Konstal 105N/105Na
Wyjechał na 5/2 (początkowo miał zagoscic na linii 14) ponieważ unieruchomione są nastepujace wozy typu Combino: 501,502,507 + 514 był na otwarciu wiaduktu nad Dolą Wilda, uszkodzonych jest takze kilka stopiatek, więc mozna powiedzieć była to sytuacja kryzysowa. O 11.30 z Głogowskiej skłąd został podmieniony za brygadę linii "26" w postaci 116+115
Obecnie nie ma już żadnego wagonu 105N we Wrocławiu Wszystkie (z wyjątkiem #2474+75*, #2304+2508**) są już 105Na.Poznaniak pisze:wagony 105N we Wrocławiu
* - Konstal 105NWrMp (lub jak kto woli 105NWrAs)("kartofel" z silnikami asynchronicznymi)
** - Konstal 105Nm/II "niuniuś", niebawem i ten zostanie zmodernizowany na "kartofla" 105Na.
Powiem tak. Zabrzmi to może mało zrozumiale ale jest logiczne.
Wszystkie 105, które we wnętrzu mają małą szafkę bezpiecznikową za motorniczym (ok 40cm) to są 105N, natomiast nie wszystkie wagony, które mają szafkę do sufitu są wagonami 105Na, a kiedyś to była zasadnicza różnica po likwidacji szybek w wielu miastach
Wszystkie 105, które we wnętrzu mają małą szafkę bezpiecznikową za motorniczym (ok 40cm) to są 105N, natomiast nie wszystkie wagony, które mają szafkę do sufitu są wagonami 105Na, a kiedyś to była zasadnicza różnica po likwidacji szybek w wielu miastach
Paaanie, jaka elektronika Tutaj mamy do czynienia raczej ze stosunkowo prostą automatyką.ppln pisze:niemal na pewno jeszcze coś z elektroniki.
Rozruch jest ten sam. Chodzi Ci o rozrząd przełączalny tzn. taki, gdy w pierwszej fazie rozruchu silniki pracują w układzie szeregowym. Przy prędkości ok. 20km/h następuje przełączenie i silniki pracują w dwóch równoległych grupach. Coś takiego wprowadzano też w wagonach 13N w latach 80.PAFAWAG pisze:Inny rozruch - dzięki któremu 105Na pobiera mniej prądu od 105N
Kolega *TLG napisał:
W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy.
Tak więc przełączenie z układu szeregowego na równoległy nie zależy od prędkości z jaką porusza się tramwaj.
Chciałbym tą wypowiedź sprostować.Rozruch jest ten sam. Chodzi Ci o rozrząd przełączalny tzn. taki, gdy w pierwszej fazie rozruchu silniki pracują w układzie szeregowym. Przy prędkości ok. 20km/h następuje przełączenie i silniki pracują w dwóch równoległych grupach.
W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy.
Tak więc przełączenie z układu szeregowego na równoległy nie zależy od prędkości z jaką porusza się tramwaj.
Może podaj jakiś schemat (ja takiego pod ręką nie mam) skoro już opisujesz aż tak głęboko tę sprawę. Ponadto nie twierdziłem, że przełączenie zależy od prędkości, więc nie masz co prostować. Ale dziękuję za rozwinięcie tematu.Ryszard49 pisze:W momencie, gdy spadek napięcia na rezystorach RG rozrusznika zmniejszy się do wartości ok. 300 V lub gdy rozrusznik osiągnie 41 pozycję otwierają się styczniki SR2 i SR1 a zamykają się styczniki SG1, SG2, SG4, powodując przełączenie silników z układu szeregowego na równoległy.