Modertrans - Poznań
Ogólnie to Moderusy miały być realnie już prawie rok temu. Problemy w przypadku pierwszych egzemplarzy sprawia nowoczesny napęd - żaden tyrystor wyprodukowany w Poznaniu dużo nie jeździł, więc logiczne było, że podobne problemy będą sprawiać AC. Kolejne egzemplarze mają klasyczny napęd oraz elementy z pudeł 105N (konieczne między innymi ze względu na zachowanie belki od rozrusznika), więc tylu problemów z nimi być nie powinno. Jak te pierwsze cztery wyjadą to powinno już być ok.
Generalnie tu się zgodzę, można było poprzestać na wymianie aparatury rozruchowej na tyrystorową lub tranzystorową (są to polskie układy, bezawaryjne).AMD Fan pisze:Istnieje przecież wagon 123 N czy bulwy z nowocześniejszym napędem niż 105-tka.
Równie dobrze można było zastosować silniki prądu stałego LTb-240 lub równoważny o mocy 55kW każdy (jeżeli koniecznie chcieli mocniejsze silniki, bo 41,5kW właściwie na polskie warunki jest mocą wystarczającą), silniki mocniejsze od LTd-220. W połączeniu z tyrystorową aparaturą Woltana na pewno by to lepiej grało.AMD Fan pisze:mocniejsze od zwykłych
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=7707
Moderus jednak przed lutym wyjechał, dziś na 14. Zobaczymy, czy nie będzie sprawiał kłopotów W najbliższym czasie postaram się go upolować i zdać relację
Moderus jednak przed lutym wyjechał, dziś na 14. Zobaczymy, czy nie będzie sprawiał kłopotów W najbliższym czasie postaram się go upolować i zdać relację
Before:
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=6868
After:
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=7477
Nawet udało pomalować się na żółto tą wcześniej szarą klapę
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=6868
After:
http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=7477
Nawet udało pomalować się na żółto tą wcześniej szarą klapę
No niestety Moderus był tajemnicą państwową i wchodzić do niego nie było można, gdzieś tam były zdjęcia z wewnątrz z "placu budowy". A zdjęcie gotowego Moderusa w środku pewnie się niedługo pojawiLopez pisze:Szkoda, że w Poznaniu nie lubicie robić foto wnętrza pojazdów (Moderus Alfa - 16 zdjęć i żadnego wnętrza
A to dziwne. Na TWB na pewno sąCombino - 161 i też żadnego... ;P )
Spoko. Już kiedyś widziałem. Ten brak to jednak ciekawostka.KKS pisze:A to dziwne. Na TWB na pewno są
EOT
Wiadomo ile sztuk jest już gotowych?KKS pisze:No niestety Moderus był tajemnicą państwową i wchodzić do niego nie było można, gdzieś tam były zdjęcia z wewnątrz z "placu budowy". A zdjęcie gotowego Moderusa w środku pewnie się niedługo pojawi
Lopez ja już grzeję swoje silniki na "Katarzynkę" w Poznaniu - zatem już teraz obiecuję, Ci, że jeśli tylko zostanie on zademonstrowany w czasie "Katarzynki", to na pewno go dokładnie obfocę. A przede wszystkim wnętrze, bo w sumie sam jestem ciekawyLopez pisze:Jak widzę komentarze pod zdjęciem nie szczególnie pochlebne. Szkoda, że w Poznaniu nie lubicie robić foto wnętrza pojazdów
Jeśli Chcesz to ja mam mnóstwo zdjęć wnętrza Combino oraz sporo zdjęć Tatry RT6N1. Zrobiłem je w czasie poprzedni "Katarzynek". Zatem, jeśli Cię interesują, to mogę Ci przesłać.Lopez pisze:(Moderus Alfa - 16 zdjęć i żadnego wnętrza, Combino - 161 i też żadnego... ;P )
Zresztą, część moich zdjęć Combino jest w poniższym linku (zjedź niżej)
topics14/siemens-combino-vt1129,300.htm
Super. Będę bardzo wdzięcznyJ-31 pisze:Lopez ja już grzeję swoje silniki na "Katarzynkę" w Poznaniu - zatem już teraz obiecuję, Ci, że jeśli tylko zostanie on zademonstrowany w czasie "Katarzynki", to na pewno go dokładnie obfocę. A przede wszystkim wnętrze, bo w sumie sam jestem ciekawy
Dzięki, to mi wystarczy. Zbliża się urlop więc może i ja dam radę wpaść do Poznania, a wybieram się do znajomych od dłuższego czasuJ-31 pisze:Zresztą, część moich zdjęć Combino jest w poniższym linku
Miałem dzisiaj przyjemność jechać Moderusem na linii 14. Skład robi wrażenie zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. O ile z wierzchu jednak część pasażerów może uznać, że to jakiś nowy tramwaj, o tyle w środku widać już, że jest to tylko zmodernizowana stopiątka. Dobrze zmodernizowana. Fot niestety nie mam, bo nie miałem możliwości zabrać ze sobą aparatu ani też z braku czasu focić na pętli, ale postaram się tramwaj trochę opisać. Pierwsze wrażenie - Modertrans bardzo starał się stylizować tramwaj na Combino. Wszystkie plastiki są zaokrąglone, również kolor wnętrza taki jak w Siemensach. Przy drzwiach nie mamy białych dykt, tylko przezroczyste pleksi z logo MT. Siedzenia są takie same jak w modernizowanych do tej pory 105Na, tak samo klapy nad drzwiami, sufit i schody. Wizualnie jest to najlepsza modernizacja stopiątki, jaką jechałem. Jeśli chodzi zaś o inne sprawy - tramwaj chodzi głośno, a przy hamowaniu coś strasznie piszczy, ale nie znam się na tym, więc nie wiem, o co chodzi. Dźwięk tramwaju jest jednak dużo przyjemniejszy niż 105Na z klasycznym napędem
[ Dodano: 02 Wrz 2008 23:43 ]
Aha, i jeszcze jedno - Modertransowi i MPK należą się moje przeprosiny za najeżdżanie na okna - wprawdzie są uchylne, ale część otwierana jest na tyle duża, iż bez problemu da się zrobić wentylację taką jak w zwykłej stopiątce, a nawet mam wrażenie, iż nieco lepszą. Za to wielki plus
[ Dodano: 02 Wrz 2008 23:43 ]
Aha, i jeszcze jedno - Modertransowi i MPK należą się moje przeprosiny za najeżdżanie na okna - wprawdzie są uchylne, ale część otwierana jest na tyle duża, iż bez problemu da się zrobić wentylację taką jak w zwykłej stopiątce, a nawet mam wrażenie, iż nieco lepszą. Za to wielki plus
W sumie ja w zasadzie nie jestem zdziwiony jakością wykonania tego wagonu i opisowi jaki podał KKS, powyżej.Lopez pisze:Należy się w każdym razie cieszyć, że chłopaki z MT się postarali i nie wyszło totalne straszydło.
Ponieważ wielokrotnie miałem już okazję zobaczyć, w Poznaniu, wyremontowane przez nich wagony typu 105Na.
I naprawdę "mucha nie siada".
Tzn. nie wiem jak tam z elektryką wagonu, ale przedział pasażerski w wyremontowanych przez Modertrans 105-tkach, jest naprawdę fajnie zrobiony.
Tez miałem okazje widzieć, zwiedzać wagon Moderus Alfa.
Wiatrołapy wykonane są z hartowanego szkła. jestem pewien ze za jakiś czas w Wrocławiu będzie to podobnie wyglądać bo przedstawiciele Protram podczas wizyty w Poznaniu z zachwycenia cmokali ponoć
Tramwaj dopasowany do Combino??
Tak. Bo Combino to najlepszy tramwaj w MPK Poznań i przedstawiciele przewoźnika wybierają jako klient to co już tam gdzieś funkcjonuje (kolorystyka ale także i wyposażenie - lusterko).
Miałem okazje oglądać na montażu 123N. 1 sztukę i jedną z końcowych. W laminatach, dopasowaniu, sprawności montażu był przełom. I tu będzie podobnie.
Następne Moderusy Alfa będą miały i tak staranniej zmodyfikowane wnętrze w stosunku do 1 szt. dlatego tak to trwa.
Wiatrołapy wykonane są z hartowanego szkła. jestem pewien ze za jakiś czas w Wrocławiu będzie to podobnie wyglądać bo przedstawiciele Protram podczas wizyty w Poznaniu z zachwycenia cmokali ponoć
Tramwaj dopasowany do Combino??
Tak. Bo Combino to najlepszy tramwaj w MPK Poznań i przedstawiciele przewoźnika wybierają jako klient to co już tam gdzieś funkcjonuje (kolorystyka ale także i wyposażenie - lusterko).
Miałem okazje oglądać na montażu 123N. 1 sztukę i jedną z końcowych. W laminatach, dopasowaniu, sprawności montażu był przełom. I tu będzie podobnie.
Następne Moderusy Alfa będą miały i tak staranniej zmodyfikowane wnętrze w stosunku do 1 szt. dlatego tak to trwa.