Autosan zamierza produkować niskowejściową Solinę

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Adrian_

Autosan zamierza produkować niskowejściową Solinę

Post autor: Adrian_ »

Od czasu premiery modelu H7-10.06MB Solina minął rok. Wówczas podchodzono do tego modelu dosyć sceptycznie. Jednak życie pokazało, że Solina okazała się kolejnym rozchwytywanym produktem sanockiej fabryki. Jak dotąd konstruktorzy z Autosanu skupiali się głównie na konstrukcji międzymiastowym Solin. Tymczasem okazuje się, iż Autosan zamierza wprowadzić Solinę do produkcji w wersji podmiejskiej. Dotychczas podmiejska Solina w ilości sztuk 1 została sprzedana jedynie ZKM-owi Sandomierz. Już wkrótce, dziki wprowadzeniu tej konstrukcji do produkcji seryjnej ma się to zmienić. Solina w wersji podmiejskiej nie różni się parametrami w porównaniu z międzymiastowym odpowiednikiem tego modelu. Jednakże w porównaniu z Autosanem H7-20 starszej wersji Solina wyróżnia się m.in. wyższą mocą silnika (150KM), 4 cylindrowym silnikiem Mercedes-Benz O904M o normie Euro 3 oraz nieco zmienioną skrzynia biegów (notabene podobno Autosan zamierza wprowadzić do podmiejskich Solin pół-automaty, ale nie jest to 100% pewne). To jeszcze nie koniec niespodzianek. Otóż w Autosanie trwają obecnie prace nad Autosanem H7-20.06MB LE, czyli nad niskowejściową Soliną. Niskowejściowa Solina będzie posiadać niskowejściowy pomost na tylnym zwisie z wysuwaną platforma dla osób niepełnosprawnych. Oprócz tego w tym autobusie zastosowano 2 różne zawieszenia. Przednia oś posiada zawieszenie mechaniczne, zaś tylna pneumatyczne, a na obu osiach zamontowano hamulce tarczowe wraz z systemem ABS. Pierwsze podmiejskie Soliny mają pojawić się na rynku już jesienią tego roku.

graale

Post autor: graale »

Taka Solina juz powstała, Autosan zaprezentował ją na Autosalonie w Nitrze. http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 5f190f7458

Bartek

Post autor: Bartek »

To takie autosanowe Vero :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ciekawe są te przednie drzwi.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

graale pisze:Taka Solina juz powstała, Autosan zaprezentował ją na Autosalonie w Nitrze.
Całkiem ładna. Mam nadzieję, że tym razem również i przewoźnicy w dużych miastach docenią ten sanocki wybór zwłaszcza, że jest cenowo zbliżony do Vero (o ile nie trochę tańszy).
pr110 pisze:To takie autosanowe Vero
Jest tak dlatego, iż Autosan musiał zunifikować produkcję z Jelczem tak, by nie wprowadzać innych konstrukcji i w ten sposób nie powiększać konkurencji między firmami. Wymóg ten nałożyły oczywiście Polskie Autobusy (co jak wiadomo nie do końca się udało).
plocmaster pisze:Ciekawe są te przednie drzwi.
Jak dla mnie pierwsze drzwi są za wąskie i w przypadku zastosowania tej Soliny w mieście mogą być problemy z wymianą pasażerów, aczkolwiek jest to wersja podmiejska, więc nie ma sie czemu dziwić. Wersja miejska miała by na pewno szersze płaty drzwi z przodu.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Adrian_ pisze:
plocmaster pisze:Ciekawe są te przednie drzwi.
Jak dla mnie pierwsze drzwi są za wąskie
A na tym zdjęciu mogą być :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Solina na fotce, którą pokazał kol. U2w, wygląda rzeczywiście na typowo miejską. :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tylko, ze ta Solina jest raczej wersją miejską. Autobus ten trafił później do ZKM Sandomierz, gdzie otrzymał nr. taborowy 12 i nie posiadał z tyłu platformy dla osób niepełnosprawnych, ani tez nie posiadał obniżonego tylnego zwisu :roll: .

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

u2w pisze:A na tym zdjęciu mogą być :?:
No, już lepiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem co zrobi Jelcz ze swoim M081MB, kiedy tylko Autosan zacznie na całego produkować Solinę w wersji niskowejściowej :roll:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Ciekawy jestem co zrobi Jelcz ze swoim M081MB, kiedy tylko Autosan zacznie na całego produkować Solinę w wersji niskowejściowej
Pewnie dalej będą produkować Vero. Póki jest na nie popyt, to autobus ten będzie cały czas w produkcji. Chociaż Autosan proponuje właściwie to samo tylko, że za tańszą cenę. Ale mam nadzieję, iż wprowadzenie Soliny LE na rynek nie spowoduje spadku popularności. Jednym słowem obydwa te autobusy mają równe szanse na rynku przewozowym :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Chociaż Autosan proponuje właściwie to samo tylko, że za tańszą cenę. Ale mam nadzieję, iż wprowadzenie Soliny LE na rynek nie spowoduje spadku popularności. Jednym słowem obydwa te autobusy mają równe szanse na rynku przewozowym
Tak szczególnie jeśli mogą kupić to samo za mniejsze pieniądze :lol:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Przeca na Transexpo będzie M083MB pokazany, więc odpowiedź nasuwa się sama.
Najwyraźniej dogadali się i Solina będzie dla tych biedniejszych, a nowy Jelcz — dla bogatszych :mruga:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:mogą kupić to samo za mniejsze pieniądze
To samo podwozie, reszta się nieco różni... Osobiście Solina mi się za diabła nie podoba - wolę Vero ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Najwyraźniej dogadali się i Solina będzie dla tych biedniejszych, a nowy Jelcz — dla bogatszych
Nie wiadomo, w końcu wersja LE moze też nakłonić do zakupu również większe przedsiębiorstwa km, które nie są takie biedne, a brakuje im małych autobusów do obsługi mniej obciążonych linii.
J-31 pisze: Tak szczególnie jeśli mogą kupić to samo za mniejsze pieniądze
Na pewno nie to samo. Jak już wspomniał kol. u2w obydwa te autobusy posiadają jedynie to samo podwozie. Różnią sie natomiast m. in. stylistyką przodu, wnętrzem i możliwe, ze i pulpitem (deską rozdzielczą). Tak więc są to 2 różne produkty. Z pewnością pociagnie to za sobą również spadek popularności turystycznych odmian Vero, dzięki czemu Autosan podreperuje nieco swoją kieszeń dodatkowymi pieniędzmi pochodzącymi z zamówień (być moze wyda się Wam to dziwne, ale jeszcze kilka miesiecy temu Autosanowi groziła upadłość). Poza tym, jeśli chodzi o przewoźników to już mam pewnego pretendenta, który mógłby zakupić tego typu pojazd zamiast kolejnego A1010M ;).
u2w pisze:Osobiście Solina mi się za diabła nie podoba - wolę Vero
To zrozumiałe, wszak przy zacofaniu technologicznym Autosana w stosunku do wcześniejszych produkcji każdy ma prawo nie lubieć wyrobów tego producenta.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Nie wiadomo, w końcu wersja LE moze też nakłonić do zakupu również większe przedsiębiorstwa km, które nie są takie biedne, a brakuje im małych autobusów do obsługi mniej obciążonych linii.
No, jak będą chcieli zaoszczędzić trochę kasy ;-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem jaka jest Solina od strony technicznej, ale stylistycznie szczególnie jej ściana przednia przypomina mi pierwsze mikrobusy Nysy. One też był takie obłe :roll:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:ale stylistycznie szczególnie jej ściana przednia przypomina mi pierwsze mikrobusy Nysy. One też był takie obłe
Porównywanie wyglądu Soliny z Nysą to czysty archaizm. Jak dla mnie przód tego autobusu nie przypomina w żadnej części przodu mikrobusów Nysy. Jest to po prostu wynik przekształcenia ścian przednich starszych modeli Autosanów H7 (od H7-10/H7-20.02 począwszy). Zresztą nie można wymagać, by autobus ten posiadał taki sam przód, jak Vero ;).
J-31 pisze:Nie wiem jaka jest Solina od strony technicznej
Już niedługo Autosan powinien wypuścić w obieg Solinę LE w wersji testowej i być może bedzie testowana w większości polskich miast, wówczas dowiemy sie czegoś wiecej na temat technicznej eksploatacji tego modelu.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Adrian_ pisze:To zrozumiałe, wszak przy zacofaniu technologicznym Autosana w stosunku do wcześniejszych produkcji każdy ma prawo nie lubieć wyrobów tego producenta.
Czy ja napisałem, że nie lubię Autosana :?: Co ma zacofanie technologiczne do obecnej stylistyki :?: Akurat odpowiada mi stylistyka H9 (oryg.), jak i Lidera czy Gemini. Natomiast za totalną porażkę w tej dziedzinie uważam wszelkie H6-H10.
J-31 pisze:...stylistycznie szczególnie jej ściana przednia przypomina mi pierwsze mikrobusy Nysy.
O to to :chytry: Wygląda jakby jej gęba spuchła od zębów albo jak... Marlon Brando w Ojcu Chrzestnym :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście styliści z Autosana powinni lekko dopracować jego ścianę przednią. Reszta jest całkiem, całkiem. Oczywiście ja również nie twierdzę, że Solina jest zła. :D

A po za tym to może mój zły gust i dlatego się czepiam ...."Marlona Brando w Ojcu Chrzestnym" :mruga:
Ostatnio zmieniony 2006-09-28, 08:44 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”