Quo vadis, FPS ?
Ja Ci dam "był"... Ostatni zakup, tj. 14 sztuk Combino, był cztery lata temu i dopiero przed kilkoma miesiącami skończono go spłacać. W międzyczasie dokupiono ponad 50 nowych autobusów, dzięki czemu na ulicach jest już praktycznie sama niska podłoga. W tym roku ogłoszony zostanie przetarg na nowe tramwaje. Miało ich być 20, ale Euro 2012 sprawiło, że mówi się już, by do 2012 roku kupić ich przynajmniej 50. Czy wszystkie będą od razu - tego nie wiem...J-31 pisze:Był także Poznań, ale póki co nie kupują niskopodłogowych tramwajów, tylko remontują 105-tki oraz szukają używanych wagonów niemieckich.
Tak, #400. I nie jeździ. Po prostu wyjeżdża. Mniej więcej dwa razy do roku na kilka dnippln pisze:W końcu już jedna taka jeździ po Poznaniu (#400 bodaj)
Całe jej "zło" polega na tym, że powstała w FPS. I nie jest to stopiątka z doczepką, tylko normalny skład, połączony przegubem z niską podłogą w środku. Z tego, co wiem, silnik stopiątkowy nie wytrzymałby ciężaru samodzielnej pracy, dlatego takie coś nie jest możliwe.
Z ostatnich źródeł wynika, że się kwapi. MPK ma dać takie zlecenie Modertransowippln pisze:i nikt się nie kwapi by robić następne
Wytrzymałby, kwestia zmiany przełożenia przekładni głównych. Przykład Rostock i T6A2+niskopodłogowa doczepka to najlepszy dowód. Przy czym Tatra ma silniki tej samej mocy co 105N 4x45kWKKS pisze:Z tego, co wiem, silnik stopiątkowy nie wytrzymałby ciężaru samodzielnej pracy, dlatego takie coś nie jest możliwe.
1.Ta Tatra jest dosyć mocno zmodernizowana, możliwe że coś kombinowali.TLG pisze:Przykład Rostock i T6A2+niskopodłogowa doczepka to najlepszy dowód.
2.Taka sama doczepka była kiedyś w Warszawie i podłączono ją do bulwy i gdyby nie torowisko wszystko byłoby dobrze.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 150128.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 150132.jpg
Powtarzam po raz kolejny! Tamte Tatry mają zmienione przełozenie przekładni głównej, przez co osiagają nie 70km/h tylko 55km/h, ale mogą swobodnie ciągnąć bierną doczepę.
Torowisko w Warszawie jest w dobrym stanie, po prostu "bulwa" nie jest przystosowana w obecnym kształcie do ciągnięcia biernych doczep.ep40 pisze:Taka sama doczepka była kiedyś w Warszawie i podłączono ją do bulwy i gdyby nie torowisko wszystko byłoby dobrze
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=109Lopez pisze:Są gdzieś zdjęcia tego cuda?
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id ... ode=search
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=479&mode=search
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=359&mode=search
A, i zapomniałem dodać - cudo to zostało stworzone na potrzeby PST, powstałoby takich więcej, gdyby nie to, że Poznań dostał fundusze na nowe tramwaje
W sumie pomysł ciekawy, ale powoli dochodzę do wniosku, że czego się nie dotknie FPS to jest klapa. Może niech się lepiej zajmą taborem kolejowym...KKS pisze:A, i zapomniałem dodać - cudo to zostało stworzone na potrzeby PST, powstałoby takich więcej, gdyby nie to, że Poznań dostał fundusze na nowe tramwaje
To może trzeba zacząć od zmiany prezesa? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o zarządzanieKKS pisze:Doszli już do niego wszyscy, poza prezesem FPS
Jak tak dalej pójdzie to spółka całkiem padnie bo już nic sensownego nie będzie w stanie zrobić. Nawet już nie widać, żeby ktoś z nimi konkurował bo i z czym tu walczyć...
Owszem... Tylko po co? PESiE wystarczy jeden oddział, przecież nie jest to taki wielki producent jak np. Bombardier. Poza tym, jeśli już to gdzieś w innym rejonie Polski, a nawet i za granicą. Bo po co PESIE dwa oddziały wcale nie tak daleko od siebie? W tym prsypadku ten jeden w zupełności wystarczy.KKS pisze:FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Była mowa, ale nie o przejęciu tylko o powstaniu konsorcjum z bydgoskim producentem. Toczyły się w zeszłym roku nawet jakieś tajne rozmowy, ale sprawa ucichłam.
Jeżeli chodzi o przejecie przez PESę to moim zdaniem byłoby to mocno ryzykowne, rynek nie jest aż tak aktywny, a konkurencja jest duża. PESA nie ma aż tylu zamówień.
Jeżeli PESIE się to opłaca to popieram.
Jeżeli chodzi o przejecie przez PESę to moim zdaniem byłoby to mocno ryzykowne, rynek nie jest aż tak aktywny, a konkurencja jest duża. PESA nie ma aż tylu zamówień.
Z Bombardierem to inna historia. Bombardier w Polsce produkuje tylko pudła, z których np. lokomotywy składa w Kassel.Jacbull pisze:producent jak np. Bombardier.
Jeżeli PESIE się to opłaca to popieram.
Przede wszystkim PESA może na kilka sposobów przejąć udziały FPS, która teraz jest własnością skarbu państwa. Następnie może przystąpić do przebudowy zarządu, rady nadzorczej i całej kadry a zarazem wprowadzenie np. nowego sposobu zarządzania (z tego co widać to teraz panuje tam niezły pierdzielnik).KKS pisze:FPS może splajtować, a PESA może odkupić budynki... Prawda?
Nie wiem czy to tak gładko pójdzie. Ostatnio FPS zgarnęła zamówienia od PKP IC na NG modernizację 18 lokomotyw ET-07 i EU-07 oraz 72 wagony. W związku z tym będzie zwiększać zatrudnienia. Wobec tego mam wątpliwości, nawet znając totalną indolencję zarządu, czy tanio sprzedadzą skórę. Nie wygląda też żeby spółka miała jakoś na dniach splajtować.TLG pisze:Przede wszystkim PESA może na kilka sposobów przejąć udziały FPS
Przede wszystkim w razie wykupu udziałów wzbogaci się Skarb Państwa i tyle, a jeśli FPS ma być przedatny PESIE to będzie to wymagało nakładów finansowych.