Pytanie do mieszkańców GOP'u
Zdarzały się owszem, ale z tego co sobie przypominam to wszystkie zjechania były na zabezpieczonych odcinkach...l.27 i l.29/5 wzbudzanki, l.3,18(ręczna)J-31 pisze:Extra dzięki...
Ale przecież zdarzały się przypadki zderzeń czołowych w GOP-ie. Czy wobec tego, nie warto zapobiegać takim sytuacjom. Sygnalizacja przecież nie utrudniła by ruchu tramwajów...
Raz linia 11 w Chorzowie w trakcie remontu torowiska gdzie ruch był zabezpieczony sygnalizacją ręczną doszło właśnie do zjechania się.105Na pisze:Zdarzały się owszem, ale z tego co sobie przypominam to wszystkie zjechania były na zabezpieczonych odcinkach...l.27 i l.29/5 wzbudzanki, l.3,18(ręczna)J-31 pisze:Extra dzięki...
Ale przecież zdarzały się przypadki zderzeń czołowych w GOP-ie. Czy wobec tego, nie warto zapobiegać takim sytuacjom. Sygnalizacja przecież nie utrudniła by ruchu tramwajów...
A pare dni temu w Katowicach , na odcinku jednotoru Słoneczna - Cynkownia, linie 13 i 14 doszło do awarii sygnalizacji przekaźnikowej z czego ruch prowadzony był przez kontrolę ruchu.
Lepiej już wg. rozkładu się mijać czy z pomocą dyspozytora niż z zaufaniem wjechać na "mylnym zielonym"
miechowice
Z tego co wiem to w gopie ma w tym roku być robiona budowea lini do osiedla w miechowicach to jest 4 km. i ma zacząć się budowa w tym roku.
Wcale nie próbowali bo niema własnych środków.Linie tramwajowe do Bytomia Miechowic i Sosnowca Zagórza będą budowane z budżetów miast ,jedynym warunkiem jest przejęcie akcji spółki Tramwaje Śląskie przez miasta. W grudniu zakończył się przetarg na opracowanie studium wykonalności dla budowy lini w głąb osiedla Zagórze w Sosnowcu. Ktoś jeszcze pisał o szybkim tramwaju na trasie Będzin - Katowice <b>niewiem</b> skąd taka informacja bo takich planów nigdy nie było zresztą cała trasa musiała by się ciągnąć wzdłuż drogi szybkiego ruchu DK 86 w sumie zajezdnia z nią graniczy ale linia bezsensowna bo pierwszy przystanek mógłby dopiero być w Sosnowcu. No i jeszcze od planów do działania droga długa.....voy pisze:Próbowali zdobyć dotację z UE, ale nie dostali i póki co trasa nie będzie tam tramwaju.
Witamy na forum. Czy mimo tych przeciwności i trudności z pieniędzmi, jest jakaś szansa na budowę nowych odcinków tramwajowych ? Jak Sądzisz ?Mily pisze:Wcale nie próbowali bo niema własnych środków.Linie tramwajowe do Bytomia Miechowic i Sosnowca Zagórza będą budowane z budżetów miast ,jedynym warunkiem jest przejęcie akcji spółki Tramwaje Śląskie przez miasta. W grudniu zakończył się przetarg na opracowanie studium wykonalności dla budowy lini w głąb osiedla Zagórze w Sosnowcu. Ktoś jeszcze pisał o szybkim tramwaju na trasie Będzin - Katowice <b>niewiem</b> skąd taka informacja bo takich planów nigdy nie było zresztą cała trasa musiała by się ciągnąć wzdłuż drogi szybkiego ruchu DK 86 w sumie zajezdnia z nią graniczy ale linia bezsensowna bo pierwszy przystanek mógłby dopiero być w Sosnowcu. No i jeszcze od planów do działania droga długa.....
No ja również witamJ-31 pisze:Witamy na forum
Jest to możliwe ponieważ przedłuzenia tych linii będą finansowane przez Urzędy Miejskie ma to wyglądać w ten sposób ,że miasto Bytom przedłuży linię do Miechowic ,miasto Sosnowiec przedłuży linię do os Zagórze , na całej trasie od Sosnowca do Bytomia mają zostać zlikwidowane wszystkie odcinki jednotorowe.I podobna ma powstać linia na tym odcinku dodam tylko że była by to najdłuższa linia na całej sieci ciągnącej się przez miasta Sosnowiec,Katowice,Chorzów,Bytom (wszystkie 4 podpisały ze sobą porozumienie w tej sprawie i zabezpieczyły na ten cel odpowiednie środki) teraz tylko opracować no i zacząć działaćJ-31 pisze: Czy mimo tych przeciwności i trudności z pieniędzmi, jest jakaś szansa na budowę nowych odcinków tramwajowych ? Jak Sądzisz ?
Z tego co udało mnie sie dowiedzieć to do końca przyszłego roku miało by to być zrealizowane w Sosnowcu obecnie remontują wiadukt PKP pod którym przejeżdżają tramwaje planowo też ma się zakończyć w 2006 roku mają obniżyć pod nim drogę i torowisko bo obecnie nie może pod nim przejechać 116Nd (niby mógłby ale jest to ryzykowne bo wysokość ma 3,3m no a w obu kierunkach jeden tor jest wyższy(w obu przypadkach lewy) a z tym 2006 to nic pewnego bo ogólnie jest to wpisane w strategie rozwoju miasta do roku 2015 (ale tyle chyba na realizacje nie będziemy czekać)J-31 pisze:Extra. Wielkie dzięki. Czyli jednak nie jest aż tak źle i jest małe światełko w tunelu. A czy wiadomo już o jakichś konkretnych terminach ?
Prace remontowe są jednak nie takie jakie powinny. Jednak coś się dzieje lepiej tyle niż nic , najgorsze jest to że niema pieniędzy na modernizacje wagonów i remonty kapitalne co ma odbicie na komforcie jazdy jest jednak teraz duża szansa na pozyskanie więcej pieniędzy ponieważ w likwidacji już 14 rok jest WPK Katowice które organizowało komunikacje do 1991r i jest ono właścicielem biurowca w którym mieszczą się biura Tramwajów Śląskich oraz KZKGOP i innych firm budynek przynosi ponad 4mln zł rocznie i trafi w ręce bodajże Marszałka województwa który chce go przekazać Tramwajom sląskim więc w takiej sytuacji można zacząć troche więcej myśleć o inwestycjach i remontach.J-31 pisze:Wielkie dzięki. Ja trzymam kciuki oby się udało. Szczególnie, że w GOPi-ie tu i ówdzie prowadzi się jednak pewne prace remontowe infrastruktury tramwajowej ...
Ok. Ale ja wciąż czegoś nie rozumiem - chociaż w Warszawie borykamy się z tymi samymi problemami co w GOP-ie.Mily pisze:Prace remontowe są jednak nie takie jakie powinny. Jednak coś się dzieje lepiej tyle niż nic , najgorsze jest to że niema pieniędzy na modernizacje wagonów i remonty kapitalne co ma odbicie na komforcie jazdy jest jednak teraz duża szansa na pozyskanie więcej pieniędzy ponieważ w likwidacji już 14 rok jest WPK Katowice które organizowało komunikacje do 1991r i jest ono właścicielem biurowca w którym mieszczą się biura Tramwajów Śląskich oraz KZKGOP i innych firm budynek przynosi ponad 4mln zł rocznie i trafi w ręce bodajże Marszałka województwa który chce go przekazać Tramwajom sląskim więc w takiej sytuacji można zacząć troche więcej myśleć o inwestycjach i remontach.J-31 pisze:Wielkie dzięki. Ja trzymam kciuki oby się udało. Szczególnie, że w GOPi-ie tu i ówdzie prowadzi się jednak pewne prace remontowe infrastruktury tramwajowej ...
Jeśli wiemy, że KM jest nie dochodowa i przewoźnicy nie są w stanie samodzielnie finansować kupna nowych wagonów + remontów infrastruktury. To w takiej sytuacji lokalny samorząd musi (jeśli chce mieć u siebie sprawną KM) dofinansować niezbędne remonty. Czy przez ostatnie kilkanaście lat władze samorządowe w GOP-ie nie zauważyły, że trzeba wspomóc KM i wygospodarować środki na chociażby remonty ?
Czy na przeszkodzie stanęła likwidach WPK Katowice ?
No więc już tłumacze : komunikacja jest dochodowa ponieważ panowie z KZKGOP a jest ich sporo(u nas są to prezydenci i wiceprezydenci miast mają takie dochody których nie mają właściciele firm przewoźniczych plus za każde zebrania itp. mają premie i diety)<b>poprostu</b> wszystkie wpływy jakie są idą do kieszeni żądzących w KZK zamiast do przewoźników którym starcza na utrzymanie taboru(też nie do końca)w jakimś stanie no i zrobili taką "oszczędność" u nas zmienili cykl kursowania tramwajów z 20minutowego na 14 min.przy czym odpięto drugie wagony i wypuszczono solówki (z wyjątkiem kilku lini które można policzyć na palcach)specjalnie użyłem słowa oszczędność ponieważ koszty sie zwiększyły bo trzeba zatrudniać więcej motorniczych(których brakuje) żeby utrzymać cykl 14 min. trzeba na linie wprowadzić wiecej pociągów na które służą drugie wagony które są przystosowywane do jazdy jako solwki..........achh te ich głowy musiały mieć dobre oceny z matematyki bo <b>napewno</b> obsługa składami jest tańsza niż solówkami skoro jest więcej pociągów to trzeba więcej motorniczych no i trzeba im zapłacić KZK zarabia krocie a przewoźnicy dostają śmieszne stawki za wozokm a w dodatku od 1.04.2005r drożeją bilety(przy czym także zwiększają sie diety dla członków zarządu KZKGOP --- jednym słowem PARANOJAJ-31 pisze:Ok. Ale ja wciąż czegoś nie rozumiem - chociaż w Warszawie borykamy się z tymi samymi problemami co w GOP-ie.
Jeśli wiemy, że KM jest nie dochodowa i przewoźnicy nie są w stanie samodzielnie finansować kupna nowych wagonów + remontów infrastruktury. To w takiej sytuacji lokalny samorząd musi (jeśli chce mieć u siebie sprawną KM) dofinansować niezbędne remonty. Czy przez ostatnie kilkanaście lat władze samorządowe w GOP-ie nie zauważyły, że trzeba wspomóc KM i wygospodarować środki na chociażby remonty ?
Czy na przeszkodzie stanęła likwidach WPK Katowice ?
Wielkie dzięki. A więc tutaj tkwi cały. Problem. W zasadzie w Warszawie mamy podobny problem z ZTM-em, ale ci są przynajmniej jednak trochę bardziej uczciwsi. I co gorsza nic im nie można zrobić...
Czyli póki nie zmienią się lokalni politycy i w samorządach GOP nie pojawią się uczciwi radni, którzy zrobili by "porządek", to KZK GOP będzie sobie "kwitł" dalej i nic się nie zmieni w KM ?
Czyli póki nie zmienią się lokalni politycy i w samorządach GOP nie pojawią się uczciwi radni, którzy zrobili by "porządek", to KZK GOP będzie sobie "kwitł" dalej i nic się nie zmieni w KM ?
Niestety ale dokładnie takJ-31 pisze:Wielkie dzięki. A więc tutaj tkwi cały. Problem. W zasadzie w Warszawie mamy podobny problem z ZTM-em, ale ci są przynajmniej jednak trochę bardziej uczciwsi. I co gorsza nic im nie można zrobić...
Czyli póki nie zmienią się lokalni politycy i w samorządach GOP nie pojawią się uczciwi radni, którzy zrobili by "porządek", to KZK GOP będzie sobie "kwitł" dalej i nic się nie zmieni w KM ?