113 CLL
113 CLL
Prosze pisac w tym temacie wasze opinie Scani CLL 113 , jaki wedlug was jest ten autobus itp . Osobiscie jechalem nim kilka razy w Krakowie , autobus wywarl na mnie dobre wrazenie , solidnie wykonczony , wygodny . Autobus produkowany w Polsce, w Słupsku. Niska podłoga, ekologiczne silniki oraz dobre wyposażenie to atuty tych pojazdów. Zapraszam do dyskusji
No wiec co tu duzo pisac o tych autach. Pojazdy bardzo dobrze wyposazone, strasznie wygodnie sie nimi podrozuje. Jak na lata kiedy je kupowano wyroznialy sie bardzo na tle polskiej konkurencji (np 120M pamietajacy czay berlietow). Osobiscie uwazam je za najbardziej udany i trafiony zakup MPK (na rowni z Ikarusami 280, ale to juz inna historia). Pojazdy mimo swojego 10 letniego wieku nadal sprawuja sie bardzo dobbrze i to bez adnych przeprowadzonych w tym czasie remontow(!) i najprawdopodobniej przezyja duza czesc mlodszych jelczy 121M/MB i 181MB o 120M nie wspominajac.
I jeszcze kilka uwag na temat tych autobusow:
-podwojne szyby zastosowane w tych autobusach rozwarstwaiaj sie, co wyglada bardzo brzydko i utrudnia widocznosc z wnetrza pojazdu, a MPK nie ma najwyrazniej w zwyczaju ich wymieniac. Swoja droga ogladalem ostatnio sprowadzone do Kraka przez PKS takie same scanie i wszytkie szyby wygladaja bardzo dobrze, wiec widac ze da sie o to zadbac
-pierwsza partia sprowadzonych do Krakowa autobusow (PS001 - PS046) zamiast wyswietalczy posiada filmy, ktore wbrew pozorom prezentuja sie dosyc dobrze. Niestety od pewnego czasu MPK w miejsce filmow montuje stare wyswietlacze z
wycofywanych 120M i wyglada to malo estetycznie a do tego o wiele mniej
czytelnie:(
Jak bedziecie w Kraku to zwroccie uwage na PS001. Posiada inne malowanie w porownaniu z reszta eksploatowanych scanii. Byc moze wszystkie mialy tak wygladac, ale na szczescie stalo sie inaczej;)
PS: Autobus ze zdjecia to obecnie PS069;) i pochodzi z roku 1999.
I jeszcze kilka uwag na temat tych autobusow:
-podwojne szyby zastosowane w tych autobusach rozwarstwaiaj sie, co wyglada bardzo brzydko i utrudnia widocznosc z wnetrza pojazdu, a MPK nie ma najwyrazniej w zwyczaju ich wymieniac. Swoja droga ogladalem ostatnio sprowadzone do Kraka przez PKS takie same scanie i wszytkie szyby wygladaja bardzo dobrze, wiec widac ze da sie o to zadbac
-pierwsza partia sprowadzonych do Krakowa autobusow (PS001 - PS046) zamiast wyswietalczy posiada filmy, ktore wbrew pozorom prezentuja sie dosyc dobrze. Niestety od pewnego czasu MPK w miejsce filmow montuje stare wyswietlacze z
wycofywanych 120M i wyglada to malo estetycznie a do tego o wiele mniej
czytelnie:(
Jak bedziecie w Kraku to zwroccie uwage na PS001. Posiada inne malowanie w porownaniu z reszta eksploatowanych scanii. Byc moze wszystkie mialy tak wygladac, ale na szczescie stalo sie inaczej;)
PS: Autobus ze zdjecia to obecnie PS069;) i pochodzi z roku 1999.
Przyznam szczerze że jesli chodzi o wygląd zewnetrzny to na mój gust wyglada troche staro,co nie znaczy że mi się nie podoba,wręcz przeciwnie.Wykonczenie jest naprawdę na dobrym poziomie,wygodnie sie nimi jedzie,dobre zawieszenie,niezłe fotele i miły dla ucha silnik.Jest jednak jedna mała wada:kiedy opiera się o środkowe drzwi,mozna wypaść...same sie otwierają...
Uchylaja sie tylko, nie wypadniesz Sam tez pare razy wracalem w takim tloku ze niemalze lezalem na drzwiach i na wiekszosci zakretow razem z nimi wychylalem sie na zewnatrz. Nie powiem zeby to bylo przyjemne doswiadczenie, ale jednak wrocilem w jednym kawalku.
A co do wygladu, to w czasach kiedy byly produkowane te autobusy w Polsce krolowaly jeszcze MIGi i 120M
A co do wygladu, to w czasach kiedy byly produkowane te autobusy w Polsce krolowaly jeszcze MIGi i 120M
Oj ale ja się parę lat temu tym po Krakowie całym obijałem na początku jechałem piekarnikiem CN113ALB a potem zacząłem się wozić tymi Scaniami na wielu liniach. Pamiętam wycieczkę do ZOO na 134 jak wtedy ciasno było, też prawie na drzwiach leżałem. Fotele ma fajne, takie jakie się montuje w szweckich autobusach. Co do komfortu jazdy to się nie wypowiem, dawne czasy, Scania obiekt kultu (szczególnie Omnia) i się o reszcie zapominało. Co do podwójnych szyb to takie same są zainstalowane w Solarisach w Rzeszowie, w upały tworzy się akwarium i z roku na rok coraz bardziej zanieczyszczona woda pływa Szkoda że ma tylne drzwi pojedyncze, na warunki polskie ostatecznie ujdą ale na tłumy autobusowe w Krakowie jednak nie, wymiana pasażerów tam ma spore znaczenie.
Dzieki,na przyszłość gdy przyjdzie mi jechać w takich warunkach tym busem będe już spokojny.Trzymam Cię za słowoszubak pisze:Uchylaja sie tylko, nie wypadniesz Sam tez pare razy wracalem w takim tloku ze niemalze lezalem na drzwiach i na wiekszosci zakretow razem z nimi wychylalem sie na zewnatrz. Nie powiem zeby to bylo przyjemne doswiadczenie, ale jednak wrocilem w jednym kawalku.
A co do wygladu, to w czasach kiedy byly produkowane te autobusy w Polsce krolowaly jeszcze MIGi i 120M
Podobno fotele w tych Scaniach są montowane na specjalne zaczepy. Czy to prawda ?szubak pisze:No wiec co tu duzo pisac o tych autach. Pojazdy bardzo dobrze wyposazone, strasznie wygodnie sie nimi podrozuje. Jak na lata kiedy je kupowano wyroznialy sie bardzo na tle polskiej konkurencji (np 120M pamietajacy czay berlietow). Osobiscie uwazam je za najbardziej udany i trafiony zakup MPK (na rowni z Ikarusami 280, ale to juz inna historia). Pojazdy mimo swojego 10 letniego wieku nadal sprawuja sie bardzo dobbrze i to bez adnych przeprowadzonych w tym czasie remontow(!) i najprawdopodobniej przezyja duza czesc mlodszych jelczy 121M/MB i 181MB o 120M nie wspominajac.
I jeszcze kilka uwag na temat tych autobusow:
-podwojne szyby zastosowane w tych autobusach rozwarstwaiaj sie, co wyglada bardzo brzydko i utrudnia widocznosc z wnetrza pojazdu, a MPK nie ma najwyrazniej w zwyczaju ich wymieniac. Swoja droga ogladalem ostatnio sprowadzone do Kraka przez PKS takie same scanie i wszytkie szyby wygladaja bardzo dobrze, wiec widac ze da sie o to zadbac
-pierwsza partia sprowadzonych do Krakowa autobusow (PS001 - PS046) zamiast wyswietalczy posiada filmy, ktore wbrew pozorom prezentuja sie dosyc dobrze. Niestety od pewnego czasu MPK w miejsce filmow montuje stare wyswietlacze z
wycofywanych 120M i wyglada to malo estetycznie a do tego o wiele mniej
czytelnie:(
Jak bedziecie w Kraku to zwroccie uwage na PS001. Posiada inne malowanie w porownaniu z reszta eksploatowanych scanii. Byc moze wszystkie mialy tak wygladac, ale na szczescie stalo sie inaczej;)
PS: Autobus ze zdjecia to obecnie PS069;) i pochodzi z roku 1999.
Kompromitacja jednym słowem,jednak nie wszyscy pewnie to zauwazyli...J-31 pisze:Jak byś mógł, to będę wdzięczny. Jakieś 10 lat temu Scania zorganizowała pokaz tego autobusu. Pamiętam, że kierowcy MZA strasznie się z tego rozwiązania śmiali....
Natomiast pod koniec lat 90-tych jakiś dziennikarz z ¯ycia Warszawy pomylił Jelcze M121M ze Scanią 113CLL...
W Jaworznie eksploatowane są 2 pojazdy tego typu. Pamietam, że przed laty była mowa o 4 na poczatek a potem mialo być wiecej, ale na 2 sztukach sie skończyło. Pomijam "przygode" jaworznickiego PKMu z "używkami" kilka lat temu, bo wtedy to był prawdziwy wysyp Scani. Co do konkretnego typu to ma on jak i inne wady i zalety. Wady to na pewno cena, nieefektowne rozwarstwiajace sie szyby, wysoka temperatura w lecie wewnątrz pojazdu. Do zalet zaliczyłbym wysoką jakość wykonania, trwalość, wydajne ogrzewanie w zimie. Poza tym jest to pojazd niskowejściowy a nie w calości niskopodłogowy co na ogół na razie zabezpiecza potrzeby osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi, a jednoczesnie jest trwalszy od całkowicie niskopodłogowego. To pojazdy dobre do obsługi wiekszosci lini. Społeczeństwo nam sie jednak starzeje i jednak pojazdy niskopodłogowe maja przyszłość. To moja prywatna opinia do której mam prawo. A jekie jest wasze zdanie?
Ja mam o tym autobusie dobre zdanie , kilka razy mialem przyjemnośc nim jechac , duże wrażenie wywarło na mnie , ze autobus mimo swego wieku wspaniale sie trzyma , bardzo solidne wykonany , siedzania są tez wygodne , nawet jest dość pojemny.Jedyny z minusów (to w Krakowskich) , że w nie wszystkich są wyswieltacze pixelowe tylko filmy Bardzo to brzydko wygłada
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2004-12-20, 13:47 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.
To wszystko prawda. Właśnie dlatego ci przewoźnicy, którzy mają pieniądze kupują tabor niskopodłogowy lub niskowejściowy...Tomi pisze:W Jaworznie eksploatowane są 2 pojazdy tego typu. Pamietam, że przed laty była mowa o 4 na poczatek a potem mialo być wiecej, ale na 2 sztukach sie skończyło. Pomijam "przygode" jaworznickiego PKMu z "używkami" kilka lat temu, bo wtedy to był prawdziwy wysyp Scani. Co do konkretnego typu to ma on jak i inne wady i zalety. Wady to na pewno cena, nieefektowne rozwarstwiajace sie szyby, wysoka temperatura w lecie wewnątrz pojazdu. Do zalet zaliczyłbym wysoką jakość wykonania, trwalość, wydajne ogrzewanie w zimie. Poza tym jest to pojazd niskowejściowy a nie w calości niskopodłogowy co na ogół na razie zabezpiecza potrzeby osób niepełnosprawnych i matek z wózkami dziecięcymi, a jednoczesnie jest trwalszy od całkowicie niskopodłogowego. To pojazdy dobre do obsługi wiekszosci lini. Społeczeństwo nam sie jednak starzeje i jednak pojazdy niskopodłogowe maja przyszłość. To moja prywatna opinia do której mam prawo. A jekie jest wasze zdanie?
W związku z tym Scania nie odstaje w tyle za innymi produentami i tak powstała Scania OmniCity...
Egzemplarze z pierwszych dostaw maja filmy, a z ostatnich fabrycznie zamontowane wyswietlacze. Dodatkowo w niektorych wymienia sie filmy na wyswietlacze z kasowanych 120M. Wyglada to okropnie, ale trudno.mac pisze:Ja mam o tym autobusie dobre zdanie , kilka razy mialem przyjemnośc nim jechac , duże wrażenie wywarło na mnie , ze autobus mimo swego wieku wspaniale sie trzyma , bardzo solidne wykonany , siedzania są tez wygodne , nawet jest dość pojemny.Jedyny z minusów (to w Krakowskich) , że w nie wszystkich są wyswieltacze pixelowe tylko z dykty Bardzo to brzydko wygłada
Pozdrawiam
Poniewaz wyswietlacze sa lepsze od filmow. Po 1' filmy trzeba co jakis czas wymieniac, gdyz sie zuzywaja, po 2' jesli zmienia sie koncowki, lub dana zajezdnia dostannie nowe linie to nie trzeba zamawiac nowych filmow, wystarczy przepprogramowac wyswietlacz, po 3' jest to ulatwienie dla kierowcow, aby nie musileli na koncowkach przewijac filmu