Modertrans - Poznań
Modertrans - Poznań
http://pgk.webd.pl/details.php?image_id=6488
Pierwszy Bamberus już na mieście. Widziałem go nawet na żywo, ale tylko mi śmignął, przód wyglądał dość dziwnie. Drzwi są dość śmieszne, a zwłaszcza te "klamki". No i uchylne okna
Posty wydzielone z tematu: "Modernizacje wagonów generacji 105N". Mod J-31
Pierwszy Bamberus już na mieście. Widziałem go nawet na żywo, ale tylko mi śmignął, przód wyglądał dość dziwnie. Drzwi są dość śmieszne, a zwłaszcza te "klamki". No i uchylne okna
Posty wydzielone z tematu: "Modernizacje wagonów generacji 105N". Mod J-31
W sumie racja, pierwszy wagon dopiero wyjeżdża, a wszystkie cztery miały wyjechać do końca grudnia, więc zanim wyjadą na linię, opóźnienie może dojść do pół roku. Niech Modertrans lepiej nie startuje w przetargach na modernizacje dla innych miastBąbel pisze:No cóż czas najwyższy bo Głogowska nie ma czy jexdzić a Modertrans robi sobie blisko półroczne opóźnienie
No nie wiem czy ZKM zrobi wszystko zżelazkowali już pare wozów może teraz zmoderusująKKS pisze:O Gdańsku mogą zapomnieć, bo ZKM zrobi wszystko, by nie dać takich dobrych wozów do remontu komuś innemu niż swoim. GOP? Tam poznańska modernizacja się nie przyjęła. Gorzów? A co oni chcą klepać? Nawet jeśli, to będą pojedyncze sztuki, da się jeszcze przeżyć...
Co do GOP-u rzeczywiście w tej wersji raczej nie mają szans, ale jest to wina wyłącznie TŚ ponieważ zamówili najtańszą obleśną wersję
Gorzów. Jak ostatnio rozmawiałem z rzeczniczką MZK to na lata 2008-2009 mają w planie remont sześciu wagonów w pełnej modernizacji ze zmianą sposobu sterowania włącznie. Robić będzie obca firma. Rozważają trzy PROTRAM(mówiła, że oferta najdroższa), ŁÓD¬ i podobno najtańszą z MODERTRANS. O ile znam się na rynku finansowym (niewielw) to śmiem twierdzić, że ledwo zipiąca firma wybierze najtańszą ofertę.
ZKM remontuje Dortmundy i wstawia im niskopodłogowy człon, dlatego weźmie kogoś sprawdzonego - albo MPK Łódź, które do tej pory remontowało im wagony, albo... MPK Kraków, które podobne wagony też już "wyniskaczowywało" Wracając do tematu, czyli stopiątek - wątpię, by Modertrans był najtańszy, skoro łódzkie MPK zrobiło dla GOP-u poważniejszą modernizację najprawdopodobniej za podobną cenę. No chyba, że ktoś smarował. Szansy dla MT upatruję jedynie w Gorzowie, ale nie uważam Biskupic za pewniaka w tym starciu
Też tak uważam.J-31 pisze:Faktycznie Modertrans całkiem fajnie zrobił ten wagon.
Raczyłbym też powiedzieć, że otiwerane drzwi do wewnątrz w ogóle nie psują wyglądu tego wagonu Ciekaw jestem, czy drzwi są równie szczelne jak w Volvach 7x00 albo Manach NLxx3.
Oficjalnie jest to modernizacja, ale tak naprawdę to nowy wagon tyle że na starym podwoziu i wózkachJ-31 pisze:Niby to była 105-tka
Odnosząc sie do postu KKS - modernizacja N8S dla MPK Kraków (wstawka niskiej podłogi) była robiona jeszcze w pierwszego właściciela. Kraków sprowadził je jako tramwaje częściowo niskopodłogowe.
Wracając do MA - wnętrze troszkę sie zmieni- laminaty, inna - jaśniejsza kolorystyka, nagrzewnice posiedzeniowe. Wiele z tych rzeczy wynika wprost z uzgodnień MPK. Z strony Modertrasu było parcie na nowe rozwiązania - które były rozstrzygane dopiero po kilku tygodniach wspólnych uzgodnień.
zachowanie takich drzwi - presja MPK. jedynie co się udało zmienić to ich stylistykę.
Oczywiście zamawiający akceptuje prawie wszystko - jeśli to nie zmienia ceny - a odskokowo-przesuwne kosztują krocie!!
Oficjalnie to modernizacja.
ze starego pudła zostaje belka grzbietowa (potocznie mówiąc).
Wózki nowe MT-01H z silnikami AC oczywiście.
Lusterko - jak Siemens Combino - co by MPK nie potrzebowało kilku typów lusterek na zapas.
PS - mi tez się podoba
Wracając do MA - wnętrze troszkę sie zmieni- laminaty, inna - jaśniejsza kolorystyka, nagrzewnice posiedzeniowe. Wiele z tych rzeczy wynika wprost z uzgodnień MPK. Z strony Modertrasu było parcie na nowe rozwiązania - które były rozstrzygane dopiero po kilku tygodniach wspólnych uzgodnień.
zachowanie takich drzwi - presja MPK. jedynie co się udało zmienić to ich stylistykę.
Oczywiście zamawiający akceptuje prawie wszystko - jeśli to nie zmienia ceny - a odskokowo-przesuwne kosztują krocie!!
Oficjalnie to modernizacja.
ze starego pudła zostaje belka grzbietowa (potocznie mówiąc).
Wózki nowe MT-01H z silnikami AC oczywiście.
Lusterko - jak Siemens Combino - co by MPK nie potrzebowało kilku typów lusterek na zapas.
PS - mi tez się podoba