Pesa Krakowiak
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Pesa Krakowiak
Jeżeli w realu ten design będzie podobny do tego co na wizualce to ja jestem za. Na razie PESA montuje
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Pesa Krakowiak
Pierwszy Krakowiak już w czerwcu
Gorący temat tramwajowy? Oczywiście Krakowiak. Tramwaj tajemniczy, którego w zasadzie nikt jeszcze nie widział. Pierwszy wagon ma zostać dostarczony do MPK Kraków jeszcze w czerwcu. „Jak informuje firma PESA SA z Bydgoszczy część wagonów „Krakowiak” zamówionych przez MPK SA jest już w ostatniej fazie produkcji” – mówi nam Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. „Pierwsze pojazdy dotrą do Krakowa w czerwcu 2015 roku. Warto pamiętać, że pierwszy dostarczony wagon będzie podlegał w Krakowie badaniom homologacyjnym. Zapewniam, że ze strony MPK SA cały czas monitorowany jest postęp prac przy budowie tramwajów i dokonywane są odbiory cząstkowe” – dodaje przedstawiciel krakowskiego przewoźnika. Być może ta deklaracja uspokoi nieco tych, którzy w powodzenie projektu „Krakowiak” powątpiewają.
MPK tymczasem poinformowało dziś, że Tadeusz Trzmiel wiceprezydent Krakowa, w trakcie wizyty w fabryce PESA SA w Bydgoszczy, otrzymał zapewnienie producenta, że pierwszy z 36 tramwajów zostanie dostarczony do Krakowa w czerwcu. Przedstawiciel władz Krakowa pojechał do bydgoskiej fabryki w pierwszych dniach czerwca, aby sprawdzić na jakim etapie produkcji są zamówione przez MPK SA wagony. Pierwszy z nich jest już prawie gotowy.
- W ostatniej fazie produkcji są już kolejne tramwaje. Zgodnie z otrzymanymi zapewnieniami od prezesa Pesy Tomasza Zaboklickiego, będą one dostarczane do Krakwa etapami, w kolejnych tygodniach. Producent potwierdził, że realizuje nasz projekt z najwyższym możliwym zaangażowaniem – informuje Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa.
Nam zatem nie pozostaje nic innego, jak tylko cierpliwie czekać na przybycie pierwszego wagonu pod Wawel. Kiedy i jak to nastąpi? Tego oczywiście nie wiemy. Dość powiedzieć, że Internet aż huczy od spekulacji na temat chociażby środka transportu. Na forach pojawiały się już doniesienia, że tramwaj z Bydgoszczy miałby przyjechać na lawecie, samolotem, koleją, a nawet barką. Jak wspomnieliśmy to jedynie spekulacje. W tym wszystkim zaskakująca jest tylko cała ta atmosfera tajemniczości. Tak było jednak od początku. Skąpe wizualizacje, szczątkowe informacje, wreszcie brak jakichkolwiek zdjęć z produkcji. W takiej atmosferze wyczekiwania efekt końcowy musi być co najmniej warty uwagi… Oby nie tylko! Nowe tramwaje mają być najdłuższymi w Polsce, jednoprzestrzennymi wagonami. Zostały zaprojektowane specjalnie dla Krakowa, do obsługi najbardziej obciążonych linii tramwajowych, m.in. linii nr 4 łączącej Wzgórza Krzesławickie z Bronowicami Małymi.
http://infotram.pl/pierwszy-krakowiak-j ... 74108.html
Re: Pesa Krakowiak
Oj za dużo tu jakiejś reklamy
Po pierwsze zdjęcia z produkcji - mamy. Oglądaliśmy je na forum, co prawda "pirackie", zza płotu, ale jednak
Po drugie Pesa Krakowiak raczej nie będzie najdłuższym wagonem jednoprzestrzennym... takowym jest krakowski Protram 405N-Kr.
Ja tu widzę kontrolowane działania marketingowe Pesy
Po pierwsze zdjęcia z produkcji - mamy. Oglądaliśmy je na forum, co prawda "pirackie", zza płotu, ale jednak
Po drugie Pesa Krakowiak raczej nie będzie najdłuższym wagonem jednoprzestrzennym... takowym jest krakowski Protram 405N-Kr.
Ja tu widzę kontrolowane działania marketingowe Pesy
Re: Pesa Krakowiak
Zza płotu to była wrocławska Pesa
Re: Pesa Krakowiak
Tak, ale jeszcze wcześniej były jakieś fotki, z tego co pamiętam "krakowiaka"
Re: Pesa Krakowiak
Będzie.:J-31 pisze:Po drugie Pesa Krakowiak raczej nie będzie najdłuższym wagonem jednoprzestrzennym... takowym jest krakowski Protram 405N-Kr.
405NKr - 40.46m
2014N - 42.94m
Re: Pesa Krakowiak
Oki. Zatem zwracam honor
Re: Pesa Krakowiak
Fajnie to chłopaki zorganizowali, podpięli do wagonu wózek z akumulatorami i w najlepsze śmigają po torach, o własnych siłach
Re: Pesa Krakowiak
Ja to nie raz na żywo widziałem, i szkarada nie z tej ziemi to jest, w porównaniu z toruńskimi czy TŚ to już w ogóle...
Re: Pesa Krakowiak
W zeszły piątek byłem w Krakowie. Miałem wiele powodów by tam pojechać i tą razą - w przeciwieństwie do moich poprzednich wizyt - więcej było powodów autobusowych niż tramwajowych.
Mimo wszystko jednym z moich powodów i celów w Krakowie był... "Krakowiak". Przejechałem się trochę tym wagonem i sporo go obfociłem - przynajmniej na tyle co mi się udało
Zacznijmy od zewnątrz - ten obrazek znacie doskonale
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Co do jego zewnętrznego designu - nie będę się wypowiadał. Na mnie nie zrobił wrażenia - ani negatywnego, ani pozytywnego. Każdy z Was ma prawo do swojej oceny
Nie mniej jednak stojąc na przystanku i patrząc na ten tramwaj można by sobie wmówić, że to tramwaj niskopodłogowy. Z zewnątrz nic nie wskazuje, że miałoby być inaczej... można jednak dostać szoku wchodząc do środka
Jeśli wejdziemy do jednego ze środkowych członów, czyli do członu II... wszystko jest OK. Niska podłoga zajmuje dosyć duży obszar. I wygląda to tak - to jest widok na przód z II-go członu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Jedyny podest znajduje się w I-szym członie - na wysokości pierwszego podwozia.
Znacznie gorzej jest gdy odwrócimy się do tyłu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Podesty, podesty, podesty... one zajmują cały człon IV. Producent podwyższył podłogę na wysokości wózków, a obniżył przy wejściach do wagonu. Pytanie dlaczego w ten sposób i czy nie można było tego zrobić inaczej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Tutaj pomiędzy podestami jest kawałek niskiej podłogi
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
A to jest tylny zwis wagonu. Znów kawałek niskiej podłogi
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Zdarzają się dziwactwa - może tak zamówiło sobie MPK. Tego nie udało mi się sfocić, ale w III członie jest stolik "kolejowy", mały pół okrągły. Natomiast w ostatnim członie, jest takie miejsce, gdzie nie ma foteli, ale ich kosztem wygospodarowano miejsce na bagaż
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Tapicerka foteli znana np. z Bombardierów NGT8
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Nie wiem czemu tak to wykonano. W Bombardierach niska podłoga jest prawie po całości, podesty są ale tylko na obu krańcach wagonu. Taki sam układ mamy w śląskich Pesach Twist-Step
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
I jeszcze dla przykładu Bombardier NGT8
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Przyznam szczerze, że ostro mnie zaskoczyło wnętrze Krakowiaków. Patrząc na nie od zewnątrz byłem przekonany, że w środku znajdę krakowski standard, czyli podesty na końcach wagonu, a tu się okazało, że producent zainstalował kilka podestów w całym ostatnim członie wagonu.
Jednakże te podesty już przestały na mnie robić wrażenie, od momentu jak tramwaj ruszył.
Otóż producent zastosował do tych wagonów bardzo twarde zawieszenie. Takie jakie znam w Warszawie z wagonów Pesa "Jazz-Duo". Skutek jest taki, że Krakowiaku odczuwa się każdą zwrotnicę, każdy krzyżak, każdą nierówność - a tych na krakowskich torowiskach jest cała masa.
Efekt jest taki, że te wagony już całe trzeszczą i zgrzytają. Są bardzo głośne. Rzęzi im całe wykończenie wnętrza, wszystkie panele sufitowe. O ile może trzeszczeć SGP E1 - ten wagon ma już swoje lata, o tyle przeraża mnie jeśli to samo robi fabrycznie nowy wagon Pesy
O wiele lepiej z krakowskimi torowiskami radzi sobie Bombardier NGT8. Jest cichszy, a jazda nim jest o wiele bardziej płynna. Szkoda, że MPK nie udało się kupić więcej długich Bombardierów ... i w zasadzie nie dziwi, że w ostatnim przetargu tak ostro walczyli z Pesą. MPK zdecydowało się na wagony od Solarisa.
Czy będą lepsze od Pesy ? Nie wiadomo, trzeba na nie poczekać
Mimo wszystko jednym z moich powodów i celów w Krakowie był... "Krakowiak". Przejechałem się trochę tym wagonem i sporo go obfociłem - przynajmniej na tyle co mi się udało
Zacznijmy od zewnątrz - ten obrazek znacie doskonale
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Co do jego zewnętrznego designu - nie będę się wypowiadał. Na mnie nie zrobił wrażenia - ani negatywnego, ani pozytywnego. Każdy z Was ma prawo do swojej oceny
Nie mniej jednak stojąc na przystanku i patrząc na ten tramwaj można by sobie wmówić, że to tramwaj niskopodłogowy. Z zewnątrz nic nie wskazuje, że miałoby być inaczej... można jednak dostać szoku wchodząc do środka
Jeśli wejdziemy do jednego ze środkowych członów, czyli do członu II... wszystko jest OK. Niska podłoga zajmuje dosyć duży obszar. I wygląda to tak - to jest widok na przód z II-go członu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Jedyny podest znajduje się w I-szym członie - na wysokości pierwszego podwozia.
Znacznie gorzej jest gdy odwrócimy się do tyłu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Podesty, podesty, podesty... one zajmują cały człon IV. Producent podwyższył podłogę na wysokości wózków, a obniżył przy wejściach do wagonu. Pytanie dlaczego w ten sposób i czy nie można było tego zrobić inaczej
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Tutaj pomiędzy podestami jest kawałek niskiej podłogi
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
A to jest tylny zwis wagonu. Znów kawałek niskiej podłogi
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Zdarzają się dziwactwa - może tak zamówiło sobie MPK. Tego nie udało mi się sfocić, ale w III członie jest stolik "kolejowy", mały pół okrągły. Natomiast w ostatnim członie, jest takie miejsce, gdzie nie ma foteli, ale ich kosztem wygospodarowano miejsce na bagaż
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Tapicerka foteli znana np. z Bombardierów NGT8
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Nie wiem czemu tak to wykonano. W Bombardierach niska podłoga jest prawie po całości, podesty są ale tylko na obu krańcach wagonu. Taki sam układ mamy w śląskich Pesach Twist-Step
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 266932923/
I jeszcze dla przykładu Bombardier NGT8
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 161511769/
Przyznam szczerze, że ostro mnie zaskoczyło wnętrze Krakowiaków. Patrząc na nie od zewnątrz byłem przekonany, że w środku znajdę krakowski standard, czyli podesty na końcach wagonu, a tu się okazało, że producent zainstalował kilka podestów w całym ostatnim członie wagonu.
Jednakże te podesty już przestały na mnie robić wrażenie, od momentu jak tramwaj ruszył.
Otóż producent zastosował do tych wagonów bardzo twarde zawieszenie. Takie jakie znam w Warszawie z wagonów Pesa "Jazz-Duo". Skutek jest taki, że Krakowiaku odczuwa się każdą zwrotnicę, każdy krzyżak, każdą nierówność - a tych na krakowskich torowiskach jest cała masa.
Efekt jest taki, że te wagony już całe trzeszczą i zgrzytają. Są bardzo głośne. Rzęzi im całe wykończenie wnętrza, wszystkie panele sufitowe. O ile może trzeszczeć SGP E1 - ten wagon ma już swoje lata, o tyle przeraża mnie jeśli to samo robi fabrycznie nowy wagon Pesy
O wiele lepiej z krakowskimi torowiskami radzi sobie Bombardier NGT8. Jest cichszy, a jazda nim jest o wiele bardziej płynna. Szkoda, że MPK nie udało się kupić więcej długich Bombardierów ... i w zasadzie nie dziwi, że w ostatnim przetargu tak ostro walczyli z Pesą. MPK zdecydowało się na wagony od Solarisa.
Czy będą lepsze od Pesy ? Nie wiadomo, trzeba na nie poczekać