Irizar Century
Już od ponad tygodnia na testach w PKS Nowy Sącz, przebywa Scania Irizar New Century 12.45, więc chyba warto by było ją zrecenzować. Wóz przybył prosto z Hiszpanii, fabrycznie nowy, a od razu zaczęły się z nim problemy związane przede wszystkim z elektroniką, mimo wizyty w serwisie wóz od środy zdążył zdefektować trzy razy- w czwartek w Katowicach i Nowym Sączu, a wczoraj w Krakowie. Stanowisko pracy kierowcy jest dość dobrze zorganizowane, ale trochę też przekombinowane-np. żeby otworzyć drzwi z zewnątrz trzeba podejść do okienka kierowcy i wcisnąć przycisk na pilocie przy kluczyku (jak w osobówce)- chyba nie problem przenieść taki czujnik bliżej drzwi. Wnętrze jest wręcz perfekcyjne, siedzenia są bardzo komforte (chociaż przejechałem na nich tylko 2 przystanki, ale na dłuższej trasie na pewno się sprawdzają). Ogrzewanie jest dość mocne (grzejniki konwektorowe i nagrzewnica), dzięki czemu wóz szybko szybko się nagrzewa, klimatyzacji z wiadomych względów nie było okazji sprawdzić. Wóz zdecydowanie spodobał się pasażerom, jednak kierowca narzekał trochę na komfort jazdy i przedewszystkim na awaryjność. Ja oceniam ten autobus na -5.
A powiedz mi... Ma automatyczną czy ręczna skrzynię? Bo miałem okazję podróżować niedawno, Scanią New Century z automatem. Kierowca stwierdził, że ta skrzynia to niewypał...Matlik pisze:Już od ponad tygodnia na testach w PKS Nowy Sącz, przebywa Scania Irizar New Century 12.45, więc chyba warto by było ją zrecenzować.