Dwuprzegubowe turystyki
Ikarus 695 .ppln pisze:Z takich ciekawostek to jeszcze istniał piętrowy przegubowy Ikarus (nie pamiętam numeru), gdzieś na forum jest zdjęcie. Świetny widok
http://www.freeweb.hu/buszok/ik692695.htm
Czy ktoś ma może gdzieś zdjęcie takiego wozidła?Amalio pisze:W Australii mają Ciągnik plus trzy naczepy. To daje Ci trzy siodła i dwa haki, bo naczepy są złączone przyczepkami co oznacza, że zestaw łamie się w pięciu miejscach plus skrętna oś w ciągniku.
Tak a propos jeszcze tej SetryPE 099 pisze: Natomiast z turystycznych to Setra, w latach 50-tych.
http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=974
I prośba na odpowiedź na pytanie czy wie ktoś jakiej marki jest ten autobus
http://www.graahundbus.dk/index.htm
W sumie to nic ale po prostu chciałem wiedzieć jak takie dziwadło wygląda.A swoja droga gdyby te przyczepy połączyć przegubami takimi jak w autobusach i w naczepy wstawić okna siedzenia i całą resztę standardowego wyposażenia jakie spotyka sie w autobusach turystycznych,ciągnik połączyć tak by był zespolony z przyczepą a skrętna byłaby część podwozia razem z kilkoma osiami jako całościowy układ kierowniczy to otrzymalibyśmy pojazd o jaki mi chodziło w tym konkretnym temacie.Czyli teoretycznie coś takiego nie powinno być zbyt trudne do skonstruowania i nie miałoby nawet większych problemów z poruszaniem się o ile jeździłoby jedynie na takich trasach na jakich jeżdżą te "ciężarowe pociągi drogowe".
@ Filip tyle, że te naczepy nie mogą być na stałe sprzęgnięte z "koniem". Naczepy ze sobą też nie bo to zmniejsza " elastyczność ", ponieważ w razie potrzeby nie bylibyśmy w stanie odłączyć jednej czy dwóch naczep
@ J-31 a te " kamiony " mają taki związek, że kierowanie do przodu czy do tyłu przegubem jest banalnie proste w porównaniu do takiego zestawu.
@ J-31 a te " kamiony " mają taki związek, że kierowanie do przodu czy do tyłu przegubem jest banalnie proste w porównaniu do takiego zestawu.
Neoplan N221ep40 pisze:Wiem że ktoś ze Słupska ma przegubowego Neoplana turystycznego, tylko nie pamięta jego nazwy.
a oto i kilka zdjęć tego autobusu.
Poza ty był jeszcze: Neoplan N121, piętrowy Neoplan N138. Neoplan N220, który swoja drogą niewiele różnił się od modelu 220 oraz Neoplan N321.
Na tym sie już chyba cała wiedza na temat przegubowych turystyków wyczerpała. Teraz liczę na jakąś większą aktywność z waszej strony w tej kwestii.
Jako że mnie też interesują przegubowe autobusy turystyczne przedstawiam kilka ciekawych linków z fotkami.
Przegubowy autobus szpitalny: Van Hool TG821 Alligator "Jumbulance" http://richardfield.fotopic.net/p13515213.html
"Aligator": http://richardfield.fotopic.net/c510433.html
Autobus mieszkalny Neoplan:
1. http://www.luxusmobil.com/bilder_aussen ... komp.1.jpg
2. http://www.jumbocruiser.info/Au_en___B_21x9.jpg
Neoplan Jumbocruiser:
1. http://www.verkehrsgigant.info/verkehr/ ... ge_id=2290
2. http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... r/bus.html
3. http://trucks.autoreview.ru/new_site/tr ... 800/67.jpg
Amerykański Prevost: http://www.graylineseattle.com/charters ... rter_id/10
Volvo Alizee B10MA: http://richardfield.fotopic.net/p24635391.html
Przegubowy autobus szpitalny: Van Hool TG821 Alligator "Jumbulance" http://richardfield.fotopic.net/p13515213.html
"Aligator": http://richardfield.fotopic.net/c510433.html
Autobus mieszkalny Neoplan:
1. http://www.luxusmobil.com/bilder_aussen ... komp.1.jpg
2. http://www.jumbocruiser.info/Au_en___B_21x9.jpg
Neoplan Jumbocruiser:
1. http://www.verkehrsgigant.info/verkehr/ ... ge_id=2290
2. http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... r/bus.html
3. http://trucks.autoreview.ru/new_site/tr ... 800/67.jpg
Amerykański Prevost: http://www.graylineseattle.com/charters ... rter_id/10
Volvo Alizee B10MA: http://richardfield.fotopic.net/p24635391.html