Krakowskie 105Na w GOP

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Peter

Post autor: Peter »

Dzięki za foto, ale to nie ja tam stoję z tyłu pierwszego wagonu. To nie to kółko. :D
Uważam jednak, że powinni te wagony przemalować na czerwono. Fajnie by wyglądały. Ewentualnie można zamalować i zakleić pierwszą reklamą jaka się nadarzy.
Niebieski to pasuje do wagonów nauki jazdy. :mruga:

luki

Post autor: luki »

Peter pisze:Uważam jednak, że powinni te wagony przemalować na czerwono. Fajnie by wyglądały. Ewentualnie można zamalować i zakleić pierwszą reklamą jaka się nadarzy.
Niebieski to pasuje do wagonów nauki jazdy. :mruga:
Myślę że TŚ nie będzie cisło w farbę, zwłaszcza na tyle wozów, może tam kiedyś się wezmą za to, lub skład dostanie reklamę i po zdjęciu już go pomalują jak trzeba.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Mieszkańcy nie mylą tych wagonów ze szkoleniówkami? ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niesamowite jest to, jak szybko wprowadzili te wagony do ruchu. :shocked:

luki

Post autor: luki »

Piotrek_2274 pisze:Mieszkańcy nie mylą tych wagonów ze szkoleniówkami? ;)
Całkiem możliwe, w końcu to prawie identyczne barwy, tylko krakowiaki wiadomo ładniejsze ;)
J-31 pisze:Niesamowite jest to, jak szybko wprowadzili te wagony do ruchu.
Ja też byłem w szoku, ale przy obecnej sytuacji taborowej ZKT-3 uruchomienie dodatkowych składów było bardzo porządane.

Peter

Post autor: Peter »

Teraz tylko poczekać na bytomskiego #254+255. :mruga:
A jestem ciekawy który składzik dostanie numerację #250+251. Możliwe, że #444+443, bo chyba je szeregują rocznikami. Jeśli tak, to #703+704 dostałby najprawdopodobniej numery #257+258. ;)

Dzisiaj załadowano wagon #884. Ma też przybyć do pary #883. Te egzemplarze są z 1987r. więc w całkiem przyzwoitym wieku. :mruga:
704 i 703 już najprawdopodobniej są u nas. Czeka nadal w Krakowie #444+443. Póki co pewnie niedługo poznamy dwa ostatnie wagony jakie mają dopełnić liczbę 14-tu wagonów i oby na tym się nie skończyło. :mruga:

luki

Post autor: luki »

Peter pisze: Dzisiaj załadowano wagon #884. (...)
704 i 703 już najprawdopodobniej są u nas. Czeka nadal w Krakowie #444+443. Póki co pewnie niedługo poznamy dwa ostatnie wagony jakie mają dopełnić liczbę 14-tu wagonów i oby na tym się nie skończyło. :mruga:
#884 przybył faktycznie na Zawodzie, ale #703 i #704 tam nie widziano. Może je przywieźli na inny zakład lub wstrzymali się z nimi.

Profesor

Post autor: Profesor »

883 stoi jeszcze w Zajezdni w Podgórzu i prawdopodobnie w poniedziałek zostanie załadowany i wywieziony

Peter

Post autor: Peter »

luki pisze:#884 przybył faktycznie na Zawodzie, ale #703 i #704 tam nie widziano. Może je przywieźli na inny zakład lub wstrzymali się z nimi.
Pojawiła się informacja na portalu WPK, że jest już na Zawodziu skład #703+704, więc musieli go dobrze ukryć. :)
Dotarł też już #884 => Foto 1 Foto 2
Jak na razie ostatnim sprowadzonym składem ma być #738+739 z 1983r.
Przenumerowanie ma wyglądać tak :
#444+443 => #250+251
#703+704 => #257+258
#738+739 => #260+261
#883+884 => #262+263

Jak widać moje wcześniejsze przypuszczenia co do numeracji się dokładnie sprawdziły. ;)

W przyszłym roku po upływie okresu wypożyczenia :
#459K => #256
#470K => #259

Nie jest ponoć wykluczone, że kolejne wagony też trafią do Stroszka. :mruga:

¬ródło : wpk.katowice.pl

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo #884 - czy te reflektory z przodu wymontowano mu na czas transportu, czy on po prostu przyjechał nie kompletny ? ;)

rzelfix

Post autor: rzelfix »

To jest drugi wagon do składu, więc reflektory z przodu raczej są mu zbędne. W TŚ większość tego typu wagonów ma zaślepione przednie reflektory, w Krakowie widocznie też tak jest.

Peter

Post autor: Peter »

Jesień worek liści niesie...
Ponoć #252+253 miał już jakieś starcie na linii 9. Rozwalony przód, ale niegroźnie. :retard:
Hehe, ciekawe czy go przemalują... Czy tylko przód czerwony? U nas wszystko jest możliwe. :devil:

Z cyklu ciekawostek to #738+739, który ma do nas przybyć ma podwójne rzędy siedzeń, ale nie wiem czy w obu wagonach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:Ponoć #252+253 miał już jakieś starcie na linii 9. Rozwalony przód, ale niegroźnie :retard:
Ooops. Długo sobie nie pojeździł :]

Peter

Post autor: Peter »

Najprawdopodobniej tej nocy po weekendowej przerwie przybędzie wagon #883. :mruga:
Nie wiem co robią z tymi przybyłymi składami, bo jeszcze nic nie widziałem jeżdżącego liniowo prócz #252+253, który jest na chwilę unieruchomiony o czym pisałem wyżej.
Możliwe, że przerabiają te kabiny, zakładają kasowniki itp.
No to pozostał jeszcze #738+739 do przywiezienia. :]
A u nas szaleją z kasacjami jak na razie. Może coś chcą jeszcze zakupić, bo poprzednia fala kasacji była przypuszczalnie związana z tym zakupem 14-stu stopiątek.

luki

Post autor: luki »

Peter pisze: Nie wiem co robią z tymi przybyłymi składami, bo jeszcze nic nie widziałem jeżdżącego liniowo prócz #252+253, który jest na chwilę unieruchomiony o czym pisałem wyżej.
#252+253 jeździ dziś już na poc. 92.
A sam się zastanawiam czemu nie kursuje #254+255 ex.457+458.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Dzisiaj w szkole mój kolega powiedział mi, że miał wczoraj przyjemność jechać #252+#253 i powiedział, że pierwszy wagon (#252) w ogóle nie jest zadbany w środku (pordzewiały itd.). Chyba ten #252+#253 jest pechowy :( Wieczorem widziałem jak ściągał jakiegoś zdechloka od strony Goduli (to był chyba #471+#478) no i tuż przed przystankiem Szombierki Frycza Modrzewskiego w #253 zaczęło się strasznie kopcić spod wózków. Obserwowałem to wszystko przez okno i przez moment tak się zrobiło szaro, że szkoda gadać. Po chwili przyjechała jakas pomoc i wzięla ich do zajezdni.

Peter

Post autor: Peter »

Filip_2691 pisze:(...)powiedział, że pierwszy wagon (#252) w ogóle nie jest zadbany w środku (pordzewiały itd.).
No niestety muszę to potwierdzić, bo też jechałem tym wagonem. Pod podłogą i estetycznymi laminatami kryje się kupę rdzy. Bez poważniejszego remontu te wagony mogą nie pojeździć u nas długo... :/
Filip_2691 pisze:Obserwowałem to wszystko przez okno i przez moment tak się zrobiło szaro, że szkoda gadać.
Zacisnęły się pewnie szczęki hamulcowe i nie chciały puścić. Dość typowa awaria. ;)

Dlatego uważam za głupotę kasowanie naszych dużo młodszych wagonów #791, #792, #780 i #682, które można wyremontować i jeszcze długo by posłużyły. Póki co skreślono tylko faktycznie #792, więc mam nadzieję że się zlitują. :mruga:
Lepszego stanu spodziewałbym się jedynie po krakowskich składach #883+884 i #738+739.

szubak

Post autor: szubak »

Peter pisze:
Filip_2691 pisze:(...)powiedział, że pierwszy wagon (#252) w ogóle nie jest zadbany w środku (pordzewiały itd.).
No niestety muszę to potwierdzić, bo też jechałem tym wagonem. Pod podłogą i estetycznymi laminatami kryje się kupę rdzy. Bez poważniejszego remontu te wagony mogą nie pojeździć u nas długo... :/
No nie ma sie co ludzic, ze ex krakusy to jakies cuda. Przeciez nie sprzedawali wagonow po NG/NB (jesli nawet to remonty mialy bardzo dawno), tylko te, ktorych sie chcieli pozbyc...

Peter

Post autor: Peter »

szubak pisze:No nie ma sie co ludzic, ze ex krakusy to jakies cuda. Przeciez nie sprzedawali wagonow po NG/NB (jesli nawet to remonty mialy bardzo dawno), tylko te, ktorych sie chcieli pozbyc...
Też się cudów nie spodziewałem. Trzeba się zadowolić na razie tym co jest. Być może jak dalej TŚ będzie robić zakupy w Krakowie, to trafią po prostu lepsze egzemplarze. ;)

Niebawem na dniach ma pojawić się u nas oczekiwany skład #444+443.
#738+739 ponoć jeszcze hulał przedwczoraj w Krakowie. :mruga:

szubak

Post autor: szubak »

No jakby sciagneli z 50szt N8 i doliczyc do tego dostawe NGT6, to ze 100szt 105Na by juz nie bylo potrzebnych :D
W przyszlym roku moze sie zaczac pogrom stozlomek w Krakowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”