Autosan H7-20MB Solina
Autosan H7-20MB Solina
I znów odświeżę temat. Autosan H7-20 doczekał sie kolejnej wersji. Tym razem jest to miejska Solina, czyli H7-20.06MB. Wozik ten jest zbudowany na podzespołach Mercedesa Vario i jak na razie został nabyty jedynie przez ZKM Sandomierz. Ogólnie rzecz biorąc sprawia miłe wrażenie, ale nie jechałem tego typu busem. Wkrótce tego typu autobusy pojawią sie zapewnie u wielu busiarzy oraz w mniejszych przedsiębiorstwach komunikacyjnych. Myslę, iż jest to idealna odpowiedź na model Vero oferowany przez JZS.
Trudno jest mi odpowiedzieć na Twoje pytanie, gdyż widziałem ją tylko, jak manewrowała po Autosanie. Jesli zas chodzi o niska podłogę podejrzewam, że Autosan raczej w tym modelu zastosował typowo wysoką podłogę. Wszak jakby nie patrzeć jest to kontynuacja wersji H7. A z tą odpowiedzią na Vero chodziło mi o to, że Solina jest podobnych gabarytów, co Vero i ma nawet taki sam układ drzwi. Chociaż podejrzewam, że i w tej wersji nie obędzie się bez głośnego silnika. I ogólnie jestem ciekaw, czy kierownik MKS Sanok da sobie go wcisnąć? MKS posiada 2 melony o nr. fabrycznych 0001 i 0002 i jakoś kierowcy się na nie nie uskarżają.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-98279.html
Z komentarzy - "Nie ma niskiej podłogi."
Vero jest trochę ładniejsze i wydaje się nieco mniejsze. Do wad raczej można zaliczyć zwykłe drzwi - w Vero standardem są odskokowe i mimo iż otwierają się za wolno to jednak zdają się być lepszym wyborem niż zwykłe
Z komentarzy - "Nie ma niskiej podłogi."
Vero jest trochę ładniejsze i wydaje się nieco mniejsze. Do wad raczej można zaliczyć zwykłe drzwi - w Vero standardem są odskokowe i mimo iż otwierają się za wolno to jednak zdają się być lepszym wyborem niż zwykłe
Przepraszam, ze trochę zaspamuję ten temat, ale czy nie wydaje Wam się, że Solina ma jednak wiele wspólnego z Verem? np. przednie światła. Tego typu światła posiada jedynie krakowski DH382, niemniej jednak jest to podobieństwo. Jednakże życzę Autosanowi jak największej możliwej liczby sprzedaży tego modelu, gdyż ostatnio cienko stoją z zamówieniami na miejskie .
Być może, ale zauwaz jednak, ze w Autosanie (w przeciwieństwie do JZS-u) nastąpiła pewna konselwecja działania. Jeśli wypuszczają na rynek jakiś mały autobus stworzony pod PKS-y, to za chwilę wychodzi wersja miejska, która moim zdaniem jest tylko wymysłem, by utrzymać ciągłość na rynku, jak i zamówień. Poza tym, dlaczego uważasz, że Autosan nie powinien produkowac miejskich autobusów? to, że są wysokopodłogowe o niczym nie świadczy. Przecież wysokopodłogowy H7 może być tak samo dobry, jak inny wóz, a co najważniejsze H7 moim zdaniem ma dużo lepszy design od np. Autometa Feniksa. Jeśli zaś chodzi o autobusy znad sanockiego grodu to dodam, że Autosan wyprodukował też kilka niezłych prototypów, jak np. stokrotka, która gdyby nie zainteresowała MPK Rzeszów (a niskopodłogowy A1010M pasuje w MPK, jak pięść do tyłka) to z pewnością bawiłby teraz w sanockim MKS-ie, który otrzymał takze świetny prototyp. Jesli zaś chodzi o Solinę to jeszcze nią nie jechałem, ale wydaje sie mimo wszystko być ciekawym autobusem. Szczególnie rozwiązanie przyczepności na drodze sprawia, ze ten autobus jest na plus.
Moim zdaniem podzespoły Vario sprawiają, iż ten wóz jest trochę bardziej stabilny na drodze w stosunku do jego "bujających" kolegów. Poza tym moim zdaniem Autosan także powinien przestać produkowac autobusy miejskie, gdyż przez to znów robi monopol dla wiadomo kogo, ale jeśli zaproponują coś konkretnego to nie mam zastrzeżeń. Szczególnie, że mogli by stworzyć np. miejskiego Trampa II i nie chodzi mi tu o prototyp, ale o miejskie Trampy z układem drzwi 1-2. Poza tym myślę, ze Solina to jedna z lepszych odmian H7-20. Dlaczego? ano dlatego, że został zbudowany także przy pomocy Mercedesa Vario i jest w pewnym sensie dużo lepiej rozwiązany technologicznie od starszych wersji H7-20. Ale to tylko moja opinia, gdyż widziałem jedynie ten autobus na placu manewrowym Autosana, wiec nie mogę nic konkretniejszego powiedzieć. Kiedyś w TV Sanok pokazywali, jak montują wersję turystyczną Soliny, ale prawdę powiedziawszy jeszcze nie jechałem tego typu wozem, gdyż sanockie przedsiębiorstwa autobusowe nie posiadają tego typu wozów, a najbliższe miasto, gdzie jest eksploatowana Solina to chyba Myślenice.
To, że widziałeś manewrującą Solinę już wiemy, bo pisałeś kilka postów wcześniej. -mod. Dziwny
To, że widziałeś manewrującą Solinę już wiemy, bo pisałeś kilka postów wcześniej. -mod. Dziwny
Ostatnio zmieniony 2006-06-28, 22:59 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Autosan H7-20MB Solina
Niegdyś było ich kilka i obstawiały kursy linii strefowych gminy Długołęka, teraz został tylko jeden autobus #504 (ex. Sevibus) w DLA i wyjeżdża tylko na linię 920 w Siechnicach (taka wiejska dowozówka do 900L/P i 901). Od nowego przetargu zniknie, bo jego rocznik to 2010, a w przetargach jest wymóg pojazdów <10-letnich przez cały okres trwania umowy. Kolejnym argumentem jest brak w ofercie podobnych pojazdów i przez to zrezygnowano z taboru MINI w przetargach.
Re: Autosan H7-20MB Solina
Miałam też przyjemność jechać tymi sprzętami są całkiem okej.Adrian_ pisze: ↑2006-06-27, 21:53 I znów odświeżę temat. Autosan H7-20 doczekał sie kolejnej wersji. Tym razem jest to miejska Solina, czyli H7-20.06MB. Wozik ten jest zbudowany na podzespołach Mercedesa Vario i jak na razie został nabyty jedynie przez ZKM Sandomierz. Ogólnie rzecz biorąc sprawia miłe wrażenie, ale nie jechałem tego typu busem. Wkrótce tego typu autobusy pojawią sie zapewnie u wielu busiarzy oraz w mniejszych przedsiębiorstwach komunikacyjnych. Myslę, iż jest to idealna odpowiedź na model Vero oferowany przez JZS.