Najlepszy autobus miejski wyprodukowany przez Autosana
Najlepszy autobus miejski wyprodukowany przez Autosana
Postanowiłem założyć ten temat, by poznać Wasze zdanie, a także dowiedzieć sie, który z produktów Autosanu uważacie za najbardziej udany i dlaczego? jeśli chodzi o mnie to za taki autobus uważam Autosana A844MN. Jest to jeden z niewielu niskopodłogowców by Autosan. Co prawda nurtuje mnie w tego typu autobusie wieża, ale ogólnie jest to całkiem dobry autobus. Obecnie jedna sztuka tego autobusu jeździ w MPK Rzeszów, chociaż niewykluczone, ze moze w przyszłości trafi do MKS Sanok jako używka .
A kiedyś pisałeś, że nie ma na to szans.Adrian_ pisze:niewykluczone, ze moze w przyszłości trafi do MKS Sanok jako używka .
Wiele 12-metrowców LF ma wieżę, co cię w niej nurtuje?Adrian_ pisze:Co prawda nurtuje mnie w tego typu autobusie wieża, ale ogólnie jest to całkiem dobry autobus.
Jak dla mnie takowym najlepszym autobusem jest Koliber, czy jak się zwał ten o pojemności Jelcza Vero i 100% niskiej podłogi.
Trudno wypowiedzieć się o najlepszym autobusie miejskim wyprodukowanym przez Autosan bo oprócz H6/7 H9-35 i A1010M nie ma co porównywać. Miejskie H10, A0909L, Stokrotki, Kolibry czy Lidery to albo prototypy albo wyprodukowano ich zaledwie kilka sztuk. Sądze, że H9-35 jest bardzo dobrym autobusem ale nie w naszych czasach. Autosan A1010M trafił do takich miast jak Sieradz (przetarg na autobus 10-metrowy; warunki: cena 100%) Zresztą większość miejskich autobusów Autosana większość ma od 10 metrów w dół. Powiem tak: H9-35 były dobrymi autobusami w 80 latach zaś A1010M w 90. Zresztą oprócz prototypowej Stokrotki Autosan nie wyprodukował żadnego 12-metrowego autobusu.
A A1012T w wersji miejskiej dla Węgier to nie 12-metrowiec? fakt, ze ma w 100% wysoką podłoge i jest przystosowany pod komunikację międzymiastową, a nie miejską, ale w końcu tego typu autobus ma 12m .Michał pisze:Zresztą oprócz prototypowej Stokrotki Autosan nie wyprodukował żadnego 12-metrowego autobusu.
Moim zdaniem najlepszym autobusem miejskim Autosana jest stokrotka. Jeździłem nią w Rzeszowie. Gdyby nie spartańsko wykonane wnętrze to mogłaby zdecydowanie wyprzeć Vecto, ktore oprocz trzeszczenia jest strasznie hałaśliwe. Dziwi mnie że zrezygnowano z produkcji tego modelu. Może gdyby on był w ofercie PA zamiast Vecto to znalazłby więcej klientów.
A tak w ogóle to gdzie jeżdżą prototypowe A613MN oraz Koliber?
A tak w ogóle to gdzie jeżdżą prototypowe A613MN oraz Koliber?
Koliber- 1 sztuka jeździ w MPK Opoczno, druga stoi w Autosanie (nie wiem, co zrobią z drugim A0808MN)marekJG pisze:A tak w ogóle to gdzie jeżdżą prototypowe A613MN oraz Koliber?
A613MN-3 sztuki w PKS Bydgoszcz p.t Świecie, 1 sztuka w PKS Radom.
[ Dodano: 2006-08-17, 18:30 ]
Dodam jeszcze, że przez pewien okres czasu Koliber był testowany w MZK Skierniewice. Nie wiem tylko, czy to był opoczyński 15, czy testowiec z Autosanu.
O i to jest ciekawa inicjatywa. Wszak ten autobus jest tylko w 60% LF ( w ostatnich drzwiach ma chyba stopień), ale jest to całkiem ciekawa propozycja. Chociaż, jak wczoraj zobaczyłem natężenia pasażerów na linii 5 to wolałbym 12-metrowego niskacza, bowiem w takim A0808MN to pasażerowie będą się jeszcze bardziej tłoczyć, aniżeli w Mediumie.plocmaster pisze:A może by tak do was…?
Teraz to już nie ma na to szans. Autosan oddał większość projektów JZS-owi, dzięki którym Koliber miał objawić sie pod postacią Jelcza M083I itd. Tyle tylko, że nie widac realizacji tych projektów (o ile do realizacji w ogóle przystąpiono).marekJG pisze: Dzięki za odpowiedź. Swoją drogą ciekawe jak spisuje sie ten model. Zamiast produkować H7 i miejskie Soliny które są HF powinno wprowadzić się takie do oferty.
Też tak uważam, choć znam go tylko ze zdjęć. To był produkt przewyższający twórczość Autosana, można by powiedzieć, że wybiegający do przodu w czasie. Jeden taki wozik był kiedyś testowany w Meteorze Jaworzno. Fajne też są wszystkie wesje Melonów. Autobusy te sprawdzają się bardzo dobrze, zwłaszcza na liniach z wymaganym taborem B... Wiem coś o tym...Adrian_ pisze:Jeśli chodzi o mnie to za taki autobus uważam Autosana A844MN.
To by było świene posunięcie. Choć jak już wspominałem nigdy nim nie jechałem, to wszystko byłoby lepsze od m125m...marekJG pisze:Dziwi mnie że zrezygnowano z produkcji tego modelu. Może gdyby on był w ofercie PA zamiast Vecto to znalazłby więcej klientów.
Być moze i byłoby lepsze. Podejrzewam, ze Stokrotka na pewno nie trzeszczała by tak, jak Vecto, a także byłaby chyba lepiej wykonana. A co do Stokrotki w Meteorze Jaworzno to ona nie była tam na testach, tylko Autosan wysłał ją tam w zastępstwie za A1010M 845 napędzanego na gaz LPG, który przyjechał na przegląd do Sanoka. A tak w ogóle dziwię sie, ze MKS Sanok zrezygnował z testowania tego typu autobusu, ale cóż, widac 100%HF to już przeznaczenie .
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Jak to nie mogą? przecież Autosany H9-21 pełnią też funkcje komunikacji miejskiej w mniejszych miastach, np. MZK Konin regularnie wykorzystuje H9-21 do obsługi linii miejskich.ppln pisze:Ale do miana miejskich to one aspirować nie mogą
Teraz, gdy produkcja H9-21 została wznowiona jest nadzieja, ze tego typu konstrukcje będą jeszcze przez kilkanaście lat jeździć po polskich ulicach. Zresztą nie oszukujmy się. Gdyby starsze Autosany nie były konserwowane, modernizowane i remontowane wówczas już dawno by się rozleciały i szczęściem jest to, ze większośc mniejszych przewoźników nie stać na używki, bo gdyby tak było, wtedy Autosany szybko zniknęły by z polskich ulic .J-31 pisze:Popatrzcie jak trwałe są te busiki