A0909L -"Tramp" - edycja 2
Ostatnimi czasy 10 sztuk Trampów II trafiło do wrocławskiego Polbusa. Najprawdopodobniej jednak zastosowano w tych Trampach silniki Cumminsa, a nie, jak przewidywano Renault. A tak BTW w sanockim Connexie jeżdżą 3 tegoroczne H9-21 z silnikami Renault i muszę przyznać, że są dużo bardziej komfortowymi pojazdami od zwykłych "dziewiątek".
Dzisiaj przez Sanok przejechał Tramp II z PKS-u Radom (BTW nadal ma sanockie tablice). Całkiem prawdopodbne, że był na przeglądzie gwarancyjnym. Radomskie Trampy II są dosyć charakterystycznymi wozami, gdyż posiadają logo firmy tylko z lewej strony. Podejrzewam, ze wkrótce pozostałe obydwa radomskie Trampy przyjadą do Sanoka na przegląd, bo nie sądzę, by Autosan chciał im robić jakieś większe remonty.
Masz rację. Zawsze gdy widzę "Tramp'a" mam wrażenie że jego design to popłuczyny wyglądu Volvo czy Solarisa. Ot po prostu, kolejna modernzacja w stylu Jelcza za którą nie idzie nic poza zmianą tyłu i frontu pojazdu. I w tym przypadku, w przeciwieńsywie do Jelcza, Autosan wygląda tak jakby ktoś na siłę musiał wcisnąć kilka okrągłych świateł na front autobusu.J-31 pisze:Ja wczoraj widziałem "Trampa". Po prostu przejechał obok mnie i muszę przyznać, że nie podoba mi się jego zewnętrzny design. Jest jakiś taki dziwny...
Dziwne , pierwsze słyszę... i prawdę mówiąc szczerze w to wątpię. Masz jakiś dowód na to?Adrian_ pisze:ZTCW w Trampach występują klejone szyby. Zazwyczaj jednak motuje się je na zamówienie przewoźnika
[ Dodano: 2006-07-23, 22:34 ]
A tanie autobusy są nam potrzebne i tyle! Jesteśmy biednym krajem. Wolę jak przedsiębiorstwo zakupi 5 tanich Autosanów H9-21 (znowu w produkcji!!!) lub A0909 i w zamian skasuje 5 starych niż 1 nowy droższy o nieco wyższym komfocie i lepszej jakości i w zamian skasuje 1 stary. Taka jest prawda , że wszyscy się rozglądają za tym co najlepsze i najdroższe ,a w zajezdniach stoją (a co gorsza kursują jako liniowce) 20-25 letnie wozy . Najpierw trzeba odmłodzić tabor i nadrobić tym samym kilkunastoletnie zaległości a później myśleć o "wyższej klasie".
Tu nie chodzi o dowody nt. klejonych szyb w Trampach. jeśli przewoźnik zażyczy sobie takowe szyby to w Autosanie mu takie wmontują do autobusu, wiec zamiast się wymądrzać i na każdym kroku negować wypowiedz, która ma chociaż część prawdy przyjedź sobie do Autosanu i zobacz proces produkcji niektórych wozów, a dopiero później wykłócaj sie o szczególy.
Nie wiem czy jest aż tak bardzo czegoś gratulować w końcu Tramp II to przestarzała konstrukcja. Bardzo lubię Autosany lecz akurat Polbus powinien inwestować w nowocześniejszy tabor tzn Gemini, Lider a nie cofać się o 20 lat.Adrian_ pisze:Tak więc gratulujemy PKS-owi Polbus Wrocław kolejnego, fabrycznie nowego Trampa II
Polbus, jak sama nazwa wskazuje inwestował kiedyś wyłącznie w polskie autobusy. Przykładem tego mogą być Autosany H10-10 pozyskane dla PKS Przemyśl i PKS Krosno w latach 90-tych. Obecnie nazwa ma sie nijak do sprowadzanych autobusów z zagranicy, ale z drugiej strony należy sie cieszyć, ze są jeszcze nabywcy na produkty Autosana, bo ostatnio panują coraz większe przestoje. Dodam tylko, że Polbus planuje zakupić jeszcze Gemini II generacji, bowiem widziałem, że na placu w SFA stał tego typu Gemini.
Ostatnio na Infobusie czytałem że jest dużo zamówień na Soliny, więc chyba powinni mieć pracę. A tak w ogóle to jakie w tej chwilii realizują zamówienia oprócz polbusa?.Adrian_ pisze:ale z drugiej strony należy sie cieszyć, ze są jeszcze nabywcy na produkty Autosana, bo ostatnio panują coraz większe przestoje.
Na Soliny owszem, jest zapotrzebowanie, ale to nie do końca jest autobus Autosanu (jakby nie patrzeć podzespoły pochodza z Mercedesa Vario). A co do Autosanu to ostatnio realizują zamówienia dla różnych PKS-ów. Np. ostatnio wyprodukowali już 5 H9-21 w nowej wersji dla PKS Connex Sanok. Autobus ten otrzymał nr. rejestracyjny RSA 58HX i dzisiaj wracał z kursu pospiesznego Kołobrzeg-Sanok . Co do zamówień to przeważnie są to remonty/odbudowy, chociaz oczywiście modele we wznowionej produkcji, jak i nowe autobusy także są produkowane.
Zamiast puszczać Lidery to oni te przedpotowe konstrukcje na takie dalekobieżne połączenia puszczają a do Rzeszowa taka rozklekotana H9 nieraz jezdzi.Adrian_ pisze: 5 H9-21 w nowej wersji dla PKS Connex Sanok. Autobus ten otrzymał nr. rejestracyjny RSA 58HX i dzisiaj wracał z kursu pospiesznego Kołobrzeg-Sanok
Te rozklekotane H9-21 są zazwyczaj puszczane na obiegach placówki terenowej Ustrzyki Dolne. Poza tym Connex jest ostatnio strasznie biedny i nic na chwilę dzisiejszą się na to nie poradzi. A co do tych H9-21 to najnowsze wersje tych autobusów róznią się trochę od starszych wersji, m.in. zawieszeniem, dzięki czemu nowe H9-21 nie podskakują aż tak bardzo na dziurach. Poza tym nowsze wersje tych autobusów są bardziej stabilne na drodze i nie buja tak nimi, jak starszymi wersjami. A Lidery jeżdżą obecnie do Zakopanego, Warszawy i po wsiach.marekJG pisze:Zamiast puszczać Lidery to oni te przedpotowe konstrukcje na takie dalekobieżne połączenia puszczają a do Rzeszowa taka rozklekotana H9 nieraz jezdzi.