Konstal 102N/102Na/803N i in
Skądże by znowu. W rozkładzie normalnym 46A to 46 skrócone do Helenówka (w tym oczywiście kursy zjazdowe, które są tą samą trasą; relacja Ikea-Helenówek), taki był co drugi kurs 46, co dawało częstotliwość 20 minut, a razem 10. Ale teraz to wszystko jest rozbite na dwa i 46 ma relację Ozorków-Legionów, a 46A Bratysławska-Ikea ("łącznikiem" tras jest Z5 w relacji Dw. Kaliski-Plac Wolności na upartego, a tak naprawdę to 11).J-31 pisze:Ppln - ale czy przypadkiem 46A to nie jest linia "zjazdowa" do zajezdni na Helenówku - z pętli na Chocianowicach - po trasie linii 46 ?
Ok. Dziękippln pisze:Skądże by znowu. W rozkładzie normalnym 46A to 46 skrócone do Helenówka (w tym oczywiście kursy zjazdowe, które są tą samą trasą; relacja Ikea-Helenówek), taki był co drugi kurs 46, co dawało częstotliwość 20 minut, a razem 10. Ale teraz to wszystko jest rozbite na dwa i 46 ma relację Ozorków-Legionów, a 46A Bratysławska-Ikea ("łącznikiem" tras jest Z5 w relacji Dw. Kaliski-Plac Wolności na upartego, a tak naprawdę to 11).
A ja tak wracajac do Łódzkich 803 "kanciaków".
Powiem tak: modernizacje, które były bodajże w latach 97-02 (jakos tak) nie ograniczały sie tylko do zmiany pudła.
Jak już wcześniej wspomniano, opory są na dachu, ale...
+ dorobiono piasecznice, bo oryginalne 803 "parówy" ich nie mialy
+ układy grzejne - wymieniono grzałki oporowe na urzadzenia grzewcze
+ otwieranie drzwi z przycisków to kolejna zmiana
+ w kilku modelach zastosowano przetwornicę statyczną
W zwiazku ze zmianą pudła, zmieniła sie kabina motorniczego i to w duzym znaczeniu.
+ jest wieksza
+ nowy pulpit sterowniczy (fakt faktem, jak to na styl kantów- kanciaty i prosty) - jest na nim wszystko, od wlacznikow ogrzewania po przez wlaczniki swiatla, ogrzewanie stopni, sygnalizacja hamulców szczękowych - 4 diody (1 na każdy luzownik), itp az do wyboru jazdy na grupach silników.
We wnętrzu zastosowano nowe poszycie ścian (kanciate) - mówicie co chcecie, ale w kanciaku jest ladniej po prostu. Siedzenia są wandaloodporne. Po jednej stronie jest 1 rząd, a po drugiej 2 rzędy siedzeń.
Pewnie, że sa i minusy tego - często lubi pękać złącze wewnętrzne na przegubie (spawy), niektóre modele wyglądają ładnie, ale gorzej z komfortem jazdy - trzeszczy buczy, stuka. Jakby nie patrzeć układ napędowy został taki sam - 4 silniki LTb-220 (choć w jednej parówie z TP siedzą silniki LTa-220), vmax 55, rozruch na korbę - jazda szeregowa i szeregowo-równoległa, a więc wiekszosc wad konstrucyjnych jakie ma oryginalna 803 te wagony posiadają.
Powiem tak: modernizacje, które były bodajże w latach 97-02 (jakos tak) nie ograniczały sie tylko do zmiany pudła.
Jak już wcześniej wspomniano, opory są na dachu, ale...
+ dorobiono piasecznice, bo oryginalne 803 "parówy" ich nie mialy
+ układy grzejne - wymieniono grzałki oporowe na urzadzenia grzewcze
+ otwieranie drzwi z przycisków to kolejna zmiana
+ w kilku modelach zastosowano przetwornicę statyczną
W zwiazku ze zmianą pudła, zmieniła sie kabina motorniczego i to w duzym znaczeniu.
+ jest wieksza
+ nowy pulpit sterowniczy (fakt faktem, jak to na styl kantów- kanciaty i prosty) - jest na nim wszystko, od wlacznikow ogrzewania po przez wlaczniki swiatla, ogrzewanie stopni, sygnalizacja hamulców szczękowych - 4 diody (1 na każdy luzownik), itp az do wyboru jazdy na grupach silników.
We wnętrzu zastosowano nowe poszycie ścian (kanciate) - mówicie co chcecie, ale w kanciaku jest ladniej po prostu. Siedzenia są wandaloodporne. Po jednej stronie jest 1 rząd, a po drugiej 2 rzędy siedzeń.
Pewnie, że sa i minusy tego - często lubi pękać złącze wewnętrzne na przegubie (spawy), niektóre modele wyglądają ładnie, ale gorzej z komfortem jazdy - trzeszczy buczy, stuka. Jakby nie patrzeć układ napędowy został taki sam - 4 silniki LTb-220 (choć w jednej parówie z TP siedzą silniki LTa-220), vmax 55, rozruch na korbę - jazda szeregowa i szeregowo-równoległa, a więc wiekszosc wad konstrucyjnych jakie ma oryginalna 803 te wagony posiadają.
Oj Coffe, pomieszały Ci się bimbaje, w Poznaniu jest dziadek moderusów beta (tych, co mają być przerabiane ze stozłomek), nieudana przeróbka stopiątki na trójczłonowego przeguba z wstawką niskopodłogową (autorstwa naszego ulubionego FPS), wagon Konstal 105N/2. Tu masz widok na wnętrze tego cuda.Coffee pisze:Mam pytanie: Spotkał się może ktoś z forumowiczów ze zdjęciem 102Na ze wstawką niskopodłogową? Podobno w Poznaniu jeździła taka stodwójka...
Dobrze, że napisałeś plotki. Choć można to nazwać dosadniej bzdurami. Wyobrażasz sobie istnienie takiego wagonu i brak jakichkolwiek informacji w internecie i literaturze tematycznej? Trochę dedukcji.Coffee pisze:Chodziły już dość dawno plotki o takim wagonie. Jeden miał się znajdować w Poznaniu, drugi we Wrocławiu
Ostatnio zmieniony 2010-05-20, 13:50 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Konstal 102N/102Na/803N i in
Ich ogórka "łamańca" spotkałem w Warszawie. Niestety nie jechałem, ale udało mi się go na szczęście sfocić - chociaż przyznam, szczerze, że nie są to najlepsze zdjęcia - może później będzie jakaś okazja. Natomiast co do tego wagonu - jak zwykle cudo. Fajnie by go było przy jakiejś okazji zobaczyć i sfocić