Modertrans - Poznań
Pierwsza Beta już w Poznaniu Brzydkie drzwi ma.
http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=16173
http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=16173
Nazwy nadaje się na podstawie wysokości podłogi i jak Alfy to wysokopodłogowe są, to Bety częściowo niskopodłogowe, więc 100% LF powinien nazywać się Moderus Gamma. A nowy tramwaj widzę, że ma klasyczny wygląd produktów z Modertransu. Drzwi rzeczywiście nie wyglądają zbyt fajnie, ale ich zmiana jest podyktowana tym, że to są odskokowe zamiast dotychczasowych tradycyjnych (chociaż mogliby dać takie jak w członie środkowym Bety dla Gdańska). No i człon środkowy widzę, że jest podwieszany jak w Protramie, a nie na wózkach Jacobsa. Jego długość jest mniej więcej taka jak w Dortmundach, co z osobistych doświadczeń wydaje się być za mało (aczkolwiek jest znacząca różnica w tym, że Bety gdańskie są dwukierunkowe, a Beta poznańska jednokierunkowa).
Pierwsze poznańska Beta już gotowa dojazdy:
epoznan.pl pisze: Moderus Beta może już wozić pasażerów!
W marcu informowaliśmy, że do Poznania dotarł pierwszy z siedmiu zamówionych na ten rok tramwajów Moderus Beta. 28 kwietnia nowoczesny pojazd otrzymał homologację Ministra Infrastruktury, a to oznacza, że może już wozić pasażerów. Przeczytaj w co wyposażono tramwaj!
Moderus Beta MF 02 AC składa się z trzech członów. W środkowej części jednoprzestrzennego pojazdu znajdują się m.in. miejsca dla osób na wózku inwalidzkim. Ta część jest również niskopodłogowa. Drzwi otwierają się na zewnątrz, co ułatwia wysiadania i wsiadanie pasażerów.
Na dachu Moderusa Beta umieszczona jest okrągła tablica, na której pojawiać się będzie numer linii tramwajowej. Pojazd wyposażono w monitoring - kamery znajdują się nie tylko wewnątrz, ale też na zewnątrz tramwaju.
Wszystkie Moderusy Beta, podobnie jak samoloty, posiadają czarne skrzynki, które rejestrują sygnały ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Sufitowe kanały mają umożliwić przewietrzanie tramwaju, a także jego nagrzewanie.
W sumie Moderus Beta będzie mógł zabrać na pokład 207 pasażerów. Znajduje się w nim 30 miejsc siedzących, a także 9 składanych foteli. Pojazd ma ponad 28 metrów długości.
Do poznańskiego MPK trafi w tym roku jeszcze 6 Moderusów Beta wyprodukowanych przez Modertrans. Cała umowa z MPK przewiduje dostarczenie łącznie 24 takich pojazdów do naszego miasta.