Najlepszy autobus miejski wyprodukowany przez Autosana

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Adrian_

Najlepszy autobus miejski wyprodukowany przez Autosana

Post autor: Adrian_ »

Postanowiłem założyć ten temat, by poznać Wasze zdanie, a także dowiedzieć sie, który z produktów Autosanu uważacie za najbardziej udany i dlaczego? jeśli chodzi o mnie to za taki autobus uważam Autosana A844MN. Jest to jeden z niewielu niskopodłogowców by Autosan. Co prawda nurtuje mnie w tego typu autobusie wieża, ale ogólnie jest to całkiem dobry autobus. Obecnie jedna sztuka tego autobusu jeździ w MPK Rzeszów, chociaż niewykluczone, ze moze w przyszłości trafi do MKS Sanok jako używka :D.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:niewykluczone, ze moze w przyszłości trafi do MKS Sanok jako używka :D .
A kiedyś pisałeś, że nie ma na to szans.
Adrian_ pisze:Co prawda nurtuje mnie w tego typu autobusie wieża, ale ogólnie jest to całkiem dobry autobus.
Wiele 12-metrowców LF ma wieżę, co cię w niej nurtuje?
Jak dla mnie takowym najlepszym autobusem jest Koliber, czy jak się zwał ten o pojemności Jelcza Vero i 100% niskiej podłogi.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:A kiedyś pisałeś, że nie ma na to szans.
Teoretycznie szans na Stokrotkę w Sanoku nie ma. Ale gdyby rzeszowskie MPK było zainteresowane odsprzedaniem Stokrotki to zawsze można by było ją odkupić i w ten sposób sanocki MKS miałby 2 prototypy :).

Bartek

Post autor: Bartek »

Moim zdaniem najlepsze są Autosany H9-35 :)

Michał

Post autor: Michał »

Trudno wypowiedzieć się o najlepszym autobusie miejskim wyprodukowanym przez Autosan bo oprócz H6/7 H9-35 i A1010M nie ma co porównywać. Miejskie H10, A0909L, Stokrotki, Kolibry czy Lidery to albo prototypy albo wyprodukowano ich zaledwie kilka sztuk. Sądze, że H9-35 jest bardzo dobrym autobusem ale nie w naszych czasach. Autosan A1010M trafił do takich miast jak Sieradz (przetarg na autobus 10-metrowy; warunki: cena 100%) Zresztą większość miejskich autobusów Autosana większość ma od 10 metrów w dół. Powiem tak: H9-35 były dobrymi autobusami w 80 latach zaś A1010M w 90. Zresztą oprócz prototypowej Stokrotki Autosan nie wyprodukował żadnego 12-metrowego autobusu.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Michał pisze:Zresztą oprócz prototypowej Stokrotki Autosan nie wyprodukował żadnego 12-metrowego autobusu.
A A1012T w wersji miejskiej dla Węgier to nie 12-metrowiec? fakt, ze ma w 100% wysoką podłoge i jest przystosowany pod komunikację międzymiastową, a nie miejską, ale w końcu tego typu autobus ma 12m :).

marekJG

Post autor: marekJG »

Moim zdaniem najlepszym autobusem miejskim Autosana jest stokrotka. Jeździłem nią w Rzeszowie. Gdyby nie spartańsko wykonane wnętrze to mogłaby zdecydowanie wyprzeć Vecto, ktore oprocz trzeszczenia jest strasznie hałaśliwe. Dziwi mnie że zrezygnowano z produkcji tego modelu. Może gdyby on był w ofercie PA zamiast Vecto to znalazłby więcej klientów.

A tak w ogóle to gdzie jeżdżą prototypowe A613MN oraz Koliber?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

marekJG pisze:A tak w ogóle to gdzie jeżdżą prototypowe A613MN oraz Koliber?
Koliber- 1 sztuka jeździ w MPK Opoczno, druga stoi w Autosanie (nie wiem, co zrobią z drugim A0808MN)
A613MN-3 sztuki w PKS Bydgoszcz p.t Świecie, 1 sztuka w PKS Radom.

[ Dodano: 2006-08-17, 18:30 ]
Dodam jeszcze, że przez pewien okres czasu Koliber był testowany w MZK Skierniewice. Nie wiem tylko, czy to był opoczyński 15, czy testowiec z Autosanu.

marekJG

Post autor: marekJG »

Adrian_ pisze:A613MN-3 sztuki w PKS Bydgoszcz p.t Świecie, 1 sztuka w PKS Radom
Co one robią w PKSie przecież się marnują. Może w Swieciu jeżdżą na KM ale w Radomiu?

Michał

Post autor: Michał »


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:(nie wiem, co zrobią z drugim A0808MN)
A może by tak do was…? :retard:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:A może by tak do was…?
O i to jest ciekawa inicjatywa. Wszak ten autobus jest tylko w 60% LF ( w ostatnich drzwiach ma chyba stopień), ale jest to całkiem ciekawa propozycja. Chociaż, jak wczoraj zobaczyłem natężenia pasażerów na linii 5 to wolałbym 12-metrowego niskacza, bowiem w takim A0808MN to pasażerowie będą się jeszcze bardziej tłoczyć, aniżeli w Mediumie.

marekJG

Post autor: marekJG »

Michał pisze:Tu znajdziesz odpowiedź :
Dzięki za odpowiedź. Swoją drogą ciekawe jak spisuje sie ten model. Zamiast produkować H7 i miejskie Soliny które są HF powinno wprowadzić się takie do oferty.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

marekJG pisze: Dzięki za odpowiedź. Swoją drogą ciekawe jak spisuje sie ten model. Zamiast produkować H7 i miejskie Soliny które są HF powinno wprowadzić się takie do oferty.
Teraz to już nie ma na to szans. Autosan oddał większość projektów JZS-owi, dzięki którym Koliber miał objawić sie pod postacią Jelcza M083I itd. Tyle tylko, że nie widac realizacji tych projektów (o ile do realizacji w ogóle przystąpiono).

james206

Post autor: james206 »

Adrian_ pisze:Jeśli chodzi o mnie to za taki autobus uważam Autosana A844MN.
Też tak uważam, choć znam go tylko ze zdjęć. To był produkt przewyższający twórczość Autosana, można by powiedzieć, że wybiegający do przodu w czasie. :D Jeden taki wozik był kiedyś testowany w Meteorze Jaworzno. Fajne też są wszystkie wesje Melonów. Autobusy te sprawdzają się bardzo dobrze, zwłaszcza na liniach z wymaganym taborem B... :mruga: Wiem coś o tym...
marekJG pisze:Dziwi mnie że zrezygnowano z produkcji tego modelu. Może gdyby on był w ofercie PA zamiast Vecto to znalazłby więcej klientów.
To by było świene posunięcie. Choć jak już wspominałem nigdy nim nie jechałem, to wszystko byłoby lepsze od m125m... :retard:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Być moze i byłoby lepsze. Podejrzewam, ze Stokrotka na pewno nie trzeszczała by tak, jak Vecto, a także byłaby chyba lepiej wykonana. A co do Stokrotki w Meteorze Jaworzno to ona nie była tam na testach, tylko Autosan wysłał ją tam w zastępstwie za A1010M 845 napędzanego na gaz LPG, który przyjechał na przegląd do Sanoka. A tak w ogóle dziwię sie, ze MKS Sanok zrezygnował z testowania tego typu autobusu, ale cóż, widac 100%HF to już przeznaczenie :/.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A ja myślę, że najlepszymi autobusami z fabryki Autosana - nadal pozostanie chyba cała rodzinka H9 :mruga:

Popatrzcie jak trwałe są te busiki :P

ppln

Post autor: ppln »

Ale do miana miejskich to one aspirować nie mogą ;) Ja stawiam na Stokrotkę

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

ppln pisze:Ale do miana miejskich to one aspirować nie mogą
A H9-35? :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:Ale do miana miejskich to one aspirować nie mogą
Jak to nie mogą? przecież Autosany H9-21 pełnią też funkcje komunikacji miejskiej w mniejszych miastach, np. MZK Konin regularnie wykorzystuje H9-21 do obsługi linii miejskich.
J-31 pisze:Popatrzcie jak trwałe są te busiki
Teraz, gdy produkcja H9-21 została wznowiona jest nadzieja, ze tego typu konstrukcje będą jeszcze przez kilkanaście lat jeździć po polskich ulicach. Zresztą nie oszukujmy się. Gdyby starsze Autosany nie były konserwowane, modernizowane i remontowane wówczas już dawno by się rozleciały i szczęściem jest to, ze większośc mniejszych przewoźników nie stać na używki, bo gdyby tak było, wtedy Autosany szybko zniknęły by z polskich ulic :mruga:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”