C10,5
C10,5
Chociaż toczy się dyskusja o Solbusach B9, 5 to warto wspomnieć o odmianie międzymiastowej tego producenta oczywiście dłuższej od 9, 5. Miałem okazję jechać 2 Solbusami z PKSu Rzeszów na trasie do Krynicy Zdroju. Autobusy są bardzo wygodne, ciche a klimatyzacja działa świetnie. Nie wiem z ktorego roku pochodził egzemplarz ktorym jechałem ale wiem że na pewno nie więcej niż 3 lata. A co wy sądzicie o tym modelu?
Przede wszystkim jest nowoczesny i bardzo cichy. ¯aden inny autobus nie może pochwalić się cichszym układem wydechowym. wygoda foteli nie odbiega zbytnio od innych autobusów międzymiastowych. Moge nawet zaryzykować stwierdzenie że nawet w starszych Jelczach PR110D siedziało się odrobinę wygodniej. za to jest dużo wygodniejszy od Autosanów Trampów.
Mi sie ten autobus podoba. Fakt nie jest może jakiś fenomenalny ale zawsze to coś lepszego od starych i wysłużonych Jelczy czy Autosanów. A trzeba dodać też to że dla przewoźnika liczy sie też cena i koszty utrzymania autobusu. Jakikolwiek przewoźnik kupując autobus zagranicznej marki musi sie liczyć też z tym ze koszty utrzymania takiego pojazdu mogą znacznie wzrosnąć. Komfort tego autobusu może i nie powaliłby na kolana ale na pewno jest wystarczający i jak już wcześniej wiele razy zauważono autobus jest cichy i dźwięk pracy silnika wcale nie jest uciążliwy dla pasażerów,nawet tych jadących na końcu autobusu.
Według mnie jest lepszy od Lidera. Miałem kiedyś okazje jechać Liderem do Wrocławia a w następnym tygodniu pokonywałem te samą trasę tylko ze właśnie Solbusem C10,5 i według mnie Solbusem było o niebo lepiej. Głównie dla tego że silnik tak nie hałasował i było więcej miejsca na nogi między siedzeniami więc nie musiałem ich na siłę podkurczać żeby nie kłuć kolanami osoby jadącej na siedzeniu przede mną.Amalio pisze:Kłóciłbym się. Na pewno w porównaniu z Liderem wypada gorzej.
Sorry, ale wykorzystam ten temat... nazwa "Rajbus" to pewnie kolegom z poza Warszawy niewiele powie. To jest jeden z prywaciarzy, który dowozi mieszkańców Wołomina do Warszawy autobusami - ostatnio w miarę nowymi. I na linii do Wołomina, "Rajbus" konkuruje z firmą "Toro" (linia W).
Otóż "Rajbus" chce pozbyć się 8 sztuk autobusów Solbus C9,5 i C10,5. To są nowe autobusy. Rocznik 2005-2007. I jak donosi Przegubowiec są leasingowane
Ja te autobusy często widuję na Marszałkowskiej (ponieważ to właśnie tutaj kończą i zaczynają się "wołomińskie" linie J i S). I z zewnątrz autobusy prezentują się dosyć dobrze.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-8899
Zastanawia mnie tylko czemu "Rajbus" pozbywa się Solbusów. Czyżby zwijali działalność - aczkolwiek integracja taryfowa pomiędzy KM i ZTM-em na razie nie obejmie Wołomina. A jeśli obejmie, to "Rajbus" i tak będzie potrzebny - wejdzie (o ile właściciel firmy się zgodzi) do integracji.
Nie mniej jednak dojazd z Wołomina do Centrum Warszawy jest teraz poważnym problemem ze względu na korki (Radzymińska i trasa W-Z).
Otóż "Rajbus" chce pozbyć się 8 sztuk autobusów Solbus C9,5 i C10,5. To są nowe autobusy. Rocznik 2005-2007. I jak donosi Przegubowiec są leasingowane
Ja te autobusy często widuję na Marszałkowskiej (ponieważ to właśnie tutaj kończą i zaczynają się "wołomińskie" linie J i S). I z zewnątrz autobusy prezentują się dosyć dobrze.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... ?pos=-8899
Zastanawia mnie tylko czemu "Rajbus" pozbywa się Solbusów. Czyżby zwijali działalność - aczkolwiek integracja taryfowa pomiędzy KM i ZTM-em na razie nie obejmie Wołomina. A jeśli obejmie, to "Rajbus" i tak będzie potrzebny - wejdzie (o ile właściciel firmy się zgodzi) do integracji.
Nie mniej jednak dojazd z Wołomina do Centrum Warszawy jest teraz poważnym problemem ze względu na korki (Radzymińska i trasa W-Z).
Ni tylko na Małopolsce tych Solbusów chcą się pozbyć. Kłodzki PKS też na nie narzeka. Jak powiedział jeden kierowca "wszystko się rozkręca, łamie i trzeszczy". Trochę takimi opiniami jestem zdziwiony bo sam tym autobusem podróżowałem. Ale jak ktoś jeździ nim przez cały czas, ma z pewności inne odczucia.
A co to ma za znaczenie że nie obsługuje płaskich terenów. PKS Nowa Sól ma takiego i jakoś spokojnie obsługuje on trasę do jeleniej góry oraz jest wynajmowany jako autokar turystyczny i jakoś nikt nie narzeka że się przegrzewa.IMHO Szwagropol popełnił błąd kupując te wozy, biorąc pod uwagę, że płaskich terenów nie obsługuje. Niestety Solbus się przegrzewa szybko i to jego wada