Pulpit VDO/Actia
Deska VDO Siemens czy autorska Solarisa?
W różnych miastach w zależności od indywidualnych życzeń odbiorców autobusów w Solarisach montuje się autorską deskę rozdzielczą Solarisa, albo uniwersalną deskę VDO Siemens. Co sądzicie o obu rozwiązaniach? Która deska jest Waszym zdaniem lepsza?
Solarisowa lepsza VDO mam dość ... Wszędzie je wpychaja gdzie tylko idzie MAN Jelcz Volvo Ikarus Mercedes ...
[ Dodano: 06-01-06, 3:26 pm ]
http://infobus.com.pl/artykuly/3912/l_5.jpg Chyba że takie VDO to mi się podoba
[ Dodano: 06-01-06, 3:26 pm ]
http://infobus.com.pl/artykuly/3912/l_5.jpg Chyba że takie VDO to mi się podoba
Akurat Volvo jak było na testach w Gorzowie to chyba była zamontowana autorska deska Volvo. Ale ten dylemat w doborze deski rozdzielczej rozgrywa się między indywidualnym ocenianiem deski każdego producenta a zmierzaniem do jednolitości środowiska pracy kierowców. To też jakaś zaleta gdy kierowca niezależnie od modelu autobusu, w którym zasiada od pierwszej chwili znajduje wszystko intuicyjnie..
W Volvo sie nie stosuje ? A tu : Volvo - VDOB.A. Baracus pisze:...a nie tak VDO- wszędzie gdzie się da (oprócz Volvo)
No bo Volvo jak Solaris montuje raz taką raz taką w zależności co sobie odbiorca zażyczy. Osobiście nie mam nic przeciwko jednolitemu środowisku pracy. Ale akurat deska VDO jest niewydarzona. Niewygodnie usytuowane przyciski otwierania drzwi, gdy za rączę kierunkowskazu chce się złapać całą dłonią od spodu to wadzi się ręką o krawędź pulpitu i co co najgordze deska VDO nie posiada obrotomierza, który moim zdaniem jest dosyć ważnym zegarem.
A akurat deska autorska solarisa jest bardzo wygodna. Wszystko pod ręką, przejrzyście.. Przyjemne w użyciu przełączniki i estetyczny wygląd.
A pod zjęciem pulipitu VDO w Volvo (link powyżej) są bardzo na temat wypowiedzi komentatorów oburzonych faktem, że i Volvo dołączyło do klubu VDO.
A akurat deska autorska solarisa jest bardzo wygodna. Wszystko pod ręką, przejrzyście.. Przyjemne w użyciu przełączniki i estetyczny wygląd.
A pod zjęciem pulipitu VDO w Volvo (link powyżej) są bardzo na temat wypowiedzi komentatorów oburzonych faktem, że i Volvo dołączyło do klubu VDO.
Gdzieś słyszałem, że autorska deska Solarisa też jest wytwarzana przez VDO. I od kiedy Ikarus dołączył do VDO? Przecież seria 4xx ma deski bardziej kojarzące mi się z 2xx. Jeśli chodzi o deski to bardziej mi się podoba autorska Solarisa (fajniejsza jest i pionowe jest ładniejsze i chyba wygodniejsze dla kierowców). Poza tym na drugim miejscu (jeśli chodzi o wygląd) postawię tę nową dechę od Volvo (może w 2009 roku, albo wcześniej jak wywalą/skończy się kadencja obecnego prezesa mpk Łódź, który strasznie miesza w taborze (gnioty z MB na zajezdnię, na której stoją już Solarisy i MANy (po 5 ))
Kiedyś na TWB była fotka Ikarusa 417 bodajże niestety nie umiem znalezc fotki ... Jak znajde tro dam
[ Dodano: 06-01-06, 8:07 pm ]
Ikarus 417 z VDO Znalazłem
[ Dodano: 06-01-06, 8:07 pm ]
Ikarus 417 z VDO Znalazłem
I najprawdopodobniej dobrze słyszałeś. Konstrukcyjnie oba pulpity się w zasadzie nie różnią. Różnice, to głównie kształt, rodzaj przełączników. Przecież VDO jako lider produkcji w dziedzinie pulpitów, urządzeń pomiarowych dla motoryzacji itp. może również oferować różne wzory czy nawet dostosować śię do konkretnych zamówień.ppln pisze:Gdzieś słyszałem, że autorska deska Solarisa też jest wytwarzana przez VDO
Ostatnio zmieniony 2006-01-06, 23:50 przez u2w, łącznie zmieniany 1 raz.
@56247: Jakby to był taki cud to Kozik (kierowca przecie ) by tego nie krytykował. Co do desek to lubię jeszcze tę (jedną, jedyną) z MB seria 40xN. Miałem przyjemność siedzieć za jej (dość sporą ) kierownicą, ale niestety nie mogłem prowadzić (1552 bodajże, linia 71, krańcówka Chojny) Ale obrotomierza teżnie ma. Za to baty można znowu spuścić na mb złomecto za to, że : WSZYSTKIE przyciski są identyczne (kształt, kolor; nawet te do drzwi są takie same jak wszystkie inne z lewej strony) dziwne upakowanie wskaźników (ale obrotomierz miała). Jak do 20.01 zdążę zrobić to pokażę tę deskę.
Tak poza tym to VDO do Vecto ma obrotomierz (pod panelem ze wskaźnikami)
OT: Czy mb złomecto to nie jest pojazd liczony jak 3. generacja (gdzie citaro to 5., a najlepsza jest 4.)
Tak poza tym to VDO do Vecto ma obrotomierz (pod panelem ze wskaźnikami)
OT: Czy mb złomecto to nie jest pojazd liczony jak 3. generacja (gdzie citaro to 5., a najlepsza jest 4.)
Również i ja mam rozeznanie i doświadczenie i uważam w związku z tym,że jednak deska rozdzielcza VDO ma więcej plusów i zbiera wśród kierowców (przynajmniej warszawskich) bardzo pozytywne opinie.Pulpit Solarisa,jest nawet ok-lecz to nie ten komfort prowadzenia,co przy desce VDO.
To tak,jak gdyby dyskutować-"o wyższości świąt Bożego Narodzenia,nad świętami Wielkiej Nocy"...
To tak,jak gdyby dyskutować-"o wyższości świąt Bożego Narodzenia,nad świętami Wielkiej Nocy"...
Ostatnio zmieniony 2006-01-07, 23:02 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale co jest trudnego w obsłudze Solarisowej? Odpalamy silnik kręcąc kluczem w stacyjce, naciskamy przycisk zamykania drzwi (a w VDO tego nie ma ), włączamy światła pokrętłem po prawej, przełączamy bieg i ruszamy . Zatrzymujemy się na przystanku, wciskamy czarny przycisk bez oznakowania, gdy wszystkie drzwi się otworzą lub wszyscy wsiądą wyłączamy czarny przycisk, gdy wszyscy wsiądą wciskamy odpowiednie czerwone przyciski na samym dole i ruszamy. Takie trudne? Na VDO jest identycznie.
Prawdopodobnie jest to tak zwane 'odblokowanie' drzwi. W słynnych (i genialnych ) MB 405N istnieją 2 specjalne przyciski do tego (blokuj, odblokuj) nad klawiszem do CG. Gdy wciskasz klawisz od CG drzwi same zamykają się po kilku sekundach, a jak wciśniesz dodatkowo ten przycisk (blokujący) to drziw nie zamkną się póki nie naciśniesz przycisku zwalniającego blokadę. I w jakich to autobusach? W Solarisach jest przycisk do zamykania wszystkich i w dodatku jest blokada ta stałe. W MANach nie ma blokady, drzwi zamykają się po dłuższej (ponad pół minuty) chwili. W citaro zamykają się tylko 3. drzwi i to nie zawsze.
Widzę, że w kwestii desek rozdzielczych dużą rolę odgrywa tutaj osobisty gust. No i nie ma się się co dziwić, że każdy chwali to z czym mu się najlepiej współpracuje. Ja osobiście bardzo chwalę sobie deskę Solarisa, mam antypatię do VDO.. Obszernie umotywowałem to nieco wyżej. A głosy w dyskusji były mniej więcej podzielone.
Małe kierowniczki lubią kierowcy którzy mają duże brzuszki i krótkie rączki ¯artuję oczywiście.. U nas są dwa rodzaje kierownic w SU12. Małe kierowniczki z logiem Solarisa i wielkie z logiem Neoplana. Rzeczywiście o wiele prościej prowadzi się busa z poręczną małą kierowniczką. Pierwotnie w busach były montowane wielkie bo była potrzebna znaczna siła do wykonania skrętu. W obecnych czasach gdy wszystko leciutko się kręci można pozwolić sobie na odejście od wielkich kierownic. Chociaż jak trzymam coś takiego wielkiego w rękach to wiem, że prowadzę autobus
Małe kierowniczki lubią kierowcy którzy mają duże brzuszki i krótkie rączki ¯artuję oczywiście.. U nas są dwa rodzaje kierownic w SU12. Małe kierowniczki z logiem Solarisa i wielkie z logiem Neoplana. Rzeczywiście o wiele prościej prowadzi się busa z poręczną małą kierowniczką. Pierwotnie w busach były montowane wielkie bo była potrzebna znaczna siła do wykonania skrętu. W obecnych czasach gdy wszystko leciutko się kręci można pozwolić sobie na odejście od wielkich kierownic. Chociaż jak trzymam coś takiego wielkiego w rękach to wiem, że prowadzę autobus
Co do kierownicy to w chwili obecnej najlepsze są małe kierownice Skoro jest wspomaganie i inne bajery to wystarczy coś skromnego, po co nam kierownica na pół kabiny Mi osobiścię sie podobają małe kierownice Solarisa oraz te które sa w Citaro -bardzo podobne do Manowskich, ale te w Mercedesie i tak ładniejsze :P Zobaczymy jaka będzie kolejna ewolucja kierownicyKozik pisze:Małe kierowniczki lubią kierowcy którzy mają duże brzuszki i krótkie rączki ¯artuję oczywiście.. U nas są dwa rodzaje kierownic w SU12. Małe kierowniczki z logiem Solarisa i wielkie z logiem Neoplana. Rzeczywiście o wiele prościej prowadzi się busa z poręczną małą kierowniczką. Pierwotnie w busach były montowane wielkie bo była potrzebna znaczna siła do wykonania skrętu. W obecnych czasach gdy wszystko leciutko się kręci można pozwolić sobie na odejście od wielkich kierownic. Chociaż jak trzymam coś takiego wielkiego w rękach to wiem, że prowadzę autobus