Protram 405N-Kr
http://tramwar.republika.pl/u-pesa-wysoki-01.htmlpmaster pisze:Jest gdzieś wizualka albo coś? Czy wyglądałoby to jak bydgoska modernizacja?
Biorąc pod uwagę, że jedyne, co zostało tu z tych stopiątek to wózki zastanawiam się, czy jednak nie jest lepszym rozwiązaniem, by za te same pieniądze kupować krótsze, ale nowe wagony. Przypuszczam, że nie dało się ze stopiątek zrobić wagonu, który opisano w SIWZ. ¯eby dotrzymać warunków kontraktu PROTRAM musiał zbudować zupełnie nowy tramwaj. Myślę, że niebawem dowiemy się, ile jest tam stopiątki.J-31 pisze: pojemny i wygodny tramwaj, to może być naprawdę fajny pomysł na zagospodarowanie pozostałych w eksploatacji 105-tek
Na razie jedna sztuka. Wydaje mi się, że krakowskie MPK też chce sprawdzić jak ten wagon będzie się sprawdzał. I jeśli przejdzie pozytywnie eksploatacje - to nie wykluczone, że będzie tego więcej. Oczywiście mogę się mylić, bo tak naprawdę nie wiem co MPK zamierza dalejOPi pisze:Jedną sztuką? To przecież byłaby kropla w morzu potrzeb.
Ja bym zrobił inaczej - wzorem Poznania czy Wrocławia przebudowywać wagony z 2 105Na i do tego modernizować solowe wagony. Wówczas mamy możliwość zestawienia składu o pojemności trzech stopiątek z przegubowca i solówki. Daje to większe możliwości - np. na weekendy czy na wakacje można taki skład rozpiąć.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Jednoprzestrzenność ma znaczenie powiedzmy w godzinach wieczornych ale co do tego mają kanary Wiele najeździłem się w Krakowie tramwajami i zawsze kanarzy działają we 2 w tym samym wagonie a potem na przystanku przechodzą czasem do drugiego albo łapią inny skład. To problem nie jest. A tak mamy nieporęczny 40m pociąg, który w weekendy i wakacje na mieście pokazywać się będzie tylko z tego powodu, że jest.TranslatorPS pisze:Jednoprzestrzenność. Udręką trójskładów była m.in. jednoprzestrzenność i jej brak (np. kontrole biletów - przynajmniej 3 kontrolerów). Projektowi życzę udanego wprowadzenia w produkcję "seryjną" (gdzieś czytałem, że jest 31 trójskładów w Krakowie).
Moim zdaniem lepiej by było gdyby zrobili zestaw z trójczłonem takim jak 205WrAs i solową czteroosiową doczepą czynną, wtedy można by doczepę odczepić kiedy zapotrzebowanie na pojemność byłoby mniejsze. Wadą takiego rozwiązania byłby jednak brak jednoprzestrzenności i mniejszy udział niskiej podłogi w całości przestrzeni pasażerskiej.
To przecież można kontrolować tylko w jednym wagonie (przeciętnie drugim albo trzecim) na skład albo liczyć, że gapowicze w pozostałych wagonach nie patrzą. Poza tym na 40 metrach też dwóch kanarów to za małopmaster pisze: Jest, bo jak ktoś w wagonie X zauważy kanarów w wagonie Y może szybko i niepostrzeżenie skasować bilet
Wy tu "pierdu pierdu" o kontrolach, a tymczasem wczoraj 405NKr (już w całości) wyjechał na jazdę próbną po mieście.
Zdjęcia tutaj: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p ... 75#p121552
Zdjęcia tutaj: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p ... 75#p121552