Warszawskie 105-tki na pomarańczowo

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki i pozdrawiam :)

Robson

Post autor: Robson »

Obecnie w Gorzówie wszyskie pierwsze wagony ze składów maja z przodu pomarańczowy diodowy wyświetlacz. Porównójąc diode z pixelem to dioda jest lepsza gdyż widac ja nawet przy ostrym słońcu.
Obrazek

Jak nie działa fotka to trzeba <b>poprostu</b> kliknac i wybrac pokaż obraz

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Mi się nie podobają te wyświetlacze

Prosze nie dawać w postach zbędnej ilości kropek i pisać na temat , tyczy sie to innych postów , mac

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście, wydaje mi się, że wielką zaletą wyświetlaczy diodowych jest bardzo dobra widoczność niezalezna od pory dnia, czy nie zależna od pogody... :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

No chyba ze szyba zaparuje:)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak w Warszawskich 105N2k nie uwzgędniono parowania szyby. Nie jest ona ogrzewana. Tak więc rzeczywiście może wystąpić taki problem... Natomiast jeszcze jedną wadą w warszawskim składzie 105N2k, jest krój czcionki. Mało wyraźny... :|

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Nie ma nawiewu na szybe? Czy chodzi o fragment szyby gdzie jest wyswietlacz?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nawiew na szybę jako taki istnieje, chodzi jedynie o fragment gdzie jest wyświetlacz.

Np. w autobusach zewnętrzna szklana osłona wyświetlacza ma ogrzewanie zapobiegające parowaniu, w tych tramwajach niczego takiego się nie zastosowano... ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

To zalezy tez w ktorych autobusach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To zalezy tez w ktorych autobusach...
Fakt nie we wszystkich... :D

56247

Post autor: 56247 »

Wyświetlacze czeskiej firmy BUSE,są do kitu.Szczególnie te wewnętrzne.Mierna jest wewnątrz czytelność i styl edycji przystanków.Nie mówiac już o tym,że na wewnętrznych display-boardach BUSE brakuje prezentacji trasy (jak również daty).
Opisywane powyżej (badziewne) czeskie BUSE instaluje w swoich pojazdach firma:
TRAMWAJE WARSZAWSKIE :diabeł:

Tommy

Post autor: Tommy »

56247 pisze:Nie mówiac już o tym,że na wewnętrznych display-boardach BUSE brakuje prezentacji trasy (jak również daty).

To co tam się wyświetla :?: :shocked: Imieniny :?: :retard:

voy

Post autor: voy »

R&G niby byłyby lepsze??

56247

Post autor: 56247 »

Trafiłeś w sedno!
R&G są i będą zawsze najlepsze.
Zwłaszcza wewnętrzne display-board'y firmy: R&G.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Miałem okazję się przyjrzeć tym wyświetlaczom (Buse). Jakość wyswietlanych napisów jest taka sama jak w innych firmach. Wada podstawowa to wielkość. Niestety tym samym ilość informacji jest nikła.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja tylko skromnie dodam, że przynajmniej zewnętrze wyświetlacze diodowe zainstalowano tylko w jednym składzie. ;)

Natomiast wewnętrzne tablice elektroniczne firmy BUSE, niestety stały się standardem w naszych tramwajach... :]

56247

Post autor: 56247 »

u2w pisze:Miałem okazję się przyjrzeć tym wyświetlaczom (Buse). Jakość wyswietlanych napisów jest taka sama jak w innych firmach. Wada podstawowa to wielkość. Niestety tym samym ilość informacji jest nikła.

Mam na myśli głównie podsufitowe dispay-board'y firmy BUSE.Tam edycja tekstu (lub raczej jej brak) jest żałosna.
Ostatnio zmieniony 2005-08-05, 08:51 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobrze to może ja dodam małe wieście z Warszawy a propo 105-tek - pochodzące z własnych spotrzeżeń.

Otóż TW nadal modernizują swoje wagony - skład 105N2k #2010+#2011 otrzymał zewnętrzną informację elektroniczną ... co jednak dziwne... są to tablice pixelowskie. Tym samym skład 105N2k #2018+#2019 jest na razie jedynym z pomarańczowymi diodami.

Czyżby pomysł z diodami nie wypalił, czy był zbyt drogi ? :mruga:

56247

Post autor: 56247 »

No cóż...jak to już pisałem w innym wątku.TW nie idzie do przodu-TW się cofa.Dla przykładu-warszawskie MZA ,sukcesywnie i wytrwale wyposaża swoje wozy niskopodłogowe w zewnętrzne wyświetlacze diodowe firmy : R&G.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

56247 pisze:No cóż...jak to już pisałem w innym wątku.TW nie idzie do przodu-TW się cofa.
To prawda - pod każdym względem. Kiedy pod koniec lat 90-tych testowano w Warszawie nowoczesne konstrukcje tramwajowe, liczyłem, że Warszawa w końcu coś takiego zakupi. Tymczasem po testach tramwaje wracały do swoich miast, a TW zdecydowały wtedy o modernizacji składu... 13N :nuts: Całe szczęście, że na jednym składzie poprzestali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”