Pojedynczy pantograf w składzie...
Wielkie dzięki. To poszerza moje wiadomości nt. wagonów typu 105...
Zauważyłem w Warszawskich 105, otwór w suficie, jest on umiejscowiony w części pasażerskiej tuż za szafą bezpiecznikową. Jest on mniej więcej na wysokości podstawy pantografu. Z opisu wynika, że służy on do awaryjnego podniesienia/położenia pantografu - czyli motorniczy wkład specjalną korbę lub coś w tym guście. Czy w Krakowie też tak jest ?
A jak temat akumulatorów jest rozwiązany w NGT6, Bombardiera...
Zauważyłem w Warszawskich 105, otwór w suficie, jest on umiejscowiony w części pasażerskiej tuż za szafą bezpiecznikową. Jest on mniej więcej na wysokości podstawy pantografu. Z opisu wynika, że służy on do awaryjnego podniesienia/położenia pantografu - czyli motorniczy wkład specjalną korbę lub coś w tym guście. Czy w Krakowie też tak jest ?
A jak temat akumulatorów jest rozwiązany w NGT6, Bombardiera...
Codziennie mozna spotkac kilka skladow jezdzacych na dwoch patykach, ale nie ma ich wcale wiecej. A to, czy maja podniesiony jeden czy dwa patyki, zalezy od sposobu polaczenia wagonow, sytuacji(np. jakas awaria), w kazdym razie MPK nie laczy i nie zamierza tak laczyc skladow, aby jezdzily one z podniesionymi dwoma patykami
PS. Czekamy na fotki, jak juz beda wywolane, pokaz je gdzies na necie
PS. Czekamy na fotki, jak juz beda wywolane, pokaz je gdzies na necie
Analizujac budowe 105 zastanawialem sie dlaczego co by sie stalo gdyby obydwa wagony jechaly na podniesionych patykach i byly polaczone kablem WN. Dla wagonow nie byloby to "szkodliwe" natomiast chodzi tu o odcinki sekcyjne sieci jezdnej ktore by sie laczyly na czas gdy izolator znalazlby sie pomiedzy pantografami....
Nie wylaczasz zasilania tylko przejezdzasz bez pobierania pradu- chodzi o odcinki gdzie sa izolatory bo napiecie na poszczegolnych odcinkach sekcyjnych moze sie roznic wiec zeby na silnikach nagle nie skoczylo napiecie nalezy przez odcinek izolowany przejezdzac bez pobierania pradu...Robson pisze:Ale ciekawy pomysł.Trzeba byłby zastosowac jak na kolei oznaczenia od kiedy trzeba wylaczyc zasilanie a następnie załączyc
W komunikacji tramwajowej sytuacja wyglada dokladnie tak samo. Pod izoltorem tez tramwaje powinny przejezdzac bez pobierania pradu. A w zwiazku z tym ze prekosc komunikacyjna w miescie jest o wiele mniejsza niz w kolejach wiec nie ma potrzeby aby oznaczac poczatek i koniec odcinka przez ktory trzeba jechac bez pradu. Kwadratowa biala tabliczka z czerwonym poziomym pasem umieszczana jest przy kazdym izolatorze -jest ona widoczna z wystarczajacej odleglosci by motorowi wiedzieli ze zblizaja sie do izolatora i powinni pod nim przejechac na wybiegu (luzie)
Tak dla ciekawostki podam ze kiedys jechalem tramwajem gdzie motorniczy przejechal przez izolator na rozruchu. Bardzo dobrze bylo czuc nagle szarpniecie w zwiazku z roznica napiec. Poza tym jezeli przejedzie sie przez izolator na pradzie to powstaje luk elektryczny na izolatorze szkodliwy dla izolatora i slizgacza pantografu...
Izolator sekcyjny (ze zwieraczem) i wskaznik informujacy o izolatorze