FPS 123N -"Cegłobulwy"
Nic nie piszemy, bo niewiele się dzieje. Na dzień dzisiejszy jeżdżą na razie tylko dwa składy 123N (2136+2137 oraz 2138+2139).Lopez pisze:Od ostatniego posta w tym temacie minął miesiąc: coś się od tego czasu zmieniło w kwestii 123? Rzadne wieści do mnie nie docierają. Może koledzy, którzy głębiej siedzą w temacie wiedzą coś więcej?
Zakłady Cegielskiego wciąż "produkują" nam te tramwaje. My na nie wciąż czekamy.
Zarząd TW jest wściekły na producenta, zarząd producenta jest dumny, że produkuje dla Warszawy tramwaje....
Tymczasem "Hipolity" pojawiają się wszędzie. Co jakiś czas widuję je w al. Jerozolimskich (np. 2138+2139 w zeszłym tygodniu widziałem bodajże na 9-tce). Naprawdę trudno je złapać. Ja już kilka razy polowałem na nie z cyfrówką i... zawsze były to próby nie udane.
I to wszystkie wieści jakie przynajmniej ja posiadam...
Niestety czas nie ubłaganie (dla Cegielskiego ) posuwa się do przodu. A zatem mam przedziwne wrażenie, że Możesz mieć rację i PESA chyba jednak szybciej dostarczy część 120N niż Cegielski 123NLopez pisze:No to faktycznie nic specjalnego. Może PESY przyjadą szybciej niż 123N? W takim wypadku to już by była żenada
===============
W czasie parady ogórków - jaka miała miejsce 19 maja - udało mi się "złapać" dwa "Hipolity. Niestety zdjęcia nie nadają się do albumu, a zatem pokazuję je tutaj
Skład 2138+2139 obsługiwał linię 19, a złapałem go na... ul. Marszałkowskiej (objazd)
Skład 2136+2137 złapałem w rejonie pl. Zawiszy. Wjeżdżał na przystanek w al. Jerozolimskich, w stronę Pragi
A jak te tramwaje wyglądają pod względem technicznym?
Wiem, że to jest odmiana starego 105n , ale jak Hipolitki się sprawują? Awaryjne? Ciche? ¯wawe? Wygodne?
Widuje je nieraz (nawet dość często - niby to tylko 2 składy, a ja takiego 13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.
Wiem, że to jest odmiana starego 105n , ale jak Hipolitki się sprawują? Awaryjne? Ciche? ¯wawe? Wygodne?
Widuje je nieraz (nawet dość często - niby to tylko 2 składy, a ja takiego 13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.
Nie, nie jest odmianą 105N.Mibars pisze:Wiem, że to jest odmiana starego 105n
Zazwyczaj bezawaryjnie. Wagony są wyposażone w tej chwili bezawaryjne czopery.Mibars pisze:ale jak Hipolitki się sprawują?
Raczej bez zmian względem 105N2k.Mibars pisze:Ciche?
Parametry ruchowe te same co 105N2k.Mibars pisze:¯wawe?
Twarde zawieszenie, zbyt późne zwalnianie hamulca postojowego. Motorniczowie też mają mieszane opinie o nowym taborze.Mibars pisze:Wygodne?
To późno. W 2004 była nawet impreza miłośników tym wagonem.Mibars pisze:13N "¯aba" zobaczyłem po raz pierwszy nie tak dawno temu), ale ani razu nim nie jechałem.
To to jest zupełnie nowa konstrukcja??Nie, nie jest odmianą 105N.
Mogli się przynajmniej postarać, by wyglądał na nowy - Bo plastiki z przodu i z tyłu zmienić to nie problem (może więcej roboty było z klejonymi szybami)
Wina gustu, niewygodne, czy też fakt, że to "prawie to samo, co było dotychczas, tylko ładniej opakowane"?TLG pisze:Motorniczowie też mają mieszane opinie o nowym taborze.
Tak.Mibars pisze:To to jest zupełnie nowa konstrukcja??
Przecież wygląda, więc o co chodzi?Mibars pisze:Mogli się przynajmniej postarać, by wyglądał na nowy
Ergonomia stanowiska.Mibars pisze:Wina gustu, niewygodne, czy też fakt, że to "prawie to samo, co było dotychczas, tylko ładniej opakowane"?
A co Ty chciałeś z tym więcej zrobić. Nie ma co udziwniać, bo cena wzrośnie i kupowanie tego będzie zupełnie nieopłacalne.Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu
W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki
123N to nowa konstrukcja (na co z resztą wskazuje samo oznaczenie, nadane przez IPS Tabor wagonowi nowej konstrukcji, a nie kolejnej odmianie 105Nx). Teraz nie trzeba być specjalnym zakładem by zaprojektować sobie kompletny tramwaj, w całej Europie jak mrówków jest firm inżynierskich, które taki wagon mogą zaprojektować, a nawet wykonać podzespoły lub nawet cały prototyp. Nie trzeba do tego przerabiać konstrukcji 105N.Mibars pisze:To może ja jakoś krzywo patrze, ale na oko dla mnie to jest bulwa ze zmienionym przodem/tyłem, szybami i plastikiem na całej długości dachu
Dodam tylko anegdotę, że kilka lat temu gruchnęła w Warszawie informacja, że zakład remontowy T3 Tramwajów Warszawskich myśli o wypuszczeniu własnego wagonu wysokopodłogowego. Poza tym, że na T3 kompletnie nie ma zaplecza by wzorowo przeprowadzić remont wagonu, a o budowie nowego nie ma mowy to nie jest to nie do zrealizowania.
Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.bystrzak2000 pisze:W 204WrAs, to jeszcze mniej udziwniano, bo wsadzono do niego wózki od stopiątki
Zgadzam się. Z resztą każda stopiątka po wizycie w Protramie, to w sumie nie wiadomo czy to jeszcze stopiątka , bo Protram rozpoczyna remont od wzmocnienia całej konstrukcji wagonu, żeby się przypadkiem nie złożył się po drodze. I pierwszy poważny crashtest kartofla nie wypadł najgorzej dla niego:TLG pisze:Mimo wszystko nie zalicza się on do jako takiej rodziny 105N, pod względem konstrukcji i technologii wykonania jest to zupełnie nowa konstrukcja.
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1282
http://www.km.wroclaw.pl/album_page.php?pic_id=1283
Spoko. Nie można w nieskończoność remontować starych tramwajów, czasami trzeba kupić coś fabrycznie nowego. A jeżeli MPK Wrocław istotnie jest zainteresowane tramwajami wysokopodłogowymi, to dlaczego nie 123N. 123N naprawdę nie jest takim złym tramwajem jak go - co niektórzy - opisują na KMF :smile2:KKS pisze:Podejrzewam, że w takiej sytuacji wrocławskie MPK będzie wolało nie kupować w ogóle nowych tramwajów, tylko wyremontować stodwóje