Niska podłoga w 105N
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_23.jpg
To i ja coś dołożę (to ładna wizualizacja jest, z tego samego katalogu)
PS. A czy przy takiej sporej przeróbce nie opłacałoby się wymienić teżpierwszego członu, który i tak będzie całkiem przebodowany?
To i ja coś dołożę (to ładna wizualizacja jest, z tego samego katalogu)
PS. A czy przy takiej sporej przeróbce nie opłacałoby się wymienić teżpierwszego członu, który i tak będzie całkiem przebodowany?
Projekt jest dosyc stary (przed 2000 rokiem), wozki bylyby skretne. A ze starej 805tki zostalyby tylko pewne detala, w wiekszosci jest to praktycznie nowy wagon, z nowym szkieletem i pudlem (stary by nie wytrzymal takiego obciarzenia).
Co do remontow wagonow dla Gdanska, niech tylko Lodz nie wygra, przez was mamy opuznienia w remontach naszych wagonow!
Pozdrawiam,
Aleksej
Ale byki.
mod Peter
Co do remontow wagonow dla Gdanska, niech tylko Lodz nie wygra, przez was mamy opuznienia w remontach naszych wagonow!
Pozdrawiam,
Aleksej
Ale byki.
mod Peter
Ciekawa jest ta modernizacja. Mnie się jednak wydaje, że szkoda kasy na takie głębokie modernizacje. Lepiej już raczej kupić fabrycznie nowe wagony.
Przy takim układzie członów (środkowy zawieszony) wózki muszą być zamocowane bez możliwości obrotu, więc nie mogą być skrętne. Pozbywamy się tym samym czopu skrętu, przez co można nieco obniżyć wysokość podłogi nad wózkami.aleksej pisze:Projekt jest dosyc stary (przed 2000 rokiem), wozki bylyby skretne (...)
1. 1998-1999 MPK doszlo do wniosku ze jest to nieoplacalne przedsiewziecie i zapadla decyzja o zakupie nowych wagonow.ppln pisze:Łódź startuje bo sama musi mieć kasę na modernizacje swoich tramwajów.
PS1. Na który rok planowana była ta modernizacja?
PS2. Czy będziemy mieli w najbliższym czasie więcej bulw z elinowskimi pulpitami (Enik)
2. Eniki beda na razie dwa sklady (jest juz jeden sklad, drugi sie robi) obie na Chocianowicach.
Pozdrawiam,
Aleksej
Re: Niskopodłogowe 105/805 N??
To nie jest częścią mojej strony (bo ona jest o autobusach), a jedynie jest zamieszczone na serwie. Wrzuciłem to tam, aby móc przedstawić wizerunek tego projektu osobie, która pytała o więcej informacji na Łódzkim Forum Komunikacyjnym w wątku "Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź".NEO pisze:Na stronie jednego z użytkowników KM-F ( przemotz280 ) znalazłem informacje o 105/805NF która jest proponowany dobudowany człon z niska podłogą a oto link:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg
[ Dodano: 2006-02-06, 18:49 ]
Nie są planowane, gdyż to projekt sprzed kilku lat, który zarzucono. Nie zbudowano ani jednego prototypu.rzelfix pisze:I jeszcze to: KLIK!
I czy wiadomo, na kiedy planowane są pierwsze takie przebudowy?
[ Dodano: 2006-02-06, 18:49 ]
Spokojna głowa, na pewno do niego nie wrócą.Damhan pisze:Wygląda na autentyczne. Oby tylko ZKM Gdańsk nie zakupił tego jako tramwaju niskpodłogowego (w nowym przetargu), ale jeśli to ma być modernizacja (aktualnie Gdańsk szykuje kolejne wagony) to wygląda to obiecująco. :)
[ Dodano: 2006-02-06, 18:52 ]
Jeśli byłoby to tworem mojej wyobraźni tramwaj wyglądałby znacznie ciekawiej :PJ-31 pisze:Ja mam nadzieję, że nie jest to tylko wytwór wyobraźni kol. Przemotz280 ? :mruga:
Podobno, MPK Poznań przymierza się do kasacji Konstal-a 105N/2
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html
A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe"
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html
A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe"
Ach, skodovka… Czy dzisiejsze gimnazja upadły aż tak nisko, że nie uczą w najmniejszym stopniu czytania ze zrozumieniem? Gdybyś zagłębił się w to, co tam nawypisywali nieco bardziej, to byś zauważył, że ponure w tonie wypowiedzi pochodzą głównie z 2007 roku (ostatnia z lutego br.) i wcale nie są aż tak ponure. Poza tym skoro ma ją wyremontować Modertrans tak, żeby dało się nią jeździć, to czemu mieliby ją skasować? To bądź co bądź niskacz, szkoda byłoby go rozszabrować.
[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca
[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca
Panowie Z glizdą jest tak. Po wielu problemach wydziału S-1 z uruchomieniem wagonu, kierownictwo długo forsowało o wciągnięcie go do remontu, a było to bardzo trudne ze względu na bardzo niewielki przebieg (ok. 200 tys.km.- to stanowczo za mało na kapitalkę). Jak się udało i wciągnięto go do remontu Modertrans wystąpił do FPS po projekt technologiczny (wózki środkowe, środkowy człon, itp.), podobno FPS się wypiął stwierdzając, że jest to oferta rynkowa. Dlatedo przez około miesiąc czterysetka znajdowała się na Gajowej. Tam ją rozczłonowano i wymiarowano. Do końca roku firma MODERTRANS ma pracować projekt modernizacji. Jeśli MPK go zaakceptuje to zostanie wyremontowana. Jeśli nie na bazie pudeł zapasowych ma na powrót wyjechać skład 164-163, z którego 400 była zrobiona. Pozdro