Dwuprzegubowe turystyki

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
ppln

Post autor: ppln »

Z takich ciekawostek to jeszcze istniał piętrowy przegubowy Ikarus (nie pamiętam numeru), gdzieś na forum jest zdjęcie. Świetny widok ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:Z takich ciekawostek to jeszcze istniał piętrowy przegubowy Ikarus (nie pamiętam numeru), gdzieś na forum jest zdjęcie. Świetny widok ;)
Ikarus 695 ;) .
http://www.freeweb.hu/buszok/ik692695.htm

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Robi wrażenie… lotniskowy autobus z wysuwanym trapem :shocked:

ppln

Post autor: ppln »

ep40 pisze:Ikarus 695 .
To nie to, przegubowy był

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

ppln pisze:To nie to, przegubowy był
Przecież to właśnie jest przegub (w linku który podałem jest na dole, u góry jest 692).

PE 099

Post autor: PE 099 »

http://www.freeweb.hu/buszok/69510.jpg

jak ktoś nie może trafić...

Filip

Post autor: Filip »

Amalio pisze:W Australii mają Ciągnik plus trzy naczepy. To daje Ci trzy siodła i dwa haki, bo naczepy są złączone przyczepkami co oznacza, że zestaw łamie się w pięciu miejscach plus skrętna oś w ciągniku.
Czy ktoś ma może gdzieś zdjęcie takiego wozidła?

PE 099 pisze: Natomiast z turystycznych to Setra, w latach 50-tych.
Tak a propos jeszcze tej Setry

http://busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=974

I prośba na odpowiedź na pytanie czy wie ktoś jakiej marki jest ten autobus

http://www.graahundbus.dk/index.htm

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip pisze:Czy ktoś ma może gdzieś zdjęcie takiego wozidła?
Wpisz „road train” w Google albo Wiki

PE 099

Post autor: PE 099 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Piękne ciężarowe pociągi drogowe, ale.. co to ma wspólnego z tematem ? :mruga:

Filip

Post autor: Filip »

W sumie to nic ale po prostu chciałem wiedzieć jak takie dziwadło wygląda.A swoja droga gdyby te przyczepy połączyć przegubami takimi jak w autobusach i w naczepy wstawić okna siedzenia i całą resztę standardowego wyposażenia jakie spotyka sie w autobusach turystycznych,ciągnik połączyć tak by był zespolony z przyczepą a skrętna byłaby część podwozia razem z kilkoma osiami jako całościowy układ kierowniczy to otrzymalibyśmy pojazd o jaki mi chodziło w tym konkretnym temacie.Czyli teoretycznie coś takiego nie powinno być zbyt trudne do skonstruowania i nie miałoby nawet większych problemów z poruszaniem się o ile jeździłoby jedynie na takich trasach na jakich jeżdżą te "ciężarowe pociągi drogowe".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip pisze:nie miałoby nawet większych problemów z poruszaniem się o ile jeździłoby jedynie na takich trasach na jakich jeżdżą te "ciężarowe pociągi drogowe".
To chyba Katowice-Kraków — przez Pustynię Błędowską :retard:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

@ Filip tyle, że te naczepy nie mogą być na stałe sprzęgnięte z "koniem". Naczepy ze sobą też nie bo to zmniejsza " elastyczność ", ponieważ w razie potrzeby nie bylibyśmy w stanie odłączyć jednej czy dwóch naczep

@ J-31 a te " kamiony " mają taki związek, że kierowanie do przodu czy do tyłu przegubem jest banalnie proste w porównaniu do takiego zestawu.

Filip

Post autor: Filip »

ep40 pisze:Wiem że ktoś ze Słupska ma przegubowego Neoplana turystycznego, tylko nie pamięta jego nazwy.
Neoplan N221
a oto i kilka zdjęć tego autobusu.
Poza ty był jeszcze: Neoplan N121, piętrowy Neoplan N138. Neoplan N220, który swoja drogą niewiele różnił się od modelu 220 oraz Neoplan N321.
Na tym sie już chyba cała wiedza na temat przegubowych turystyków wyczerpała. Teraz liczę na jakąś większą aktywność z waszej strony w tej kwestii.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Filip pisze:piętrowy Neoplan n 138
Łojacię... Chciałbym się tym przejechać :mruga:
Filip pisze:n 220-który swoja drogą niewiele różnił się od modelu 220
Chyba 221 ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Filip pisze:Neoplan N221
Jak go pierwszy raz ujrzełam, to się nieźle zdziwiłem, że takie turystyki istnieją ;)

Ale pali bardzo dużo....

Filip

Post autor: Filip »

KKS pisze:Chyba 221
Nie.To jest starsza wersja 221 która przez swą innowacyjność konstrukcji otrzymała numer serii 220

[ Dodano: 2007-09-09, 07:58 ]
Bynajmniej wtedy gdy była skonstruowana była innowacyjną konstrukcją

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Jako że mnie też interesują przegubowe autobusy turystyczne przedstawiam kilka ciekawych linków z fotkami.
Przegubowy autobus szpitalny: Van Hool TG821 Alligator "Jumbulance" http://richardfield.fotopic.net/p13515213.html
"Aligator": http://richardfield.fotopic.net/c510433.html
Autobus mieszkalny Neoplan:
1. http://www.luxusmobil.com/bilder_aussen ... komp.1.jpg
2. http://www.jumbocruiser.info/Au_en___B_21x9.jpg
Neoplan Jumbocruiser:
1. http://www.verkehrsgigant.info/verkehr/ ... ge_id=2290
2. http://www.konrad-auwaerter.de/retro-cl ... r/bus.html
3. http://trucks.autoreview.ru/new_site/tr ... 800/67.jpg
Amerykański Prevost: http://www.graylineseattle.com/charters ... rter_id/10
Volvo Alizee B10MA: http://richardfield.fotopic.net/p24635391.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Fajne maszyny. Swoją drogą to ciekawy jestem jak Neoplan rozwiązał kwestię przegubu w tych "monstrach" :razz:

Filip

Post autor: Filip »

To dobre pytanie bo przcież zwykly przegub chyba by pękł przy napreżeniach jakie występuja w tak wielkich autobusach jak dajmy na to Longliner,nie mowiac juz nic o Jumbocoursierze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”