Pulpit VDO/Actia

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Kozik

Deska VDO Siemens czy autorska Solarisa?

Post autor: Kozik »

W różnych miastach w zależności od indywidualnych życzeń odbiorców autobusów w Solarisach montuje się autorską deskę rozdzielczą Solarisa, albo uniwersalną deskę VDO Siemens. Co sądzicie o obu rozwiązaniach? Która deska jest Waszym zdaniem lepsza?

DAB

Post autor: DAB »

Solarisowa lepsza :) VDO mam dość ... Wszędzie je wpychaja gdzie tylko idzie MAN Jelcz Volvo Ikarus Mercedes ...

[ Dodano: 06-01-06, 3:26 pm ]
http://infobus.com.pl/artykuly/3912/l_5.jpg Chyba że takie VDO to mi się podoba

Kozik

Post autor: Kozik »

Akurat Volvo jak było na testach w Gorzowie to chyba była zamontowana autorska deska Volvo. Ale ten dylemat w doborze deski rozdzielczej rozgrywa się między indywidualnym ocenianiem deski każdego producenta a zmierzaniem do jednolitości środowiska pracy kierowców. To też jakaś zaleta gdy kierowca niezależnie od modelu autobusu, w którym zasiada od pierwszej chwili znajduje wszystko intuicyjnie..

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Ja zdecydowanie opowiadam się za deską "solarisową" ;) W zasadzie nie różni się zbyt wiele od VDO, ale za to jest unikalna dla danego producenta, a nie tak VDO- wszędzie gdzie się da (oprócz Volvo) :P

DAB

Post autor: DAB »

B.A. Baracus pisze:...a nie tak VDO- wszędzie gdzie się da (oprócz Volvo)
W Volvo sie nie stosuje ? A tu : Volvo - VDO

Kozik

Post autor: Kozik »

No bo Volvo jak Solaris montuje raz taką raz taką w zależności co sobie odbiorca zażyczy. Osobiście nie mam nic przeciwko jednolitemu środowisku pracy. Ale akurat deska VDO jest niewydarzona. Niewygodnie usytuowane przyciski otwierania drzwi, gdy za rączę kierunkowskazu chce się złapać całą dłonią od spodu to wadzi się ręką o krawędź pulpitu i co co najgordze deska VDO nie posiada obrotomierza, który moim zdaniem jest dosyć ważnym zegarem.
A akurat deska autorska solarisa jest bardzo wygodna. Wszystko pod ręką, przejrzyście.. Przyjemne w użyciu przełączniki i estetyczny wygląd.

A pod zjęciem pulipitu VDO w Volvo (link powyżej) są bardzo na temat wypowiedzi komentatorów oburzonych faktem, że i Volvo dołączyło do klubu VDO.

ppln

Post autor: ppln »

Gdzieś słyszałem, że autorska deska Solarisa też jest wytwarzana przez VDO. I od kiedy Ikarus dołączył do VDO? Przecież seria 4xx ma deski bardziej kojarzące mi się z 2xx. Jeśli chodzi o deski to bardziej mi się podoba autorska Solarisa (fajniejsza jest i pionowe jest ładniejsze i chyba wygodniejsze dla kierowców). Poza tym na drugim miejscu (jeśli chodzi o wygląd) postawię tę nową dechę od Volvo (może w 2009 roku, albo wcześniej jak wywalą/skończy się kadencja obecnego prezesa mpk Łódź, który strasznie miesza w taborze (gnioty z MB na zajezdnię, na której stoją już Solarisy i MANy (po 5 :( ))

DAB

Post autor: DAB »

Kiedyś na TWB była fotka Ikarusa 417 bodajże niestety nie umiem znalezc fotki ... Jak znajde tro dam

[ Dodano: 06-01-06, 8:07 pm ]
Ikarus 417 z VDO Znalazłem

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ppln pisze:Gdzieś słyszałem, że autorska deska Solarisa też jest wytwarzana przez VDO
I najprawdopodobniej dobrze słyszałeś. Konstrukcyjnie oba pulpity się w zasadzie nie różnią. Różnice, to głównie kształt, rodzaj przełączników. Przecież VDO jako lider produkcji w dziedzinie pulpitów, urządzeń pomiarowych dla motoryzacji itp. może również oferować różne wzory czy nawet dostosować śię do konkretnych zamówień.
Ostatnio zmieniony 2006-01-06, 23:50 przez u2w, łącznie zmieniany 1 raz.

56247

Post autor: 56247 »

Moim skromnym zdaniem-najlepsza jest deska rozdzielcza firmy VDO.

Jest ergonomiczna i bardzo przejrzyście opracowana.Do tego mała kierownica,jedziesz busem-a czujesz się, jakbyś prowadził samochód osobowy.

ppln

Post autor: ppln »

@56247: Jakby to był taki cud to Kozik (kierowca przecie :P ) by tego nie krytykował. Co do desek to lubię jeszcze tę (jedną, jedyną) z MB seria 40xN. Miałem przyjemność siedzieć za jej (dość sporą :) ) kierownicą, ale niestety nie mogłem prowadzić (1552 bodajże, linia 71, krańcówka Chojny) Ale obrotomierza teżnie ma. Za to baty można znowu spuścić na mb złomecto za to, że : WSZYSTKIE przyciski są identyczne (kształt, kolor; nawet te do drzwi są takie same jak wszystkie inne z lewej strony) dziwne upakowanie wskaźników (ale obrotomierz miała). Jak do 20.01 zdążę zrobić to pokażę tę deskę.

Tak poza tym to VDO do Vecto ma obrotomierz (pod panelem ze wskaźnikami)

OT: Czy mb złomecto to nie jest pojazd liczony jak 3. generacja (gdzie citaro to 5., a najlepsza jest 4.)

emes133

Post autor: emes133 »

SOLARISOWA DESKA LEPSZA!!!

56247

Post autor: 56247 »

Również i ja mam rozeznanie i doświadczenie i uważam w związku z tym,że jednak deska rozdzielcza VDO ma więcej plusów i zbiera wśród kierowców (przynajmniej warszawskich) bardzo pozytywne opinie.Pulpit Solarisa,jest nawet ok-lecz to nie ten komfort prowadzenia,co przy desce VDO.
To tak,jak gdyby dyskutować-"o wyższości świąt Bożego Narodzenia,nad świętami Wielkiej Nocy"... :rotfl:
Ostatnio zmieniony 2006-01-07, 23:02 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy »

Hm w sumie to zależy. Deska VDO jest prosta, myślę że można się do niej szybko dostosować. Natomiast deska Solarisa posiada dużo więcej róznych przycisków i opcji. Ale jej plusem jest to, że jest czytelna i wiadomo mniej więcej co naciskać.

DAB

Post autor: DAB »

Za VDO się bardzo przyjemnie siedzi ... Nie wiem jak za Solarisową ... Chociaż gdybym miał wybierac to wybrałbym VDO bo mam kiepską pamięć a z instrukcją jeździc nie będę

ppln

Post autor: ppln »

Ale co jest trudnego w obsłudze Solarisowej? Odpalamy silnik kręcąc kluczem w stacyjce, naciskamy przycisk zamykania drzwi (a w VDO tego nie ma :P ), włączamy światła pokrętłem po prawej, przełączamy bieg i ruszamy :P. Zatrzymujemy się na przystanku, wciskamy czarny przycisk bez oznakowania, gdy wszystkie drzwi się otworzą lub wszyscy wsiądą wyłączamy czarny przycisk, gdy wszyscy wsiądą wciskamy odpowiednie czerwone przyciski na samym dole i ruszamy. Takie trudne? Na VDO jest identycznie.

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

To mnie zastanawia jeden fakt: Dlaczego niektórzy kierowcy w celu zamknięcia wszystkich drzwi naciskają (włączają i wyłączają) ciepły guzik. Najpierw (na sekundę) zapalają się światełka w okół CG, a potem drzwi się zamykają.

ppln

Post autor: ppln »

Prawdopodobnie jest to tak zwane 'odblokowanie' drzwi. W słynnych (i genialnych :P ) MB 405N istnieją 2 specjalne przyciski do tego (blokuj, odblokuj) nad klawiszem do CG. Gdy wciskasz klawisz od CG drzwi same zamykają się po kilku sekundach, a jak wciśniesz dodatkowo ten przycisk (blokujący) to drziw nie zamkną się póki nie naciśniesz przycisku zwalniającego blokadę. I w jakich to autobusach? W Solarisach jest przycisk do zamykania wszystkich i w dodatku jest blokada ta stałe. W MANach nie ma blokady, drzwi zamykają się po dłuższej (ponad pół minuty) chwili. W citaro zamykają się tylko 3. drzwi i to nie zawsze.

Kozik

Post autor: Kozik »

Widzę, że w kwestii desek rozdzielczych dużą rolę odgrywa tutaj osobisty gust. No i nie ma się się co dziwić, że każdy chwali to z czym mu się najlepiej współpracuje. Ja osobiście bardzo chwalę sobie deskę Solarisa, mam antypatię do VDO.. Obszernie umotywowałem to nieco wyżej. A głosy w dyskusji były mniej więcej podzielone.
Małe kierowniczki lubią kierowcy którzy mają duże brzuszki i krótkie rączki ;) ¯artuję oczywiście.. U nas są dwa rodzaje kierownic w SU12. Małe kierowniczki z logiem Solarisa i wielkie z logiem Neoplana. Rzeczywiście o wiele prościej prowadzi się busa z poręczną małą kierowniczką. Pierwotnie w busach były montowane wielkie bo była potrzebna znaczna siła do wykonania skrętu. W obecnych czasach gdy wszystko leciutko się kręci można pozwolić sobie na odejście od wielkich kierownic. Chociaż jak trzymam coś takiego wielkiego w rękach to wiem, że prowadzę autobus ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Kozik pisze:Małe kierowniczki lubią kierowcy którzy mają duże brzuszki i krótkie rączki ¯artuję oczywiście.. U nas są dwa rodzaje kierownic w SU12. Małe kierowniczki z logiem Solarisa i wielkie z logiem Neoplana. Rzeczywiście o wiele prościej prowadzi się busa z poręczną małą kierowniczką. Pierwotnie w busach były montowane wielkie bo była potrzebna znaczna siła do wykonania skrętu. W obecnych czasach gdy wszystko leciutko się kręci można pozwolić sobie na odejście od wielkich kierownic. Chociaż jak trzymam coś takiego wielkiego w rękach to wiem, że prowadzę autobus
Co do kierownicy to w chwili obecnej najlepsze są małe kierownice :) Skoro jest wspomaganie i inne bajery to wystarczy coś skromnego, po co nam kierownica na pół kabiny ;) Mi osobiścię sie podobają małe kierownice Solarisa oraz te które sa w Citaro -bardzo podobne do Manowskich, ale te w Mercedesie i tak ładniejsze ;):P Zobaczymy jaka będzie kolejna ewolucja kierownicy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”