Krakowskie 105Na w GOP

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Peter

Krakowskie 105Na w GOP

Post autor: Peter »

W związku z tym, że docierają już do nas kolejne krakowskie 105Na aż prosi się o wydzielenie części postów i stworzenie nowego tematu. :D

luki pisze:Dostałem kilka sygnałów że na Zawodziu jest wagon MPK Kraków prawdop. #430.
Będzie zatem to pierwszy zakupiony wagon tramwajowy przez TŚ.
Cieszę się, że nie skończyło się na spekulacjach. Ponoć #429 też już jest załadowany. Najlepiej jakby trafił też do Zawodzia. Następny w kolejce oczekuje #457+458. Ten mógłby być dla Bytomia.
Na razie nic nie słychać o następnych sztukach, ale jest całkiem prawdopodobne, że tych wagonów może trafić więcej, szczególnie jak do Krakowa dotrą nowe niskacze. :mruga:
Być może dlatego w przyszłym roku pożegnamy ostatnie liniowe stodwójki i GOP zamieni się całkowicie w królestwo stopiątek. ;)
A tak poza tym to ciekawe, jakie te wagony dostaną numerki. Co typujecie ?
#429''+430'' w sumie mógłby zostać, bo nasze #429 i #430 są pokasowane (ff masz dane kiedy je skreślono ?). Natomiast musi być zmieniony krakowski #457+458, bo są zajęte te numery. :cool:
Ostatnio zmieniony 2006-10-24, 18:20 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.

ff

Post autor: ff »

Peter pisze: A tak poza tym to ciekawe, jakie te wagony dostaną numerki. Co typujecie ?
Ja tam nie lubię się bawić w takie typowanie, bo to jest jak wróżenie z fusów. Ale mogę napisać co by mnie urządzało. Albo zostawienie obecnych numerów i wszystkim by doklejano K na końcu, albo rozpoczęcie serii 900, 901 902... , bo w końcu to pierwsze takie prawdziwe używańce, więc nową serię można jak najbardziej zacząć. Początkowo myślałem jeszcze o kontynuacji od 793, ale skoro ma być tych wagonów więcej, to szybko by się wolny zakres skończył. Tak więc xxxK lub 9xx.

Peter pisze: #429''+430'' w sumie mógłby zostać, bo nasze #429 i #430 są pokasowane (ff masz dane kiedy je skreślono ?).
429 w 1996 roku, a 430 już w 1981. Wagony są z 1976 roku i stacjonowały w Będzinie.

Peter

Post autor: Peter »

ff pisze:429 w 1996 roku, a 430 już w 1981. Wagony są z 1976 roku i stacjonowały w Będzinie
Dziekuję. Informacje z książki Pana Soidy ? ;)

ff pisze:Albo zostawienie obecnych numerów i wszystkim by doklejano K na końcu, albo rozpoczęcie serii 900, 901 902... , bo w końcu to pierwsze takie prawdziwe używańce, więc nową serię można jak najbardziej zacząć. Początkowo myślałem jeszcze o kontynuacji od 793, ale skoro ma być tych wagonów więcej, to szybko by się wolny zakres skończył. Tak więc xxxK lub 9xx.
Ponoć tych wagonów ma być dwanaście, więc można np. wypełnić numerację 301-312, która była "zaburzona" przez trzynastki. :)
Resztę 8xx i 9xx zostawiłbym na przyszłe niskacze, jeśli kiedykolwiek takie się pojawią. Jednak masz rację pożyjemy, zobaczymy. Zrobią co zechcą a na pewno będzie to pretekst żeby pociąć większą liczbę stodwójek i jeszcze może kilka stopiątek. :/
Ostatnio zmieniony 2006-10-21, 09:14 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.

ff

Post autor: ff »

Peter pisze: Dziekuję. Informacje z książki Pana Soidy ? ;)
Pośrednio, tzn. z innego źródła, ale dane są wykorzystane z tej książki.
Ostatnio zmieniony 2006-10-21, 10:38 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

luki

Post autor: luki »

Oto nasz nowy nabytek:
:strzałka: MPK #430

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

To będzie solówka? Fajny nawet :) Ciekawe czy do numerka dokleją K czy dadzą mu nowy numerek ewentualnie po jakimś skasowanym.. On będzie stacjonował dla zajezdni Zawodzie?

rzelfix

Post autor: rzelfix »

O, czyli jeszcze czeka przeróbka na solówkę? :) Wagon jak widać nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale w każdym razie stan w jakim przybył na pewno jest lepszy niż te w jakim przeciętnie są wszystkie wagony TŚ razem wzięte.
Ostatnio zmieniony 2006-10-21, 14:44 przez rzelfix, łącznie zmieniany 2 razy.

luki

Post autor: luki »

Filip_2691 pisze:To będzie solówka? Fajny nawet :) Ciekawe czy do numerka dokleją K czy dadzą mu nowy numerek ewentualnie po jakimś skasowanym.. On będzie stacjonował dla zajezdni Zawodzie?
Jak wcześniej pisał Peter numery #429+430 są wolne, więc z takimi mogą ewentualnie zostać.
A z tego co słyszałem to 429+430 mają podobno iść na Bytom, a #457+458 na Zawodzie, ale to jeszcze nic pewnego.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Hmm fajnie by było jak by #429+#430 trafily do ZKT-3 :) Zastanawiam się jednak w jakim stanie technicznym są w/w stopiątki ale jedno jest pewne, że będą trochę lepsze od innych 105Na pod względem stanu technicznego :)

Peter

Post autor: Peter »

Dzięki luki za zdjęcie. Wolałbym żeby go póki co nie przerabiali na solówkę. Jeszcze mu gniazda zlikwidują.
Składy też są potrzebne. Solówki można sobie zrobić z własnych np. drugich wagonów, które często stoją i stoją. W tym przypadku przysyłają akurat wagony sparowane, więc po co to zmieniać. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

luki pisze:Oto nasz nowy nabytek:
Ciekawy jestem, czy TŚ przemalują go. :P

luki

Post autor: luki »

J-31 pisze:
luki pisze:Oto nasz nowy nabytek:
Ciekawy jestem, czy TŚ przemalują go. :P
Myśle że będzie podobnie jak z tymi w Gliwicach, czyli na farbe nie będzie kasy, a może otrzymają reklamę, bo niebieskie nie mogą jeździć no i w końcu po kilku miesiącach to puszczą takie jakie jest...

Peter

Post autor: Peter »

Skoro malują własne wagony, to chyba jednak je przemalują na czerwono, bo te stopiątki nie są pożyczone w odróżnieniu od #459K i #470K, tylko kupione. Tak mi się przynajmniej wydaje. :mruga:

Nie wiem czy mi się coś przyśniło, ale widziałem z okna dzisiaj jakąś solówkę, która po stronie drzwi przy pierwszych ma pas kremowy a potem przy następnych aż do końca jest cała czerwona. Co to jest za wagon ?

Ponoć następnym krakowskim składem, jaki ma do nas przybyć jest #444+443. Wagony są z 1980r.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Peter pisze:Nie wiem czy mi się coś przyśniło, ale widziałem z okna dzisiaj jakąś solówkę, która po stronie drzwi przy pierwszych ma pas kremowy a potem przy następnych aż do końca jest cała czerwona. Co to jest za wagon ?
Masz na myśli listewkę?
Peter pisze:Ponoć następnym krakowskim składem, jaki ma do nas przybyć jest #444+443. Wagony są z 1980r.
No, coraz ładniej. A czy wiadomo coś w sprawie #429, który rzekomo był już załadowany na lawecie w Krakowie Pogórzu? Czy dotarł? ;)

luki

Post autor: luki »

Składy #429+430 i #457+458 poszły na Stroszek. W końcu będą mieli więcej składów. Wozy ponumerowano co dziwne w przedziale na 200.
#252+253 i #254+255
Ostatnio zmieniony 2006-10-24, 19:04 przez luki, łącznie zmieniany 2 razy.

Peter

Post autor: Peter »

luki pisze:Składy #429+430 i #457+458 poszły na Stroszek. W końcu będą mieli więcej składów. Wozy onumerowano co dziwne w przedziale na 200.
#252+253 i #254+255
Moim zdaniem jak najbardziej prawidłowo i rozsądnie postąpili, bo stodwójki były numerowane do #249. Stopiątki numerowano od #311, bo były wtedy jeszcze trzynastki, więc zakres od 250 jest wolny. Już wcześniej proponowałem zostawić resztę 8xx i 9xx na ewentualne pojazdy niskopodłogowe. ;)

A mam pytanie - jaki skład dostanie w takim razie numer 250+251. Czyżby ten #444+443 ? :chytry:
Ostatnio zmieniony 2006-10-24, 18:38 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Szczerze to bym chociaż pofatygował się pomalować te wagony w TŚowskie barwy.

szubak

Post autor: szubak »

703+704 chyba wczesniej pojedzie.
Ostatnio zmieniony 2006-10-24, 19:04 przez szubak, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Kurcze, nie mogę już się ich doczekać na trasie :D Pewnie oba te składy będzie można spotkać na 11 ale kto wie :cool: Może dadzą jeden składzik na 9 :)

Peter

Post autor: Peter »

Na portalu WPK napisane jest tak :
Jak już wspominaliśmy przy okazji materiałów na temat wypożyczonych dwóch krakowskich wagonów 105Na Tramwaje Śląskie rozważały zakup większej ich ilości. Niedawno sfinalizowano formalności i rozpoczęły się dostawy - na Górny Śląsk dotarły już trzy kolejne niebieskie stopiątki.

W nocy 18/19 i 20/21 października przywieziono, a następnie rozkładowano w zajezdni Zawodzie dwa 25-letnie wagony o krakowskich numerach 429 i 430. W nocy z 23/24 i 24/25 trwa transport kolejnych dwóch wagonów: 457 i 458 (również rocznik 1981). Oba te składy będą eksploatowane w zajezdni Stroszek.

Docelowo używanych stopiątek z MPK Kraków będzie 14. Przeznaczono dla nich zakres numeracji od 250 wzwyż (dotychczas nieużywany). Dotychczas dostarczone wagony otrzymają (lub już otrzymały) numery: 429+430 -> 252+253 oraz 457+458 -> 254+255.

Wśród tych 14 wagonów są również dwa, które od dwóch miesięcy jeżdżą już na liniach zajezdni Gliwice - 459 i 470, one jednak przejdą na stan Tramwajów Śląskich dopiero w maju przyszłego roku, po zakończeniu okresu wypożyczenia (otrzymają wówczas numery 256 i 259).
Są też fotki : #252 #253
rzelfix pisze:Szczerze to bym chociaż pofatygował się pomalować te wagony w TŚowskie barwy.
Z tego widać, że chyba na razie ich nie przemalują... Mam nadzieję, że to zrobią. :retard:
Możliwe w takim razie, że zobaczę je na 11 bądź 41, ale wolałbym żeby były czerwone. :]
Bardzo dobrze, że na Stroszku przybyły dwa składy, bo tam potrzebują teraz więcej wagonów. ;)

Sprawy się mają zatem następująco :
Są już #459K (przyszły #256), #470K (przyszły #259), #252+253 (ZKT-3 Bytom, ex. Kraków #429+430).
Na dniach pojawi się na Stroszku #254+255 (ex. #457+458).
Jako kolejne wagony, które mają przybyć podaje się krakowskie #703+704 (dzięki szubak ;)) i #444+443.
Czyli wychodzi, że jeszcze muszą wytypować póki co 4 następne wagony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”