112
112
Czy kiedykolwiek jechaliście jakimś wozem z tej serii?
Ja miałem okazję przejechać się Scanią 112 Wiimą w Słupsku. Pojazdy tam eksploatowane pochodzą z roku 1980, czyli mają już 25 lat! Jak na swój wiek trzymają się bardzo dobrze. Zostały kupione jako używane, w 1993 roku ze szwedzkiego miasta Jonkoping.
Nadwozie Wiima było wykorzystane do jej produkcji, podobnie jak do produkcji Volv B10M. W Scanii silnik umieszczono z tyłu. Jest tam rząd pięciu foteli. W środkowych drzwiach jest obniżona podłoga, taka jak mniej więcej w PR110M. Volvo miało silnik na środku i podłoga była trochę wyższa; z tyłu była druga "rzeźnia". Układ drzwi 2-2-1.
Pojazd jest dość cichy jak na swój podeszły wiek, ale jednak sporo głośniejszy niż Volvo. Niestety automatyczna skrzynia jest dosyć nieciekawa - tylko dwubiegowa. Efekt jest taki, że pojazd jeździ na wysokich obrotach w ruchu miejskim co generuje niepotrzebnie hałas. Scania Wiima trochę się tłucze na wybojach. Nie ma tutaj, podobnie jak w Volvo, otwieranych szyb i jest nieco za gorąco.
Pojazdy moim zdaniem sprawiają gorsze wrażenie niż Volvo Wiima z tego samego roku, ale to i tak solidne wozy, dużo lepsze od Ikarusów i Jelczy produkowanych w tych czasach.
słupska Scania-Wiima:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=50930
Ja miałem okazję przejechać się Scanią 112 Wiimą w Słupsku. Pojazdy tam eksploatowane pochodzą z roku 1980, czyli mają już 25 lat! Jak na swój wiek trzymają się bardzo dobrze. Zostały kupione jako używane, w 1993 roku ze szwedzkiego miasta Jonkoping.
Nadwozie Wiima było wykorzystane do jej produkcji, podobnie jak do produkcji Volv B10M. W Scanii silnik umieszczono z tyłu. Jest tam rząd pięciu foteli. W środkowych drzwiach jest obniżona podłoga, taka jak mniej więcej w PR110M. Volvo miało silnik na środku i podłoga była trochę wyższa; z tyłu była druga "rzeźnia". Układ drzwi 2-2-1.
Pojazd jest dość cichy jak na swój podeszły wiek, ale jednak sporo głośniejszy niż Volvo. Niestety automatyczna skrzynia jest dosyć nieciekawa - tylko dwubiegowa. Efekt jest taki, że pojazd jeździ na wysokich obrotach w ruchu miejskim co generuje niepotrzebnie hałas. Scania Wiima trochę się tłucze na wybojach. Nie ma tutaj, podobnie jak w Volvo, otwieranych szyb i jest nieco za gorąco.
Pojazdy moim zdaniem sprawiają gorsze wrażenie niż Volvo Wiima z tego samego roku, ale to i tak solidne wozy, dużo lepsze od Ikarusów i Jelczy produkowanych w tych czasach.
słupska Scania-Wiima:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=50930
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
W Krakowie to wyglądało tak:
8 sztuk używanych Scanii CR112 sprowadzonych zostało ze Szwecji w 1991 roku. Autobusy skierowane zostały do zajezdni w Płaszowie. Uruchomiono 7 pojazdów, jeden przeznaczony został na części zamienne. W 1998 roku zakończono ich eksploatację w MPK Kraków. Niektóre z nich zostały sprzedane do prywatnych firm przewozowych kursujących do miejscowości podkrakowskich.
I zdjęcia:
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49802b.jpg
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49802.jpg
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49806.jpg
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49807.jpg
Jak widzimy te scanie troche się różnią od tych w słupsku...
8 sztuk używanych Scanii CR112 sprowadzonych zostało ze Szwecji w 1991 roku. Autobusy skierowane zostały do zajezdni w Płaszowie. Uruchomiono 7 pojazdów, jeden przeznaczony został na części zamienne. W 1998 roku zakończono ich eksploatację w MPK Kraków. Niektóre z nich zostały sprzedane do prywatnych firm przewozowych kursujących do miejscowości podkrakowskich.
I zdjęcia:
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49802b.jpg
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49802.jpg
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49806.jpg
http://www.psmkms.ipx.pl/autobusy/49807.jpg
Jak widzimy te scanie troche się różnią od tych w słupsku...
Scanie 112 były także eksploatowane w Nowym Sączu, skasowane je tuż przed przybyciem NL222.. Były to dobre , solidne wozy..Szkoda , że je skasowano bo mogły by bezproblemowo jeszcze przez kilka lat jezdzić, ale zapewne ich kasacja przyczyniła się do zakupu wyżej wspomianych Manów. W NS jezdziły w barwach pomarańczowych..
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Tak, bardzo dużo, biorąc pod uwagę, że autobusów w Słupsku jest około 80.
Co czwarty autobus to Scania.
A i przyznaje się do błędu - Scania Wiima występuje w ilości 4 sztuk. Czyli w sumie Scanii jest 19.
W Krakowie natomiast Scanii jest prawie 130, a wszystkich autobusów jest chyba powyżej 500. Bilans podobny.
Co czwarty autobus to Scania.
A i przyznaje się do błędu - Scania Wiima występuje w ilości 4 sztuk. Czyli w sumie Scanii jest 19.
W Krakowie natomiast Scanii jest prawie 130, a wszystkich autobusów jest chyba powyżej 500. Bilans podobny.
W koncu mamy fabryke pod nosem..chociaz wolalbym, zeby inwestowali np. w SU, ale kasy brak. Co do Wiimek 112 to naprawde sa to kultowe wozy, biorac pod uwage ich wiek. Maja dobre zawieszenie, dwie z nich przeszly lifting na warsztacie. Ogolnie w miare ciche, cieple (przede wszystkim), maja bardzo dobre, miekkie siedzenia. To chyba tyle. Klopotow technicznych z nimi specjalnie nie ma, wiec codziennie pojawiaja sie na slupskich ulicach.
Pozdr.
Pozdr.
jezeli mialbym sie wypowiedziec jako milosnik komunikacji, to <b>napewno</b> powiedzialbym to samo. Jednak jako zwykly pasazer mam podstawy aby stwierdzic, ze ludzie wola SU(mimo ze sa tylko 2 sztuki) niz trzeszczocity....ehh OmniCity. Co do Lahti to uwazam ze to bardzo nietrafiony zakup. Stare 112 jeszcze jezdza i trzymaja sie nienajgorzej.