Pesa Twist/Twist Step
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
I Twist wylądował w Częstochowie:
http://phototrans.eu/14,541334,0,Pesa_129Nb_617.html
http://phototrans.eu/14,541335,0,Pesa_129Nb_617.html
http://phototrans.eu/14,541339,0,Pesa_129Nb_621.html
Dość dziwne oznaczenie, 129Nb, jakby nie było wolnego np 124, z numerem taborowym też widzę rozbieżność bo albo #617 albo #621.
http://phototrans.eu/14,541334,0,Pesa_129Nb_617.html
http://phototrans.eu/14,541335,0,Pesa_129Nb_617.html
http://phototrans.eu/14,541339,0,Pesa_129Nb_621.html
Dość dziwne oznaczenie, 129Nb, jakby nie było wolnego np 124, z numerem taborowym też widzę rozbieżność bo albo #617 albo #621.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Na SSC wyjaśniono - IPS przyznał Twistowi serię 129:
129N - wąskotorowy, bez skosów
129Na - wąskotorowy, z skosami
129Nb - normalnotorowy, bez skosów
129Nc - normalnotorowy, z skosakmi
129Nd - szerokotorowy, bez skosów
129Ne - szerokotorowy, z skosami
A 829N (wąskotorowy) i 929N (szerokotorowy) to kaśta uciekło, ja się pytam?!
129N - wąskotorowy, bez skosów
129Na - wąskotorowy, z skosami
129Nb - normalnotorowy, bez skosów
129Nc - normalnotorowy, z skosakmi
129Nd - szerokotorowy, bez skosów
129Ne - szerokotorowy, z skosami
A 829N (wąskotorowy) i 929N (szerokotorowy) to kaśta uciekło, ja się pytam?!
Ostatnio zmieniony 2012-03-14, 21:20 przez TranslatorPS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Generalnie widać obecni polscy producenci się nie kwapią zbytnio do oznaczania pojazdów wg zasad IPS... Mamy Solarisowe S1xx, Pesowe cuda na kiju (gdyby to uklasyfikować porządnie, to TRAMICUSy by były pod 120N [elbląskie 820N, warszawskie 120Na, łódzkie/bygdoskie 820Na], a SWINGi pod 121N [warszawskie 121N, gdańskie 121Na, szczecińskie 121Nb, segedyńskie 121Nc], a 122 by było wolne - inna sprawa, to to, iż SWING jest 120Na, bo to niby rozwinięcie 120N...), itd, itp... no i oczywiście tabor zagraniczny, który polskich oznaczeń nie dostaje (zresztą po co... a krakowskie NGT6 to co by było? 119N?). EOT.Piotrek_2274 pisze:Tak samo jak elbląskie/bydgoskie/łódzkie Pesy nie są 8xx, niestety chyba takie oznaczanie zostało zarzucone.
Poprawiłem 529N na 929N - szerokotorówki są/były pod 9xx, nie 5xx.
EDIT - 122Na jest przeznaczone dla bujającej się Bydgoszczy (czyt. SWINGa bydgoskiego). A winno być przecie 821N wg. tego, co tam napisałem.
Oj, coś Napaplałeś - a ja kompletnie nic nie kumam o co chodzi ? odkąd to w w Elbągu jeździ jakieś "820N", a w Warszawie "121N" ?TranslatorPS pisze:Generalnie widać obecni polscy producenci się nie kwapią zbytnio do oznaczania pojazdów wg zasad IPS... Mamy Solarisowe S1xx, Pesowe cuda na kiju (gdyby to uklasyfikować porządnie, to TRAMICUSy by były pod 120N [elbląskie 820N, warszawskie 120Na, łódzkie/bygdoskie 820Na], a SWINGi pod 121N [warszawskie 121N, gdańskie 121Na, szczecińskie 121Nb, segedyńskie 121Nc], a 122 by było wolne - inna sprawa, to to, iż SWING jest 120Na, bo to niby rozwinięcie 120N...), itd, itp... no i oczywiście tabor zagraniczny, który polskich oznaczeń nie dostaje (zresztą po co... a krakowskie NGT6 to co by było? 119N?). EOT.
Aktualnie tramwaje polskiej produkcji, które można spotkać w polskich miastach to
- 105N + rodzina - Konstal
- S105P - Solaris
- 112N - Konstal
- 114N - Konstal
- 116N + rodzina - Konstal
- 118N - FPS
- 120N - PESA
- 120Na + rodzina - PESA (Swing)
- 121N - PESA (Elbląg)
- 122N - PESA (wąskotorowe)
- 129N - PESA (Twist)
- pomijam już celowo Protram i Moderusy - bo nie o nie mi chodzi
Tylko nie uzupełniajcie tego opisu o 105Na, 105N8e, 105N2k, 116Na, 116Na/2, 116Nd - bo o tym wiem i celowo dodałem "rodzina"
A zatem co tu Wydziwiać ? Jakie "820N" ?
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Doskonale wiem o obecnych tramwajach polskiej produkcji. Zacytuję siebie samego:J-31 pisze:Aktualnie tramwaje polskiej produkcji,
To była tylko swego rodzaju sugestia, jak to wszystko powinno być poprawnie oznaczane, wg. starych i dobrych zasad. EOT.TranslatorPS pisze:gdyby to uklasyfikować porządnie
Wydaje mi się, że to po prostu specyfika naszej aktualnej sytuacji. Nikt za bardzo się tym nie przejmuje i jest tak jak jest. A producenci wymyślają swoje oznaczenia i każdy stara się jakoś wyróżnić od pozostałychTranslatorPS pisze:To była tylko swego rodzaju sugestia, jak to wszystko powinno być poprawnie oznaczane, wg. starych i dobrych zasad. EOT
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Ludzie, przecież to system pomyślany dla jednego źródła projektów rodem z głębokiego PRL. Istniejemy w realiach wolnorynkowych z 7-8 dostawcami taboru. Niech oni oznaczają swoje modele wg swego uznania - praktycznie tylko pod nazwą handlową. Kwestia papierkologii powinna być po stronie użytkownika, np w/g mnie dziwne że TW nie wróciło do starego systemu wiedeńskiego i wagony 120Na nie oznaczono jako wagony typu R/II. Dlaczego Twista Częstochowa nie nazwie serią 200 albo 500. Tylko Kraków chyba ma zamiar prowadzić swój system oznaczeń.
Ale tu szkolenia nie mają nic do rzeczy. To zdaje się było finansowane przez Unię i przez to te tramwaje będą musiały przez kilka lat pojawiać się na ściśle określonych liniach. Toteż choćby wszystko z nimi było gotowe na jutro to wyjadą dopiero tam gdzie mogą,OPi pisze:Ee, to strasznie długo. Rozumiem że trzeba zdobyć homologację, wyszkolić motorniczych itp., ale na to wystarczą spokojnie 3-4 miesiące.