Pytanie do mieszkańców GOP'u
Pytanie do mieszkańców GOP'u
Panowie (i panie, o ile są jakieś na tym forum, w co wątpie), czy ktoś z Was wie ile wagonów tramwajowych w GOPie przeszło REMONTY KAPITALNE (RK), jakie mają numery i z jakich są zajezdni? Czy były to wagony 105N, czy 105Na? Wiem że te wagony można policzyć na palcach jednej, albo dwóch rąk, ale chciałbym wiedzieć coś niecoś na ten temat dokładniej.
---------
YogY
---------
YogY
Re: Pytanie do mieszkańców GOP'u
105Na - 692, 747 - nie jestem pewien czy to kapitalne bo właściwie była to przebudowa z doczepnych. Wagony dosytały też pantografy OTK-2.YogY pisze:Panowie (i panie, o ile są jakieś na tym forum, w co wątpie), czy ktoś z Was wie ile wagonów tramwajowych w GOPie przeszło REMONTY KAPITALNE (RK), jakie mają numery i z jakich są zajezdni? Czy były to wagony 105N, czy 105Na? Wiem że te wagony można policzyć na palcach jednej, albo dwóch rąk, ale chciałbym wiedzieć coś niecoś na ten temat dokładniej.
Ostatnio przerobioną doczepą jest 745.
Te powyżej to w Zawodziu, podobno przynajmniej jedna doczepa została przerobiona w Bytomiu.
Podobno kilka doczep w Chorzowie Batorym ma też byc przerobionych na solówki ale nie jestem pewien
Co do tych kapitalnych to właściwie wszystkie wagony je przeszły w latach 90-tych, jednak z powodów finansowych mało się już odbywa ich ostatnio.
105NT - 790 - przechodzi obecnie remont kapitalny (modernizację) dostanie właściwie wszystkie nowoczesne elementy z skasowanego zmodernizowanego 739 (nie wiem czemu go skreślono ale słyszałem że coś z czopem skrętu mu się stało i że był troszkę już przeeksploatowany)
W 2000-2001 modernizacje przeszło 8 wagonów (739 skreślono i skasowano jak wyżej podałem), zaś 771 i 772 przeszły RK i mają ogrzewanie "nawiewne" i podłogę podobną jak w zmodernizowanych.
Od niedawna wrócił wagon 105Na - 328 po stłuczce. Widać że przodzik cały wyremontowany
na pisze są kroniki taborowe i listavoy pisze:www.wpk.katowice.pl - może tam pisze , ale może inni koledzy będą wiedzieć
No może nie wszystko ale dużo, a ponadto w sieci jest i tak kupa danych o taborze, ilości, funkcjonowaniu i technice.Maciek-krakow pisze:Ja sie nie orientuje w tym co w Katowicach sie dzieje, ale proponuje zeby wypowiedzial sie tu kolega luki - on zna wszystko na temat GOPu .
Pozdrawiam
Przerobione doczepki 747,745,716 itd przeszły tylko remont bieżący związany z przystosowaniem wagonu do samodzielnej jazdy, bo nie posiadały kompletnej kabiny motorniczego(pulpit tylko z najważniejszymi elementami, brak fotela, lusterek, poza tym brak modułu w szafie do podłączenia kasowników..itd)
Wagon 692 dostał nowe kasowniki, nowe "unikatowe" fotele dla pasażerów, i kilka innych drobiazgów, które nie spotkamy w innych wozach...
Wagon 692 dostał nowe kasowniki, nowe "unikatowe" fotele dla pasażerów, i kilka innych drobiazgów, które nie spotkamy w innych wozach...
A ja mam pytanie, które tym razem dotyczy infrastruktury tramwajowej w GOP-ie.
1) Czy odcinki jednotorowe w GOP-ie stanowią większą część infrastruktury ?
2) Czy wg. Was - mieszkańców GOP-u - tak spora część odcinków jednotorowych nie ogranicza rozwoju i lepszego wykorzystania zalet komunikacji tramwajowej ?
1) Czy odcinki jednotorowe w GOP-ie stanowią większą część infrastruktury ?
2) Czy wg. Was - mieszkańców GOP-u - tak spora część odcinków jednotorowych nie ogranicza rozwoju i lepszego wykorzystania zalet komunikacji tramwajowej ?
O obeznych czasach już nie gdyż odcinki jednotorowe pozostały tylko na trasach gdzie jeździ jedna linia (oprócz kilku krótkich odcinków). Główne trasy są dwutorowe: Katowice - Bytom (dwa warianty), Huta Katowice - Będzin - Sosnowiec - Milowice, Katowice - Szopienice, + Brynów, Słoneczna, Stroszek. Na dzień dzisiejszy 16 linii kursuje po trasach z odcinkami jednotorowymi z mijankami (3,8,9,11,12,13,14,15,17,18,22,24,25,26,27,32)+38J-31 pisze:A ja mam pytanie, które tym razem dotyczy infrastruktury tramwajowej w GOP-ie.
1) Czy odcinki jednotorowe w GOP-ie stanowią większą część infrastruktury ?
Niby dlaczego?? jedyną wadą jest to, że rozkład musi być układany pod przeloty przez jednotory (częstotliwości 10,14,18,20 min), no i na trasach z sztywnym rozkładem (bez sygnalizacji) w razie kolizji lub defektu cały plan idzie do piachu....J-31 pisze: 2) Czy wg. Was - mieszkańców GOP-u - tak spora część odcinków jednotorowych nie ogranicza rozwoju i lepszego wykorzystania zalet komunikacji tramwajowej ?
Jeżeli jest dobry rozkład jazdy to pasażerowie nawet nie odczuwają tego, iż jadą linią jednotorową...
A czy często się zdarzają takie przypadki, że w skutek awarii, następują spore komplikacje w ruchu ?105Na pisze:Niby dlaczego?? jedyną wadą jest to, że rozkład musi być układany pod przeloty przez jednotory (częstotliwości 10,14,18,20 min), no i na trasach z sztywnym rozkładem (bez sygnalizacji) w razie kolizji lub defektu cały plan idzie do piachu....
Jeżeli jest dobry rozkład jazdy to pasażerowie nawet nie odczuwają tego, iż jadą linią jednotorową...
No cóż przy tylu liniach jednotorowych to niemal codziennie, szczególnie w takim okresie jak jesień-zima wozy padają przy stromych podjazdach jak muchy...ale w wielu przypadkach sprawne działanie regulatora ruchu i nadzoru i zdefektowane wozy są wstawiane do planu, a pozostałe nadrabiają spóźnieniaJ-31 pisze: A czy często się zdarzają takie przypadki, że w skutek awarii, następują spore komplikacje w ruchu ?
Oczywiście że są plany, na samym początku Spólka chce dokończyć modernizacje trasy "BK" czyli Katowice - Bytom w to wchodzi budowa linii do Osiedla w Bytomskich Miechowichach (4km), następnie wydłużenie linii nr 15 w głąb osiedla w Zagórzu, wydłużenie linii 24 w głąb osiedla w Środuli, budowa drugiej szybkiej linii Bądzin - Katowice w nowym korytarzu...oraz wiele innych....J-31 pisze:Wielkie dzięki.
A czy są jakieś plany modernizacyjne na przyszłość. Czy planuje się modernizację infrastruktury tramwajowej, która zlikwidowałaby lub poważnie zmniejszyła ilość jednotorów ?
Plany będą realne jak zmieni się polityka w Gopie, dopuki Tramwaje będą jeździć na zlecenie KZK GOP nic z tego pewnie nie zostanie zrealizowane bo <b>poprostu</b> nie ma z czego to sfinansować. Drugie wyjście to przejęcie udziałów Spółki przez miasta....J-31 pisze:Extra, dzięki. Czy Uważasz, że to są realne plany ?
Tramwaje Śląskie S.A. są włąsnością Skarbu Państwa, która ma je w głębokim poważaniu, dlatego spólka cienko przędzie...między innymi dlatego nie skorzystała z okazji tak jak inne miasta, powód brak wystarczającego wkładu...J-31 pisze:Ale zawsze szansą mogą być środki inwestycyjne z UE - tyle, że trzeba w taki projekt "włożyć" "trochę" własnej gotówki...
Najgorzej jest na lini 9, cała trasa , jest w postaci jednotoru. Jak jakiś sie popsuje czy coś, to jak mówiłeś "...do piachu..." , przy takiej trasie trudno nadrobić , i poprawić kursowanie, bo każdy spóźniony, opóźnia pozostałe, a jeszcze gorsze to to że połowa jednotorów nie jest zabezpieczona żadną sygnalizacją, ruch musi sterować dyspozytor.105Na pisze: Niby dlaczego?? jedyną wadą jest to, że rozkład musi być układany pod przeloty przez jednotory (częstotliwości 10,14,18,20 min), no i na trasach z sztywnym rozkładem (bez sygnalizacji) w razie kolizji lub defektu cały plan idzie do piachu....
Jeżeli jest dobry rozkład jazdy to pasażerowie nawet nie odczuwają tego, iż jadą linią jednotorową...
Pozdrawiam 8)
Warszawskiej 20 nie mozna przyrównywać do linii jednotorowej, bo z tego co wiem rozkład jest tak ułozony, że nawet się pociągi nie mijają na tej mijance...J-31 pisze:A zatem, czy nie planuje się remontów odcinków jednotorowych i zabezpieczenie ich sygnalizacją świetlną.
Np. w Warszawie coś takiego działa (linia na Boernerowo) i raczej bez zarzutu...
wracając do Gop-u możnaby zamontowac sygnalizacje na jednotorach, ale tak właściwie to zbędny wydatek, bez tego też sobie radzą, jak jakiś pociąg zdefektuje to regulator woła przez radio że np. 96 wypada i ruch odbywa się normalnie bez tego pociągu. Rozkład jazdy linii 9 ma takie długie przeloty że można wszystko nadrobić, <b>pozatym</b> pośrednia pętla w Chebziu pozwala na ewentualne włączanie się do planu