Konstal 111N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Peter

Post autor: Peter »

Ja mam nadzieję, że wrócą nawet gdybyśmy mieli oddać te krakowskie 105-tki, bo te wagony są jednak potrzebne znając specyfikę naszej sieci. Mają już długą i krętą historię => Link :mruga:
luki pisze:Zauważyłem że grzybki są na dachu, czyli 111N będą mogły na jednym patyku jechać.
Rzeczywiście grzybki to nowość, bo u nas to są jedyne składy jeżdżące na dwóch patykach. Wynika stąd, że kable WN nie są konieczne (lub zalecenia Konstalu ?).
Co do siedzeń w #3501+3502 to myślę, że poprzednie fabryczne były jednak lepsze... i te pomarańczowe drzwi od wewnątrz... - te rzeczy mi się nie podobają.

Robson

Post autor: Robson »

Peter pisze:Co do siedzeń w #3501+3502 to myślę, że poprzednie fabryczne były jednak lepsze... i te pomarańczowe drzwi od wewnątrz... - te rzeczy mi się nie podobają.
Sądze że to czasowo zamontowano te siedzenia na wszelki wypadek gdyby zostały oddane a co do drzwi to można je przeboleć, najważniejsze ze od początku eksploatacji wreszcie jakis porządny remont dostały i wyglądają prawie jak nowe :)

Peter

Post autor: Peter »

Podczas gdy w GOP-ie 111-tki jeżdżą zawsze "po warszawsku" na dwóch patykach
(przykład), to w Krakowie na jednym - po to oczywiście zrobili kabel WN. ;)
Przez lata patrzenia na te wagony z dwoma pantografami w górze podobny widok jest trochę dla mnie niecodzienny :) => Foto z forum EKK.
Niestety 111-tki sprawiają trochę kłopotów w Krakowie, ale z doświadczenia na Śląsku wiemy że nie są to łatwe wagony w eksploatacji szczególnie w składach i nie wynika to tylko z ich stanu technicznego...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę szkoda, że 111N sprawiają problemy w Krakowie, ale w makijażu krakowskim skład wygląda super. :P

szubak

Post autor: szubak »

J-31 pisze:Trochę szkoda, że 111N sprawiają problemy w Krakowie, ale w makijażu krakowskim skład wygląda super. :P
Praktycznie za kazdym razem jak wyjezdzaja na miasto cos sie z nimi dzieje.... :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

szubak pisze:Praktycznie za kazdym razem jak wyjezdzaja na miasto cos sie z nimi dzieje....
Szubak, a czy Orientujesz się może na co najczęściej cierpią 111N w Krakowie ? ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mam takie pytanie odnośnie 111N, czy da się połączyć stojedenastkę sterowaniem wielokrotnym ze stopiątką?

PE 099

Post autor: PE 099 »

Nie bardzo. Dwa różne sterowania to kłopot...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Pewnie się da, bo 111N to chyba tylko zmienione pudło 100piątki.
To pewnie tak, jak połączyć razem ezty EN57 i EN71.

PE 099

Post autor: PE 099 »

Jeżeli rozruch jest ten sam to może mniejszy kłopot ale przy dwóch różnych sterowaniach??? Poza tym po co tworzyć takie monstrum.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Poza tym po co tworzyć takie monstrum.
Chyba kuriozum.
Poza tym w takim połączeniu 111N mógłby pracować jako doczepa nienapędzana, połączyłoby się tylko kable sterujące kasownikami czy inne takie "kontrolki".

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

E, niebardzo, stopiątka nie jest w stanie pociągnąć doczepy biernej.

PE 099

Post autor: PE 099 »

Chyba że jest to 105NT :retard:

luki

Post autor: luki »

ep40 pisze:Mam takie pytanie odnośnie 111N, czy da się połączyć stojedenastkę sterowaniem wielokrotnym ze stopiątką?
Połączyć kablami sterowania można, ale takie coś raczej nigdy by nie ruszyło :retard: .
111N można spinać jedynie w trzy ustalone z góry przez KONSTAL składy, inaczej też nie można ich ukratniać. Po za tym w TŚ są problemy z ich eksploatacją w poprawnych składach, nie mówiąc już o łączeniu ich z innymi wozami rodziny 105N.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

luki pisze:trzy ustalone z góry przez KONSTAL składy
Solówa, dwa tyłami i jaki jeszcze skład? Nie posiadają one gniazd sterowania wielokrotnego z przodu więc nie da się zrobić np. trójskładu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”