Konstal 105N/105Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tymczasem "szybkowiec" pojawił się dziś na linii... Jeździł tak do godziny jedenastej. Fotki:
1 2 3 4 5

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Wyjechał na 5/2 (początkowo miał zagoscic na linii 14) ponieważ unieruchomione są nastepujace wozy typu Combino: 501,502,507 + 514 był na otwarciu wiaduktu nad Dolą Wilda, uszkodzonych jest takze kilka stopiatek, więc mozna powiedzieć była to sytuacja kryzysowa. O 11.30 z Głogowskiej skłąd został podmieniony za brygadę linii "26" w postaci 116+115

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zaraz, na pierwszym zdjęciu, którego link na poprzedniej stronie podał KKS, Wasz "szybkowiec" ma z przodu normalną, standardową kasetę, zwykłą tablicę, typową dla pierwszych 105N...

... Tymczasem teraz on już ma tablicę elektroniczną (klapkową). :roll:

Czy to już tak na stałe, czy tylko na chwilę ? ;)

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

To tylko decha, więc pewnie na czas kursowania na linii. ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:Tymczasem teraz on już ma tablicę elektroniczną (klapkową).
Czarna decha z seledynowym napisem. 5 jeździ obecnie na skróconej trasie więc klasycznych tablic brak.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Do tego, jak już napisał kolega Poznaniak, wypuszczenie tego składu na linię nie było wcale zaplanowaną od kilku tygodni akcją, tylko nagłą koniecznością, gdyby było inaczej specjalne tablice byłyby pewnie przygotowane. A tak po prostu zabrakło czasu ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Czarna decha z seledynowym napisem.
Ooops. Sorry. To ja mam coś z oczami. Mnie się wydawało, że to tablica elektroniczna. A dodatkowo pisząc swój poprzedni post zapomniałem - ech za rzadko bywam w Poznaniu :mruga: - że MPK już od dawna stosuje takie tablice w 105-tkach :wall:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Poznaniak pisze:wagony 105N we Wrocławiu
Obecnie nie ma już żadnego wagonu 105N we Wrocławiu :P Wszystkie (z wyjątkiem #2474+75*, #2304+2508**) są już 105Na.

* - Konstal 105NWrMp (lub jak kto woli 105NWrAs)("kartofel" z silnikami asynchronicznymi)
** - Konstal 105Nm/II "niuniuś", niebawem i ten zostanie zmodernizowany na "kartofla" 105Na.

Awatar użytkownika
204wras
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 356
Rejestracja: 2006-06-02, 20:57
Lokalizacja: Wrocław Bronx

Post autor: 204wras »

I obydwa te składy stacjonują na zajezdni I Gaj.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Kędzior pisze:Wszystkie (z wyjątkiem #2474+75*, #2304+2508**) są już 105Na.
To zależy ;) Wedle MPK i Protramu kartofle to 105NWr (poza 2474+2475) :)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Powiem tak. Zabrzmi to może mało zrozumiale ale jest logiczne.
Wszystkie 105, które we wnętrzu mają małą szafkę bezpiecznikową za motorniczym (ok 40cm) to są 105N, natomiast nie wszystkie wagony, które mają szafkę do sufitu są wagonami 105Na, a kiedyś to była zasadnicza różnica po likwidacji szybek w wielu miastach

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bąbel pisze:nie wszystkie wagony, które mają szafkę do sufitu są wagonami 105Na
No ba, mogą to być np. 105NCh :P
A tak szczerze, to zabrzmiało mało zrozumiale, jeśli nie chodziło Ci o to, co wyżej napisałem. To w takim razie jakie wagony mają szafkę do sufitu, a nie są 105Na?

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Kolego KKS rozpatrujemy różnicę między 105N i 105Na. Jak chcesz się bawić w cały alfabet 105 to powiem, że duża szafa z przodu i mała szafa z tyłu wagonu to wszelkie odmiany 105Na oraz 105Na z lat budowy 1990 i 1991. Czy satysfakcjonuje Cię odpowiedź?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja tylko chciałem spytać, czy jest jeszcze jakiś szczegół, który różni 105N od Na oprócz szafy i szybek.

ppln

Post autor: ppln »

Chyba inny pulpit. A niemal na pewno jeszcze coś z elektroniki.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

ppln pisze:A niemal na pewno jeszcze coś z elektroniki.
Inny rozruch - dzięki któremu 105Na pobiera mniej prądu od 105N ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:niemal na pewno jeszcze coś z elektroniki.
Paaanie, jaka elektronika :D Tutaj mamy do czynienia raczej ze stosunkowo prostą automatyką.
PAFAWAG pisze:Inny rozruch - dzięki któremu 105Na pobiera mniej prądu od 105N
Rozruch jest ten sam. Chodzi Ci o rozrząd przełączalny tzn. taki, gdy w pierwszej fazie rozruchu silniki pracują w układzie szeregowym. Przy prędkości ok. 20km/h następuje przełączenie i silniki pracują w dwóch równoległych grupach. Coś takiego wprowadzano też w wagonach 13N w latach 80.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Kolega *TLG napisał:
Rozruch jest ten sam. Chodzi Ci o rozrząd przełączalny tzn. taki, gdy w pierwszej fazie rozruchu silniki pracują w układzie szeregowym. Przy prędkości ok. 20km/h następuje przełączenie i silniki pracują w dwóch równoległych grupach.
Chciałbym tą wypowiedź sprostować.
W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy.
Tak więc przełączenie z układu szeregowego na równoległy nie zależy od prędkości z jaką porusza się tramwaj.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ryszard49 pisze:W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy.
Może podaj jakiś schemat (ja takiego pod ręką nie mam) skoro już opisujesz aż tak głęboko tę sprawę. Ponadto nie twierdziłem, że przełączenie zależy od prędkości, więc nie masz co prostować. Ale dziękuję za rozwinięcie tematu.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Kolego *TLG przecież wyraźnie Napisałeś :
Przy prędkości ok. 20km/h następuje przełączenie i silniki pracują w dwóch równoległych grupach.
co nie jest prawdą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”