Krakowskie 105Na w GOP
Dobrze by było, żeby większość stopiątek tych w lepszym stanie do nas trafiło. Na wagony nawet za cenę złomu też trzeba jednak mieć pieniądze.szubak pisze:W przyszlym roku moze sie zaczac pogrom stozlomek w Krakowie.
Co do składów które już się pojawiły to przydzielono je tak:
- zajezdnia Stroszek : #252+253 (ex. #429+430), #254+255 (ex. #457+458), #257+258 (ex. #703+704)
- zajezdnia Zawodzie : #262+263 (ex. #883+884)
W Gliwicach do przyszłego roku (do końca okresu wymiany wagonów z Krakowem) pod numerami #459K i #470K będą te krakowskie solówki jeździć. Potem mają być dopiero przenumerowane na odpowiednio #256 i #259. Najprawdopodobniej już w tamtej zajezdni pozostaną.
Dotychczas i tak liniowo widziałem tylko #459K, #470K i #252+253. Reszta pewnie niebawem też wyjedzie.
Na razie nie przydzielono jeszcze do odpowiednich zajezdni #250+251 (ex. #444+443), #260+261 (ex. #738+739). Po prostu mają dopiero przybyć.
Jak zwykle Zawodzie zabrało sobie najmłodszy składzik. Do bytomskiego Stroszka jak na razie same roczniki 1981 przydzielono.
Przeglądając zdjęcia na stronie psmkms zauważyłem przypadkiem kawałek składu #738+739 na linii 40. Wyjeżdżał już w Krakowie 1 listopada ostatnie kilometry przed transportem na Śląsk. => Link
Przeglądając zdjęcia na stronie psmkms zauważyłem przypadkiem kawałek składu #738+739 na linii 40. Wyjeżdżał już w Krakowie 1 listopada ostatnie kilometry przed transportem na Śląsk. => Link
Czy kupią więcej stopiątek to zależy jak już wspomniałem od środków finansowych. Przecież oni mają miliony długów.
W tak trudnej sytuacji TŚ kupowanie tych wagonów jest wg mnie rozsądną decyzją. Te wagony są znane przez mechaników i w sam raz pasują do naszych torowisk i sieci. Jakikolwiek złom z zachodu u nas szybko by się rozpadł i przestał funkcjonować, również z powodu braku części i przeszkolenia.
Te stopiątki jeszcze kilka lat przecież pojeżdżą zanim przekształci i zrestrukturyzuje się TŚ. Wtedy pomyśli się o zakupach taboru niskopodłogowego (a może nawet wcześniej niż kilka lat). Trzeba tylko zrzucić z karku państwo.
To są wagony wysokopodłogowe, ale kupione za grosze, w które nie trzeba póki co za wiele inwestować.
W tak trudnej sytuacji TŚ kupowanie tych wagonów jest wg mnie rozsądną decyzją. Te wagony są znane przez mechaników i w sam raz pasują do naszych torowisk i sieci. Jakikolwiek złom z zachodu u nas szybko by się rozpadł i przestał funkcjonować, również z powodu braku części i przeszkolenia.
Te stopiątki jeszcze kilka lat przecież pojeżdżą zanim przekształci i zrestrukturyzuje się TŚ. Wtedy pomyśli się o zakupach taboru niskopodłogowego (a może nawet wcześniej niż kilka lat). Trzeba tylko zrzucić z karku państwo.
To są wagony wysokopodłogowe, ale kupione za grosze, w które nie trzeba póki co za wiele inwestować.
Na placu terenu zajezdni Stroszek stoi już składzik #254+255 w pełni gotowy do wyjazdu. Niestety nie będę obiecywał zdjęć, bo nie wiem czy je zrobię.
[ Dodano: 2006-11-06, 15:12 ]
Zdążyłem złapać przed chwilą składzik z okna, kiedy wyjeżdżał z zajezdni. Prawdopodobnie włączał się jako rezerwa na plac Sikorskiego.
Link do zdjęcia
[ Dodano: 2006-11-06, 15:12 ]
Zdążyłem złapać przed chwilą składzik z okna, kiedy wyjeżdżał z zajezdni. Prawdopodobnie włączał się jako rezerwa na plac Sikorskiego.
Link do zdjęcia
Dzięki za foto. W sumie to coraz więcej mamy niebieskich wagonów...
Czekam na jakieś reklamy na tych wagonach. Może na Zawodziu chociaż ten swój składzik przemalują, albo dadzą reklamę.
P.S.
Dla niezorientowanych - u nas nie ma obowiązku malowania wagonów na czerwono. To TŚ sobie tylko tak maluje w spadku po PKT i WPK.
Czekam na jakieś reklamy na tych wagonach. Może na Zawodziu chociaż ten swój składzik przemalują, albo dadzą reklamę.
P.S.
Dla niezorientowanych - u nas nie ma obowiązku malowania wagonów na czerwono. To TŚ sobie tylko tak maluje w spadku po PKT i WPK.
Jak tak dalej będzie, to GOP stanie się kolejnym miastem po Krakowie i Wrocławiu z niebieskimi tramwajami.
[ Dodano: 2006-11-07, 11:05 ]
A propo. Czy jakikolwiek klub miłośników w GOP-ie zamierza zorganizować jakąś imprezę pt. "Przywitanie krakowskich 105-tek". Czy też poprzestano na niedawnej imprezie "zamiana miejsc" ?
[ Dodano: 2006-11-07, 11:05 ]
A propo. Czy jakikolwiek klub miłośników w GOP-ie zamierza zorganizować jakąś imprezę pt. "Przywitanie krakowskich 105-tek". Czy też poprzestano na niedawnej imprezie "zamiana miejsc" ?
Coś mi się wydaje że 8 sztuk dla ZKT-3 i 4 dla RK-2 będzie.
Zauważcie przedział numeracji:
250-259 - Bytom Stroszek (za rok #256 i 259 Gliwickie będą jako jedność z Bytomiem, bo powstanie prawdop. RK-3)
260-264 - RK-2 Zawodzie
Potem #578-577 wróci na Zawodzie, Zawodzie odda wypożyczony #576+575, no i może przekażą dobrą wolą do Będzina #637+638.
Oczywiście dużo tutaj wymarzone, ale scenariusz jak najbardziej może się sprawdzić.
Co o tym myślicie ?
Zauważcie przedział numeracji:
250-259 - Bytom Stroszek (za rok #256 i 259 Gliwickie będą jako jedność z Bytomiem, bo powstanie prawdop. RK-3)
260-264 - RK-2 Zawodzie
Potem #578-577 wróci na Zawodzie, Zawodzie odda wypożyczony #576+575, no i może przekażą dobrą wolą do Będzina #637+638.
Oczywiście dużo tutaj wymarzone, ale scenariusz jak najbardziej może się sprawdzić.
Co o tym myślicie ?
Mi się wydaje że pobyt "krakowiaków" na Śląsku wystarczająco uczczono już przejazdem #470KJ-31 pisze:A propo. Czy jakikolwiek klub miłośników w GOP-ie zamierza zorganizować jakąś imprezę pt. "Przywitanie krakowskich 105-tek". Czy też poprzestano na niedawnej imprezie "zamiana miejsc" ?
A 576+575 już nie wrócił? Czytałem, że niedawno jeździł dla Będzina, ale może tylko na Wszystkich Świętych... Co do 637+638 to wg mnie zostanie. Zawodzie mogłoby go dać wcześniej do Stroszka jako skład bez wyświetlaczy, z którymi są takie na Stroszku problemy (579+592 teraz ma założone tablice z 11-tki), ale jednak sobie zabrali (z Chorzowa) a później go zostawili. Widocznie jest w dobrym stanie. Wiadomo, że Zawodzie zawsze bierze i trzyma to co najlepsze.luki pisze: Potem #578-577 wróci na Zawodzie, Zawodzie odda wypożyczony #576+575, no i może przekażą dobrą wolą do Będzina #637+638.
Dzisiaj rano widziałem #254+255 na 7-ce. Widziałem z Karlika, więc nie wiem co to za pociąg.
Ja bym przy tej miernocie toborowej jaką mamy dziś do dyspozycji zdecydował się jednak na zakup min. kilkudziesięciu następnych wycofywanych z ruchu 105Na z Krakowa. Co będzie to zobaczymy.
Dodam jeszcze coś, żebym nie był gołosłowny
=> #252+253
=> #254+255
Dowiedziałem się na forum WPK, że w sumie jeździły dzisiaj na 7-ce 3 stroszkowe składy #252+253, #254+255, #257+258 a na 13-tce zawodziański #262+263.
Ja bym tam witał lepiej niskopodłogowce, ale musimy niestety nadal czekać aż państwo polskie "łaskawie" zwróci tramwaje Ślązakom i Zagłębiakom (przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale trzeba to w końcu nazwać po imieniu). Procedury trwają dłuugo.J-31 pisze:A propo. Czy jakikolwiek klub miłośników w GOP-ie zamierza zorganizować jakąś imprezę pt. "Przywitanie krakowskich 105-tek". Czy też poprzestano na niedawnej imprezie "zamiana miejsc" ?
Ja bym przy tej miernocie toborowej jaką mamy dziś do dyspozycji zdecydował się jednak na zakup min. kilkudziesięciu następnych wycofywanych z ruchu 105Na z Krakowa. Co będzie to zobaczymy.
Dodam jeszcze coś, żebym nie był gołosłowny
=> #252+253
=> #254+255
Dowiedziałem się na forum WPK, że w sumie jeździły dzisiaj na 7-ce 3 stroszkowe składy #252+253, #254+255, #257+258 a na 13-tce zawodziański #262+263.
Jak ostatnio pisałem na stronie, a konkretnie kolega który przesłał wieści, że ten składzik przybył 1 listopada, i albo tam zostanie - przeniesienie, albo to wypożyczenie wypożyczenia .ff pisze:A 576+575 już nie wrócił? Czytałem, że niedawno jeździł dla Będzina, ale może tylko na Wszystkich Świętych...
Teraz się dowiedziałem że 2 listopada już jeździł dla Zawodzia.
Cieszę się że krakowiaków więcej już na szlaku, czas zapolować
[ Dodano: 2006-11-08, 17:12 ]
Wynik polowania:
- sfociłem dziś #257+258
- prezentuję fotkę doczepki
Link...258
Dzisiaj na 16-tce śmiga sobie #262+263. Jechałem jeden przystanek. Jak na 1987r. to stan wnętrza poniżej moich oczekiwań.
Tam jest pomiędzy gniazdami jakieś inne małe gniazdko (nie wiem do czego to służy). To chyba przeszkadza żeby nalepić duże logo.rzelfix pisze:No właśnie, ciekawe dlaczego zastosowano małe logo (jajo) TŚ z przodu? Dość "oryginalnie" to wygląda.