Modernizacje wagonów generacji 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:A gdzie była robiona? Sami sobie na warsztacie skręcili?
Tak, to jest modernizacja przeprowadzona w warsztatach MZK Toruń ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Wykupili licencję na ten przód (podobnie, jak Protram nabył prawa do produkcji 105N2k) :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PAFAWAG pisze:Wykupili licencję na ten przód (podobnie, jak Protram nabył prawa do produkcji 105N2k) :?:
Nie. Nie wykupili żadnej licencji, tylko podobnie jak MPK Łódź, MZK w Toruniu kupiło fronty od firmy, która po prostu się w tym specjalizuje. Przecież MPK Łódź nie produkuje samodzielnie frontów do tramwajów . Oni tylko składają części, które skupują od innych producentów ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie. Zrobili sobie ten wóz sami, a przody kupili w tej samej firmie, która dostarcza je dla łódzkiego MPK. Tak samo jest z modernizacjami H9 - w Polsce jeździ mnóstwo takich wozów z przodami a'la Tramp/Lider i bynajmniej wozy nie są remontowane w jednej firmie ;)

Podi

Post autor: Podi »

Pierwsze pudło naszej bulwy już na Gajowej.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


aleksej

Post autor: aleksej »

Przody do lodzkich i torunskich bulw produkuje Astromal, ale MPK Lodz jako tworca projektu dostaje czesc kasy na umowy zrealizowane do innych firm.

Aleksej

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-210236.html
Pseudo modernizacja polegająca na wstawieniu drzwi od Ikarusa.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Takie coś też robili w łódzkich 803N, z tym, że nie były to drzwi od Ikarusów, tylko od 13N ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/105NGdAs.htm
Zna ktoś szczegóły odnośnie tego?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To już ten budowany z nowych części czy też będzie to zmodernizowana stopiątka :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To jest zmodernizowana stopiątka, ale w praktyce budowana od podstaw, przeważająca większość części jest fabrycznie nowa.

Podi

Post autor: Podi »

Tak jak pisze KKS- nowy wagon pod przykrywką remontu...żal

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czemu żal? Oszczędza się kupę papierkowej roboty, a to i tak byłaby trochę zmodernizowana 105-tka

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Podi pisze:nowy wagon pod przykrywką remontu...żal
¯al? Wolałbyś odwrotnie?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tak jak pisze KKS- nowy wagon pod przykrywką remontu...żal
Nie "żal" tylko sposób na ominięcie uciążliwej i przeciągającej się procedury homologacyjnej. Nic więcej. Ja się Poznaniowi nie dziwię.

Podi

Post autor: Podi »

A ja patrzę na to pod innym kątem, tym, że Mpk deklarowało się kupować już tylko niskacze.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Też "sposób"...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Podi pisze:A ja patrzę na to pod innym kątem, tym, że Mpk deklarowało się kupować już tylko niskacze.
Jedno nie przeczy drugiemu. Nikt nie wykluczył zakupów nowego taboru, a strucle i tak remontować trzeba na bieżąco.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”