Wagony serii 105N (102N) w GOPie (reklamy, zmiany taborowe).

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. A czy tego #780, będą przywracać do ruchu, czy on już idzie do kasacji ? :/

luki

Post autor: luki »

J-31 pisze:Ooops. A czy tego #780, będą przywracać do ruchu, czy on już idzie do kasacji ? :/
Chyba coś go w tył pukło... Coś fatalnie wyglądają schodki od tylnego wejścia, chyba wszystko przerdzewiale było i się rozsypało. Z boku widać że uchwyt do podnoszenia też jest wygięty. Demontaż wszystkich drzwi oraz hamulców szynowych źle wróży :(
Wczoraj do podobno Batorego jechał #719+720+#358. Z tego co mi przekazano to #719 miał przerysowany bok, a #720 nie miał jednej szyby. Trzeci wagon to wiadomo trup, w dodatku skreślony.

ff

Post autor: ff »

Peter pisze:Nie wiem czy ktoś już widział, ale skład #773+774 już jest cały ładnie wymalowany na jasną czerwień. :)
Zarówno ktoś widział jak i tu pisał.

Peter

Post autor: Peter »

ff pisze:Zarówno ktoś widział jak i tu pisał.
ff wcześniej pisze:Wczoraj 773+774 jeździł na 11/41 już cały odmalowany, niestety nie poprawili błędów podczas odmalowania 774 i ogólnie skład jest brzydki. ;)
A faktycznie napisałeś. Szukałem tego wczoraj, ale jakoś nie znalazłem. Sorki. Przynajmniej mamy odmienną opinię o tym składzie, a Tobie najprawdopodobniej rozchodzi się o listwy. :devil:
Mnie tam się bardzo podoba ostatnio #492+493. :mruga:
luki pisze:Chyba coś go w tył pukło...
Mnie też się tak wydaje. Nieźle od czegoś oberwał najprawdopodobniej lekkim ukosem w ostatnie drzwi. Zniszczone są schody i wyrwana część skratowania prawego boku.
Nie ma pantografu ani hamulców szynowych, więc coś podobnego do #792, którego niedawno pożegnaliśmy na zawsze... :(
Ostatnio zmieniony 2006-10-27, 21:13 przez Peter, łącznie zmieniany 3 razy.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

#644 i #344 już są razem :) Jeżdzą na 1903 :)

luki

Post autor: luki »

Filip_2691 pisze:#644 i #344 już są razem :) Jeżdzą na 1903 :)
No na szczęście tymczasowo je rozpieli.
A nie wiesz jak tam #699 i #700 ??

Peter

Post autor: Peter »

Na 11-tce śmiga dzisiaj #715+716. Jechałem sobie w drugim wagonie i zauważyłem, że ma wymontowaną kasetkę na numer linii w kabinie. ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

luki pisze:
Filip_2691 pisze:#644 i #344 już są razem :) Jeżdzą na 1903 :)
No na szczęście tymczasowo je rozpieli.
A nie wiesz jak tam #699 i #700 ??
Oj nie wiem ale chyba też je złaczyli bo widziałem dzisiaj na 7 jakiś skład w reklamie "Telegrosik" :D A dzisiaj zaobserwowałem : #768 na 603, na 702 #582+#580 (obie te 105Na miały pozaklejane wyświetlacze dyktami :D , na 704 #725+#736 (co ciekawe w #736 wszystkie kasowniki były zablokowane), na 906 #361 (z tego co wiem był on wcześniej odstwaiony i dostał fajną reklamę :) ), na 907 - #743, a #471+#478 ok. 11:35 skierował się z placu Sikorskiego w stronę Chorzowa (trasą 6, 41) a już o 15:05 jechał przez Szombierki trasą "dziewiątki" z dyktą "zjazd do zajezdni Chorzów Batory"...

luki

Post autor: luki »

Filip_2691 pisze:
luki pisze: No na szczęście tymczasowo je rozpieli.
A nie wiesz jak tam #699 i #700 ??
... na 702 #582+#580 (obie te 105Na miały pozaklejane wyświetlacze dyktami :D ,...
Tak samo jest z #579+592, kursuje od tygodnia a nawet dwóch na 4104, i wszystkie wyswietlacze ma na stale zaklejone dyktami. #609+610 zaś miał mix, na wyświetlaczu pisało 41, a obok już przyklejona jakas mała tabliczka i jakgdyby po amatorku ręcznie, napisane "Katowice...blebleble / Bytom...blebleble"

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Ja dzisiaj widziałem #579+#592 jak jechał przez Szombierki w nieokreślonym kierunku i na wyświetlaczu z przodu i tyłu miał napisne "0". ¯adnych dykt przyklejonych do wyświetlaczy nie widziałem ;)

rzelfix

Post autor: rzelfix »

A w dniu dzisiejszym na 41(07) zakarlik w postaci stodwójki #169. Przypomniały się momenty, kiedy to w okresie remontu katowickiego ronda przed spodkiem na trasie 6/41 (choć wtedy zamiast 41 jeździł 31) jeździły te wagony. Wielkie było zdziwienie tych co zobaczyli dziś stodwójkę na 41. :D

A poza tym na 19 dwa nieplanowane składy, mianowicie #609+610 oraz #579+592, a na zajezdni ZKT3 mały zator. Dowodem jest te oto zdjęcie.
Link do zdjęcia (na pierwszym planie składzik #492+493, dalej na torze zjazdowym #252+253, #587, #456+457, słabo widoczny składzik #699+700 i solóweczka #612)

Zastanawia mnie tylko, skąd o tej porze tutaj tyle składów. Bardziej przydałyby się na 11 i 9, a te obfitują dzisiaj chyba w same solóweczki. :/

J-31: Link poprawiony
Ostatnio zmieniony 2006-10-30, 16:21 przez rzelfix, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Link nie działa :chytry:

luki

Post autor: luki »

Ja od siebie dodam fotke #169 na 4107 :) :strzałka: FOTO

[ Dodano: 2006-10-30, 16:55 ]
rzelfix pisze: Zastanawia mnie tylko, skąd o tej porze tutaj tyle składów. Bardziej przydałyby się na 11 i 9, a te obfitują dzisiaj chyba w same solóweczki. :/
No wydaje mi się że dwa krakowskie składy zwiększyły liczbę "zawodników" w ZKT-3, pamiętajmy że juz wcześniej zdarzały się nieplanowe składy od ZKT-3.
A dziś zaobserwowałem brak tylko jednego składu, a konkretniej to brakowało pociągu 118.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

A dzisiaj na 903 #578+#577 ;) Ten też coś ma z wyświetlaczami :( A na 509 #785 także z zepsutymi wyświetlaczami. Oczywiście ZKT-4 nie zadbało aby przykleić do wyświetlaczy jakieś dykty :/

Peter

Post autor: Peter »

Dzisiaj luki mi przesłał taki link => http://www.tram-silesia.pl/pub/memphis/stroszek/
Fotki te pozwalają stwierdzić, że najprawdopodobniej wagony #682, #780, #791 idą do kasacji. Znakiem rozpoznawczym jest biały krzyżyk na wózkach.
Dziwna jest polityka TŚ. Kasować tak stosunkowo młode wagony...
Są też skreślone już ze stanu drugi wagon składu #357+358 (#357 to już chyba fizycznie nie istnieje...) i #792.
Nawet te Krakusy nie są według mnie usprawiedliwieniem. :(
#719+720 dołączył ponoć do #787 i jest w remoncie. Jak wiemy ciągnął za sobą #358 na wyrok śmierci. :(
Ostatnio zmieniony 2006-10-30, 23:35 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.

luki

Post autor: luki »

Peter pisze: #719+720 dołączył ponoć do #787 i jest w remoncie. Jak wiemy ciągnął za sobą #358 na wyrok śmierci. :(
Ja bym określił bardziej że wyrok już przeprowadzili w Bytomiu, pocięli go co nieco i zabrali wszelkie przydatne elementy, w Batorym go potną, czyli zrobią w swego rodzaju pogrzeb. Z tego co słyszałem w Batorym wciąż fizycznie istnieje #134R ex. 212. Wciąż chyba czeka na pocięcie, to samo zdaje się dotyczy #230.
Wydaje mi się że ZUR ciacha wozy i wykorzystuje ich elementy poszycia czy też konstrukcji np. do takich przypadków jak #787. Nie wyobrażam sobie innego źródła nowych elementów pudła. No wiecie stara gadka - z kilku zróbmy jeden.

Co do Bytomia to owszem głupotę wielką robią, zwłaszcza z #791+792, właściwie już wcześniej mogli też się pozbyć #791, nie wiem po co takie kasacje na stanie trzymać.
A 105N #471+478 trwa nadal, choć jest o wiele starszy i gorszy w stanie technicznym i technologicznym

Peter

Post autor: Peter »

luki pisze:A 105N #471+478 trwa nadal, choć jest o wiele starszy i gorszy w stanie technicznym i technologicznym
Ja się dokładnie z Tobą zgadzam. #471 jeszcze się złamie kiedyś na pół, bo jak Filip swego czasu pisał ma przerdzewiałą kratownicę.
#791+792 był po prostu zaniedbany, ale wagony te z widoku nie odbiegają od przeciętnej naszego taboru i są młode (1989r). Ja bym je posłał na remont tak jak #719+720 a skasował właśnie #471+478 ewentualnie po remoncie jakichś 105Na, żeby było wystarczająco składów.
#780 jest dość mocno strzaskany, ale przy odrobinie chęci też można go z tego wyciągnąć.
Wagon #682 jest do składu z #681, czyli również głupota. Poza tym miał RK, co prawda 11 lat temu, ale to zawsze lepsze niż szrot nie remontowany od początku swego istnienia.
Kasację 105Na #357+358 powiedzmy, że można jeszcze usprawiedliwić, bo te wagony były z 1975r. a poza tym dotarły młodsze składy krakowskie. :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan »

Peter pisze:Znakiem rozpoznawczym jest biały krzyżyk na wózkach.
Hihi, oj nawet nie wiesz co w niektórych miastach znaczy biały krzyżyk na wózkach i jakie afery są z tego powodu rozpętywane. ;)

luki

Post autor: luki »

Damhan pisze:
Peter pisze:Znakiem rozpoznawczym jest biały krzyżyk na wózkach.
Hihi, oj nawet nie wiesz co w niektórych miastach znaczy biały krzyżyk na wózkach i jakie afery są z tego powodu rozpętywane. ;)
A co oznacza ? :chytry:

Peter

Post autor: Peter »

Przed chwilą widziałem przez swoje okno jakiś 2x105Na (w barwach zakładowych), który wypełniony oczywiście pasażerami ciągnął pusty składzik 105N #467+489 (poznałem po niskich szafkach WN :mruga:). Ciekawie ten czteroskład wyglądał w otoczeniu białego śniegu. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”