Modernizacje wagonów generacji 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
szubak

Modernizacje wagonów serii 105N/Na

Post autor: szubak »

Jak modernizowane sa wagony serii 105N/Na w waszych miastach. Czy modernizacja obejmuje tylko wymiane zuzytych czesci i urzadzen, czy moze rowniez sa wprowadzane jakies wieksze zmiany?

Inspektor

Post autor: Inspektor »

We Wrocławiu 105Na są modernizowane w zakładach pro-tram.wymieniane są silniki,dostają całkowiecie nowe pudła,nowe malowanie,nowe wyposażenie wnętrza i zupełnie zmieniony pulpit motorniczego.Z przodu i z tyłu wagonu jest duza szyba.Mnie się osobiście ten wrocławski kartofel bardzo podoba.Podaje link:

http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=50034

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Warszawie modernizacja obejmuje napęd (silnik, wózki) oraz elektronikę wagonu. Wygląd pudła pozostaje bez zmian. W niektórych przypadkach zmienia się okna odsuwane na uchylne. Dodaje się informację wewnętrzną oraz zewnętrzną. Takim modernizacjom poddano ostatnio ex tyrystory. Teraz są one o wiele cichsze. Nowe silniki są chłodzone chyba jakąś cieczą nie ma wentylatorów, dzięki temu w tramwaju jest bardzo cicho, nawet jazda jest przyjemna...

W czasie modernizacji składu ex tyrystorów 2006-2007, zmieniono napęd i użyto podzespołów z firmy WOLTAN, skład przebudowano na: wagon sterowniczy+funkcjonalną doczepę (bez kabiny motorniczego).... ;)

Najciekawszą przebudową 805-tki jest oferta Bydgoskiej "PESY"... :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Na Śląsku modernizacje stopiątek są dośc ubogie. Odnawiają im wnętrze, dają nowe siedzenia i pulpit.

voy

Post autor: voy »

Ale przynajmniej tańsze. Moim zdaniem nie ma co się bawić w wymianę pudła, dodatkowy koszt i pewnie spory koszt. Wystarczy zmienić aparaturę na nowoczesną, zmienić fotele i wystrój wnętrza, zmienić drzwi na odskokowo-przesuwne.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

przebudowano na: wagon sterowniczy+funkcjonalną doczepę (bez kabiny motorniczego)....
W wrocławskimi tak samo zrobili,zapomniałem dodać że ma również elektoniczy wyświetlacz z przodu i z tyłu(PiXel).

szubak

Post autor: szubak »

Wiśnia pisze:Na Śląsku modernizacje stopiątek są dośc ubogie. Odnawiają im wnętrze, dają nowe siedzenia i pulpit.
Wlasnie to mi sie na slasku podoba, ze po modernizacji (byc moze duzo ubozszej niz w Krakowie) montuje sie w tramach wyswietlacze, zarowno na zewnatrz jak i wewnatrz.

Orange

Post autor: Orange »

W warszawie jest modernizowany wyglad zewnetrzny też.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

szubak pisze:Wlasnie to mi sie na slasku podoba, ze po modernizacji (byc moze duzo ubozszej niz w Krakowie) montuje sie w tramach wyswietlacze, zarowno na zewnatrz jak i wewnatrz.
O moodernizacjach w TŚ można poczytać na stronie http://www.pkt.katowice.pl/?id=html/tab ... m&dzial=42

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PiotrekK pisze:W warszawie jest modernizowany wyglad zewnetrzny też.
Taaak :?: A co konkretnie ? ;)

51

Post autor: 51 »

J-31 pisze:
PiotrekK pisze:W warszawie jest modernizowany wyglad zewnetrzny też.
Taaak :?: A co konkretnie ? ;)
jemu chyba chodziło o bulwy (czyli 105N2k/2000), bo innego rzowiązania nie widzę, chyba, że za maninę wyglądu uznać drzwi odskokowo uchylne

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Ostatnią łódzką modernizację można obejrzeć na stronie:
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaj ... a2003b.jpg
Wcześniejsze modernizacje nie wpływały na wygląd zewnętrzny tramwaju.
Ostatnio zmieniony 2004-11-17, 18:40 przez Thomas78, łącznie zmieniany 1 raz.

DAB

Post autor: DAB »

wrocławskie kartkofle RLZ !! tu przy okazji pozdro dla motorowego z 2401 :]

Policzan

Post autor: Policzan »

U nas nie modernizują tramwajów tak bez powodów.
Jeżeli jest już w miarę tragiczny no to się go modernizuje.
Robią to tylko w Wakacje poinieważ jest mniejsze zapotzebowanie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

51 pisze:
J-31 pisze: Taaak :?: A co konkretnie ? ;)
jemu chyba chodziło o bulwy (czyli 105N2k/2000), bo innego rzowiązania nie widzę, chyba, że za maninę wyglądu uznać drzwi odskokowo uchylne
"Jemu chodziło" - panowie trzymajmy się tematu i nie mylmy pojęć... ;)

"Bulwa", czyli 105N2k/2000, to przecież zupełnie nowy tramwaj. A temat modernizacja - to inny temat - czyt.: modernizacja istniejących wagonów, prowadzona samodzielnie przez przewoźnika, lub na zlecenie przewoźnika...

Tramwaje Warszawskie zmodernizowały niektóre 105-tki tak dogłębnie, że przerobiono je na typ 105N2k - to fakt. :)
Ale w ich wygladzie, poza innym typem drzwi i dodatkowym oknem, nic się nie zmieniło i są to wciąż te same "akwaria".

Dobrym przykładem jest modernizacja np. we Wrocławiu - Protram. Tutaj tramwaj zmienił swój wygląd po remoncie. Jest inna ściana przednia i tylna, dodatkowe osłony na wózkach (były) i na dachu wagonu...

Jeszcze lepszym przykładem modernizacji jest przerobienie 805Na na 805Nm przez PESę w Bydgoszczy.

Co prawda w jednym, jak i w drugim przypadku modernizacji dokonała firma, a nie przewoźnik, ale to była modernizacja - tzn. przywieziono tramwaj do zakładu, a po remoncie wyjechał już "inny" wagon, czyt. zmieniony...

105N2k/2000 to nie była modernizacja starych wagonów, tylko produkcja nowego wagonu od podstaw. Ot i tyle... :)

Tommy

Post autor: Tommy »

Mnie się osobiście ten wrocławski kartofel bardzo podoba.
Rzeczywiście, moim zdaniem nasze 105-tki są najładniejsze i najfajniejsze. :D

voy

Post autor: voy »

Kartofle są ładne, ale najładniejsze wg mnie są jednak wagony PESA:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=27385

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Kartofle są ładne, ale najładniejsze wg mnie są jednak wagony PESA:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=27385
Rzeczywiście PESA włożyła mnóstwo pracy w ten skład. Moje gratulacje. Są chyba pierwsi, którzy tak bardzo odmienili 805-tki :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Piekne! Zupełnie inny wygląd niż dotychczasowe 105 po modernizacji.Sprawiają wrażenie jakby były niskopodłogowe :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To fakt. Ale, nie wiem czy Widziałeś zdjęcia poznańskiej oferty - HCP. Też wygląda bardzo nowocześnie. Można powiedzieć, "odjazdowo"...

Natomiast ja wiem, że ZKM w Gdańsku postanowił wyremontować swoje 105-tki, w Łodzi.
Pierwsze już podobno przyjechały i wyglądają podobniej jak ten jedyny łódzki skład 805-tek #2517...

Czy w związku z tym, wg Was, jesteśmy świadkiem zmiany wyglądu tramwajów typu 105/805. Czy w każdym mieście te same tramwaje będą inaczej wyglądać ? Jak sądzicie ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”