Autosan Solina w Warszawie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A skąd autobus wie, o której jest odjazd z pętli ? Trzeba to jakoś podać, zna odjazdy wszystkich brygad na których może się pojawić ?
Nie jest to żadna nowość, wielokrotnie w Warszawie spotkałem się z tym, że na pętli kierowca otrzymuje sygnał dźwiękowy dokładnie o godzinie odjazdu z pętli (coś w rodzaju dyskretnego budzika). Zatem nie dziwię się, że teraz ten czas (dodatkowo) jest widoczny dla pasażera. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Solina A368

Post autor: J-31 »

Miałem wczoraj okazję do krótkiego przejazdu najnowszą Soliną. Był to A368 i obsługiwał linię 202 na Bródnie (Targówek).

Muszę przyznać, że dosyć dziwnie się tym jedzie. Prawie jak dostawczakiem. Zawieszenie powoduje, że autobusik buja się na boki i podskakuje, lepiej usiąść, bo ustać się nie da. :lol:

Kabina kierowca zaopatrzona jest - zdaje się tradycyjnie już w małych Autosanach - w dodatkowy fotel dla pasażera. Kierowca kładzie tam swoje rzeczy, kurtkę i torbę, byleby tylko nikt mu tam nie siadał.

Rozumiem już czemu nie ma żadnych drzwi do kabiny - w autobusie jest po prostu ciasno. Ogólnie nawalono w nim sporo foteli. Są dwa, podwójne rzędy. Nie wiem po co. Fotele są podobne do tych, które zainstalowano w Solarisach.

Naciśnięcie przycisku "drzwi" powoduje, że w kabinie rozlega się sygnalizacja dźwiękowa i jak zauważyłem, ten sygnał (krótki beeper) będzie się powtarzać aż do .... otwarcia drzwi ;)

Kierowca ma do dyspozycji nowe urządzenie, jest to display ze sterownikiem odpowiedzialnym za informację pasażerską. To urządzenie wisi mu nad głową(na wprost niego) a na jego display'u pojawiają się wszystkie informacje dotyczące linii.

Informacja pasażerska, jak już wiadomo, audio-wizualna. Na szczęście zatrudniono zawodowego lektora. Zdaje się - ale mogę się mylić :!: - zatrudniono tym razem p. Lucjana Szołajskiego. Nie jestem jednak pewny, jednakże znam ten głos.

Również nagłośnienie jest "niczego sobie". ;)

Skrzynia biegów - manualna. Silnik pracuje bardzo fajnie... jak w dostawczaku, przyjemnie terkocze. :-P

Ogólnie rzecz biorąc Autosan Solina, to śmieszny autobusik, ale całkiem przyjemny :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Muszę przyznać, że dosyć dziwnie się tym jedzie. Prawie jak dostawczakiem. Zawieszenie powoduje, że autobusik buja się na boki i podskakuje, lepiej usiąść, bo ustać się nie da.
Nic dziwnego, skoro to na podwoziu ciężarówki
J-31 pisze:Kierowca kładzie tam swoje rzeczy, kurtkę i torbę, byleby tylko nikt mu tam nie siadał.
Mógłby zamiast tego użyć jakiejś Nutelli, albo sztucznego kału :D
J-31 pisze:Ogólnie nawalono w nim sporo foteli. Są dwa, podwójne rzędy. Nie wiem po co.
Wymogi przetargu.
J-31 pisze:Kierowca ma do dyspozycji nowe urządzenie, jest to display ze sterownikiem odpowiedzialnym za informację pasażerską. To urządzenie wisi mu nad głową(na wprost niego) a na jego display'u pojawiają się wszystkie informacje dotyczące linii.
Chyba każdy autobus z wyświetlaczami to ma, a w Warszawie tego sporo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Chyba każdy autobus z wyświetlaczami to ma, a w Warszawie tego sporo.
Nie do końca - Owszem mają sterowniki, ale nie tego typu ;)

ppln

Post autor: ppln »

A ma ktoś zdjęcie tych sterowników? Jakiej to firmy jest (bo ZTCW sterowniki będące panelami dotykowymi (z GPS) produkuje Emtal, ale jest to dość kiepski (strasznie niewygodny w obsłudze, R&G bije go na głowę) sprzęt, jego główną zaletą jest to, że wyświetla długą listę przystanków)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”