Solaris Tramino
Swoją droga w wczoraj w nocy dotarło drugie Tramino do Poznania:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 423e73bb5f
http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 423e73bb5f
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris Tramino wyjechał na ulice Poznania:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8119_n.jpg
http://epoznan.pl/news-news-26950-Solar ... inii_nr_14
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8119_n.jpg
http://epoznan.pl/news-news-26950-Solar ... inii_nr_14
To jest ten 515 co go na części rozebrali, czy ten co przyszedł po nim z jego numerem? Mimo wszystko Tramino to ciekawy wagon, "testowiec" w Poznaniu wywarł na mnie pozytywne wrażenie pomimo swojej ciasnoty we wnętrzu, co ciekawe jechał po dość krzywym torowisku i nie sprawiał tam problemów, jak np. 16T we Wrocławiu.
Są dwie wersje- jedna mówi o tym, że aktualny #515 to drugi fabrycznie zielony tramino i że #516 to trzeci. Druga natomiast na odwrót. Nie ma jak dociec który jest który, ze względu na niemożność zlokalizowania tabliczek znamionowychirisbus pisze:To jest ten 515 co go na części rozebrali, czy ten co przyszedł po nim z jego numerem?
Wagony składane są w hali na Wieruszowskiej w Poznaniu. Jest to bardzo blisko trasy tramwajowej na Junikowo, ale miasto nie zgadza się na połączenie torowe z tym miejscem. Co ciekawe, struktura wyjazdu z hali jest taka, że do miasta wagony mogą wyjeżdżać na lawecie w całości, ale w drugą stronę muszą być już rozkładane na dwa kawałki.
Właśnie zajrzałem sobie do planu miasta, Poznania i już zdębiałem. Z mapy wynika, że te hale powinny być dosłownie parę metrów od ulicy Grunwaldzkiej... którą to, jeżdżą normalnie tramwaje na Junikowo.Podi pisze:Wagony składane są w hali na Wieruszowskiej w Poznaniu. Jest to bardzo blisko trasy tramwajowej na Junikowo, ale miasto nie zgadza się na połączenie torowe z tym miejscem.
Zamierzam w przyszłym tygodniu rzucić okiem na to miejsce. Podi, czy przez płot da radę coś zobaczyć ? Na teren zakładu nie chcę wchodzić
To będzie ta dalsza hala, najbliżej torów kolejowych.^^ Czy to jest to miejsce?
Nie byłem tam- ale skoro nie spotkałem się z żadnym zdjęciem szpiegowskim nawet- możliwe, że nie widać nic.J-31 pisze: Podi, czy przez płot da radę coś zobaczyć ? Na teren zakładu nie chcę wchodzić
PS. W tamtych rejonach najłatwiej też w ciemno spotkać Tramino- ostatnio nie ma dnia, żeby jeden chociaż nie jeździł na 6 albo 15.
Tramino
Hmmm i od czego by tu zacząć. Od Tramino, czy od Wieruszowskiej ?
No dobra. Zacznę od tego co najprostsze... ulica Wieruszowska.
Podi napisał, że miasto nie zgadza się na budowę torowiska tramwajowego z hali do ul. Grunwaldzkiej. Ja kilka dni temu patrzyłem na mapę i dziwiłem się czemu takiej zgody nie ma... a tymczasem ...
Warto było tam zajrzeć, by przekonać się, że faktycznie nie ma uzasadnienia budowy łącznika torowego z hali Solarisa... bo
- po pierwsze SB&C jest jednym z najemców tego terenu, gdzie znajdują się różne hale i magazyny. Domyślam się, że firma wynajęła tą halę wyłącznie na czas montażu Tramino dla Poznania
- po drugie okazuje się, że wcale to nie jest tak blisko do torowiska na Grunwaldzkiej
- po trzecie nie wiadomo, czy uregulowana jest sprawa własności gruntów, przy tej ulicy... a sama ulica wygląda tak. Do Grunwaldzkiej z hal jest kilkaset metrów
http://img827.imageshack.us/img827/4623 ... owska1.jpg
W samych halach nie widać nic, wszystko jest zabudowane. Tak więc rzeczywiście nie ma żadnych fotek "szpiegowskich"
Dodatkowo, torowisko na Grunwaldzkiej jest w katastrofalnym stanie
http://img689.imageshack.us/img689/5969 ... ldzka1.jpg
A zatem dziwi mnie czemu MPK wysyła oba Tramino (testera i #515) na "szóstkę". Szkoda ich na tej linii.
=================== Tramino >>>>
Skoro już wspomniałem o wagonie, to teraz parę słów na temat Tramino. Trafiłem na #515 (tester mi zwiał). Trzeba przyznać, że MPK ładnie zamówiło sobie wnętrze wagonu. Tramwaj jest przestronny i pojemny - czyli typowa poznańska "bimba"
http://img534.imageshack.us/img534/9397/tramino1.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/2871/tramino6.jpg
Solarisowi udało się znakomicie wkomponować fotele w członach z wózkami. Jest pojemnie i wygodnie
http://img684.imageshack.us/img684/3253/tramino5.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2065/tramino7.jpg
Całkiem fajnie rozwiązano tył wagonu.
http://img191.imageshack.us/img191/3158/tramino8.jpg
Rzeźnia (fotel jest składany)
http://img687.imageshack.us/img687/3279/tramino2.jpg
Jak przystało na pojazd XXI wieku, Tramino posiada na oparciach foteli ikony "matka z dzieckiem", "emeryci", etc
http://img192.imageshack.us/img192/2986/tramino4.jpg
Aliści, ciekawostką jest to, że Solaris - najpewniej na życzenie MPK - pozostawił przyciski do otwierania drzwi na poręczach (w środku)
http://img856.imageshack.us/img856/6847/tramino10.jpg
Oczywiście od zewnątrz, przyciski CG są na skrzydłach drzwi
Dosyć ciekawy jest sufit
http://img807.imageshack.us/img807/6349/tramino9.jpg
Te czerwone opaski (po obu stronach) pulsują przy zamknięciu drzwi. Dodatkowo tuż nad wejściem jest lampka z opisem "drzwi uszkodzone"
Tramwaj jest bardzo szybki, gorzej z torowiskiem - niestety infrastruktura nie pozwala na rozpędzenie tramwaju. Wagon ostro buja się na nierównościach
#515 normalnie jeździ, a tymczasem na Głogowskiej stoi już gotowy #516
http://img51.imageshack.us/img51/5346/tramino516.jpg
No dobra. Zacznę od tego co najprostsze... ulica Wieruszowska.
Podi napisał, że miasto nie zgadza się na budowę torowiska tramwajowego z hali do ul. Grunwaldzkiej. Ja kilka dni temu patrzyłem na mapę i dziwiłem się czemu takiej zgody nie ma... a tymczasem ...
Warto było tam zajrzeć, by przekonać się, że faktycznie nie ma uzasadnienia budowy łącznika torowego z hali Solarisa... bo
- po pierwsze SB&C jest jednym z najemców tego terenu, gdzie znajdują się różne hale i magazyny. Domyślam się, że firma wynajęła tą halę wyłącznie na czas montażu Tramino dla Poznania
- po drugie okazuje się, że wcale to nie jest tak blisko do torowiska na Grunwaldzkiej
- po trzecie nie wiadomo, czy uregulowana jest sprawa własności gruntów, przy tej ulicy... a sama ulica wygląda tak. Do Grunwaldzkiej z hal jest kilkaset metrów
http://img827.imageshack.us/img827/4623 ... owska1.jpg
W samych halach nie widać nic, wszystko jest zabudowane. Tak więc rzeczywiście nie ma żadnych fotek "szpiegowskich"
Dodatkowo, torowisko na Grunwaldzkiej jest w katastrofalnym stanie
http://img689.imageshack.us/img689/5969 ... ldzka1.jpg
A zatem dziwi mnie czemu MPK wysyła oba Tramino (testera i #515) na "szóstkę". Szkoda ich na tej linii.
=================== Tramino >>>>
Skoro już wspomniałem o wagonie, to teraz parę słów na temat Tramino. Trafiłem na #515 (tester mi zwiał). Trzeba przyznać, że MPK ładnie zamówiło sobie wnętrze wagonu. Tramwaj jest przestronny i pojemny - czyli typowa poznańska "bimba"
http://img534.imageshack.us/img534/9397/tramino1.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/2871/tramino6.jpg
Solarisowi udało się znakomicie wkomponować fotele w członach z wózkami. Jest pojemnie i wygodnie
http://img684.imageshack.us/img684/3253/tramino5.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2065/tramino7.jpg
Całkiem fajnie rozwiązano tył wagonu.
http://img191.imageshack.us/img191/3158/tramino8.jpg
Rzeźnia (fotel jest składany)
http://img687.imageshack.us/img687/3279/tramino2.jpg
Jak przystało na pojazd XXI wieku, Tramino posiada na oparciach foteli ikony "matka z dzieckiem", "emeryci", etc
http://img192.imageshack.us/img192/2986/tramino4.jpg
Aliści, ciekawostką jest to, że Solaris - najpewniej na życzenie MPK - pozostawił przyciski do otwierania drzwi na poręczach (w środku)
http://img856.imageshack.us/img856/6847/tramino10.jpg
Oczywiście od zewnątrz, przyciski CG są na skrzydłach drzwi
Dosyć ciekawy jest sufit
http://img807.imageshack.us/img807/6349/tramino9.jpg
Te czerwone opaski (po obu stronach) pulsują przy zamknięciu drzwi. Dodatkowo tuż nad wejściem jest lampka z opisem "drzwi uszkodzone"
Tramwaj jest bardzo szybki, gorzej z torowiskiem - niestety infrastruktura nie pozwala na rozpędzenie tramwaju. Wagon ostro buja się na nierównościach
#515 normalnie jeździ, a tymczasem na Głogowskiej stoi już gotowy #516
http://img51.imageshack.us/img51/5346/tramino516.jpg
Na tych liniach nie ma brygad niskpodłogowych, a są jednymi z niewielu, gdzie mogą wg umowy z UE jeździć. Dopiero od września pojawią się dodatkowe brygady niskopodłogowe.A zatem dziwi mnie czemu MPK wysyła oba Tramino (testera i #515) na "szóstkę". Szkoda ich na tej linii.
J-31 pisze:torowisko na Grunwaldzkiej jest w katastrofalnym stanie
Wszystkie te wspominane kawałki idą do remontu jeszcze w tym roku.J-31 pisze:gorzej z torowiskiem - niestety infrastruktura nie pozwala na rozpędzenie tramwaju.