Miejska H10
Miejska H10
Autosany H10-11 były produkowane w wersjach miejskich można je spotkać w Chojnicach, Cieszynie czy Zawierciu. Te autobusy nie przyjeły sie do produkcji jako autobusy miejskie a niedawno zostały zastąpione przez Lidery. Siedzenia mają przeważnie peerkopodobne tylko twardsze i niewygodne. Nie widziałem fotki wnętrza lecz jechałem sieradzką H10 z PKS'u Silnik mają dość głośny ale da sie wytrzymać . Co sądzicie o tych autobusach które nie zrobiły dużej kariery w wersji miejskiej lecz w lokalnej i międzymiastowej aż za dużą Fotki:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=11855
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=55725
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=30669
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=29312
Pozdrawiam
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=11855
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=55725
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=30669
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=29312
Pozdrawiam
Nie przypominam sobie, żebym kiedyś jechał tym modelem Autosana, ale mogę powiedzieć co nieco o jego wyglądzie zewnętrznym. Mianowicie nie podoba mi się starsza wersja, ale ta nowsza (po modernizacji z drzwiami rozsuwanymi na zewnatrz- http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=11855 ) nawet fajnie się prezentuje
Aaa...to o to chodzi. Dzięki za sprostowanieJ-31 pisze:Tommy pisze:Jest spoko, ponieważ ta modernizacja mu dużo dała, ba nawet bardzo dużo, gdyż bez niej wygląda niezbyt ciekawie. Tak więc opłaca się modernizować stare pojazdyPanowie, jeśli Was dobrze zrozumiałem... Te autobusy nie zostały zmodernizowane przez przewoźników, poprzez dodanie nowych drzwi. Autosan takie autobusy po prostu produkuje. W takiej wersji. Zresztą już od ponad 15 lat produkuje takie autobusy. Tyle, że jest ich bardzo mało i są stosunkowo słabo znane.Rupak pisze:No tak jak w Gdyni z trolejbusami. Miała strasznie zły stan techniczny, a funduszy na nowe nie było to PKT postanowiło je zmodernizować.
Napiszę więcej. Jest nawet miejska wersja H10-11, przystosowana do przewozu osób na wózkach inwalidzkich. Środkowe drzwi są krótsze i mają platformę...
14 to mało PKS Sieradz ma około 25 H10-xx Nie wspomne o PKS ŁódźJ-31 pisze:Wielkie dzięki. Czyli tak jak napisałem - pojedyncze sztuki. Ale najwięcej ma ich Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej i Spedycji w Oświęcimiu S.A. - aż 14 sztuk.
Natomiast - zaraz za nim, po 11 sztuk, przewoźnicy: PPKS w Puławach oraz PKS w Grójcu.
Ten ostatni przewoźnik, to mi się najbardziej zgadza, ponieważ jego autobusy często przyjeżdżają do Warszawy, nie tylko na Dw. Wschodni ale również na malutki Dw. Południowy na ul. Puławskiej. Nawet w ostatni wtorek widziałem Grójeckiego H10-11, na ul. Puławskiej. Był cały żółty...
No dobra mogą sobie miec, ale na pewnoe nie wszystkie kursują w komunikacji lokalnej.Michal pisze: 14 to mało PKS Sieradz ma około 25 H10-xx Nie wspomne o PKS Łódź
Łódzkie H10-11 kursuja natomiast po okolicznych wioskach (tam gdzie kiedys docierały tramwaje), natomiast H10 i H12 kursuja w komunikacji lokalnej i dalekobieżnej.
Racja chociaż nie do końca Dużo H10 kursuje po Łodzi jako komunikacja miejska i nie tylko H10 PKS w Łodzi wykorszystuje swoje rozpadające sie busy H9,H10 i stada 280 do obsługi połączeń miejskich jak i np. do Pabianic, Aleksandrowa, Konstantynowa itp.Poznaniak pisze:No dobra mogą sobie miec, ale na pewnoe nie wszystkie kursują w komunikacji lokalnej.Michal pisze: 14 to mało PKS Sieradz ma około 25 H10-xx Nie wspomne o PKS Łódź
Łódzkie H10-11 kursuja natomiast po okolicznych wioskach (tam gdzie kiedys docierały tramwaje), natomiast H10 i H12 kursuja w komunikacji lokalnej i dalekobieżnej.
o ja bym tego nie nazwał "Komunikacja miesjką". z tego co pamietam te linie nie maja własnych numerów , a takowe jednak linia miejska powinna mieć. Te kursy do Aleksandrowa, i tam dalej to wg. mnie zwykłę kursy PKSMichal pisze: Racja chociaż nie do końca Dużo H10 kursuje po Łodzi jako komunikacja miejska i nie tylko H10 PKS w Łodzi wykorszystuje swoje rozpadające sie busy H9,H10 i stada 280 do obsługi połączeń miejskich jak i np. do Pabianic, Aleksandrowa, Konstantynowa itp.
Nie wiem który PKS kursuje regularnie co 15 minut Kilka KM w Polsce nie ma oznaczonych linii cyframi lub literami A wracając do tematu wystarczy pojechać do Łodzi na pierwszy lepszy przystanek PKS i zobaczyć ze kursują tam autobusy po mieście np. na osiedle Radogoszcz najczęściej H9 z wersją drzwi 1-1-0 lub H10 w różnych odmianach drzwi Czasami trafiają sie Ikary 280.11Poznaniak pisze:o ja bym tego nie nazwał "Komunikacja miesjką". z tego co pamietam te linie nie maja własnych numerów , a takowe jednak linia miejska powinna mieć. Te kursy do Aleksandrowa, i tam dalej to wg. mnie zwykłę kursy PKSMichal pisze: Racja chociaż nie do końca Dużo H10 kursuje po Łodzi jako komunikacja miejska i nie tylko H10 PKS w Łodzi wykorszystuje swoje rozpadające sie busy H9,H10 i stada 280 do obsługi połączeń miejskich jak i np. do Pabianic, Aleksandrowa, Konstantynowa itp.
H10 ogólnie mi się podoba, nawet ta miejska. Nie jechałem nim i go na własne ślepia nie widziałem, to więc się nie wypowiadam na temat wnętrza, hałasu, itp. Ale widziałem za to H10 w wersji międzymiastowej (chodzi mi po układzie drzwi) z BUSKOMU Szczytno. Fotele... takie ja w peerkach. Kombinacja normalnie
Ja też swego czasu jechałem H10 - i to był jakiś "miejski", albo zrobiony a-la miejski. Z dużą ilością drzwi. Eksploatował go PKS Piaseczno na początku lat 90-tych. I potwierdzam słowa Muszyny, ten który ja jechałem również miał ławy podobne do tych w PR-kach.muszyna pisze:Fotele... takie ja w peerkach. Kombinacja normalnie
Jeśli chodzi o ilość miejskich i lokalnych H10-11 w Sanoku to Was zaskoczę. Po Sanoku jeździ tylko 1 wersja lokalnej H10-11 i to nie w MKS-ie, tylko w Connexie (chociaż MKS testował kiedyś prototyp miejskiej "jedenastki",ale go nie zakupił). Jest to wersja H10-11.21 z układem drzwi 1-2. Wielokrotnie nią podróżowałem, ale najdalej jechałem nią do Krosna. Ta wersja jest niestety strasznie wolna co widac było po tym, że kiedy jechałem sanockim H10-11 do Krosna samochody mijały mój autobus jeden po drugim. Zresztą Connex puszcza też tą H10-11 do Przemyśla (72 km po serpentynach), albo też do Wetliny (również 72km). Wersja sanocka posiada też dosyć sztywne i niewygodne fotele, ale nie wiem, jakiej firmy są (na pewno nie skaje). Poza tym Autosany H10-11 w wersji lokalnej posiadają zbyt głośny silnik. Ogólnie rzecz biorąc wolę starsze wersje Autosanów H10-11 w wersji turystycznej od nowszych w wersji lokalnych. Na Podkarpaciu najwięcej tego typu wozów eksploatuje PKS Rzeszów (ok.49 sztuk) oraz PKS Krosno (dwadzieścia kilka egzemplarzy).