Nowe miejskie Autosany
Autosan zaprezentował M09LE z silnikiem Euro6:
http://imageshack.us/a/img62/6261/fof4.jpg
Silnik Cummins ISB 4.5 E6 210B
http://imageshack.us/a/img62/6261/fof4.jpg
Silnik Cummins ISB 4.5 E6 210B
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Nowe miejskie Autosany
Autosan Sancity 10LF testuje się w mieście "Ojca Mateusza" w Sandomierzu w ZKMie
http://phototrans.pl/14,760901,0,Autosa ... 20316.html
http://phototrans.pl/14,760902,0,Autosa ... 20316.html
http://phototrans.pl/14,760901,0,Autosa ... 20316.html
http://phototrans.pl/14,760902,0,Autosa ... 20316.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Nowe miejskie Autosany
Autosan Sancity M18LF: Na hali w Autosanie wychodzi że od paru lat stoi szkielet przegubowca numer 2.
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-14637
http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-14637
Re: Nowe miejskie Autosany
Pewnie mieli jakieś plany i nadzieję na zbyt, ale przyszedł kryzys, brak zamówień i szkielet został
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Nowe miejskie Autosany
Na Transexpo 2016 przywitamy Autosana Sancity 18LF Electric
Autosan odbija się od dna
Piątek, 17 czerwca 2016
Sanocki „Autosan” wygrał przetarg na dostawę autobusów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. To pierwsze zamówienie od momentu, kiedy fabryka ma nowego właściciela.
Po licznych zawirowaniach na przełomie ostatnich trzech lat, odsprzedaniu akcji przez ówczesnego właściciela – Grupę Sobiesław Zasada i postawieniu „Autosanu” w stan upadłości w grudniu 2013 r., kiedy Fabryka Autobusów „Autosan” w Sanoku stanęła na rozdrożu, powiało optymizmem. Załoga wcześniej musiała bronić się przed próbą wywiezienia maszyn produkcyjnych oraz wyprodukowanych autobusów. Udało się dzięki determinacji ludzi, którzy całe swoje życie zawodowe związali z tą fabryką. Wprawdzie syndyk w okrojonym składzie osobowym, korzystając z kredytów bankowych, wznowił produkcję, ale „Autosan”, znany wcześniej z produkcji m.in. autobusów, przyczep, podzespołów wagonów kolejowych czy specjalnych zamówień dla wojska, nie mógł spokojnie patrzeć w przyszłość. Kiedy wydawało się, że mimo determinacji załogi nie uda się stanąć na nogi, podczas kampanii wyborczej fabrykę odwiedziła kandydatka PiS na premiera Beata Szydło, zapowiadając – w przypadku wygranej – pomoc dla „Autosanu”. W marcu tego roku już jako szefowa rządu ponownie odwiedziła Sanok przy okazji podpisania umowy z nowym właścicielem, dotrzymując danego załodze słowa. Fabrykę Autobusów „Autosan” w Sanoku przejęło konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy z udziałem Skarbu Państwa należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej: Huta Stalowa Wola SA, PIT-Radwar SA z siedzibą w Warszawie oraz Grupa Kapitałowa HSW. Wkrótce padła deklaracja zarządu „Autosanu”, że głównym profilem działalności tej fabryki nadal będzie produkcja autobusów. Ponadto „Autosan” będzie kontynuował produkcję komponentów do pojazdów szynowych, produkcję wojskową oraz będzie świadczył szeroki wachlarz usług przemysłowych. Pierwszym wymiernym efektem przejęcia „Autosanu” przez konsorcjum jest wygrany przetarg na dostawę 15 małych autobusów (Sancity) dla MPK w Krakowie.
Jak powiedziała NaszemuDziennikowi.pl Ewa Latusek, przewodnicząca Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” w Fabryce Autobusów „Autosan” w Sanoku, w rywalizacji o kontrakt wart ponad 14 milionów złotych „Autosan” pokonał firmę Solaris, a termin realizacji kontraktu to koniec sierpnia tego roku.
– Cieszymy się z tego zamówienia, bo mamy świadomość, że wcześniej nie było łatwo. Wciąż zresztą nie jest łatwo, bo choć produkcja jest kontynuowana, to rozwój fabryki i powrót po stagnacji na wcześniej zdobytą pozycję rynkową to proces, który musi trwać. Zdajemy sobie z tego sprawę, wierzymy jednak, że damy radę – podkreśla Ewa Latusek.
Dodaje, że po przejęciu przez PGZ prezes na spotkaniu z załogą powiedział bez ogródek, że należy się liczyć ze stratą na koniec tego roku, ale jest szansa, że w kolejnych latach będzie lepiej.
– Są plany, jest wizja i z produkcją musimy się dostosować do wyzwań, jakie stawia rynek – mówi przewodnicząca Ewa Latusek.
Jednym z elementów tego planu będzie nowy autobus z napędem elektrycznym, przegubowy, który ma być zaprezentowany w październiku na targach TransExpo w Kielcach – największym w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeniu dla branży transportu zbiorowego.
„Autosan” wiąże też spore nadzieje z produkcją wojskową, która ma się rozpocząć w drugiej połowie 2017 r.
– Wszystko rozkręca się powoli. Na razie pracujemy, żeby odbudować dobre imię „Autosanu”. Optymistyczne jest również to, że fabryka przestała mieć problemy z materiałami do produkcji, które wcześniej wynikały z braku pieniędzy. Jeden kontrakt to jednak za mało, dlatego mamy nadzieję, że będą kolejne zamówienia – mówi Ewa Latusek.
Kiedy PGZ w kwietniu przejmowała „Autosan”, fabryka zatrudniała 296 osób. Teraz pracownicy wcześniej zwolnieni zaczynają wracać. Wracają konstruktorzy, pracownicy produkcyjni, którzy odeszli w ciągu kilku ostatnich lat. „Autosan” zatrudnia dziś już ponad trzysta osób.
– Jest porozumienie ze związkami zawodowymi, jest odpis na fundusz socjalny i po raz pierwszy od wielu, wielu lat są środki na koncie funduszu socjalnego. Mam nadzieję, że powoli wracamy do normalności – komentuje przewodnicząca zakładowej „Solidarności” w sanockim „Autosanie”.
Historia sanockiego „Autosanu” sięga 1832 r. Na przestrzeni lat wyrósł on na największy zakład motoryzacyjny w Polsce. Wystarczy wspomnieć, że w latach 70. ubiegłego stulecia z taśm produkcyjnych sanockiej fabryki zjeżdżało rocznie ok. czterech tysięcy autobusów, dwa tysiące furgonetek oraz ok. 40 tysięcy przyczep.
http://www.naszdziennik.pl/ekonomia-gos ... d-dna.html
Re: Nowe miejskie Autosany
Artykuł jest napisany w tonacji bardzo optymistycznej, ale trzeba pamiętać, że to może być celowe - chodzi o wizerunek firmy. Natomiast będą mieli problem ze zbytem, bo polski rynek nadal jest chudy - brak zamówień ze strony przewoźników. Autosan powinien rozglądać się i - podobnie jak SB&C - szukać nowych, zagranicznych, rynków zbytu, bo z polskich zamówień nie przeżyją
Re: Nowe miejskie Autosany
Dokładnie. Pamiętajmy, że to Nasz Dziennik, jedna z tub propagandowych partii obecnie rządzącej.J-31 pisze:Artykuł jest napisany w tonacji bardzo optymistycznej, ale trzeba pamiętać, że to może być celowe - chodzi o wizerunek firmy.
Zresztą, moim zdaniem autor coś pomieszał. Rozmawiałem na targach Silesia Komunikacja z jednym z przedstawicieli handlowych Autosanu i owszem, była mowa o autobusie z napędem elektrycznym, ale w I kwartale 2017 r.
Zgadza się. Autosan z resztą miał już całkiem nieźle rozwiniętą sprzedaż eksportową, ale po zmianie kierownictwa w 2010 r. całkowicie odpuścili temat, co było jednym z najpoważniejszych błędów.="J-31"Natomiast będą mieli problem ze zbytem, bo polski rynek nadal jest chudy - brak zamówień ze strony przewoźników. Autosan powinien rozglądać się i - podobnie jak SB&C - szukać nowych, zagranicznych, rynków zbytu, bo z polskich zamówień nie przeżyją
Re: Nowe miejskie Autosany
Chyba coś pozytywnego zaczyna się dziać w Autosanie, bo najwyraźniej chcą powalczyć o kontrakt dla KM Łomianki. Na razie przysłali na testy M12LF.
http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... p?pid=3366
KM Łomianki chciałoby kupić 4 szt. autobusów 12-metrowych - ciekawy jestem, czy Autosan wystartuję, po cichu liczę, że tak
Czyżby Autosan "wracał do gry" i zaczął walczyć o klientów ?
http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... p?pid=3366
KM Łomianki chciałoby kupić 4 szt. autobusów 12-metrowych - ciekawy jestem, czy Autosan wystartuję, po cichu liczę, że tak
Czyżby Autosan "wracał do gry" i zaczął walczyć o klientów ?
Re: Nowe miejskie Autosany
Mało prawdopodobne, że Łomianki chcą Autosana eksploatując flotę Solarisów.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Nowe miejskie Autosany
Autosan wystawił pierwszy raz elektryczną wersje Sanicity 10,5LF Electric w przetargu w Środzie Śląskiej:
http://infobus.pl/autosan-sancity-10-5- ... 95849.html
http://infobus.pl/autosan-sancity-10-5- ... 95849.html
Re: Nowe miejskie Autosany
... a na zdjęciu widać przód od Sancity 12LF CNG
Mam wrażenie, że Autosan dopiero pracuje nad prototypem "elektryka"
Mam wrażenie, że Autosan dopiero pracuje nad prototypem "elektryka"
Re: Nowe miejskie Autosany
Często widzę kopcące autobusy, niech szybciej robią te elektryki
Re: Nowe miejskie Autosany
Coś pozytywnego zaczyna się dziać w sprzedaży (i produkcji) Autosanów. Dwa Sancity 12LF trafiły już do Siedlec.. a teraz dwa kolejne trafiły do Krakowa, kupił je Mobilis. Czekamy na więcej nowych autobusów
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2018-01-23, 14:33
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Nowe miejskie Autosany
W Krakowie niebawem mają kolejne nowe Autosany się pojawić. I to z tego co słyszałem to jakiś większy przetarg był.
Re: Nowe miejskie Autosany
Zgadza się, będą to Sancity 9LE, w ilości 10 sztuk....zbigniewnosacz12 pisze: ↑2018-01-23, 14:43 W Krakowie niebawem mają kolejne nowe Autosany się pojawić. I to z tego co słyszałem to jakiś większy przetarg był.
http://forum.transportnews.eu/viewtopic ... &start=780
... Sugeruję czytać również ten temat, piszemy w nim o przetargach krakowskiego MPK, jest tam również link do artykułu
Re: Nowe miejskie Autosany
Autosan rozpoczął dostawy 10 sztuk Sancity 12LF do Rzeszowa. Pierwszy autobus już jest u przewoźnika no i ... zrobił na mnie mega wrażenie. Panowie w Autosanie zrobili z tego całkiem przyzwoity, naprawdę przyjemny dla oka autobus. Zresztą sami Zobaczcie
http://infobus.pl/pierwszy-nowy-autosan ... 03385.html
Spodobało mi się jego wnętrze. We wcześniejszych wersjach fotele w segmencie pomiędzy I-szymi a II-gimi drzwiami były ustawione tyłem do kierunku jazdy, teraz to uregulowano i jest jak w SU12III
Taki mały szczegół - ta pozioma czarna linia łącząca blachy na zewnętrznym poszyciu - zmieniła dosyć pozytywnie odbiór wizualny pojazdu. Zrobił się tego całkiem fajny wozik, aż chciałoby się tym przejechać
http://infobus.pl/pierwszy-nowy-autosan ... 03385.html
Spodobało mi się jego wnętrze. We wcześniejszych wersjach fotele w segmencie pomiędzy I-szymi a II-gimi drzwiami były ustawione tyłem do kierunku jazdy, teraz to uregulowano i jest jak w SU12III
Taki mały szczegół - ta pozioma czarna linia łącząca blachy na zewnętrznym poszyciu - zmieniła dosyć pozytywnie odbiór wizualny pojazdu. Zrobił się tego całkiem fajny wozik, aż chciałoby się tym przejechać
Re: Nowe miejskie Autosany
No nawet przyzwoici to wygląda i też zauważyłem, że tylne światła ma inaczej.
Re: Nowe miejskie Autosany
Nie tylko światła, sporo się zmieniło. Nie ma okienek w pasie nad okiennym i dodatkowo układ okien się zmienił
Re: Nowe miejskie Autosany
Układ okien na plus, brak tych okienek tak samo. Ogólnie Autosan zrobił duży postęp. Ciekawe jak z jakością montażu, te od Aski które jeżdżą na 982 mimo, że testery trzymają się całkiem przyzwoicie.
Re: Nowe miejskie Autosany
Uff, wreszcie się odkopałem ze zdjęć. Byłem dzisiaj na BUS EXPO (PTAK EXPO Warszawa), odbywały się tam targi i wielu producentów autobusów pokazało swoje najnowsze autobusy... a w tym Autosan S.A.
Wśród pokazanych autobusów był najnowszy Sanciy 12LF. Oglądałem go i muszę przyznać, że zrobił się z tego super autobus.
Sporo w niego zainwestowali, sporo się zmieniło i powoli zaczyna to być autobus XXI wieku
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Nie ma już tych górnych okienek... bo ich być już nie może. Jest inna zabudowa podsufitki, co widać na poniższym zdjęciu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A generalnie wnętrze jest teraz bardzo ładnie urządzone, szkoda tylko, że producent wybrał do pojazdu pokazowego taką brzydką tapicerkę, ale to i tak nic w porównaniu z tym co pokazał turecki Otokar... ale o tym nie w tym temacie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Pulpit VDO
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Udało się producentowi nareszcie odpowiednio ustawić fotele w segmiencie pomiędzy I-II drzwiami, wcześniej stały tu fotele ustawione tyłem do kierunku jazdy. Teraz jest tak
https://hostmat.eu/images/85444435947510988422.jpg
Jedyne moje zastrzeżenie budzi lokalizacja gaśnicy - wg. mnie zostanie ona skopana przez siedzących pasażerów
https://hostmat.eu/images/08115710713643991296.jpg
Aczkolwiek Autosan nie jest jedyny, który znalazł tą lokalizację. Inni producenci również w tym miejscu zainstalowali gaśnice
Na tylnym zwisie wciśnięto dwa fotele, trochę je tam widać ...
https://hostmat.eu/images/13446997810027885391.jpg
... i tylko te dwa fotele, bo generalnie szafa jest po obu stronach
https://hostmat.eu/images/13200347531857429352.jpg
Aż zastanawiam się co oni tam wstawili, że musi być taki układ, bo inni producenci jakoś inaczej to rozwiązali.
Okna już są po nowemu...
https://hostmat.eu/images/79195683117675091584.jpg
... i generalnie wyszło mu to wszystko na "plus".
Tyle zdjęcia. A jak się tym jeździ ? To warto byłoby sprawdzić. Planuję być w Krakowie, tam Mobilis otrzymał nowe Sancity 12LF, może uda mi się na nie trafić, chociaż te krakowskie jeszcze to była wersja "poprzednia", ale produkowana teraz
Wśród pokazanych autobusów był najnowszy Sanciy 12LF. Oglądałem go i muszę przyznać, że zrobił się z tego super autobus.
Sporo w niego zainwestowali, sporo się zmieniło i powoli zaczyna to być autobus XXI wieku
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Nie ma już tych górnych okienek... bo ich być już nie może. Jest inna zabudowa podsufitki, co widać na poniższym zdjęciu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
A generalnie wnętrze jest teraz bardzo ładnie urządzone, szkoda tylko, że producent wybrał do pojazdu pokazowego taką brzydką tapicerkę, ale to i tak nic w porównaniu z tym co pokazał turecki Otokar... ale o tym nie w tym temacie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Pulpit VDO
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
Udało się producentowi nareszcie odpowiednio ustawić fotele w segmiencie pomiędzy I-II drzwiami, wcześniej stały tu fotele ustawione tyłem do kierunku jazdy. Teraz jest tak
https://hostmat.eu/images/85444435947510988422.jpg
Jedyne moje zastrzeżenie budzi lokalizacja gaśnicy - wg. mnie zostanie ona skopana przez siedzących pasażerów
https://hostmat.eu/images/08115710713643991296.jpg
Aczkolwiek Autosan nie jest jedyny, który znalazł tą lokalizację. Inni producenci również w tym miejscu zainstalowali gaśnice
Na tylnym zwisie wciśnięto dwa fotele, trochę je tam widać ...
https://hostmat.eu/images/13446997810027885391.jpg
... i tylko te dwa fotele, bo generalnie szafa jest po obu stronach
https://hostmat.eu/images/13200347531857429352.jpg
Aż zastanawiam się co oni tam wstawili, że musi być taki układ, bo inni producenci jakoś inaczej to rozwiązali.
Okna już są po nowemu...
https://hostmat.eu/images/79195683117675091584.jpg
... i generalnie wyszło mu to wszystko na "plus".
Tyle zdjęcia. A jak się tym jeździ ? To warto byłoby sprawdzić. Planuję być w Krakowie, tam Mobilis otrzymał nowe Sancity 12LF, może uda mi się na nie trafić, chociaż te krakowskie jeszcze to była wersja "poprzednia", ale produkowana teraz