Modernizacje wagonów generacji 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Podi

Post autor: Podi »

Oczywiście, tylko, że jak na nasze warunki jest to degradacja. Poza tym, kto zna ludzi z Modertransu i podejście a także przykładanie się tej firmy do pracy będzie wiedział, czemu tak narzekam.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Poza tym, kto zna ludzi z Modertransu i podejście a także przykładanie się tej firmy do pracy będzie wiedział, czemu tak narzekam.
Zapraszam do warszawskiego ZNT T3 - zmienisz zdanie o Modertransie.

polsmol

Post autor: polsmol »

KKS pisze:To jest zmodernizowana stopiątka, ale w praktyce budowana od podstaw, przeważająca większość części jest fabrycznie nowa.
Ciekawe ile to to kosztuje bo wygląd ma bardzo przyjemny.
Czy pudło jest zupełnie nowe? Co z elektryką?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Pudło jest zupełnie nowe, aparatura również, choć następne MA mają mieć klasyczny stopiątkowy napęd :/

Tokioexpres

Post autor: Tokioexpres »

Podi pisze:Poza tym, kto zna ludzi z Modertransu i podejście a także przykładanie się tej firmy do pracy będzie wiedział, czemu tak narzekam.
Myślę, że ewoluowało ono i tak znacznie w stosunku co do MPK-u. Niestety nie wszystkich można na raz zastąpić - jak np kilka lat temu.
Niestety nie zawsze wszystko wychodzi jak robi się coś nowego np:
-wagon 2 Dk
-tramwaje dla ślaska.
-wagon sieciowy
-102N
-wagon historyczny
-wagony szkoleniowe.

Niestety MT pracuje wg rozkładu MPK Poznań.

Pudło oczywiście zupełnie nowe.
Sam lakier wymagał przeszło kilkudziesięciu dni pracy.
Napęd Eni - ZNAP - wersja rozwojowa w stosunku do tramwajów łódzkich czy elbląskich.

Niestety następne klasyczny napęd - wg życzeń MPK.

Podi

Post autor: Podi »

Też racja.

Krzyś 5577

Post autor: Krzyś 5577 »

A tymczasem dzisiaj w łodzi jeździ 42 już skład bulw najnowsze dzieło zwie się 3019-3020.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Krzyś 5577 pisze:A tymczasem dzisiaj w łodzi jeździ 42 już skład bulw najnowsze dzieło zwie się 3019-3020.
Różnią się czymś od poprzednich bulw?

Krzyś 5577

Post autor: Krzyś 5577 »

Tak na upartego każda bulwa różni się od swojej koleżanki poprzedniej lub następnej. Można to nazwać udoskonalanie w toku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzyś - a czy Masz może jakieś zdjęcia tych najnowszych łódzkich "bulw" ? ;)

Krzyś 5577

Post autor: Krzyś 5577 »

Są na www.gtlodz.eu .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Znaczących zmian to ja nie widzę. Wg. mnie ta "bulwa" raczej nie różni sie od pozostałych. Po staremu, łódzkie MPK zainstalowało w niej nowe fronty tylko z przodu pierwszego wagonu i tyłu drugiego. :]

Krzyś 5577

Hmmm.

Post autor: Krzyś 5577 »

Polecam zajrzeć pod spód i do środka różnicę widać.

pesa120n

Toruńskie remonty

Post autor: pesa120n »

Od 1 lutego rozpoczęto w Toruniu kolejne zżelazkowanie 805-ki. Na trasę ma wyruszyć 22 września.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy toruńskie MZK to już tak totalnie zamierza "zażelazkować" wszystkie 805-tki, czy tylko część :cool:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Krzyś 5577 pisze:Są na www.gtlodz.eu .
Jakoś ładniej wyglądają niż te śląskie bulwy
Za to u nas, w 105 w 2 składach zamontowali system liczenia pasażerów, właśnie trwają testy na 14-05 i 14-13

Lopez

Post autor: Lopez »

M_Szymkowiak pisze:Za to u nas, w 105 w 2 składach zamontowali system liczenia pasażerów, właśnie trwają testy na 14-05 i 14-13
Ooo, to może będę miał okazję zobaczyć. A tak właściwie to jak taki sprzęt wygląda?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:A tak właściwie to jak taki sprzęt wygląda?
Podejrzewam, że raczej go zamaskowano. czyli schowano do środka, do obudowy mechanizmu zamknięcia drzwi. A na zewnatrz wystają jakieś drobne czujniki. ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ooo, to może będę miał okazję zobaczyć. A tak właściwie to jak taki sprzęt wygląda?
Nie wiem ale znam składy: 399+398 -05 , 392+391 -13

Lopez

Post autor: Lopez »

Dobra, zapiszę sobie.
Podejrzewam, że raczej go zamaskowano. czyli schowano do środka, do obudowy mechanizmu zamknięcia drzwi. A na zewnątrz wystają jakieś drobne czujniki.
Nie wydaje mi się. To musi być chyba sprzęt łatwo demontowalny, żeby można go było przenieść do innego pojazdu IMO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”