Mercedes Citaro
Mercedes Citaro
Pierwsze sztuki C2 już gotowe.
Fot. MPK Wrocław
Fot. MPK Wrocław
Re: Mercedes Citaro
Śliczne autobusy. Świetny design im pasuje chyba w każdym malowaniu. No, a dla pasażera - tradycyjnie, komfort przez duże K. Oby tylko MPK zadbało o te pojazdy
Re: Mercedes Citaro
Moim zdaniem wygląd jest w połowie drogi między wersją z 2006 a Conecto.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Mercedes Citaro
Wiadomo jakie dokładnie Volvo mają pójść do kasacji w zamian za te wozy?
Re: Mercedes Citaro
Najstarsze Volva 7000A, 7000 + rodzynki - MAN NG313 i 8046.
Re: Mercedes Citaro
I jeszcze zdjęcia Mercedesa Citaro G C2 od środka:
https://www.facebook.com/mpkwroc/posts/1686359278092900
https://www.facebook.com/mpkwroc/posts/1686359278092900
Re: Mercedes Citaro
Zastanawia mnie ilość miejsca na nogi, na końcu obok silnika. Ze zdjęcia wygląda to jak w Solarisach I generacji, czyli mało.
Re: Mercedes Citaro
Wg. mnie wnętrze jest bardzo ładnie rozplanowane. O dziwo - i tu przytyk do MZA - jest druga rzeźnia w drugim członie. I brawo, będzie praktyczniej niż druga rzeźnia po prawej stronie.
Co najwyżej dziwi mnie tylko, czemu MPK zrezygnowało z żółtych poręczy. Wygląda to ładnie, a jednocześnie jest dużo jaśniej w środku. Po za tym aluminiowe poręcze są zimniejsze niż malowane. Szkoda, że MPK nie wpadło na taki pomysł jak w MPK w Olsztynie, że poręcz jest aluminiowa, ale tam gdzie pasażer się trzyma jest odcinek pomalowany. No, ale coś za coś
Co najwyżej dziwi mnie tylko, czemu MPK zrezygnowało z żółtych poręczy. Wygląda to ładnie, a jednocześnie jest dużo jaśniej w środku. Po za tym aluminiowe poręcze są zimniejsze niż malowane. Szkoda, że MPK nie wpadło na taki pomysł jak w MPK w Olsztynie, że poręcz jest aluminiowa, ale tam gdzie pasażer się trzyma jest odcinek pomalowany. No, ale coś za coś
Re: Mercedes Citaro
W większości "zwykłych" Citar coś MPK popsuło z konfiguracją zapowiedzi nr linii i kierunku jazdy, które są zapowiadane... wewnątrz autobusu.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Mercedes Citaro
W najnowszych Citaro C2 dla MPK Wrocław zostaną zastosowane nowe sterowniki produkcji SiMS - są one połączeniem sterownika ViBox i zastosowanego w warszawskich Conecto dla Mobilisu: https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5ADC15E3
Re: Mercedes Citaro
To jest ten nowy autokomputer SIL 2.0 od SiMS-a, prezentowany w zeszłym roku na targach TRAKO: http://www.sims.pl/pl/
Re: Mercedes Citaro
Rozumiem, że będą również elektrodechy ? Jeśli tak, to już współczuję, bo póki nowe będą działać... a potem, gdzieś po roku, już padną jak i cała elektronika SIP
Re: Mercedes Citaro
Sprzęt SiMS jest właśnie szczególnie mało awaryjny.
Ten SIL 2.0 to nie jest to, co już jest używane w MPK w nowych pojazdach (w tym u Michalczewskiego) (wszystko od Solarisów włącznie i nowsze)? Ewentualnie coś podobnego?
Ten SiMS we Wrocławiu jest wszędzie. Każdy ich produkt jest w MPK, KD lub na kolejach samorządowych czy w infrastrukturze naszego miasta. Trochę dziwne...
Choć z drugiej strony, dobrze działa, więc dla nas to... dobrze.
Ten SIL 2.0 to nie jest to, co już jest używane w MPK w nowych pojazdach (w tym u Michalczewskiego) (wszystko od Solarisów włącznie i nowsze)? Ewentualnie coś podobnego?
Ten SiMS we Wrocławiu jest wszędzie. Każdy ich produkt jest w MPK, KD lub na kolejach samorządowych czy w infrastrukturze naszego miasta. Trochę dziwne...
Choć z drugiej strony, dobrze działa, więc dla nas to... dobrze.
Re: Mercedes Citaro
Oki. Oby tylko działał. W pociągach to nie powinno być większych problemów, gorzej z autobusami, bo po prostu autobusy poruszają się często po nie równych drogach - a więc trzęsie... a tego żadna elektronika nie lubi
Re: Mercedes Citaro
SIP jest ten sam co w Urbino, w autobusach Michalczewskiego, w Betach i Twistach. Również SIL 2.0 jest używany, ewentualnie jakiś "siostrzany" model. Myślę, że nie jest źle.
Wreszcie wyposażenie jest ujednolicane i zawsze można zmienić wyświetlaną treść, a nie tak jak w tych archaicznych kalkulatorkowych dechach ze Skód.
Wreszcie wyposażenie jest ujednolicane i zawsze można zmienić wyświetlaną treść, a nie tak jak w tych archaicznych kalkulatorkowych dechach ze Skód.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Mercedes Citaro
Na pewno?
W sumie możliwe. Nie patrzyłem na specyfikację sprzętu, ale wyposażenie nie wygląda na KPP-2.
W sumie możliwe. Nie patrzyłem na specyfikację sprzętu, ale wyposażenie nie wygląda na KPP-2.
- michalsolaris
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Mercedes Citaro
Na pewno. W tych wozach ekran monitoringu jest osobny i dedykowany, a SIL 2.0 ma podgląd monitoringu zintegrowany z sterownikiem.
Re: Mercedes Citaro
Ciekawostka - dzierżawione nowe Citaro dostaną numerację 74xx dla autobusów 12m i 84xx dla Citaro G C2.
Dziwna logika - srebrne Citaro G C2 było kontynuacją zakresu Mercedesów z 2009 roku (8342), a tu nagle taki przeskok.
Dziwna logika - srebrne Citaro G C2 było kontynuacją zakresu Mercedesów z 2009 roku (8342), a tu nagle taki przeskok.