CN94UB
Omni city oprócz tego , że dobrze wygląda , i ma wygodne fotele . To jest zdecydowanie autobusem nie na nasze drogi . Jeśl ktos jechał i przyglądał sie krakowskim omnią to wie , że pękają plastiki , wszystko trzeszczy , rozchodzi się . A silnik jest za słaby . Wszedzie powpychane są husteczki by nie skrzypiało . Może to wina słupska , ale to poważna wada . Jednak najlepsze są CLL113 . One przeżyja niejedną omnie chodz mają juz około 11 lat . Są <b>poprostu</b> wspaniałymi autobusami . Ich nie da sie nie kochać .
Krakowskie omnie moze i sa ladne, ale zupelnie nie sprawdzaja sie na naszych drogach. Najprawdopodobniej spowodowane jest to zdolnosciami naszych polskich specjalistow ze Slupska, gdyz te jezdzace po Szwecji sa podobno zrobione o wiele lepiej.
Tak jak juz Profesor napisal, autobusy te po prostu trzeszcza w srodku. Wszystkie plastiki, zarowno te pod sufitem jak i na scianach nie byly zbyt dobrze przymocowane. Naszczescie MPK cos z tym robi i problem nie jest juz obecnie tak wielki.
O solidnosci tych autobusow moze swiadczyc np to, ze trzeba bylo dodatkowo wzmacniac ich konstrukcje poprzez zamontowanie dodatkowej rury w ksztalcie odwroconej litery U w rejonie przednichh nadkoli, ktora miala dodatkowo laczyc podloge z dachem pojazdu. We wszsytkich nastepnych dla Krakowa producent montuje juz to fabrycznie.
4 pierwsze autobusy zostaly dostarczone w 1999 roku, ale przedewszystkim ze wzgledu na o wiele za twarde zawieszenie szybko zostaly zwrocone, w zamian za co krakow dostal 4 CLLki. I w sumie dobrze ze tak sie stalo, bo te 4 CLLki o wiele lat przezyja reszte omnicity
Tak jak juz Profesor napisal, autobusy te po prostu trzeszcza w srodku. Wszystkie plastiki, zarowno te pod sufitem jak i na scianach nie byly zbyt dobrze przymocowane. Naszczescie MPK cos z tym robi i problem nie jest juz obecnie tak wielki.
O solidnosci tych autobusow moze swiadczyc np to, ze trzeba bylo dodatkowo wzmacniac ich konstrukcje poprzez zamontowanie dodatkowej rury w ksztalcie odwroconej litery U w rejonie przednichh nadkoli, ktora miala dodatkowo laczyc podloge z dachem pojazdu. We wszsytkich nastepnych dla Krakowa producent montuje juz to fabrycznie.
4 pierwsze autobusy zostaly dostarczone w 1999 roku, ale przedewszystkim ze wzgledu na o wiele za twarde zawieszenie szybko zostaly zwrocone, w zamian za co krakow dostal 4 CLLki. I w sumie dobrze ze tak sie stalo, bo te 4 CLLki o wiele lat przezyja reszte omnicity
Nie wiem jak to dokladnie bylo, ale omnie zostaly zwrocone z powodow technicznych. A jak krakow dostal CLLki to pewnie tez zwrocili troche kasy, bo omnie oczywiscie byly drozsze.
Ale patrzac sie teraz na te autobusy, to wcale nie wydaje mi sie, zeby CLLki byly gorsze. A <b>napewno</b> sa bardziej trwale i wytrzymalsze.
Ale patrzac sie teraz na te autobusy, to wcale nie wydaje mi sie, zeby CLLki byly gorsze. A <b>napewno</b> sa bardziej trwale i wytrzymalsze.
Najprawdopodobniej sa to PS141-PS144, ktore jednak z jakimis poprawkami wrocily ponownie do Kraka.
Chcialem po prostu uswiadomic niektorym, ze te autobusy wcale nie sa takie dobre i niezawodne i ze nawet podczas dostaw byly juz z niektorymi problemy.
A i jeszcze jedno, te wspomniane scanie jako jedyne krakowskie krotkie omnicity w przeciweinstwie do reszty zostaly wyprodukowane we Francji a nie w Slupsku, wiec moze stad takie problemy. W koncu Francuzi sa przyzwyczajeni do zupelnie innych drog i na takie wlasnie drogi wyprodukowali autobusy.
Chcialem po prostu uswiadomic niektorym, ze te autobusy wcale nie sa takie dobre i niezawodne i ze nawet podczas dostaw byly juz z niektorymi problemy.
A i jeszcze jedno, te wspomniane scanie jako jedyne krakowskie krotkie omnicity w przeciweinstwie do reszty zostaly wyprodukowane we Francji a nie w Slupsku, wiec moze stad takie problemy. W koncu Francuzi sa przyzwyczajeni do zupelnie innych drog i na takie wlasnie drogi wyprodukowali autobusy.
Wielkie dzięki dla Szubaka. Te informacje są niesamowicie ciekawe. Wydawało mi się, że MPK Kraków miał powód by wybrać Scanie. W końcu to już kolejna generacja Scanii w Krakowie - bo jak pamiętam na początku były Scanie 111.
Nie sądziłem, że mieliście tyle problemów ze Scaniami OmniCity. :shock:
Mam nadzieję, że MPK Kraków nie chcę się pozbyć tych autobusów...
Nie sądziłem, że mieliście tyle problemów ze Scaniami OmniCity. :shock:
Mam nadzieję, że MPK Kraków nie chcę się pozbyć tych autobusów...
Nie no az tak zle nie jest i tych pojazdow na pewno pozbywac sie nie bedziemy Zreszta sa one <b>napewno</b> lepsze od jelczy 181MB, ale niestety rowniez duzo drozsze.
Wiekszosc problemow z pozniejszymi dostawami wynika juz raczej z tego jak sa one skladane w Slupsku, gdyz ogolnie wcale nie jest o zly autobus.
Swoja droga zaczynaja starzec sie juz scanie 113ALB, ktore beda wymieniane zaraz po pozbyciu sie wszystkich ikarow. I jestem ciekawy co zamiast nich pojawi sie w Krakowie. Moim zdaniem beda to wlasnie przegubowe omnicity, gdyz MPK bedzie chcialo aby w zajedni w Plaszowie znajdowaly sie same scanie.
Wiekszosc problemow z pozniejszymi dostawami wynika juz raczej z tego jak sa one skladane w Slupsku, gdyz ogolnie wcale nie jest o zly autobus.
Swoja droga zaczynaja starzec sie juz scanie 113ALB, ktore beda wymieniane zaraz po pozbyciu sie wszystkich ikarow. I jestem ciekawy co zamiast nich pojawi sie w Krakowie. Moim zdaniem beda to wlasnie przegubowe omnicity, gdyz MPK bedzie chcialo aby w zajedni w Plaszowie znajdowaly sie same scanie.
Bo autobusy z ostatniego przetargu mialy isc do zajezdni na woli, a tam kroloja jelcze. I w przetargi 100% kryterium to byla cena.
A zeby sie pozbyc jelcza jest bardzo latwy sposob. Wystarczy dac w kryteriach, ze ma to byc autobus 100% niskopodlogow, a nie nisko wejsciowy i jelcz odpada, bo takiego autobusu nie produkuje.
A zeby sie pozbyc jelcza jest bardzo latwy sposob. Wystarczy dac w kryteriach, ze ma to byc autobus 100% niskopodlogow, a nie nisko wejsciowy i jelcz odpada, bo takiego autobusu nie produkuje.