Miejska H10

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Autosan...
Michał

Miejska H10

Post autor: Michał »

Autosany H10-11 były produkowane w wersjach miejskich można je spotkać w Chojnicach, Cieszynie czy Zawierciu. Te autobusy nie przyjeły sie do produkcji jako autobusy miejskie a niedawno zostały zastąpione przez Lidery. Siedzenia mają przeważnie peerkopodobne tylko twardsze i niewygodne. Nie widziałem fotki wnętrza lecz jechałem sieradzką H10 z PKS'u :) Silnik mają dość głośny ale da sie wytrzymać ;). Co sądzicie o tych autobusach które nie zrobiły dużej kariery w wersji miejskiej lecz w lokalnej i międzymiastowej aż za dużą :| Fotki:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=11855
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=55725
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=30669
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=29312
Pozdrawiam

Tommy

Post autor: Tommy »

Nie przypominam sobie, żebym kiedyś jechał tym modelem Autosana, ale mogę powiedzieć co nieco o jego wyglądzie zewnętrznym. Mianowicie nie podoba mi się starsza wersja, ale ta nowsza (po modernizacji z drzwiami rozsuwanymi na zewnatrz- http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=11855 ) nawet fajnie się prezentuje :D

Tommy

Post autor: Tommy »

J-31 pisze:
Tommy pisze:Jest spoko, ponieważ ta modernizacja mu dużo dała, ba nawet bardzo dużo, gdyż bez niej wygląda niezbyt ciekawie. Tak więc opłaca się modernizować stare pojazdy
Rupak pisze:No tak jak w Gdyni z trolejbusami. Miała strasznie zły stan techniczny, a funduszy na nowe nie było to PKT postanowiło je zmodernizować.
Panowie, jeśli Was dobrze zrozumiałem... Te autobusy nie zostały zmodernizowane przez przewoźników, poprzez dodanie nowych drzwi. Autosan takie autobusy po prostu produkuje. W takiej wersji. Zresztą już od ponad 15 lat produkuje takie autobusy. Tyle, że jest ich bardzo mało i są stosunkowo słabo znane.

Napiszę więcej. Jest nawet miejska wersja H10-11, przystosowana do przewozu osób na wózkach inwalidzkich. Środkowe drzwi są krótsze i mają platformę... :)
Aaa...to o to chodzi. Dzięki za sprostowanie :D

Michał

Post autor: Michał »

J-31 pisze:Wielkie dzięki. Czyli tak jak napisałem - pojedyncze sztuki. Ale najwięcej ma ich Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej i Spedycji w Oświęcimiu S.A. - aż 14 sztuk. :)

Natomiast - zaraz za nim, po 11 sztuk, przewoźnicy: PPKS w Puławach oraz PKS w Grójcu.

Ten ostatni przewoźnik, to mi się najbardziej zgadza, ponieważ jego autobusy często przyjeżdżają do Warszawy, nie tylko na Dw. Wschodni ale również na malutki Dw. Południowy na ul. Puławskiej. Nawet w ostatni wtorek widziałem Grójeckiego H10-11, na ul. Puławskiej. Był cały żółty... :)
14 to mało :wow: PKS Sieradz ma około 25 H10-xx :) Nie wspomne o PKS Łódź :lol:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Michal pisze: 14 to mało :wow: PKS Sieradz ma około 25 H10-xx :) Nie wspomne o PKS Łódź :lol:
No dobra mogą sobie miec, ale na pewnoe nie wszystkie kursują w komunikacji lokalnej.

Łódzkie H10-11 kursuja natomiast po okolicznych wioskach (tam gdzie kiedys docierały tramwaje), natomiast H10 i H12 kursuja w komunikacji lokalnej i dalekobieżnej.

Michał

Post autor: Michał »

Poznaniak pisze:
Michal pisze: 14 to mało :wow: PKS Sieradz ma około 25 H10-xx :) Nie wspomne o PKS Łódź :lol:
No dobra mogą sobie miec, ale na pewnoe nie wszystkie kursują w komunikacji lokalnej.

Łódzkie H10-11 kursuja natomiast po okolicznych wioskach (tam gdzie kiedys docierały tramwaje), natomiast H10 i H12 kursuja w komunikacji lokalnej i dalekobieżnej.
Racja chociaż nie do końca :) Dużo H10 kursuje po Łodzi jako komunikacja miejska i nie tylko H10 :| PKS w Łodzi wykorszystuje swoje rozpadające sie busy H9,H10 i stada 280 do obsługi połączeń miejskich jak i np. do Pabianic, Aleksandrowa, Konstantynowa itp. :(

Tomi

Post autor: Tomi »

Pojazd tego typu jest eksploatowany przez chrzanowski Duhabex. Wcześniej był własnością PKS Chrzanów, ale komornik zabrał im go za długi.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Michal pisze: Racja chociaż nie do końca :) Dużo H10 kursuje po Łodzi jako komunikacja miejska i nie tylko H10 :| PKS w Łodzi wykorszystuje swoje rozpadające sie busy H9,H10 i stada 280 do obsługi połączeń miejskich jak i np. do Pabianic, Aleksandrowa, Konstantynowa itp. :(
o ja bym tego nie nazwał "Komunikacja miesjką". z tego co pamietam te linie nie maja własnych numerów :P, a takowe jednak linia miejska powinna mieć. Te kursy do Aleksandrowa, i tam dalej to wg. mnie zwykłę kursy PKS

Michał

Post autor: Michał »

Poznaniak pisze:
Michal pisze: Racja chociaż nie do końca :) Dużo H10 kursuje po Łodzi jako komunikacja miejska i nie tylko H10 :| PKS w Łodzi wykorszystuje swoje rozpadające sie busy H9,H10 i stada 280 do obsługi połączeń miejskich jak i np. do Pabianic, Aleksandrowa, Konstantynowa itp. :(
o ja bym tego nie nazwał "Komunikacja miesjką". z tego co pamietam te linie nie maja własnych numerów :P, a takowe jednak linia miejska powinna mieć. Te kursy do Aleksandrowa, i tam dalej to wg. mnie zwykłę kursy PKS
Nie wiem który PKS kursuje regularnie co 15 minut ;) Kilka KM w Polsce nie ma oznaczonych linii cyframi lub literami :) A wracając do tematu wystarczy pojechać do Łodzi na pierwszy lepszy przystanek PKS i zobaczyć ze kursują tam autobusy po mieście np. na osiedle Radogoszcz najczęściej H9 z wersją drzwi 1-1-0 lub H10 w różnych odmianach drzwi :retard: Czasami trafiają sie Ikary 280.11 :lol:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

No to tam bardzo dziwnie w Łodzi jest. A moze ten kurs na to jakieś tam osiedle to tylko przelotowy?.

Michał

Post autor: Michał »

Nie ten kurs jest bezpośrednio na Radogoszcz :( Mimo, że PKS ma okrpony tabor to przewozi taniej od MPK i ma wysoką frekwencje :|

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Mnie się podoba ten autobus. U nas w Tczewskim PkS-ie też jeżdzą te autobusy. Taki sam model jak na zdjęciu z pks sieradz

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

H10 ogólnie mi się podoba, nawet ta miejska. Nie jechałem nim i go na własne ślepia nie widziałem, to więc się nie wypowiadam na temat wnętrza, hałasu, itp. Ale widziałem za to H10 w wersji międzymiastowej (chodzi mi po układzie drzwi) z BUSKOMU Szczytno. Fotele... takie ja w peerkach. Kombinacja normalnie :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

muszyna pisze:Fotele... takie ja w peerkach. Kombinacja normalnie
Ja też swego czasu jechałem H10 - i to był jakiś "miejski", albo zrobiony a-la miejski. Z dużą ilością drzwi. Eksploatował go PKS Piaseczno na początku lat 90-tych. I potwierdzam słowa Muszyny, ten który ja jechałem również miał ławy podobne do tych w PR-kach. ;)

Michał

Post autor: Michał »

No u nas w H10 z układem drzwi 1-0-1 są nawet miejskie siedzenia. To nie są takie same siedzenia jak w Peerkach. Podobne, ale te są "autosanowskie". Bardziej podobne do tych w H9-35.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Michał pisze:No u nas w H10 z układem drzwi 1-0-1 są nawet miejskie siedzenia
Właśnie podobna kombinacja jak w tym Autosranie od Buskomu :rotfl:

Michał

Post autor: Michał »

Tylko tych Autosanów jest z 10 i każdy miał fabrycznie nowe siedzenia. Powróci TWB to podam link do zdjęcia :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jeśli chodzi o ilość miejskich i lokalnych H10-11 w Sanoku to Was zaskoczę. Po Sanoku jeździ tylko 1 wersja lokalnej H10-11 i to nie w MKS-ie, tylko w Connexie (chociaż MKS testował kiedyś prototyp miejskiej "jedenastki",ale go nie zakupił). Jest to wersja H10-11.21 z układem drzwi 1-2. Wielokrotnie nią podróżowałem, ale najdalej jechałem nią do Krosna. Ta wersja jest niestety strasznie wolna co widac było po tym, że kiedy jechałem sanockim H10-11 do Krosna samochody mijały mój autobus jeden po drugim. Zresztą Connex puszcza też tą H10-11 do Przemyśla (72 km po serpentynach), albo też do Wetliny (również 72km). Wersja sanocka posiada też dosyć sztywne i niewygodne fotele, ale nie wiem, jakiej firmy są (na pewno nie skaje). Poza tym Autosany H10-11 w wersji lokalnej posiadają zbyt głośny silnik. Ogólnie rzecz biorąc wolę starsze wersje Autosanów H10-11 w wersji turystycznej od nowszych w wersji lokalnych. Na Podkarpaciu najwięcej tego typu wozów eksploatuje PKS Rzeszów (ok.49 sztuk) oraz PKS Krosno (dwadzieścia kilka egzemplarzy).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Autosan”