CN113ALB
CN113ALB
Co sądzicie o tym przegubowym bracie 113 CLL ?, Czy mieliscie okazje któryś z nich jechać, jeśli tak to jakie są waże wrazenia z jazdy? Duża ich ilość jest na służbie w MPK Kraków , jak się tam sprawują ? Zapraszam do dyskusji
Ostatnio zmieniony 2005-01-20, 17:22 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.
No witam , pozwolicie ze jako maniak autobusów powiem pare słow na temat scani 113 ALB . W 1992 roku MPK Kraków rozpoczęło proces wymiany taboru. Wtedy to do Krakowa, w ilości 20 sztuk, trafiły przegubowe Scanie 113ALB z częściowo obniżoną podłogą i silnikiem umieszczonym z tyłu, napędzającym trzecią oś. W 1996 roku dokupiono jeszcze 10 sztuk. Wszystkie autobusy tego typu eksploatowane są w naszym mieście do dnia dzisiejszego. Pojazd o numerze PE085 w 2002 roku wyposażony został w nowy komplet wyświetlaczy. Autobusy numer PE093 oraz PE084 również otrzymały wyświetlacze, z tym że były to urządzenia nieco inne, zdemontowane ze skasowanych Jelczy 120M. Na początku swojej eksploatacji w Krakowie przegubowe Scanie stacjonowały w zajezdni w Czyżynach, lecz wraz z jej likwidacją przeniesiono je do Płaszowa, gdzie pozostają do dnia dzisiejszego.Aktualnie wszystkie Scanie stacjonują w zajezdni Płaszów ( KP) Mają numery od PE071 do PE100 . Są to naprawde bardzo dobre , wytrzymałe , solidne autobusy które jeszcze dłuuugo pojeżdzą w krakowskim MPK . Autobusy te zasługują na szacunek .
Łatwo to napisać, jak się stoi z boku i tylko przygląda...Wilchelm pisze:od razu kasować. Elegancki remoncik i będą śmigać jeszcze wiele lat
To chyba zależy od prawdziwych kosztów takiego remontu. Nie posiadam dokładnych danych, ale może się okazać, że remont starych, zużytych Scanii może być drogi na tyle, że kupno zupełnie nowych autobusów będzie o wiele bardziej opłacalne...
Poza tym Scania CN113ALB, to autobusy wysokopodłogowe, a te nie mają przyszłości w KM.
Dodatkowo trzeba pamiętać, że UE "nakazuje" przewoźnikom wymianę taboru miejskiego na niskopodłogowy. W związku z tym w przyszłym roku mają do Polski trafić, podobno, olbrzymie fundusze, których celem będzie umożliwienie pozbycia się starego taboru i kupno nowego ... niskopodłogowego...
Tak na ten wysokopodłogowy z Krakowa.
A tak na serio...
Już widzę kilku przewoźników prywatnych, którzy mają w ... ... głebokim szacunku... decyzje UE w sprawie taboru. Na pewno, na samą myśl o np. krakowskich Scaniach CN113ALB, już zacierają ręce. Dobry tabor, za śmieszne pieniądze.
Pozwól Inspektorze, że zabawię się w jasnowidza... "Mini Bus" Karczew. Już "stoi" w kolejce po te autobusy...
A tak na serio...
Już widzę kilku przewoźników prywatnych, którzy mają w ... ... głebokim szacunku... decyzje UE w sprawie taboru. Na pewno, na samą myśl o np. krakowskich Scaniach CN113ALB, już zacierają ręce. Dobry tabor, za śmieszne pieniądze.
Pozwól Inspektorze, że zabawię się w jasnowidza... "Mini Bus" Karczew. Już "stoi" w kolejce po te autobusy...