Konstal 111N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Peter

Konstal 111N

Post autor: Peter »

¯eby nie ciągnąć już wątku o wagonach 111N w temacie dotyczącym GOPu to stworzyłem nowy osobny temat na czas eksploatacji tych wagonów w Krakowie.
Zachęcam tu naszych kolegów z Krakowa do opisywania ich losów, awarii, ogólnie wrażeń itp. ;)

Ponoć w Krakowie jest już wagon #342 ?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Peter pisze:Ponoć w Krakowie jest już wagon #342 ?
Zgadza się. W tym tygodniu spodziewać się należy również drugiego do pary.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawe, czy je przemalują na "krakowskie" barwy ? Jak Myślicie ? ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-11, 13:53 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Podobno tak.

Peter

Post autor: Peter »

Około 15-tej #341 miał wyruszyć w podróż, więc pewnie jutro już będzie komplecik. ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Tylko dbajcie tam o nasze 111N :) Najwyżej my Wam zniszczymy 105Na :devil:

Peter

Post autor: Peter »

Myślę, że przyjadą lepsze do nas niż wyjechały. ;)

luki

Post autor: luki »

Na pewno przed uruchomieniem zrobią porządny przegląd, przystosowanie do eksploatacji w warunkach panujących w MPK. Skoro będą tam przez dość długi okres czasu to może conieco podzespołów zostanie odnowionych, np. wstawią przetwornicę statyczną, nowe siedzonka, nowe mechanizmy drzwiowe idt.. :devil:

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

No było by fajnie jakby przyjechały do nas odmienione :) Czyli można byłoby uznać RK w Krakowie :cool:

Robson

Post autor: Robson »

Polecam:
http://trambus.info/
Bardzo pozytywne informacje dla Śląskich 111N

szubak

Post autor: szubak »

Obecnie 342 stoi sobie w zajezdni w Podgorzu i najprawdopodobniej zmierza do TR (stacja remontow).
Mielismy go dzisiaj okazje ogladac i powiem tak, iz jak na krakowskie warunki to jest w stanie tragicznym. I watpie zeby bez zadnych remontow ktokolwiek zdecydowal sie wypuscic go na miasto...
Z tego co wiem, to do wymiany ida wozki i pantograf, wagon ma przejsc w srodku estetyzacje wnetrza (tak jak wagony ktorym robi sie NG), jak rowniez zostac pomalowany z zewnatrz na krakowskie barwy.
Nie wiem jak jest jesli chodzi o forme platnosci za wypozyczenie wagonu do Krakowa i na ile zostaje w naszym miescie. Dodam jeszcze, ze do GOPu powedrowal w tym samym czasie krakowski squad z KH 459+470

Peter

Post autor: Peter »

Akurat #342 jest najbardziej szpetną 111-tką. #341 wygląda trochę lepiej, ale samo malowanie jest ohydne i mnie nigdy się to nie podobało. Pozostałe 4 sztuki są biało-czerwone i tak powinno to wyglądać. Blacharkę też zdaje się mają w lepszym stanie. ;)
Jaki jest u nas stan wagonów to my dobrze na Śląsku wiemy. Ja za ministerstwo nie odpowiadam i sam czekam na bankructwo TŚ, bo to jest chyba jedyna droga by się od nas odczepili... :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan »

Hmm, jak dla mnie to ona wcale nie wygląda tak szpetnie. Widzę, ze w środku ma wymienione fotele.Mnie natomiast zastanawia czemu oni wymieniają wózki i pantografy, przecież w obu miastach zarówno sieć, jak i rozstaw torów są takie same. A może Kraków ma za dużo pieniędzy. :chytry: :mruga:

Peter

Post autor: Peter »

No i załadowali w Gliwicach #341 => 1 2 3
Na pewno po niewielkiej wymianie blach 111N będą fajnie wyglądać.
Co do pantografów i wózków, to często są one łatane od innych dawców...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

szubak pisze:Z tego co wiem, to do wymiany ida wozki i pantograf, wagon ma przejsc w srodku estetyzacje wnetrza (tak jak wagony ktorym robi sie NG), jak rowniez zostac pomalowany z zewnatrz na krakowskie barwy.
Mam przedziwne wrażenie, że TŚ podpisały chyba kontrakt 10-lecia. Wypożyczają tramwaje krakowskiemu MPK. Krakowskie MPK zajęło się transportem, a teraz nawet remontem, na dodatek MPK wypożyczyło na Śląsk, dwa bardzo ładne 105Na. :)

Reasumując. Po powrocie na Śląsk - 111N będą jak nowe. Nic tylko nadal pożyczać tramwaje. :mruga:

luki

Post autor: luki »

J-31 pisze:Reasumując. Po powrocie na Śląsk - 111N będą jak nowe. Nic tylko nadal pożyczać tramwaje. :mruga:
Zależy tylko czy TŚ dostanie referencje odnośnie opieki nad krakowskimi stopiątkami, bo za ładne to chyba nie wrócą, torowiska to raz, brak kasy to dwa.
Ale zapewne #459 i #470 (z innymi numerkami oczywiście) dobrze posłużą przez jakiś dobre miesiące zapewne z bardzo małą (w porównaniu do naszych wozów) awaryjnością.
Na pewno 111N będą w lepszym stanie technicznym.

szubak

Post autor: szubak »

Damhan pisze:Hmm, jak dla mnie to ona wcale nie wygląda tak szpetnie. Widzę, ze w środku ma wymienione fotele.Mnie natomiast zastanawia czemu oni wymieniają wózki i pantografy, przecież w obu miastach zarówno sieć, jak i rozstaw torów są takie same. A może Kraków ma za dużo pieniędzy. :chytry: :mruga:
Pantograf nie wiem, co do wozkow to widzialem w jakim sa stanie i sie nie dziwie ze ida do wymiany...

Peter

Post autor: Peter »

A przybył wreszcie ten #341, czy go gdzieś porwali ? :P

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Jeździ w jakiejś wiosce pod Krakowem :P

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

To jest paranoja - nie dosc ze dajemy na Slask dobrze utrzymane wagony, które po rocznej eksploatacji beda musialy przejsc remont w Krakowie, albo w ogole pojda na zyletki, bo remont nie bedzie oplacalny, to jeszcze wykonujemy remont ich zlomu i za rok oddamy im 2 perelki... No TŚ na tym niezle wyjdą...
Ostatnio zmieniony 2006-07-29, 10:52 przez Maciek-krakow, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”