Krakowskie 105Na w GOP
Krakowskie 105Na w GOP
W związku z tym, że docierają już do nas kolejne krakowskie 105Na aż prosi się o wydzielenie części postów i stworzenie nowego tematu.
Na razie nic nie słychać o następnych sztukach, ale jest całkiem prawdopodobne, że tych wagonów może trafić więcej, szczególnie jak do Krakowa dotrą nowe niskacze.
Być może dlatego w przyszłym roku pożegnamy ostatnie liniowe stodwójki i GOP zamieni się całkowicie w królestwo stopiątek.
A tak poza tym to ciekawe, jakie te wagony dostaną numerki. Co typujecie ?
#429''+430'' w sumie mógłby zostać, bo nasze #429 i #430 są pokasowane (ff masz dane kiedy je skreślono ?). Natomiast musi być zmieniony krakowski #457+458, bo są zajęte te numery.
Cieszę się, że nie skończyło się na spekulacjach. Ponoć #429 też już jest załadowany. Najlepiej jakby trafił też do Zawodzia. Następny w kolejce oczekuje #457+458. Ten mógłby być dla Bytomia.luki pisze:Dostałem kilka sygnałów że na Zawodziu jest wagon MPK Kraków prawdop. #430.
Będzie zatem to pierwszy zakupiony wagon tramwajowy przez TŚ.
Na razie nic nie słychać o następnych sztukach, ale jest całkiem prawdopodobne, że tych wagonów może trafić więcej, szczególnie jak do Krakowa dotrą nowe niskacze.
Być może dlatego w przyszłym roku pożegnamy ostatnie liniowe stodwójki i GOP zamieni się całkowicie w królestwo stopiątek.
A tak poza tym to ciekawe, jakie te wagony dostaną numerki. Co typujecie ?
#429''+430'' w sumie mógłby zostać, bo nasze #429 i #430 są pokasowane (ff masz dane kiedy je skreślono ?). Natomiast musi być zmieniony krakowski #457+458, bo są zajęte te numery.
Ostatnio zmieniony 2006-10-24, 18:20 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja tam nie lubię się bawić w takie typowanie, bo to jest jak wróżenie z fusów. Ale mogę napisać co by mnie urządzało. Albo zostawienie obecnych numerów i wszystkim by doklejano K na końcu, albo rozpoczęcie serii 900, 901 902... , bo w końcu to pierwsze takie prawdziwe używańce, więc nową serię można jak najbardziej zacząć. Początkowo myślałem jeszcze o kontynuacji od 793, ale skoro ma być tych wagonów więcej, to szybko by się wolny zakres skończył. Tak więc xxxK lub 9xx.Peter pisze: A tak poza tym to ciekawe, jakie te wagony dostaną numerki. Co typujecie ?
429 w 1996 roku, a 430 już w 1981. Wagony są z 1976 roku i stacjonowały w Będzinie.Peter pisze: #429''+430'' w sumie mógłby zostać, bo nasze #429 i #430 są pokasowane (ff masz dane kiedy je skreślono ?).
Dziekuję. Informacje z książki Pana Soidy ?ff pisze:429 w 1996 roku, a 430 już w 1981. Wagony są z 1976 roku i stacjonowały w Będzinie
Ponoć tych wagonów ma być dwanaście, więc można np. wypełnić numerację 301-312, która była "zaburzona" przez trzynastki.ff pisze:Albo zostawienie obecnych numerów i wszystkim by doklejano K na końcu, albo rozpoczęcie serii 900, 901 902... , bo w końcu to pierwsze takie prawdziwe używańce, więc nową serię można jak najbardziej zacząć. Początkowo myślałem jeszcze o kontynuacji od 793, ale skoro ma być tych wagonów więcej, to szybko by się wolny zakres skończył. Tak więc xxxK lub 9xx.
Resztę 8xx i 9xx zostawiłbym na przyszłe niskacze, jeśli kiedykolwiek takie się pojawią. Jednak masz rację pożyjemy, zobaczymy. Zrobią co zechcą a na pewno będzie to pretekst żeby pociąć większą liczbę stodwójek i jeszcze może kilka stopiątek.
Ostatnio zmieniony 2006-10-21, 09:14 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
O, czyli jeszcze czeka przeróbka na solówkę? Wagon jak widać nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale w każdym razie stan w jakim przybył na pewno jest lepszy niż te w jakim przeciętnie są wszystkie wagony TŚ razem wzięte.
Ostatnio zmieniony 2006-10-21, 14:44 przez rzelfix, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak wcześniej pisał Peter numery #429+430 są wolne, więc z takimi mogą ewentualnie zostać.Filip_2691 pisze:To będzie solówka? Fajny nawet Ciekawe czy do numerka dokleją K czy dadzą mu nowy numerek ewentualnie po jakimś skasowanym.. On będzie stacjonował dla zajezdni Zawodzie?
A z tego co słyszałem to 429+430 mają podobno iść na Bytom, a #457+458 na Zawodzie, ale to jeszcze nic pewnego.
Skoro malują własne wagony, to chyba jednak je przemalują na czerwono, bo te stopiątki nie są pożyczone w odróżnieniu od #459K i #470K, tylko kupione. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Nie wiem czy mi się coś przyśniło, ale widziałem z okna dzisiaj jakąś solówkę, która po stronie drzwi przy pierwszych ma pas kremowy a potem przy następnych aż do końca jest cała czerwona. Co to jest za wagon ?
Ponoć następnym krakowskim składem, jaki ma do nas przybyć jest #444+443. Wagony są z 1980r.
Nie wiem czy mi się coś przyśniło, ale widziałem z okna dzisiaj jakąś solówkę, która po stronie drzwi przy pierwszych ma pas kremowy a potem przy następnych aż do końca jest cała czerwona. Co to jest za wagon ?
Ponoć następnym krakowskim składem, jaki ma do nas przybyć jest #444+443. Wagony są z 1980r.
Masz na myśli listewkę?Peter pisze:Nie wiem czy mi się coś przyśniło, ale widziałem z okna dzisiaj jakąś solówkę, która po stronie drzwi przy pierwszych ma pas kremowy a potem przy następnych aż do końca jest cała czerwona. Co to jest za wagon ?
No, coraz ładniej. A czy wiadomo coś w sprawie #429, który rzekomo był już załadowany na lawecie w Krakowie Pogórzu? Czy dotarł?Peter pisze:Ponoć następnym krakowskim składem, jaki ma do nas przybyć jest #444+443. Wagony są z 1980r.
Moim zdaniem jak najbardziej prawidłowo i rozsądnie postąpili, bo stodwójki były numerowane do #249. Stopiątki numerowano od #311, bo były wtedy jeszcze trzynastki, więc zakres od 250 jest wolny. Już wcześniej proponowałem zostawić resztę 8xx i 9xx na ewentualne pojazdy niskopodłogowe.luki pisze:Składy #429+430 i #457+458 poszły na Stroszek. W końcu będą mieli więcej składów. Wozy onumerowano co dziwne w przedziale na 200.
#252+253 i #254+255
A mam pytanie - jaki skład dostanie w takim razie numer 250+251. Czyżby ten #444+443 ?
Ostatnio zmieniony 2006-10-24, 18:38 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
Na portalu WPK napisane jest tak :
Możliwe w takim razie, że zobaczę je na 11 bądź 41, ale wolałbym żeby były czerwone.
Bardzo dobrze, że na Stroszku przybyły dwa składy, bo tam potrzebują teraz więcej wagonów.
Sprawy się mają zatem następująco :
Są już #459K (przyszły #256), #470K (przyszły #259), #252+253 (ZKT-3 Bytom, ex. Kraków #429+430).
Na dniach pojawi się na Stroszku #254+255 (ex. #457+458).
Jako kolejne wagony, które mają przybyć podaje się krakowskie #703+704 (dzięki szubak ) i #444+443.
Czyli wychodzi, że jeszcze muszą wytypować póki co 4 następne wagony.
Są też fotki : #252 #253Jak już wspominaliśmy przy okazji materiałów na temat wypożyczonych dwóch krakowskich wagonów 105Na Tramwaje Śląskie rozważały zakup większej ich ilości. Niedawno sfinalizowano formalności i rozpoczęły się dostawy - na Górny Śląsk dotarły już trzy kolejne niebieskie stopiątki.
W nocy 18/19 i 20/21 października przywieziono, a następnie rozkładowano w zajezdni Zawodzie dwa 25-letnie wagony o krakowskich numerach 429 i 430. W nocy z 23/24 i 24/25 trwa transport kolejnych dwóch wagonów: 457 i 458 (również rocznik 1981). Oba te składy będą eksploatowane w zajezdni Stroszek.
Docelowo używanych stopiątek z MPK Kraków będzie 14. Przeznaczono dla nich zakres numeracji od 250 wzwyż (dotychczas nieużywany). Dotychczas dostarczone wagony otrzymają (lub już otrzymały) numery: 429+430 -> 252+253 oraz 457+458 -> 254+255.
Wśród tych 14 wagonów są również dwa, które od dwóch miesięcy jeżdżą już na liniach zajezdni Gliwice - 459 i 470, one jednak przejdą na stan Tramwajów Śląskich dopiero w maju przyszłego roku, po zakończeniu okresu wypożyczenia (otrzymają wówczas numery 256 i 259).
Z tego widać, że chyba na razie ich nie przemalują... Mam nadzieję, że to zrobią.rzelfix pisze:Szczerze to bym chociaż pofatygował się pomalować te wagony w TŚowskie barwy.
Możliwe w takim razie, że zobaczę je na 11 bądź 41, ale wolałbym żeby były czerwone.
Bardzo dobrze, że na Stroszku przybyły dwa składy, bo tam potrzebują teraz więcej wagonów.
Sprawy się mają zatem następująco :
Są już #459K (przyszły #256), #470K (przyszły #259), #252+253 (ZKT-3 Bytom, ex. Kraków #429+430).
Na dniach pojawi się na Stroszku #254+255 (ex. #457+458).
Jako kolejne wagony, które mają przybyć podaje się krakowskie #703+704 (dzięki szubak ) i #444+443.
Czyli wychodzi, że jeszcze muszą wytypować póki co 4 następne wagony.