Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
51

Post autor: 51 »

Thomas78 pisze:
51 pisze:Jakiś czas temu w Wyborczej był artykuł o przygotowaniach do produkcji całkowicie nispodłogowego tramwaju w fabryce Cegielskiego( nie mogę jednak tego znaleźć na necie) jeżeli to prawda to może być całkiem nieźle, bo pewnie w wiekszości przetargów znajdzie się wtedy informacja o tym, że wagony usza być i niskopdłogowe i polskie.
Z samych planów niewiele wynika. Oprócz tego zdziwiłem się, że te tramwaje mają być nieprzegubowe, tylko łączone w składy... Koncepcja jest na tyle mglista, że za wcześnie o niej dyskutować.
obok artykułu był też rysunek, przredstawiaący wagon przegubowy, więc nie weim, w każdym razie chodziło o to, że oni dopiero chcą zacząć prace nad całkiem nową konstrukcją

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wiśnia pisze:
voy pisze:Jak to jest w 116Nd?
Niestety nie mogę porównać z niczym lepszym. 116Nd jest nawet nieźle wykonane.
A jak się spisują katowickie Citadisy?
Czy są z nimi jakieś problemy techniczne ? :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:A jak się spisują katowickie Citadisy?
Czy są z nimi jakieś problemy techniczne ? :)
Nie wiem za bardzo, ale raczej nie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki... :)
A jak mieszkańcy GOP-u przyjęli nowe tramwaje ? I jakie mają wrażenia dzisiaj, po dłuższym okresie eksploatacji... :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:Ok. Dzięki... :)
A jak mieszkańcy GOP-u przyjęli nowe tramwaje ? I jakie mają wrażenia dzisiaj, po dłuższym okresie eksploatacji... :)
Ale trudne pytania zadajesz :P
Nie wiem jak inni, ja je lubię. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wiśnia pisze:
J-31 pisze:Ok. Dzięki... :)
A jak mieszkańcy GOP-u przyjęli nowe tramwaje ? I jakie mają wrażenia dzisiaj, po dłuższym okresie eksploatacji... :)
Ale trudne pytania zadajesz :P
Nie wiem jak inni, ja je lubię. :)
Popełniasz pewien błąd - komunikacja jest dla ludzi. Rozejrzyj się. Są wokół Ciebie.

Pytanie jest śmiesznie proste. Wystarczy pogadać z kumplami, z rodziną, czasami odezwać się do sąsiadów. Przecież nie tylko Ty jeździsz tymi tramwajami. :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:Popełniasz pewien błąd - komunikacja jest dla ludzi. Rozejrzyj się. Są wokół Ciebie.

Pytanie jest śmiesznie proste. Wystarczy pogadać z kumplami, z rodziną, czasami odezwać się do sąsiadów. Przecież nie tylko Ty jeździsz tymi tramwajami. :)
Tylko osoba, która się tym nie interesuje nie zwraca uwagi na to, jakim tramwajem jedzie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

O jesteś w błędzie. Owszem większość ludzi nie zwraca większej uwagi. Ale mimo to jednak coś tam widzi i jakieś zdanie posiada. Np. gdy jest zbyt gorąco, duszno, albo gdy jest "jakoś tak inaczej niż w pozostałych..." - oczywiście w sensie pozytywnym...

Np. warszawiacy zazwyczaj nie zwracają uwagi na to czym jeżdżą, ale gdy pojawia się coś nowego natychmiast zaczynają się interesować. Dobrym przykładem mogą być testy zachodnich tramwajów - pamiętam tramwaj z konsorcjum Ahlstom w pierwszej połowie lat 90-tych. Jeździły nim całe wycieczki warszawiaków - wcale nie miłośników komunikacji...

Gdy pojawiły się pierwsze tramwaje typu 116N i 116Na, warszawiacy - wcale nie MKM-wcy - natychmiast zwrócili na nie uwagę. Obserwowałem bardzo wielu ludzi, którzy wchodzili do wagonu po raz pierwszy i z nieukrywanym zaciekawieniem się rozglądali...

Jazda nowym M181MB (#7690) w 1996 roku spowodowała wręcz gorącą dyskusję, której jak byłem świadkiem...
Tak, tak - obcy sobie ludzie dyskutowali nt. tego autobusu. Pamiętam nawet "fachowca", którzy przekonywał współrozmówców, że ten autobus (przypomnę Jelcz M181MB), to autobus ... "sprowadzony z Włoch, bo tam właśnie takie już od dawna jeżdżą..." :lol:

Na pewno w Katowicach, też byłeś świadkiem podobnych zdarzeń.
Przypomnij sobie, jestem pewny, że pojawienie się 116Nd wywołało jakąś reakcję wśród mieszkańców... ;)

voy

Post autor: voy »

Hehe u nas w Rzeszowie też się zwraca uwagę na nowy tabor. Pamiętam jak jechałem Vecto jak ledwo przyjechało, na jednym przystanku tak się ludzie gapili ciekawie :lol:

Post nr 2000 mac
Ostatnio zmieniony 2005-02-26, 09:31 przez voy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

BO Vecto, rzeczywiście wygląda z zewnątrz efektowenie. Podobnie jak katowickie Citadisy 100... ;)

Mily

Post autor: Mily »

Katowickie 116Nd mają niski schodek w pierwszych i ostatnich drzwiach(ma pomiędzy 10-15cm) posiadają 73%niskiej podłogi ale tak właściwie to niemają one po czym jeździć no z wyjątkami
kilka fotek:
Nowe torowisko wzdłuż ul.Chorzowskiej w Katowicach
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=5643
Tutaj prace nad torowiskiem:
http://www.dts-sa.pl/HTML/Galeria/10/117-1705.jpg
No i tutaj zdjęcie z torowiska które nie przeszło remontu:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=27571

To ostatnie to jak na warunki torowisk w gopie jest całkiem pożądne bo są miejsca w których tory wyglądają gorzej dlatego pozwole sobie na jeszcze jeden odnośnik pokazujący jak wygląda przeciętny odcinek torów
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=23751

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ups. Makabra. :cry:

No ale mam nadzieję, że przynajmniej w razie jakiś remontów i związanych objazdów Tramwaje Śląskie nie odstawiają Citadisów. One z trudem, ale jednak nadal jeżdżą po tych torowiskach... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Ups. Makabra. :cry:
No ale mam nadzieję, że przynajmniej w razie jakiś remontów i związanych objazdów Tramwaje Śląskie nie odstawiają Citadisów. One z trudem, ale jednak nadal jeżdżą po tych torowiskach... ;)
Tramwaj pojedzie po tak zdezelowanym torowisku, jednak powoduje to po pewnym czasie konieczność kosztownych napraw.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Tramwaj pojedzie po tak zdezelowanym torowisku, jednak powoduje to po pewnym czasie konieczność kosztownych napraw.
Domyślam się tego ;) .
Trochę szkoda, że tak mało inwestuje się w GOP w torowiska... :(

Robson

Post autor: Robson »

Chyba gorzsze torowiska sa tylko w wschodnim bloku a polska jest etapem pomiedzy zachodem a wschodem.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Robson pisze:Chyba gorzsze torowiska sa tylko w wschodnim bloku a polska jest etapem pomiedzy zachodem a wschodem.
Zdecydowanie bliżej nam niestety do wschodu - i to w większości dziedzin :|

Robson

Post autor: Robson »

Thomas78 pisze: Zdecydowanie bliżej nam niestety do wschodu - i to w większości dziedzin :|
Niestety ale coraz bardziej zblizamy sie do standardów zachodu. Coraz lepsze torowiska nowe tramwaje, wiele nowych dróg.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:
Thomas78 pisze: Zdecydowanie bliżej nam niestety do wschodu - i to w większości dziedzin :|
Niestety ale coraz bardziej zblizamy sie do standardów zachodu. Coraz lepsze torowiska nowe tramwaje, wiele nowych dróg.
Tzn, ja bym to nazwał rozdwojeniem jaźni. Bo o ile jedni chcą wprowadzać standardy zachodnie o tyle drudzy im to utrudniają na maxa.... :nuts:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Robson pisze: Niestety ale coraz bardziej zblizamy sie do standardów zachodu. Coraz lepsze torowiska nowe tramwaje, wiele nowych dróg.
Tzn, ja bym to nazwał rozdwojeniem jaźni. Bo o ile jedni chcą wprowadzać standardy zachodnie o tyle drudzy im to utrudniają na maxa.... :nuts:
Tak - ten postęp następuje bardzo powoli, co nie zawsze wynika z powodu braku środków, ale bardzo często z nieudolności i braku dobrej woli.

Robson

Post autor: Robson »

Tak - ten postęp następuje bardzo powoli, co nie zawsze wynika z powodu braku środków, ale bardzo często z nieudolności i braku dobrej woli.
Albo poprzez różne afery i pianiądze ze skarbu państwa wypływają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”