A0909L -"Tramp" - edycja 2
Co do mechaniki, to przede wszystkim jest na poduchach i dzięki temu całkiem inaczej zachowuje się na drodze. Poza tym bodajże skrzynia jest już sześciobiegowa. Nie miałem okazji się mu przyjrzeć, bo niestety nasz PKS kupuje Solbusy zamiast Autosanów. Nowy Tramp wydaje mi się lepszy od Solbusa. Wie ktoś czy jest od niego tańszy?
Jakiś tam Solway chyba był, ale kariery nie zrobił.Amalio pisze:Tylko od którego niby Nie przypominam sobie by Solbus produkował coś co jest konkurentem H9 po duuuuuużej modernizacji.
W standardzie nie.Amalio pisze:Po za tym czy Autosan wpadł już na genialny pomysł by drugie drzwi w standardzie były automatyczne
To coś mi się pokręciło - w takim razie nie wiem, jaki Solbus może być konkurentem Trampa - na pewno nie C, bo wprawdzie Trampem nie jechałem, ale miałem okazję przejechać się niemal identycznym H9 i komfort jazdy był na pewno niższy niż w C10,5.
Tak w ogóle, to nie wiem, czy mi się nie przywidziało, ale widziałem ostatnio H9 z PKS Poznań ze światłami z tyłu z Trampa II. Niestety, pojechałem do przodu i nie zdążyłem się przyjrzeć, w każdym razie przód miał a'la Tramp I
Tak w ogóle, to nie wiem, czy mi się nie przywidziało, ale widziałem ostatnio H9 z PKS Poznań ze światłami z tyłu z Trampa II. Niestety, pojechałem do przodu i nie zdążyłem się przyjrzeć, w każdym razie przód miał a'la Tramp I
Koledzy, widzę, że dyskutujecie o jakimś nowym Trampie, który de facto produkowany jest od dłuższego czasu. A wy jesteście zachwyceni np wklejnym szybami, ktore są stosowane już od 2006 r. To może troszkę uściślijmy historię tej rodziny:
2000r rozpoczęcie produkcji Trampa czyli jak to dzisiaj powiemy pierwszej generacji tego modelu w założeniu mającej być następcą H9 co wbrew planom Autosana się tak szybko nie stało (PKSy wymusiły kontunuowanie produkcji H9 jeszcze przez spory kawal czasu)
A tak wyglądał Tramp pierwszej generacji.http://sk2.pl/20192
Jak widać na początku te autobusy miały świetlik w gornej części ściany czołowej
2001 Już po roku doszło do pierwszych zmian w wyglądzie tych autobusów. Mianowicie zliwkidowano świetlik, który przez PKSy nie był praktycznie używany, a miejsce na dyktę przełożono na prawą szybę przednią. Wprowadzono silnik Cummins Euro 2 oraz Renault Euro 3
http://sk2.pl/20194
2005 Właśnie w tym roku ukazała się druga generacja Trampa z znacznie zmienionym wyglądem (soczewkowe reflektory, wklejane szyby, automatycznie otwierane drzwi) Ponadto do oferty wprowadzono w 2007 rjednostki Cummins i Renault z normą Euro 4 a także klimatyzację w standardzie oraz retarder elektromagnetyczny. Od tego momentu aż do dnia dzisiejszego w wyglądzie tego modelu nie zaszły żadne zmiany.
http://sk2.pl/20195
http://sk2.pl/20196
http://sk2.pl/20197
http://sk2.pl/20199
Także koledzy forumowicze, nie ma nowego Trampa. Chyba, że nazwiemy nim autobusy jeźdżące od 2005 r.
2000r rozpoczęcie produkcji Trampa czyli jak to dzisiaj powiemy pierwszej generacji tego modelu w założeniu mającej być następcą H9 co wbrew planom Autosana się tak szybko nie stało (PKSy wymusiły kontunuowanie produkcji H9 jeszcze przez spory kawal czasu)
A tak wyglądał Tramp pierwszej generacji.http://sk2.pl/20192
Jak widać na początku te autobusy miały świetlik w gornej części ściany czołowej
2001 Już po roku doszło do pierwszych zmian w wyglądzie tych autobusów. Mianowicie zliwkidowano świetlik, który przez PKSy nie był praktycznie używany, a miejsce na dyktę przełożono na prawą szybę przednią. Wprowadzono silnik Cummins Euro 2 oraz Renault Euro 3
http://sk2.pl/20194
2005 Właśnie w tym roku ukazała się druga generacja Trampa z znacznie zmienionym wyglądem (soczewkowe reflektory, wklejane szyby, automatycznie otwierane drzwi) Ponadto do oferty wprowadzono w 2007 rjednostki Cummins i Renault z normą Euro 4 a także klimatyzację w standardzie oraz retarder elektromagnetyczny. Od tego momentu aż do dnia dzisiejszego w wyglądzie tego modelu nie zaszły żadne zmiany.
http://sk2.pl/20195
http://sk2.pl/20196
http://sk2.pl/20197
http://sk2.pl/20199
Także koledzy forumowicze, nie ma nowego Trampa. Chyba, że nazwiemy nim autobusy jeźdżące od 2005 r.
Historia Trampa po 2005 roku wygląda trochę inaczej:
2005- prezentacja nowej wersji o nowym wyglądzie ale nadal z szybami w uszczelce
2006- Tramp dostaje szyby wklejane oraz co najważniejsze całkowicie pneumatyczne zawieszenie, które znacząco poprawia komfort podróży tym autobusem
2007- wprowadzenie silników Euro-4 i zmiana układu drzwi na 1-1-0
W 2007 wyprodukowano także pierwsze w pełni klimatyzowane Trampy, zamówione zostały przez dwóch węgierskich odbiorców.
Drzwi pneumatyczne w Trampie są dostępne od początku produkcji (oczywiście pierwsze drugie w opcji).
2005- prezentacja nowej wersji o nowym wyglądzie ale nadal z szybami w uszczelce
2006- Tramp dostaje szyby wklejane oraz co najważniejsze całkowicie pneumatyczne zawieszenie, które znacząco poprawia komfort podróży tym autobusem
2007- wprowadzenie silników Euro-4 i zmiana układu drzwi na 1-1-0
W 2007 wyprodukowano także pierwsze w pełni klimatyzowane Trampy, zamówione zostały przez dwóch węgierskich odbiorców.
Drzwi pneumatyczne w Trampie są dostępne od początku produkcji (oczywiście pierwsze drugie w opcji).
Przykładowe zdjęcie:KKS pisze: Naprawdę!? Nie spotkałem się nigdy z takim, możesz zarzucić fotą?
http://www.pksraciborz.pl/images/tramp.jpg
Małe ale jest