Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ogólnie to Moderusy miały być realnie już prawie rok temu. Problemy w przypadku pierwszych egzemplarzy sprawia nowoczesny napęd - żaden tyrystor wyprodukowany w Poznaniu dużo nie jeździł, więc logiczne było, że podobne problemy będą sprawiać AC. Kolejne egzemplarze mają klasyczny napęd oraz elementy z pudeł 105N (konieczne między innymi ze względu na zachowanie belki od rozrusznika), więc tylu problemów z nimi być nie powinno. Jak te pierwsze cztery wyjadą to powinno już być ok.

AMD Fan

Post autor: AMD Fan »

Ja sie dziwie tym fachowcom z Modertransu. Istnieje przecież wagon 123 N czy bulwy z nowocześniejszym napędem niż 105-tka. Dlaczego wiec nie wprowadzono nowszych ale sprawdzonych rozwiązań jeśli chodzi o elektronikę i Moderus jest awaryjny?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

AMD Fan pisze:Dlaczego wiec nie wprowadzono nowszych ale sprawdzonych rozwiązań jeśli chodzi o elektronikę i Moderus jest awaryjny?
Może MPK Poznań nie chciało "nowszych" rozwiązań ... :?:

AMD Fan

Post autor: AMD Fan »

Właśnie chcieli- zastosowali silniki pradu przemiennego i to mocniejsze od zwykłych i nową sprawiająca problemy aparaturę

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Bo modertrans wie lepiej i sam potrafi... No coz, moze sie naucza. Kiedys :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

AMD Fan pisze:Istnieje przecież wagon 123 N czy bulwy z nowocześniejszym napędem niż 105-tka.
Generalnie tu się zgodzę, można było poprzestać na wymianie aparatury rozruchowej na tyrystorową lub tranzystorową (są to polskie układy, bezawaryjne).
AMD Fan pisze:mocniejsze od zwykłych
Równie dobrze można było zastosować silniki prądu stałego LTb-240 lub równoważny o mocy 55kW każdy (jeżeli koniecznie chcieli mocniejsze silniki, bo 41,5kW właściwie na polskie warunki jest mocą wystarczającą), silniki mocniejsze od LTd-220. W połączeniu z tyrystorową aparaturą Woltana na pewno by to lepiej grało.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=7707
Moderus jednak przed lutym wyjechał, dziś na 14. Zobaczymy, czy nie będzie sprawiał kłopotów ;) W najbliższym czasie postaram się go upolować i zdać relację :P

Lopez

Post autor: Lopez »

No ciekawe jak się będzie spisywał. Jak widzę komentarze pod zdjęciem nie szczególnie pochlebne. Szkoda, że w Poznaniu nie lubicie robić foto wnętrza pojazdów (Moderus Alfa - 16 zdjęć i żadnego wnętrza, Combino - 161 i też żadnego... ;P )

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Before:
:strzałka: http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=6868
After:
:strzałka: http://www.galeriapgk.com/galeria/detai ... ge_id=7477

Nawet udało pomalować się na żółto tą wcześniej szarą klapę :mruga:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Lopez pisze:Szkoda, że w Poznaniu nie lubicie robić foto wnętrza pojazdów (Moderus Alfa - 16 zdjęć i żadnego wnętrza
No niestety Moderus był tajemnicą państwową i wchodzić do niego nie było można, gdzieś tam były zdjęcia z wewnątrz z "placu budowy". A zdjęcie gotowego Moderusa w środku pewnie się niedługo pojawi ;)
Combino - 161 i też żadnego... ;P )
A to dziwne. Na TWB na pewno są :P

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:A to dziwne. Na TWB na pewno są
Spoko. Już kiedyś widziałem. Ten brak to jednak ciekawostka.
EOT
KKS pisze:No niestety Moderus był tajemnicą państwową i wchodzić do niego nie było można, gdzieś tam były zdjęcia z wewnątrz z "placu budowy". A zdjęcie gotowego Moderusa w środku pewnie się niedługo pojawi
Wiadomo ile sztuk jest już gotowych?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na razie żaden inny na mieście nawet w ramach testów nie był widziany.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Jak widzę komentarze pod zdjęciem nie szczególnie pochlebne. Szkoda, że w Poznaniu nie lubicie robić foto wnętrza pojazdów
Lopez ja już grzeję swoje silniki na "Katarzynkę" w Poznaniu - zatem już teraz obiecuję, Ci, że jeśli tylko zostanie on zademonstrowany w czasie "Katarzynki", to na pewno go dokładnie obfocę. A przede wszystkim wnętrze, bo w sumie sam jestem ciekawy :)
Lopez pisze:(Moderus Alfa - 16 zdjęć i żadnego wnętrza, Combino - 161 i też żadnego... ;P )
Jeśli Chcesz to ja mam mnóstwo zdjęć wnętrza Combino oraz sporo zdjęć Tatry RT6N1. Zrobiłem je w czasie poprzedni "Katarzynek". Zatem, jeśli Cię interesują, to mogę Ci przesłać. :)

Zresztą, część moich zdjęć Combino jest w poniższym linku (zjedź niżej)
:strzałka: topics14/siemens-combino-vt1129,300.htm

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Lopez ja już grzeję swoje silniki na "Katarzynkę" w Poznaniu - zatem już teraz obiecuję, Ci, że jeśli tylko zostanie on zademonstrowany w czasie "Katarzynki", to na pewno go dokładnie obfocę. A przede wszystkim wnętrze, bo w sumie sam jestem ciekawy
Super. Będę bardzo wdzięczny :)
J-31 pisze:Zresztą, część moich zdjęć Combino jest w poniższym linku
Dzięki, to mi wystarczy. Zbliża się urlop więc może i ja dam radę wpaść do Poznania, a wybieram się do znajomych od dłuższego czasu :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Miałem dzisiaj przyjemność jechać Moderusem na linii 14. Skład robi wrażenie zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. O ile z wierzchu jednak część pasażerów może uznać, że to jakiś nowy tramwaj, o tyle w środku widać już, że jest to tylko zmodernizowana stopiątka. Dobrze zmodernizowana. Fot niestety nie mam, bo nie miałem możliwości zabrać ze sobą aparatu ani też z braku czasu focić na pętli, ale postaram się tramwaj trochę opisać. Pierwsze wrażenie - Modertrans bardzo starał się stylizować tramwaj na Combino. Wszystkie plastiki są zaokrąglone, również kolor wnętrza taki jak w Siemensach. Przy drzwiach nie mamy białych dykt, tylko przezroczyste pleksi z logo MT. Siedzenia są takie same jak w modernizowanych do tej pory 105Na, tak samo klapy nad drzwiami, sufit i schody. Wizualnie jest to najlepsza modernizacja stopiątki, jaką jechałem. Jeśli chodzi zaś o inne sprawy - tramwaj chodzi głośno, a przy hamowaniu coś strasznie piszczy, ale nie znam się na tym, więc nie wiem, o co chodzi. Dźwięk tramwaju jest jednak dużo przyjemniejszy niż 105Na z klasycznym napędem ;)

[ Dodano: 02 Wrz 2008 23:43 ]
Aha, i jeszcze jedno - Modertransowi i MPK należą się moje przeprosiny za najeżdżanie na okna - wprawdzie są uchylne, ale część otwierana jest na tyle duża, iż bez problemu da się zrobić wentylację taką jak w zwykłej stopiątce, a nawet mam wrażenie, iż nieco lepszą. Za to wielki plus :)

Lopez

Post autor: Lopez »

To bardzo dobre wieści. Oczywiście chętnie obejrzelibyśmy sobie też fotki :)
Należy się w każdym razie cieszyć, że chłopaki z MT się postarali i nie wyszło totalne straszydło.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Należy się w każdym razie cieszyć, że chłopaki z MT się postarali i nie wyszło totalne straszydło.
W sumie ja w zasadzie nie jestem zdziwiony jakością wykonania tego wagonu i opisowi jaki podał KKS, powyżej. ;)

Ponieważ wielokrotnie miałem już okazję zobaczyć, w Poznaniu, wyremontowane przez nich wagony typu 105Na.

I naprawdę "mucha nie siada". :P

Tzn. nie wiem jak tam z elektryką wagonu, ale przedział pasażerski w wyremontowanych przez Modertrans 105-tkach, jest naprawdę fajnie zrobiony. ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

KKS pisze:Miałem dzisiaj przyjemność jechać Moderusem na linii 14
Zrobiłeś jakieś zdjęcia? ;)

Kamil

Post autor: Kamil »

Przecież pisał, że nie zrobił zdjęć :confused:
KKS pisze:Fot niestety nie mam, bo nie miałem możliwości zabrać ze sobą aparatu ani też z braku czasu focić na pętli

Tokioexpres

Post autor: Tokioexpres »

Tez miałem okazje widzieć, zwiedzać wagon Moderus Alfa.
Wiatrołapy wykonane są z hartowanego szkła. jestem pewien ze za jakiś czas w Wrocławiu będzie to podobnie wyglądać bo przedstawiciele Protram podczas wizyty w Poznaniu z zachwycenia cmokali ponoć :)
Tramwaj dopasowany do Combino??
Tak. Bo Combino to najlepszy tramwaj w MPK Poznań i przedstawiciele przewoźnika wybierają jako klient to co już tam gdzieś funkcjonuje (kolorystyka ale także i wyposażenie - lusterko).

Miałem okazje oglądać na montażu 123N. 1 sztukę i jedną z końcowych. W laminatach, dopasowaniu, sprawności montażu był przełom. I tu będzie podobnie.

Następne Moderusy Alfa będą miały i tak staranniej zmodyfikowane wnętrze w stosunku do 1 szt. dlatego tak to trwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”