Autosan Solina w Warszawie
Nie jest to żadna nowość, wielokrotnie w Warszawie spotkałem się z tym, że na pętli kierowca otrzymuje sygnał dźwiękowy dokładnie o godzinie odjazdu z pętli (coś w rodzaju dyskretnego budzika). Zatem nie dziwię się, że teraz ten czas (dodatkowo) jest widoczny dla pasażera.A skąd autobus wie, o której jest odjazd z pętli ? Trzeba to jakoś podać, zna odjazdy wszystkich brygad na których może się pojawić ?
Solina A368
Miałem wczoraj okazję do krótkiego przejazdu najnowszą Soliną. Był to A368 i obsługiwał linię 202 na Bródnie (Targówek).
Muszę przyznać, że dosyć dziwnie się tym jedzie. Prawie jak dostawczakiem. Zawieszenie powoduje, że autobusik buja się na boki i podskakuje, lepiej usiąść, bo ustać się nie da.
Kabina kierowca zaopatrzona jest - zdaje się tradycyjnie już w małych Autosanach - w dodatkowy fotel dla pasażera. Kierowca kładzie tam swoje rzeczy, kurtkę i torbę, byleby tylko nikt mu tam nie siadał.
Rozumiem już czemu nie ma żadnych drzwi do kabiny - w autobusie jest po prostu ciasno. Ogólnie nawalono w nim sporo foteli. Są dwa, podwójne rzędy. Nie wiem po co. Fotele są podobne do tych, które zainstalowano w Solarisach.
Naciśnięcie przycisku "drzwi" powoduje, że w kabinie rozlega się sygnalizacja dźwiękowa i jak zauważyłem, ten sygnał (krótki beeper) będzie się powtarzać aż do .... otwarcia drzwi
Kierowca ma do dyspozycji nowe urządzenie, jest to display ze sterownikiem odpowiedzialnym za informację pasażerską. To urządzenie wisi mu nad głową(na wprost niego) a na jego display'u pojawiają się wszystkie informacje dotyczące linii.
Informacja pasażerska, jak już wiadomo, audio-wizualna. Na szczęście zatrudniono zawodowego lektora. Zdaje się - ale mogę się mylić - zatrudniono tym razem p. Lucjana Szołajskiego. Nie jestem jednak pewny, jednakże znam ten głos.
Również nagłośnienie jest "niczego sobie".
Skrzynia biegów - manualna. Silnik pracuje bardzo fajnie... jak w dostawczaku, przyjemnie terkocze.
Ogólnie rzecz biorąc Autosan Solina, to śmieszny autobusik, ale całkiem przyjemny
Muszę przyznać, że dosyć dziwnie się tym jedzie. Prawie jak dostawczakiem. Zawieszenie powoduje, że autobusik buja się na boki i podskakuje, lepiej usiąść, bo ustać się nie da.
Kabina kierowca zaopatrzona jest - zdaje się tradycyjnie już w małych Autosanach - w dodatkowy fotel dla pasażera. Kierowca kładzie tam swoje rzeczy, kurtkę i torbę, byleby tylko nikt mu tam nie siadał.
Rozumiem już czemu nie ma żadnych drzwi do kabiny - w autobusie jest po prostu ciasno. Ogólnie nawalono w nim sporo foteli. Są dwa, podwójne rzędy. Nie wiem po co. Fotele są podobne do tych, które zainstalowano w Solarisach.
Naciśnięcie przycisku "drzwi" powoduje, że w kabinie rozlega się sygnalizacja dźwiękowa i jak zauważyłem, ten sygnał (krótki beeper) będzie się powtarzać aż do .... otwarcia drzwi
Kierowca ma do dyspozycji nowe urządzenie, jest to display ze sterownikiem odpowiedzialnym za informację pasażerską. To urządzenie wisi mu nad głową(na wprost niego) a na jego display'u pojawiają się wszystkie informacje dotyczące linii.
Informacja pasażerska, jak już wiadomo, audio-wizualna. Na szczęście zatrudniono zawodowego lektora. Zdaje się - ale mogę się mylić - zatrudniono tym razem p. Lucjana Szołajskiego. Nie jestem jednak pewny, jednakże znam ten głos.
Również nagłośnienie jest "niczego sobie".
Skrzynia biegów - manualna. Silnik pracuje bardzo fajnie... jak w dostawczaku, przyjemnie terkocze.
Ogólnie rzecz biorąc Autosan Solina, to śmieszny autobusik, ale całkiem przyjemny
Nic dziwnego, skoro to na podwoziu ciężarówkiJ-31 pisze:Muszę przyznać, że dosyć dziwnie się tym jedzie. Prawie jak dostawczakiem. Zawieszenie powoduje, że autobusik buja się na boki i podskakuje, lepiej usiąść, bo ustać się nie da.
Mógłby zamiast tego użyć jakiejś Nutelli, albo sztucznego kałuJ-31 pisze:Kierowca kładzie tam swoje rzeczy, kurtkę i torbę, byleby tylko nikt mu tam nie siadał.
Wymogi przetargu.J-31 pisze:Ogólnie nawalono w nim sporo foteli. Są dwa, podwójne rzędy. Nie wiem po co.
Chyba każdy autobus z wyświetlaczami to ma, a w Warszawie tego sporo.J-31 pisze:Kierowca ma do dyspozycji nowe urządzenie, jest to display ze sterownikiem odpowiedzialnym za informację pasażerską. To urządzenie wisi mu nad głową(na wprost niego) a na jego display'u pojawiają się wszystkie informacje dotyczące linii.