczy moduł wyświetlacza nawet jeżeli jest zintegrowany z tablicą kierunkową w stylu że tablica ma rozmiar 24x200 (a w zasadzie 24x40+24x160). dziękuję za odpowiedź
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Napiszę jak to wygląda we Wrocławiu:
Solarisy, Moderusy, Many, Mercedesy Citaro C2 (do 2018):
Tablica czołowa złożona tak naprawdę z dwóch tablic: monochromatyczna bursztynowa 16×112 i numerowej RGB 16x28)
Boczna tablica numerowa: 32x48 RGB
Tylna tablica numerowa: 12x21 (monochromatyczna, bursztynowa)
Kłosok/A21:
Tablica czołowa: 24x200 (monochromatyczna, bursztynowa)
Tablica boczna: 24x160 (monochromatyczna, bursztynowa)
Tablica tylna: 24x160 (monochromatyczna, bursztynowa)
W dostawie Citaro C2 dla MPK od 2019r. będą tablice 24x200 z modułem RGB 24x40
Solarisy, Moderusy, Many, Mercedesy Citaro C2 (do 2018):
Tablica czołowa złożona tak naprawdę z dwóch tablic: monochromatyczna bursztynowa 16×112 i numerowej RGB 16x28)
Boczna tablica numerowa: 32x48 RGB
Tylna tablica numerowa: 12x21 (monochromatyczna, bursztynowa)
Kłosok/A21:
Tablica czołowa: 24x200 (monochromatyczna, bursztynowa)
Tablica boczna: 24x160 (monochromatyczna, bursztynowa)
Tablica tylna: 24x160 (monochromatyczna, bursztynowa)
W dostawie Citaro C2 dla MPK od 2019r. będą tablice 24x200 z modułem RGB 24x40
Re: Dodatkowe wyświetlacze w pojazdach komunikacji miejskiej
Czy oprócz Poznania ktoś stosował jako boczne tablice o wymiarze 16x112 (4 moduły) i czy wtedy przednie też miały wymiar 16x112 czy może były jeszcze większe ?